Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:36:20 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [Lxd2] - pomysły na modernizacje  (Przeczytany 68350 razy)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #60 : 17 Lutego 2012, 19:04:15 »
0

Rozwiń Kucu myśl bo nie załapałem
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #61 : 17 Lutego 2012, 19:16:10 »
0

Już tłumaczę: gmina Rewal ogłosiła przetarg na modernizację taboru: http://www.bip.rewal.pl/zamowienia/pokaz/4022
I tutaj mamy konkretny przykład modernizacji - wymiana silników na nowe, lepsze, ekonomiczniejsze. To jest prawdziwy krok do przodu. Oczywiście zobaczymy co z tego wyniknie, bo obawiam się że zamiast nowych silników MTU trybami będą kręcić poczciwe 71H12A po remontach kapitalnych.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #62 : 17 Lutego 2012, 19:21:56 »
0

Cytuj
5.8 . LOKOMOTYWA SPALINOWA Mbxd 2 / 1000mm
Zakres prac
I. Lokomotywa Lxd2 przekazana do naprawy głównej zostanie poddana całkowitej rozbiórce na poszczególne elementy. Po demontażu
poszczególne części i mechanizmy zostaną wyczyszczone a niektóre jak np. maski nadwozia, konstrukcja ramy nośnej i ramy wózków
zostaną wypiaskowane. Po wykonaniu czyszczenia i płukania poszczególne części i zespoły zostaną poddane weryfikacji.
II. Silnik spalinowy (zabudowa silnika spalinowego 16H12A typu Henschel po remoncie kapitalnym )
Remont kapitalny silnika spalinowego:
Demontaż silnika na części .
Polerowanie lub w razie konieczności szlif wału korbowego .
Wymiana 100 % pierścieni .
Wymiana 100 % tulei (w razie konieczności również tłoków) .
Wymiana 100 % uszczelnień .
Regeneracja głowic, zaworów i gniazd zaworowych , w razie konieczności wymiana zaworów .
Regeneracja pompy wtryskowej z wymianą koniecznych części (min. elementów wtryskowych).
Regeneracja , w razie konieczności wymiana rozpylaczy .
Montaż silnika, regulacja i próby silnika na hamowni .
Wykonanie nowych podstaw mocowania silnika na ramie lokomotywy pod silnik spalinowy np. typu Henschel 16H12A.
Modernizacja sterowania silnika wraz z wykonaniem nowej instalacji obiegu wody, oleju i paliwa.
Ustawienie współosiowości silnika ze skrzynią hydrauliczną .
Modernizacja sprzęgła Wulcan.

Gdzie Ty widzisz tu jakoś wymianę silnika??

PS:  LOKOMOTYWA SPALINOWA Mbxd 2 / 1000mm  Co?
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #63 : 17 Lutego 2012, 19:28:45 »
0

Gdzie Ty widzisz tu jakoś wymianę silnika?
Punkt 4.12. LOKOMOTYWY typu Lxd 2 – 2 szt z pliku siwz.pdf strona 45
Ty zaś patrzysz na zalacznik_nr_6_do_siwz.pdf
ale dobrze że ta niespójność i kiszka z oznaczeniem Lxd2/MBxd2 wyszły - teraz wiadomo jaki "spec" się tym w gminie zajmował.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2012, 19:44:48 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #64 : 17 Lutego 2012, 19:37:47 »
0

A gmina Rewal ma taki pomysł na modernizację Lxd2:
Dokonać wymiany silników na nowe, o mocy nie mniejszej jak 450 kM, o lepszej charakterystyce i ekonomiczniejsze od aktualnie zamontowanych, tj. MB 836 Bb i Henschel 16H12A o mocy 450 kM

Gdzie ty to masz napisane ?

Ja znalazłęm tylko coś takiego:
Cytuj
ZAŁĄCZNIK NR 6

$5 Wytyczne modernizacji taboru kolejowego

5.8 . LOKOMOTYWA SPALINOWA Mbxd 2 / 1000mm
Zakres prac
I. Lokomotywa Lxd2 przekazana do naprawy głównej zostanie poddana całkowitej rozbiórce na poszczególne elementy. Po demontażu
poszczególne części i mechanizmy zostaną wyczyszczone a niektóre jak np. maski nadwozia, konstrukcja ramy nośnej i ramy wózków
zostaną wypiaskowane. Po wykonaniu czyszczenia i płukania poszczególne części i zespoły zostaną poddane weryfikacji.
II. Silnik spalinowy (zabudowa silnika spalinowego 16H12A typu Henschel po remoncie kapitalnym )
Remont kapitalny silnika spalinowego:
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #65 : 17 Lutego 2012, 19:39:46 »
0

