PiotrS
|
|
« : 19 Grudnia 2006, 10:10:32 » |
0
|
Słyszałem, że z końcem grudnia upływa termin gwarancji Px 48 1724. Szkoda byłoby aby pozostał jako zimny eksponat, zresztą JKD starciłaby dużo na atrakcyjności. Czy istenieją szanse na remont kotła i dalszą eksploatację? W jakim stanie technicznym jest maszyna i ile może kosztować taki remont? Jeśli ktoś się orientuje jakie są tego realia - proszę dajcie znać. Może jest szansa znalezienia jakiegoś sponsora? A czy wobec zaistaniałej sytuacji jest planowany jakiś pożeganlny przejazd pod parą? Pozdrawiam. Piotr
|
|
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
|
« Odpowiedz #1 : 19 Grudnia 2006, 19:54:56 » |
-1
|
Słyszałem, że z końcem grudnia upływa termin gwarancji Px 48 1724. Rewizji Szkoda byłoby aby pozostał jako zimny eksponat, zresztą JKD starciłaby dużo na atrakcyjności. Ano szkoda. Czy istenieją szanse na remont kotła i dalszą eksploatację? Istnieją, patrz niżej. W jakim stanie technicznym jest maszyna i ile może kosztować taki remont? Jeśli ktoś się orientuje jakie są tego realia - proszę dajcie znać. Może jest szansa znalezienia jakiegoś sponsora? ZTCW 40 000 PLN i sprawa jest załatwiona. Szansa na znalezienie sponsora jest zawsze i nic nie stoi na przeszkodzie żebyś takiego sponsora poszukał wokół siebie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PiotrS
|
|
« Odpowiedz #2 : 20 Grudnia 2006, 11:06:27 » |
0
|
Ok. dzięki za odpowiedź. Mam na myśli pewną firmę, która do takich róznych rzeczy społeczno - kulturalnych się dokłada i to akurat w okolicach wymienionej przez Ciebie kwoty. Takie rzeczy sie przeciez robi. Jeśli to możliwe, proszę osobę kompetentną z grona JKD o kontakt na mój e- mail: pskucha@wp.pl Pozdrawiam. Piotr
|
|
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
|
« Odpowiedz #3 : 20 Grudnia 2006, 11:33:49 » |
0
|
No ja myślę, że lepiej napisz o tym pomyśle do samych zainteresowanych: www.ciuchcia.eu
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #4 : 22 Maja 2007, 13:31:31 » |
0
|
Witam Proces aktualizacji dopuszczenia do ruchu Px48 1724 jest rozpoczęty. Szczegóły na http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/news/index.htmSłyszałem, że z końcem grudnia upływa termin gwarancji Px 48 1724. Szkoda byłoby aby pozostał jako zimny eksponat, zresztą JKD starciłaby dużo na atrakcyjności. Czy istenieją szanse na remont kotła i dalszą eksploatację? W jakim stanie technicznym jest maszyna i ile może kosztować taki remont? Jeśli ktoś się orientuje jakie są tego realia - proszę dajcie znać. Może jest szansa znalezienia jakiegoś sponsora? A czy wobec zaistaniałej sytuacji jest planowany jakiś pożeganlny przejazd pod parą? Pozdrawiam. Piotr
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #5 : 24 Maja 2007, 10:19:26 » |
0
|
Witam
Px jest po wstępnej rewizji na zimno. Odbyła się próba ciśnieniowa kotła i zbiorników powietrza. Obie próby parowóz przeszedł pozytywnie. Na początku czerwca prezewidziana jest próba na gorąco.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #6 : 01 Czerwca 2007, 14:25:44 » |
0
|
12 czerwca ma odbyć się pod kontrolą Rewidentów Urzedu Dozoru Technicznego rewizja na gorąco parowozu Px48 1724.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #7 : 12 Czerwca 2007, 20:34:49 » |
0
|
Z dużą przyjemnością pragnę zakomunikować, że w dniu dzisiejszym zakończyła się procedura prolongaty rewizji technicznej parowozu Px48 1724. Po próbie na gorąco parowóz otrzymał rewizję do czerwca 2009 roku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #8 : 13 Czerwca 2007, 14:58:40 » |
0
|
BRAWOOOOOOO !!!!!!! Szykuję sie więc do Was na przejażdżkę
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #9 : 13 Czerwca 2007, 19:06:56 » |
0
|
BRAWOOOOOOO !!!!!!! Szykuje sie wiec do Was na przejażdżkę Zapraszamy !
