Świat kolejek wąskotorowych SMF
14 Listopad 2019, 18:32:43 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 106360 razy)
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #60 : 24 Maj 2011, 06:42:22 »
+1

Ostatnio na stronach dziennika wschodniego czytamy (artykuł dodano 23 maja 2011):
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110523/PULAWY/470636302

W artykule czytamy, że bez naprawy wiaduktu w Rogalowie nie ma co myśleć o połączeniu z Wąwolnicą. Jak wiemy można dojechać do Wąwolnicy bez naprawy tego wiaduktu, chyba że dyr. E. Rzepce z ZDP chodziło o coś innego.
« Ostatnia zmiana: 24 Maj 2011, 06:49:39 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #61 : 02 Czerwiec 2011, 00:45:53 »
0

Na stronie Starostwa Powiatowego w Opolu Lubelskim, klikając w ogłoszenie o przetargu, można znaleźć m.in. protokoły z badań diagnostycznych torów oraz warunki techniczne wykonania i odbioru robót, które będą obowiązywały wykonawcę remontu. Zwraca uwagę tytuł, który mówi o remoncie torowiska (czyli górnej powierzchni podtorza), a nie nawierzchni kolejowej, która jest prawdziwym przedmiotem przetargu.
Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 122 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #62 : 02 Czerwiec 2011, 08:31:42 »
0

Tytuł przetargu jest taki ze względu, że taką nazwę nosi konkretne działanie w ramach całego projektu realizowanego na NKW. Jednak wszyscy zainteresowani chyba wiedzą o co chodzi...

pzdr
m.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #63 : 02 Czerwiec 2011, 09:38:18 »
0

Hehe uprzedził mnie kolega prezes....

Pozwolę sobie zauważyć, że w tym samym ogłoszeniu jest napisane, że przedmiotem remontu jest głównie wymiana podkładów ale też przywrócenie normatywnego kształtu podtorza wobec tego nagłówek jest jak najbardziej adekwatny do przedmiotu robót.

Bardziej znamienne jest, że w skali naszego wąskotorowego światka remont torowiska w takim zakresie to spora nowość i myślę, że na to należy bardziej zwrócić uwagę.
 
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #64 : 02 Czerwiec 2011, 13:31:37 »
0

Przewrócanie kształtu podtorza jest miejscami - w zaledwie iluś punktach - tych jakie wskazał diagnosta w swojej opinii, jest to szczegół w porównaniu do reszty robót. Cały ten przetarg jest pod to co wskazał diagnosta.
Skala naprawy to nie jest to też nowość miejscowa - 2 lata temu starostwo Opole władowało sporo tysięcy w wymianę całego przejazdu w Opolu, wraz z wymianą i podniesiem w górę całego przęsła, zresztą ja tu nie będę wskazywał palcem kto się przy tym zdrowo nawachlował...
Nie jest to też nowość krajowa - Bieszczady wymieniły napewno znacznie więcej przez wszystkie  lata, Gryfice teraz - ostro dowalą do pieca pod tym punktem i to w zakresie wręcz nieporównywalnym do tego z Opola!.
Od roku 2007 wymieniliśmy na Koszalinie sami conajmniej 4 tysiące sztuk! i to bez BIP-u !!!

Zresztą 8 tysięcy na 42km to co to jest ... to jest pryszcz, takich przetargów to trzeba tak naprawdę w ciągu najbliższych 5 lat jeszcze ze 2 albo i lepiej. To się nazywa bieżące utrzymanie jakiego tu nie było w latach 2001-2011. Wszystko gnije tak samo nie zależnie co i ile jeździ po tym, no i niestety 10 lat a nawet jakieś 13 robi swoje bo pod koniec PKp to trudno nazwać to utrzymaniem.

Jedno jednak trzeba przyznać - starostwo Opolskie ma klase  Duży uśmiech. i kase  Duży uśmiech - 90% kolejek o tym po prostu marzy!