Klan - patrzymy post wyżej...  Spoko
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 19 Lutego 2012, 17:18:58 »
0

Witam,

( przepraszam za brak polskich liter )

wobec powyzszego - mam pytanie czy modernizacja ( remotoryzacja ) wplynie na zmniejszenie kosztow paliwa
DZISIAJ - 1 litr na 1 km w przewozach pasazerskich , 2 litry na 1km w przewozach towarowych
a JUTRO po modernizacji ?

Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #67 : 23 Lutego 2012, 12:07:13 »
0

Jeżeli modernizacja?
To system hamulcowy zostanie ten sam? lub Oerlikona stosowany w naszym kraju?
 Pytam bo takie zboczenie zawodowe!
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #68 : 23 Lutego 2012, 16:32:19 »
0

Zmiany hamulca na Oerlikon z kranem FV4a+FD1 raczej bym nie nazwał modernizacją. No chyba żebyśmy włożyli tam jakiś EP lub dynamikę. Jednak wątpie że komuś chciałoby się bawić w tego typu zmianki. Nie widzę logicznego sensu co poprawiła by taka zmiana.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #69 : 23 Lutego 2012, 18:27:23 »
0

Ja myślę że mogły by być problemy z upchaniem tej całej aparatury do oerlikona. W końcu St60 jest specjalnie tak skonstruowany żeby nadawał się do małych pojazdów.

Jeżeli modernizacja?
To system hamulcowy zostanie ten sam? lub Oerlikona stosowany w naszym kraju?
 Pytam bo takie zboczenie zawodowe!
A czemu zmieniać na oerlikona od razu? Przecież u nas w kraju są też stosowane : Knorr KE, Sab Wabco, ESH, Matrosow. I wcale Oerlikon nie jest najlepszy. Powiedział bym wręcz że jest przeciętny.
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 24 Lutego 2012, 13:14:19 »
0

Z moich doświadczeń Poloki twierdzą że Oerlikon jest najlepszy! I Tamara poprzez Polonizacje musi mieć właśnie Oerlikon!
Knorr w wyszczególnionych warunkach jest dopuszczony jako system  polskie tory!
Tak było na kursie od DB Shenker Rail Tabor Polska.
Tak sie tylko pytam?
Bez obrazy.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #71 : 24 Lutego 2012, 14:27:37 »
0

Polska to dziwny kraj.
Oerlikon Est3 nie jest kranem ujednoliconym, nie ma też ogranicznika ciśnienia , wiec do każdej średnicy liczby i skoku cylindrów hamulcowych trzeba dobierać wymiary dysz i pojemność zbiornika pomocniczego. W KE czy nawet ruskim 483 mamy ujednolicenie rozdzielacza czyli jeden rozdzielacz możemy stosować do różnych cylindrów hamulcowych i wszystko będzie działać.

Knorr KE jest też bardzo powszechny zwłaszcza przez sporą liczbę wagonów sprowadzonych przez prywaciarzy. Nowe pasażerskie wagony czy teraz modernizowane EZT albo autobusy szynowe otrzymują KE albo Sab Wabco.

Co do Matrosowa to maszyniści twierdzą że to błąd ta wymiana na Oerlikona bo kran 395 jest dużo lepszy od Fv4a zwłaszcza jeśli chodzi o luzowanie i popełnianie składu ( dużo większy przepływ).
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #72 : 24 Lutego 2012, 14:29:37 »
0

A więc w temacie modernizacji Lxd2.

Jak już niektórzy wiedzą, gdyż wieść ta się rozniosła, kilka lokomotyw jeżdżących w PL trafiło na warsztat zaprzyjaźnionej niemieckiej firmy celem modernizacji.

Tak też stało się w przypadku niegdyś polskiej Lxd2-285 która zawędrowała na Korsykę.

