Świat kolejek wąskotorowych SMF
15 Grudzień 2019, 04:03:51 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 107720 razy)
Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #160 : 25 Marzec 2015, 23:14:16 »
0

Tor do cukrowni odchodził zaraz za stacją Opole Lubelskie. Brama zakładu znajdowała się tuż obok.
Tor fizycznie istnieje do tej bramy właśnie,

Dobrze jakby Kolejka nie przespała "wjechania" do tego projektu...


Zapisane

Misza
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #161 : 06 Kwiecień 2015, 12:35:55 »
+4

Cześć.
Tor za bramą cukrowni jest niemal w całości (rozebrane tylko tor zdawczy) jest nieco przysypany ziemią, nawet wystaje z
ziemi koziołek od rozjazdu.
Będziemy łapać kontakt z właścicielem (obecnym) tej cukrowni, jeśli będzie zainteresowany istnieniem tejże
kolei przy zagospodarowywaniu terenu, to pomożemy przy naprawach torowiska za bramą. Spoko

Do samej bramy dojazd bezproblemowy, wystarczy otworzyć bramę, oczyścić z ziemi tor dokonać ewentualnej naprawy i można  wjechać do końca toru nawet lokomotywą z wagonami (na miejscu można wykonać oblot)  Spoko

Pozdr.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #162 : 06 Kwiecień 2015, 18:09:47 »
+4

Cześć.
Tor za bramą cukrowni jest niemal w całości (rozebrane tylko tor zdawczy) jest nieco przysypany ziemią, nawet wystaje z
ziemi koziołek od rozjazdu.
Będziemy łapać kontakt z właścicielem (obecnym) tej cukrowni, jeśli będzie zainteresowany istnieniem tejże

Idzcie z materiałami o dotychczasowej działalności i podejdzcie do tematu z założeniem że inwestor może mieć mgliste pojęcie o wąskotorówkach.
Im szybciej tym lepiej, tzn przed zaprojektowaniem na placu mozaiki z kostki brukowej:)

Aa, i na YT Krośnicką pokażcie...
Zapisane

Misza
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #163 : 22 Maj 2015, 08:16:50 »
0

Takie tam aktualności dot. sprawy cukrowni (rewitalizacji): http://www.dziennikwschodni.pl/lubelskie/n,1000162009,drugie-zycie-cukrowni-w-opolu-lubelskim-beda-restauracje-hotel-i-klub-fitness.html

Ze spraw "historycznych" można by zacytaować:

Projekt zakłada pozostawienie elementów mających znaczenie historyczne, tj. bramy wjazdowej na teren dawnej cukrowni, czerwonej cegły jako materiału wykończeniowego elewacji, układu otworów okiennych oraz komina fabrycznego, który z założenia ma się stać tarasem widokowym. W ostatnim - III etapie - do życia zostanie przywrócony budynek znajdujący się na tyłach planowanego hotelu.

Uprzedzając rozmowę na temat torów, co niektórzy poruszali, warto nadmienić, że w artykule o torach nie ma ani słowa. Artykuł ma charakter informacji ale wstępnie można założyć, że raczej nie ma co liczyć na wjazd pociągu na teren cukrowni. Widocznie inwestor nie bierze tego pod uwagę. Jego prawo, jak się to mówi. Zresztą stacja kolejki jest tuż obok więc po co - jakby to powiedzieć "wjeżdżać z pociągiem do restauracji...". Z drugiej strony ma to logiczne wytłumaczenie. Takie manewry po terenie prywatnym to także zagrożenie bezpieczeństwa. Ja - jako inwestor - obawiałbym się pociągów na terenie mojej restauracji. A niech jakiś dzieciak wejdzie pod wagon....

Też jestem miłośnikiem historii i kolei, ale spójrzcie na to bardziej realnie, bez różowych (przepraszam -- oliwkowych) okularów z logiem PKP. Realne może być jedynie pozostawienie torów w jakimś tam zakresie.

Kol. Paweł Adamczyk wyżej pisał, że jest chętny do rozmów:

Będziemy łapać kontakt z właścicielem (obecnym) tej cukrowni, jeśli będzie zainteresowany istnieniem tejże
kolei przy zagospodarowywaniu terenu

I co, coś słychać w temacie?
Ale na pociągi bym nie liczył.
« Ostatnia zmiana: 22 Maj 2015, 08:38:06 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #164 : 22 Maj 2015, 09:46:32 »
+1

Teren cukrowi jest podzielony. Podejrzewam że inwestor działa tylko na działce 207/5 http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?locale=pl&gui=new&sessionID=1822410 a tam torów nie ma.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Poldek
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #165 : 09 Październik 2015, 20:49:40 »
+2

Cytat: Dziennik Wschodni
Drugie życie cukrowni. Będzie SPA, przychodnia i squash. Obok galeria handlowa
Rozpoczął się remont starej cukrowni „Opole”. Ekipy remontowe weszły do dwóch frontowych budynków. Będzie tu SPA, sala do squasha i przychodnia. A obok stanie galeria handlowa.
Cukrownia zakończyła działalność w 2005 r. Zabytkowe fabryczne budynki przez lata stały bezczynnie. Pod 2014 r. nieruchomość kupiło małżeństwoGabriela Starek i Marian Nowakowski, przedsiębiorcy branży ogrodniczej z pobliskiej Cupli.