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
badziol
SGKW
Długość toru:: 112 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #10 : 13 Czerwca 2007, 21:13:01 » |
0
|
Witam :grin: Z dużą przyjemnością pragnę zakomunikować, że w dniu dzisiejszym zakończyła się procedura prolongaty rewizji technicznej parowozu Px48 1724. Po próbie na gorąco parowóz otrzymał rewizję do czerwca 2009 roku. Aż podskoczyłem z radości po przeczytaniu tego posta :mrgreen: Wspaniała wiadomość. Cały czas miło wspominam pociągi specjalne (i nie tylko :wink: ) prowadzone "czajniczkiem". A to jest pierwszy i jedyny jak dotąd parowóz, jaki w swoim życiu widziałem pod parą. Już nie mogę się doczekać kolejnego przejazdu. Trzymam kciuki za dalsze prace przy Px-sie. :smile: Pozdrawiom po ślonsku :smile:
|
|
|
Zapisane
|
Wąskie jest piękne:)
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #11 : 13 Czerwca 2007, 21:50:40 » |
0
|
Px jest sprawny. Niewielkie zawilgocenia na zespórkach zostały zaspawane (przypominam, że kocioł został na zimno obciążony ciśnieniem 18 atmosfer). Palenisko jeszcze w zeszłym roku dostało uzupełnienie obmórówki. Wszystkie zbiorniki powietrzne również przeszły próbę ciśnieniową i otrzymały legalizację. Oba inżektory są sprawne. W miare możliwości, w najbliższym czasie, zostanie wykonana naprawa rozrządu - likwidacja luzów na kulisach. Luzy nie pozwalają na precyzyjne wyregulowanie rozrządu pary co powoduje charakterystyczne wężykowanie przodu parowozu. Jeśli wszystko będzie OK, w przyszłym tygodniu będą prowadzone prace przy przejeździe w Hajdaszku, a potem odbudowa mostku. Tak więc, jeśli nie nastapią nieprzewidziane przeszkody, możemy powoli anonsować skład mieszany prowadzony parowozem, który po 12 latach wjedzie na stację styczną Stawiany Pińczowskie Wąskie. Wierzę, że tak się stanie.
I jeszcze jedna dobra wiadomość. Zebranie udziałowców spółki, które odbyło sie dzis, przebiegło w spokojnej atmosferze. Nikt nie szukał afer, nikt nie proponował zwolnienia pracowników itd. O szczegółach zapewne niebawem Maciej napisze na stronie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #12 : 15 Października 2012, 21:13:21 » |
0
|
Byłem ostatnio ( przedwczoraj ) na spotkaniu drezynowym w Pińczowie pooglądać te pojazdy. Zanim przyjechały drezynki na stacji nawiązała się rozmowa o parowozie. Z tego co tam usłyszałem koszt naprawy to ok. 60 tys ?
Był tam również kolega który jak zrozumiałem chciałby wpłacić jakąś kwotę na rzecz naprawy parowozu, padło również hasło braku numeru konta na stronie internetowej.
W trakcie rozmowy padł pomysł aby na stronie podać numer konta na konkretny cel: naprawa parowozu; oraz wyświetlać licznik tzn. ilość już wpłaconych pieniędzy w stosunku do zapotrzebowania na naprawę. Czy byłoby coś takiego możliwe? czy taka "zbiórka" jest możliwa przez śkd czy któreś ze stowarzyszeń ? szczerze pisząc gdyby coś takiego funkcjonowało ja również jakąś kwotą bym chętnie się dołożył do naprawy parowozu. Nie byłoby to wiele w stosunku do całości , ale takich ludzi moze być więcej, a każda złotówka zbliża do celu a licznik byłby zachętą. Co o tym sądzicie ?
Była jeszcze mowa o tym że każdy wpłacający powyżej jakiejś kwoty mogłyby się znaleść na pamątkowej tabliczce przyczepionej np. do kotła prowozu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #13 : 15 Października 2012, 21:49:55 » |
0
|
A nie czasem 360 tyś?? On musi przejść NG
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #14 : 15 Października 2012, 21:57:11 » |
+1
|
Rewizja wewnętrzna kotła, jeśli jego stan techniczny jest dobry, spokojnie zamknie się w owych 60 tysiach. Inna sprawa to po co kolei jędrzejowskiej parowóz skoro i bez niego klienci są?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #15 : 15 Października 2012, 22:02:13 » |
0
|
Zanim przyjechały drezynki na stacji nawiązała się rozmowa o parowozie. Z tego co tam usłyszałem koszt naprawy to ok. 60 tys ? Hmm, za te pieniądze Px będzie się doskonale prezentował jako pomnik. Obawiam się, że na więcej ich nie wystarczy padło również hasło braku numeru konta na stronie internetowej. szukajcie, a znajdziecie http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/skdsszjkd/konto.htmW trakcie rozmowy padł pomysł aby na stronie podać numer konta na konkretny cel: naprawa parowozu; oraz wyświetlać licznik tzn. ilość już wpłaconych pieniędzy w stosunku do zapotrzebowania na naprawę. Czy byłoby coś takiego możliwe? czy taka "zbiórka" jest możliwa przez śkd czy któreś ze stowarzyszeń ? Ależ oczywiście, że jest możliwe. Zgodnie ze Statutem powołane do tego jest SSZJKD Wyjątki ze Statutu: par. 5 ... Celem Stowarzyszenia jest utrzymanie w ruchu zabytkowej kolejki "Ciuchcia Expres Ponidzie" ... par. 6 ... Majątek Stowarzyszenia stanowi Fundusz założycielski w wysokości: 150 zł, oraz mienie nabyte w czasie działalności statutowej, a w szczególności: - spadki, zapisy, darowizny, dotacje i innego rodzaju przysporzenia majątkowe pochodzące od fundatorów, a także od innych osób prawnych i fizycznych z kraju i zagranicy, - odsetki od wkładów na rachunkach bankowych, - zbiórki publiczne, - wpływ z działalności gospodarczej Stowarzyszenia, - inne wpływy ... par. 8 ... Stowarzyszenie realizuje cele określone w § 5 w szczególności poprzez: Dofinansowanie koniecznych do wykonania prac remontowych i konserwacyjnych taboru kolejki oraz torowisk ...
|
|
« Ostatnia zmiana: 15 Października 2012, 22:12:43 wysłane przez Dariusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #16 : 15 Października 2012, 22:49:22 » |
0
|
Dariusz a jaki jest jego zakres naprawy? ZTCW to wyszła mu rewizja wewnętrzna tylko.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|