W lokomotywie przede wszystkim:

- zregenerowano przekładnie hydrauliczną
- zregenerowano przekładnie główne i nawrotną zmieniając przełożenie
- wymieniono silnik na Caterpiillar 700KM
- całkowicie wymieniono na elektroniczne sterowanie silnikiem (elektropneumatyka do kosza!)
- zamontowano samoczynny sprzęg
- nastawnik jazdy typu joystick
- zmodyfikowano układ chłodzenia i wstępnego podgrzewania
- zamontowano układ informujący o poślizgu
- zamontowano komputer nadzorujący pracą lokomotywy
- zamontowano klimatyzację w kabinie
- zamontowano oświetlenie halogenowe
- sterowanie wielokrotne (do 5 lokomotyw sterowanych z jednej)
- zregenerowano sprężarkę i układ hamulcowy (sam układ hamulcowy zostaje ten sam)
- zamontowano dodatkową instalację do sterowania zewnętrznymi urządzeniami na sprężone powietrze ( np. wagony samowyładowcze)

Niestety nie dostałem pozwolenia na wrzucenie wszystkich zdjęć więc wrzucam jedno, które już obiegło świat oraz dodatkowo zdjęcie pulpitu i urządzenia sterującego.








Nadmienię tylko, że to jest dopiero pomysł na modernizację. Mam nadzieję że kiedyś do PL wrócą tak właśnie wyglądające lokomotywy.

Aha, Lxd2 ze Śmigla wysłałem dokładnie w to samo miejsce, w dokładnie tym samym celu i dokładnie tak będą wyglądały, dodatkowo będą przekute na 1000mm. O ich dalszych losach Was poinformuję.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2012, 00:30:59 wysłane przez AXEL » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #73 : 24 Lutego 2012, 15:00:11 »
0

...hehe ale rdzennie polska rdza pod uszczelką okienka pozostała.
Żartuję oczywiście i gały wytrzeszczam że jednak można. Swoją drogą, to mnie najbardziej interesowało by zdjęcie bebechów czyli jak te 700 kuców się tam w budzie zmieściło. No i info co zawiera magiczny niebieski zbiorniczek pod trąbkami...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #74 : 24 Lutego 2012, 15:28:58 »
0

Polska to dziwny kraj.
Oerlikon Est3 nie jest kranem ujednoliconym

Eeee? A to nie jest rodzina zaworów rozrządczych. BTY nie ma czegoś takiego jak krany - są zawory maszynsity.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #75 : 24 Lutego 2012, 17:27:27 »
0

Masz rację chodziło mi o zawory rozrządcze (rozdzielacze) Oerlikona Est3
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #76 : 25 Lutego 2012, 00:36:49 »
0

...hehe ale rdzennie polska rdza pod uszczelką okienka pozostała.
Żartuję oczywiście i gały wytrzeszczam że jednak można. Swoją drogą, to mnie najbardziej interesowało by zdjęcie bebechów czyli jak te 700 kuców się tam w budzie zmieściło. No i info co zawiera magiczny niebieski zbiorniczek pod trąbkami...

Janek, te 700 kuców zajmuje mniej miejsca jak dotychczasowe konie. Modernizacja układu chłodzenia sprawiła, że z przodu lokomotywy jest wystarczajaco miejsca by zamknąć się w przedziale maszynowym i odbyć podróż na gapę Stare segmentowe chłodnice wyleciały w chorobę.

Tak dodatkowo w temacie dwóch Śmigielskich Lxd2 - pierwszy raz spotkałem się z tym, że odstawione od 15 lat lokomotywy posiadały kpl chłodnic i wymienników. Szacun naprawdę szacun.
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #77 : 25 Lutego 2012, 21:55:13 »
0

Na psa ten komputer?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #78 : 25 Lutego 2012, 22:00:23 »
0

Moim zdaniem to coś jak spojler w traktorze. Fajnie wygląda.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #79 : 27 Lutego 2012, 10:35:32 »
0

OT:...że tak powiem, spodziewałem się ,że prędzej czy później zdjęcia przestaną być tabu, odium zostanie zdjęte a imponderabilia staną się konkretami...
Tym razem tylko szczery śmiech, naprawdę bez urazy z mojej strony!


Ad rem:
Całość modyfikacji którą podaje Axel wygląda mi na modernizację na rzecz bardzo konkretnego ruchu towarowego (zwłaszcza sprzęg+sterowanie wielokrotne),oraz kierującej firmą centrali która chce wiedzieć wszystko. Absolutnie wszystko - każdy kg ŁT4 ma być zewidencjonowany i wprowadzony do systemu, a co dopiero paliwo trakcyjne....I dlatego komputer mnie nie dziwi - jeszcze do tego jakiś system ERP i już mamy pełen obraz.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2012, 10:39:27 wysłane przez Brood.K » Zapisane

Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!