grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #40 : 18 Czerwiec 2010, 14:49:01 » |
0
|
To się nam prezes medialnie lansuje. A o co chciałbyś zapytać w sprawie kolejki? Postaram się odpowiedzieć
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
statek
|
|
« Odpowiedz #41 : 18 Czerwiec 2010, 14:58:17 » |
0
|
Sorze ja chciałem zgłosić nieprzygotowanie:P Generalnie jest tak jak napisano, mieliśmy startowac w połowie czerwca jednak prawdopodobnie ruszymy dopiero w lipcu (oby). Powódź pokrzyżowała znacznie nasze plany, ale miejmy nadzieję, ze wszystko pójdzie zgodnie z planem. Jesli chodzi o budynki przeznaczone w ramach projektu pierwszego to: dyżurka i muzeum (2 zielone od strony drogi) oraz świetlica. W czasie powodzi uszkodzony został na pewno most na Wrzelowiance w Urządkowie (w zasadzie z tego co mi wiadomo legar popłynął razem z przyczółkami), nie wiem jak wygląda torowisko... Dzisiaj wybieram się zorientować się co i jak, pewnie jakieś zdjęcia zrobię, to i tutaj wrzucę. Pozdrawiam serdecznie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
statek
|
|
« Odpowiedz #42 : 18 Czerwiec 2010, 22:55:03 » |
0
|
Więc sytuacja nie wygląda ciekawie, zniknęły przyczółki oraz legar... fotka: Skutki tej powodzi są po prostu nie do opisania, krajobraz dookoła jedno wielkie wysypisko śmieci... Pozdrawiam Michal
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #43 : 19 Czerwiec 2010, 15:45:26 » |
0
|
:shock: Przy okazji rozmyło niezły kawał nasypu. Sam mostek był niewielki: Na szczęście katastrofa nie dotyczy głównej linii "Nadwiślanina". Z drugiej jednak strony domyślam się, że to ostateczny wyrok na (co najmniej) końcowe 1,5 kilometra odnogi do Wilkowa...
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #44 : 19 Czerwiec 2010, 16:03:06 » |
0
|
Z drugiej jednak strony domyślam się, że to ostateczny wyrok na (co najmniej) końcowe 1,5 kilometra odnogi do Wilkowa... Nadwiślani który do Wisły nie dojeżdża....
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #45 : 19 Czerwiec 2010, 16:28:41 » |
+1
|
Po cichu ciągle liczyłem, że kiedyś jednak dojedzie... zobaczymy, może w (odległej ?) przyszłości. Opcja z przesiadką na statki "białej floty" do Kazimierza jest na prawdę atrakcyjna. Zresztą pasowałoby to niemal idealnie do kategorii "regionalny produkt turystyczny".
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
statek
|
|
« Odpowiedz #46 : 19 Czerwiec 2010, 23:58:30 » |
+1
|
Z drugiej jednak strony domyślam się, że to ostateczny wyrok na (co najmniej) końcowe 1,5 kilometra odnogi do Wilkowa... Nadwiślani który do Wisły nie dojeżdża.... To, że nie dojeżdża nie oznacza, że nie może zwać się Nadwiślaninem skoro trasa jego wiedzie po Lubelskim Powiślu... Swoją drogą, czy ta linia do Wisły dojeżdża? http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_Nadwi%C5%9Bla%C5%84skaPzdr Michał
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jakub Paruch
Czytelnik
Długość toru:: 5 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #47 : 15 Sierpień 2010, 10:34:12 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #48 : 15 Sierpień 2010, 22:44:58 » |
0
|
Zgadza się, szczególnie że to kolejny artykuł Pani Kasi na temat naszej kolejki. Mnie najbardziej podoba się rzeczowość, dystans oraz brak pogoni za tanią sensacją czy radosną twórczość bajkopisarską która niestety często zdarza się w artykułach na temat wąskiego toru, szczególnie w prasie lokalnej.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
|
Jakub Paruch
Czytelnik
Długość toru:: 5 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #50 : 21 Sierpień 2010, 08:51:29 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #51 : 28 Grudzień 2010, 07:51:57 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #52 : 28 Grudzień 2010, 11:12:26 » |
0
|
nowa strona powstała w związku z unijnym projektem realizowanym na kolejce. Zawiera przede wszystkim informacje nt. jego realizacji.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #53 : 10 Styczeń 2011, 06:40:41 » |
0
|
Nie wiem na ile informacje cytowane poniżej są aktualne obecnie (publikacja 2008), ale o punkcie 3 i 7 to szczerze mówiąc wcześniej nie wiedziałem... szczególnie spodobał mi się 7-my Podejrzewam jednak , że nastąpiły jakieś weryfikacje i cięcia tych planów. Cytat ze strony http://transinfo.pl/text.php?from=archive&id=18660 dot. NKW: Koszt projektu: Kosztorys przestawianego projektu przewiduje następujące pozycje: 1. modernizacja budynków kolejowych i wyposażenie ich w niezbędne media;-2 mln € 2. modernizacja głównej linii kolejowej –2 mln € 3. budowa linii kolejki do centrum Nałęczowa –3 mln € 4. przedłużenie linii kolejowej do Grodziska Archeologicznego w Chodliku wraz z rekonstrukcją grodziska- 2mln € 5. przedłużenie linii kolejowej do przystanii w Zastowie Karczmiskim –1 mln € 6. adaptacja budynku parowozowni na muzeum Kolejnictwa 0,5 mln € 7. pozyskanie oraz uruchomienie parowozu 0,2 mln € 8. modernizacja internatu z przygotowaniem zaplecza turystycznego w Kluczkowicach - 2mln €, 9. kontynuacja projektu realizowanego w ramach programu ZPORR „Modernizacja dachu i elewacji zabytkowego pałacu w Kluczkowicach”w zakresie dalszej modernizacji pałacu z przystosowaniem na centrum konferencyjno-szkoleniowe i rozbudowy Muzeum Regionalnego –3 mln €.