Prace projektowe i przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwoleń na budowę trwały rok. Projekt przebudowy Cukrowni Opole zrobił Rafał Wesołowski ze studia Rawe Projekt. Wesołowski jest absolwentem Architektury i Urbanistyki Politechniki Lubelskiej. Projektant na wzór poznańskiego Browaru czy łódzkiej Manufaktury, wplótł nowoczesne akcenty w formę XIX-wiecznych budynków. Projekt rewitalizacji Cukrowni „Opole” był jego pracą dyplomową.

– Podstawowym założeniem jest nadanie terenowi funkcji adekwatnej do współczesnych realiów przy zachowaniu historycznego charakteru miejsca – mówi Rafał Wesołowski

Prace budowlane właśnie ruszyły. – Remontujemy dwa skrzydła, przednie segmenty od ulicy. W lewym powstanie klub fitness, SPA, sala do squasha. Po prawej planujemy przychodnię medyczną – mówi Marian Nowakowski.

Lewe skrzydło ma być wyremontowane do maja-czerwca przyszłego roku, prawe do końca 2016. Kolejny etap to przebudowy głównego budynku i przystosowanie go do funkcji hotelowych. – Na dole powstanie sala konferencyjna i bankietowa. Na górze planujemy hotel, od 15 do 25 pokoi – mówi Nowakowski.

Ten etap przebudowy inwestor zamierza rozpocząć 2017 roku. Inwestor szacuje, że przebudowa cukrowni będzie go kosztować ok. 10 mln zł.

Ale to nie koniec inwestycji. Nowakowski na przylegającym do cukrowni placu buraczanym zamierza postawić galerię handlową o powierzchni od 8 do 9 tys. mkw.

– Ten pomysł doskonale konweniuje z miejskim projektem rewitalizacji ulicy Kolejowej. Chcemy, by do naszej galerii dojeżdżała kolejka wąskotorowa. Koszt budowy galerii szacujemy na 20 mln zł – mówi inwestor. – W mieście nie ma galerii, najbliższe są w Lublinielub Radomiu, 50-60 kilometrów od Opola – dodaje.

– Cieszę się, że są plany zagospodarowania terenu po byłej Cukrowni Opole. To właśnie takiemu ożywieniu gospodarczemu mają służyć zmiany, które właśnie wprowadzamy w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Miasta na tym terenie –mówi Dariusz Wróbel, burmistrz Opola. – W planach mamy budowę drogi łączącej ulicę Fabryczną i Rybacką w ramach dużego projektu unijnego, który chcemy realizować w partnerstwie z Lokalną Organizacją Turystyczną Kraina Lessowych Wąwozów.

Plany ożywienia Cukrowni Opole to perspektywa 5-7 lat i koszt około 30 mln zł.
Zapisane

PKS- Pewność Komfort Szybkość
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #166 : 07 Kwiecień 2016, 07:01:54 »
0

Nadchodzi nowy sezon 2016:

http://www.dziennikwschodni.pl/pulawy/nadwislanska-kolejka-waskotorowa-ruszy-1-maja,n,1000178647.html

"Nadwiślańska Kolejka Wąskotorowa jest już gotowa do sezonu. Jak co roku 1 maja odbędzie się pierwszy kurs dla klientów indywidualnych.

Zainteresowanie jest spore. Mieliśmy już pierwszych klientów – mówi Stanisław Ogonek, kierownik Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej. – Pierwszy kurs przeznaczony dla turystów indywidualnych odbędzie się 1 maja o godzinie 11.

Kolejka będzie kursować w każdą niedzielę od maja do końca września oraz dodatkowo 3 maja. Pociąg wyrusza ze stacji w Karczmiskach o godzinie 11. Stamtąd można pojechać do Opola Lubelskiego i z powrotem. Później pasażerowie jadą do Polanówki, gdzie odbywa się ognisko.

Około godziny 15 pociąg jest z powrotem w Karczmiskach. – W każdą ostatnią niedzielę miesiąca wąskotorówka kursuje do Poniatowej – mówi Ogonek.