BIP BIP BIP bez tego każda kolejka w tym kraju będzie jeździła tylko i wyłącznie do tzw. śmierci technicznej. Bieżące utrzymanie to nie jest wymiana 100 podkładów rocznie na krzyż w kilka sobót.
Bez BIP-u to jest po prostu - śmiech na sali. Dlatego nigdy nie wklejam sprawozdan zdjęć co gdzie i kiedy robię, bo każdy kto ma olej w głowie na ich widok sikał by ze śmiechu. Ja tak robię gdy oglądam czyjeś na przykład, zwłaszcza z machania sekatorem.


BIP-y pojechały do Hyde Parku (znaczy się - podzieliłem wątek) // PN
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwiec 2011, 18:17:11 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Arclight
Nowicjusz
*
Długość toru:: 32 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #65 : 12 Czerwiec 2011, 22:53:18 »
0

10 czerwca miał jechać pociąg z VIPami, ale coś cisza w sieci na jego temat. Byłem poza Lubelszczyzną i nie mogłem się wybrać do Karczmisk.
Jechał?
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

Na służbie Na służbie



« Odpowiedz #66 : 12 Czerwiec 2011, 22:57:11 »
0

Jechał Uśmiech http://www.radio.lublin.pl/index.php?site=news_details&id=93848
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #67 : 12 Czerwiec 2011, 23:29:57 »
0

Potwierdzam. Stacje odwiedził Marszałek Województwa, który wraz z zaproszonymi gośćmi wziął udział w oficjalnym otwarciu kolejki. Impreza obejmowała otwarcie Muzeum Kolejki, będące filią Muzeum Regionalnego w Kluczkowicach (którego wystawę przygotowano przy wsparciu Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej), Regionalnego Punktu Informacji Turystycznej, oraz przejazd składem turystycznym do Opola Lubelskiego. Skład ciągnęła świeżo wyremontowana Lxd2. Mieliśmy także okazję zobaczyć wyremontowane przejazdy z drogą krajową w Karczmiskach oraz Opolu Lubelskim.
Impreza miała charakter zamknięty.
Poniżej uroczyste przecięcie wstęgi na stacji w Karczmiskach.
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #68 : 13 Czerwiec 2011, 13:38:52 »
0

Według strony www.dnitechnikikolejowej.pl podczas Dni Techniki Kolejowej 17.06.2011w Lublinie będzie możliwość przejazdu do Nałęczowa.
Wśród atrakcji:
Cytuj
10.30 przejazd z Lublina do stacji Nałęczów, zwiedzanie stacji oraz przejażdżka drezyną wąskotorową.

12.00 przejazd powrotny z Nałęczowa do Lublina.
Źródło: www.dnitechnikikolejowej.pl
Nareszcie w Nałęczowie Wąskotorowym coś się będzie dziać.
Zapisane
Arclight
Nowicjusz
*
Długość toru:: 32 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #69 : 14 Czerwiec 2011, 16:43:10 »
0

To dobrze, że Kolej znów ruszyła. Mam nadzieję wybrać się niedługo łapać ją "w plenerze" no i liczę, że jakiś wolontariat będzie szansa uskutecznić Mrugnięcie
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1511 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #70 : 14 Czerwiec 2011, 21:01:32 »
0

To jeszcze do kompletu:

Starosta Opolski: Nie wyobrażamy sobie rezygnacji z odcinka Wąwolnica-Nałęczów

I nawet wielkim światem powiało...
Cytuj
Na trasie do Nałęczowa jest wiadukt w Rogalowie, którego musimy naprawić. Są zagwarantowane środki na ten cel. Mamy jednak problem z tym obiektem. Władze powiatu puławskiego oraz gminy Nałęczów postulują jego przebudowę tak, aby mogły pod nim przejechać wysokie autokary. Inwestycja ta powinna być wykonana przed EURO 2012, ponieważ zakłada się, iż Kazimierz Dolny, Nałęczów i Puławy mają być bazą treningową. Aby ułatwić im przemieszczanie się autobusami należałoby właśnie przebudować wspomniany wiadukt.
Mrugnięcie
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwiec 2011, 21:43:04 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #71 : 24 Czerwiec 2011, 05:52:59 »
0