|
|
« Ostatnia zmiana: 10 Styczeń 2011, 06:49:12 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
statek
|
|
« Odpowiedz #54 : 11 Styczeń 2011, 11:44:37 » |
0
|
No ten projekt dosyć mocno okrojono, aktualna całkowita kwota tego projektu to ok 4mln złotych.
Pzdr Statek
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Poldek
Młotkowy
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #55 : 11 Styczeń 2011, 15:14:13 » |
0
|
No, gdyby to wszystko dało się zrealizować w takim kształcie to super , ale obecnie (jak napisał Statek ) jest przeznaczone na ten cel 4 mln.
|
|
|
Zapisane
|
PKS- Pewność Komfort Szybkość
|
|
|
Poldek
Młotkowy
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #56 : 15 Styczeń 2011, 14:05:00 » |
0
|
http://www.twojewiadomosci.com.pl/category/tagi/nałeczówPod tym linkiem znalazłem dość obszerny artykuł o naszej kolejce. Jest jedno co mnie zaintrygowało w tym artykule. Czy kolejka kursowała kiedykolwiek do Puław ? Tam jest tak napisane
|
|
|
Zapisane
|
PKS- Pewność Komfort Szybkość
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #57 : 15 Styczeń 2011, 14:40:14 » |
0
|
Nie. Kolej nigdy nie kursowała do Puław.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #58 : 15 Luty 2011, 10:05:22 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Wądzio
|
|
« Odpowiedz #59 : 17 Maj 2011, 17:34:56 » |
0
|
KOW napisał:
Lubelskie: Inwestują w wąskotorówkę
Trwa odnowa Nadwiślańskiej Kolei Wąskotorowej. Obecnie realizowane są dwa projekty, w ramach których odnawiana jest infrastruktura i tabor. Są również zarezerwowane środki na promocje jedynej czynnej lubelskiej kolejki turystycznej. Łącznie ok. 4,5 mln złotych zostanie wydanych na wąskotorówkę, z czego większość środków będzie pochodziła z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Projekty realizuje Starostwo Powiatowe w Opolu Lubelskim.
Fot. Rafał Jasiński Już wyremontowano drewniane budynki stacji w Karczmiskach. Jak poinformował „Rynek Kolejowy” Michał Stateczny, Prezes Zarządu Stowarzyszenia na rzecz Nadwiślańskiej Kolei Wąskotorowej, niebawem ruszą prace torowe. Obecnie Starostwo Powiatowe w Opolu Lubelskim kończy przygotowywać dokumentacje przetargową na roboty infrastrukturalne.
Wyremontowane zostaną torowiska i budowle wąskotorówki. Odnowienia doczekają się budynki murowane na stacji Karczmiska. Przygotowane zostaną nowe przystanki, wyznaczone będą parkingi na stacjach: Nałęczów, Wąwolnica, Karczmiska, Opolu Lubelskie i Rozalin. Wiaty turystyczne staną w Polanówce i Rozalinie. Renowacje czeka również tabor. Wyremontowane zostaną wagony. Przebudowanie poddano wagon barowy, inny przystosowany będzie do przewozu rowerów. Składem będzie można przewozić jednoślady, które powiat opolski nabędzie w ramach jednego z projektów. Pozwoli to organizacje wycieczek kolejowo-rowerowych. Będzie to ciekawa propozycja zwłaszcza, że samorządy przygotowały bogatą sieć szlaków rowerowych w tym rejonie.
Obok prac „twardych” jeszcze w tym roku ruszy kampania promocyjna. - Naszym celem jest przyciągniecie osób, które jeszcze nie znają NKW, i zaskoczyć nowymi atrakcjami tych, którzy mają za sobą przejazd „Nadwiślaninem” - mówi „Rynkowi Kolejowemu” Michał Stateczny. - Chcemy również zorganizować cykl imprez na terenie stacji. Być może zostaną uruchomione pociągi wieczorne i nocne. Przejazdy będą połączone z projekcją filmów w ramach kina plenerowego. Za ekran będzie służyła... ściana dawnej parowozowni – kończy Prezes stowarzyszenia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|