Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:08:52 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kp4  (Przeczytany 60394 razy)
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #40 : 08 Maja 2012, 11:45:49 »
0

Nooo, z mojej strony również gratulacje - coś niezwykłego, zwłaszcza że.. właśnie, kiedy w Polsce był ostatnio czynny Kp4? Chyba ten w Ełku, jakoś ze 20 lat temu ?...
Zapisane

MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #41 : 08 Maja 2012, 12:57:58 »
+1

Teraz aż się prosi o imprezę z dwoma parowozami. Skład osobowy z Kp4,a za nim Las z wózkami kłonicowymi z drewnem, a w nocy sesja fotograficzna na szopie.
Zapisane
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #42 : 08 Maja 2012, 20:11:11 »
+1

Ma się odbyć impreza z dwoma parowozami jeszcze w tym roku ale terminu dokładnego nie znam...
Zapisane
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 09 Maja 2012, 13:53:58 »
0

Ma się odbyć impreza z dwoma parowozami jeszcze w tym roku ale terminu dokładnego nie znam...
No to z niecierpliwością czekam na szczegóły.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #44 : 27 Lipca 2013, 17:27:07 »
+1

Parowóz Kp4 na Bieszczadzkiej Kolejce Leśnej Małe | Duże
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
bartek074
Nowicjusz
*
Długość toru:: 31 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 27 Lipca 2013, 19:13:37 »
+1

Ja tam na parowozach się nie znam, ale ten towot w smarowniczkach nie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem.
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2013, 19:18:00 wysłane przez bartek074 » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #46 : 27 Lipca 2013, 19:54:21 »
+1

Oczywiście że smar stały nie służy do smarowania łożysk wiązarowych, jednakże na kolei bieszczadzkiej jakimś dziwnym trendem jest przerabianie oryginalnych smarownic olejowych poprzez wkręcenie zamiast korka smarowniczek Stauffera. Czemu ma to służyć? Nie wiem. No, chyba że mechanicy wzorują się na systemie smarowania lokomotyw Lyd2, a jako że i parowóz i "donald" mają wiązary, zatem... trzeba smarować tak samo.

A teraz inna kwestia adresowana do kierownictwa. Czy nie można by sprawić aby obsługa po obrządzeniu parowozu się przebrała? No przepraszam, ale brudna koszula flanelowa, wypłowiała czapka bejzbolówka, zasyfione rękawice i zgniłobrązowy, zapocony podkoszulek nie licują z rangą maszynisty parowozu, szczególnie parowozu kolei turystycznej gdzie flesze błyskają non-stop. Pan Wróbel pokazuje jak się należy prezentować - polecam przemyśleniom.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #47 : 27 Lipca 2013, 22:13:30 »
0

Janek, zwróć uwagę na jeden szczegół- skoro donaldy i kapeć mają już ten sam system smarowania to i "koszty magazynowania"
są mniejsze, czyli jeden towar do wszystkiego i heja...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 28 Lipca 2013, 08:49:54 »
0

Kucyku zapomniałeś już jaka powstałą burzliwa dyskusja kiedy opisałeś wasze modyfikacje smarowania w Px-sie. Widać w Bieszczadach mają taką modę.

A co do tego że wystarczy "jeden towar do wszystkiego" to bym się nie zgodził bo raczej nie przerobili smarowania łożysk osiowych na smar stały więc i tak muszą mieć jego zapas. Ja tu widzę plus w postaci takiej , że nie trzeba biegać że szprycą czy inną oliwiarką i smarować tego co chwilę tylko od czasu do czasu przekręcić smarowniczkę a jak się smar skończy to dopakować łopatką.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #49 : 28 Lipca 2013, 09:46:36 »
0

fakt... zapomniałem jeszcze na praktyczną stronę spojrzeć...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
natrix
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 29 Lipca 2013, 17:50:12 »
0

...

... i moim skromnym zdaniem dobrze, że Pan "L kwadrat" zrobił ten film... PMM TV H0 choć to LOGO bardziej kojarzy mi się ze skalą 1:87 to jednak produkcja godna polecenia i obejrzenia (no może... bez wzniosłych słów WSTĘPU i ZAKOŃCZENIA ...)

ale film  Spoko !!! Fajnie, że został TU dodany !   !
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2013, 17:53:28 wysłane przez natrix » Zapisane
bastionn
Mechanik
***
Długość toru:: 171 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #51 : 30 Lipca 2013, 17:13:48 »
+2

Jak się wczytać w rozkład na stronie, to Kp-4 jeździ planowo w każdą sobotę o 10.30  do Balnicy.

"Przejazdy pociągu za zabytkowym parowozem planujemy na każdą sobotę o godz. 10.30"
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!