Przecięcie wstęgi, przecięcie wstęgi, miły moment dla każdego oficjela. Ale niech mi ktoś wytłumaczy, co tam, do jasnej Anielki, robił Gerstmann??
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3895 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #72 : 24 Czerwiec 2011, 16:46:27 »
0

Pawle, spokojnie - nic nie zostało zlikwidowane, ani złomowane. Mrugnięcie
Gerstmann parę dni wcześniej zorganizował na NKD "rozdanie świadectw", poza tym to jednak ex-szef Ogonka, więc nie wypadało starego znajomego nie zaprosić na tradycyjny, kolejowy jubel. Duży uśmiech
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
piter
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #73 : 29 Czerwiec 2011, 22:21:00 »
0

Na stronie Starostwa Powiatowego w Opolu Lubelskim, klikając w ogłoszenie o przetargu, można znaleźć m.in. protokoły z badań diagnostycznych torów oraz warunki techniczne wykonania i odbioru robót, które będą obowiązywały wykonawcę remontu. Zwraca uwagę tytuł, który mówi o remoncie torowiska (czyli górnej powierzchni podtorza), a nie nawierzchni kolejowej, która jest prawdziwym przedmiotem przetargu.

Jest juz wykonawca http://www.bip.lublin.pl/powiatopole/upload/pliki/6Najkorzystniejsza_oferta.pdf
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #74 : 15 Listopad 2011, 09:26:38 »
0

Znalazłem artykuł który bezpośrednio nie odnosi się do sytuacji na NKW ale jest głosem w dyskusji o autentyczności ruchu turystycznego jakie generują wszystkie turystyczne inwestycje. Może warto by było zrobić takie statystyki także dla oferty kolejki wąskotorowej?

http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111115/NEWS01/955854941
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Tata 4-latka
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #75 : 16 Listopad 2011, 21:47:09 »
+1

Tylko co będzie miała z tym wspólnego wąskotorówka Grzesiu? Izraelczycy widzą tylko Majdanek a wschodnia strona naszego województwa to faktycznie handelek.Może lepieniej nie liczmy i nie piszmy ilu było chętnych na NKW w tym roku bo nie wszyscy będą się z tego cieszyc albo odwrotnie?!Polska to dziwny kraj nie zapominaj. Uśmiech
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3895 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #76 : 19 Grudzień 2011, 14:24:23 »
0

http://www.rynek-kolejowy.pl/29564/Lubelskie_Nadwislanska_Kolejka_przewiozla_prawie_8_tysiecy_osob.htm#k256099

Lubię dobrą propagandę sukcesu!
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Poldek
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 19 Kwiecień 2012, 22:10:53 »
0

Cytat: Dziennik Wschodni
Nadwiślańska Kolejka Wąskotorowa po liftingu. Ruszy 3 maja
Nowe wagony, lokomotywy, budynki kolejowe i rowery. Na amatorów wąskotorówki czeka w tym roku sporo atrakcji. Niestety do Nałęczowa kolejka jeszcze nie pojedzie.
Kolejka zaczyna sezon za dwa tygodnie, 3 maja. W niedzielne poranki będzie wozić turystów indywidualnych, a w pozostałe dni tygodnia i niedzielę po południu grupy na trzech trasach: Karczmiska - Opole Lubelskie (lub Poniatowa) - Karczmiska, Karczmiska - Polanówka – Karczmiska i Opole Lubelskie (lub Poniatowa) - Karczmiska - Opole Lubelskie (lub Poniatowa).

W sobotę, 5 maja Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Kolei Wąskotorowej zaprasza na 45-minutową bezpłatną wycieczkę kolejką, projekcję filmu "Podróż na Wschód” i spotkanie z reżyserem - Tomaszem Budzyńskim z zespołu Armia. Kolejka ruszy o godz. 17.30 ze stacji w Karczmiskach.
– Z kolei na 11 maja zaplanowaliśmy pierwszy przejazd z nowymi atrakcjami – zapowiada Zenon Rodzik, starosta opolski. – Wyremontowaliśmy budynki, wagony, lokomotywy, szlabany i mosty. Kupiliśmy także rowery, które będzie można wypożyczać. A odnowiona wieża ciśnień w Karczmiskach która będzie pełnić funkcję platformy widokowej – dodaje.

Powstały również nowe stacje plenerowe w Polanówce i Rozalinie oraz wiata rowerowa przy grodzisku Żmijowiska.

– Spodziewamy się znacznie więcej podróżnych niż w poprzednim sezonie. Już teraz mamy zamówienie na 25 grup zorganizowanych. Z całej Polski – mówi Stanisław Ogonek, kierownik Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej. – Kolejka będzie jeździć do przełomu września i października, a jeśli pogoda dopisze to nawet dłużej – dodaje.

Niestety, nadal nie pojedziemy kolejką aż do Nałęczowa. Powód? Nie udało się przebudować wiaduktu w Rogalowie. Wojewódzki Konserwator Zabytków nie zgodził się na zmianę wysokości wiaduktu, co zaproponowała firma DrogMost Lubelski. – Zamiast tego zasugerowaliśmy obniżenie poziomu jezdni. Teraz czekamy tylko na przesłanie projektu – mówi Dariusz Kopciowski, zastępca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Poziom jezdni zostanie obniżony w ramach remontu drogi wojewódzkiej nr 830 Lublin-Nałęczów-Bochotnica na odcinku Wąwolnica-Celejów. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie ma zakończyć prace do końca sierpnia.

Bilety indywidualne kosztują od 7 do 20 zł (w zależności od trasy i wieku turystów), dzieci do 3 lat – jadą bezpłatnie. Bilety grupowe: od 500 do 2 tys. zł. Rezerwacje pod nr tel. 81 828 70 18 i 506 346 639.
Dwa lata na bocznicy

Starostwo w Opolu Lubelskim jest właścicielem kolejki od 2002 r. Do stycznia 2009 r. administratorem wąskotorówki było Stowarzyszenie Przewozów Lokalnych z Kalisza. Po tym jak wypowiedziało umowę, kolejka przez dwa lata stała na stacji w Karczmiskach. W 2010 r. nowym operatorem został Zarząd Dróg Powiatowych w Opolu Lubelskim. Wyremontowano budynki na stacjach i świetlicę w Karczmiskach. Pierwszy sezon był bardzo udany. Kolejka przewiozła pięć tysięcy turystów.
Autor: Katarzyna Prus
Zapisane

PKS- Pewność Komfort Szybkość
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #78 : 20 Kwiecień 2012, 06:28:45 »
+2

Cytat: Dziennik Wschodni
Wojewódzki Konserwator Zabytków nie zgodził się na zmianę wysokości wiaduktu, co zaproponowała firma DrogMost Lubelski. – Zamiast tego zasugerowaliśmy obniżenie poziomu jezdni. Teraz czekamy tylko na przesłanie projektu – mówi Dariusz Kopciowski, zastępca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Poziom jezdni zostanie obniżony w ramach remontu drogi wojewódzkiej nr 830 Lublin-Nałęczów-Bochotnica na odcinku Wąwolnica-Celejów. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie ma zakończyć prace do końca sierpnia.
Trzymam kciuki za realizację tego planu, który daje szanse na przywrócenie trasy Nadwiślanina do Nałęczowa  Mrugnięcie ...aczkolwiek na pewno nie w tym roku się to stanie.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #79 : 22 Kwiecień 2012, 18:06:12 »
0

Kilka słów o nowościach na NKW w najbliższym czasie.

http://www.rynek-kolejowy.pl/32314/Lubelskie_Waskie_Tory__Szerokie_Horyzonty_5_maja_.htm

Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!