Ile kosztuje wycieczka wąskotorówką? Dorośli za pełny przejazd z ogniskiem zapłacą 20 zł. Dzieci i młodzież od lat 6 do 19 – 13 zł, a najmłodsi turyści (do lat 6) pojadą za darmo. Można też kupić bilet na dowolną część trasy. Pełny cennik można znaleźć na stronie www.nadwislanskakolejka.pl "


« Ostatnia zmiana: 07 Kwiecień 2016, 07:19:26 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #167 : 11 Kwiecień 2016, 10:33:30 »
0

Witam.

W minioną sobotę dzwoniłem do naczelnika Ogonka, i nie mam dobrych informacji, nie będzie naprawy mostu nad żródełkiem  św.  Wojciecha w Wąwolnicy (przed stacją) oraz dalszego odkrzaczania w stronę Nałęczowa. W tym roku nie ma szans żeby ma tym odcinku coś pojechało, z powodu braku kasy na remont mostu oraz samego szlaku.
Nie dostali dotacji, a plany były i to spore.  Nadzieja że może w przyszłym roku coś się ruszy.

Według planów w tym roku powinien być odbudowywany i naprawiany odcinek do Wilkowa, do stacji końcowej,
miał powstać zalew w Wilkowie, do którego miałby dojeżdzać pociąg,  pozyskanie Px 48 i naprawa główna oraz uruchomienie.

Najbardziej ta sytuacja uderza w nas, w wolontariuszy  bo teraz nie wiemy co dalej, czy nadal utrzymywać szlak na stacji w Nałęczowie, czy zostawić to w jasną cholerę i wolnym czasie pojechać do Rogowa bo tam naprawdę warto, odwiedzić Krośniewice czy parowozownię w Skierniewicach, a tutaj niech zarasta drzewami spowrotem, a tyle pracy tam włożyliśmy w 13 i 14 roku , a w 15 nieco odpuściliśmy, bo śmieją się z nas mieszkańcy że robimy a i tak już nic tedy nie pojedzie. Płacz Płacz

Dla kolejarzy to obojętne będzie czy my bedziemy robić czy nie, Ogonek powiedział mi, chcecie i macie chęć to róbcie a jak nie to nie róbcie i tyle (oczywiście na własny koszt).  Za to możemy jeżdzić po torach drezynami co tam mamy, choćby i czołgiem szynowym jak byśmy taki zbudowali.

A szkoda szkoda, taki potęcjał, a turystom znudziło się to Opole, chcieli by pojechać do Nałęczowa to ciekawsza krajobrazowo trasa niż na Opole czy Poniatowę. Dzwonią na kolejkę i pytają o Nałęczów a naczelnika to strasznie denerwuje, nie dziwię się temu, może i chcieli by tam jechać ale brak kasy na remont niweczy wszystko.

Na przełomie listopada i grudnia ubiegłego roku pociąg towarowy dojechał do Wąwolnicy, nawet po tym wspomianym moście, lokomotywa Lxd2-297 + platforma + drezyna wmc, po słupy, gdyż zostały one w całości wycięte, z powodu zrywania się drutów , a rolnicy rzucali je na tory, a potem jak jechała drezyna to nawijały się na koła i osie miczym na wałek, musieli je potem rozplątywać, ciąć, i zamiast coś zrobić to bawili się wyciąganiem drutów spod kół i z tego powodu wszystkie słupy na całym odcinku do Karczmisk, zostały usunięte. Smutny

Dopowiem tylko że teraz w Karczmiskach na dniach (jak pogoda dopisze) będą malować wagony , takie uzyskałem informacje, podejrzewam że znów zostały osprejowane przez graficiarzy.

Pozdrawiam wąskotorowo.

Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #168 : 11 Kwiecień 2016, 10:46:37 »
+1

Do Wąwolnicy  parę km jest ale może by na początek przywrócić ruch do Niezabitowa?? Wtedy pociąg raz na miesiąc tak jak jeździ do Poniatowej pojechał by do Niezabitowa. Były by 3 trasy na jednej kolejce.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Dróżnik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 45 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #169 : 11 Kwiecień 2016, 13:52:15 »
-2

Kto będzie remontował szlak do Wilkowa, mają pieniądze na PX48 i z jakiej miejscowości ma być?
Zapisane
Dróżnik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 45 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #170 : 11 Kwiecień 2016, 13:55:34 »
-2

W tym roku pociągi będą jeżdzić?Czy będzie więcej taboru?
Zapisane
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #171 : 11 Kwiecień 2016, 16:22:08 »
0

Z tym Niezabitowem też świetna sprawa, w zasadzie dojazd tam od Karczmisk bezproblemowy, problem jest natomiast, z oblotem  składu, co prawda mijanka jest, ale nie przejezdna, drzewa wycięto ale pozostały dość spore pnie i jazda torem
mijankowym nie możliwa.
Dobry pomysł 2 niedziele do Opola, 3 niedziela do Niezabitowa, a 4 do Poniatowej, i turyści z pewnością by dopisali.
a i sama stacja w Niezabitowie by ożyła, jak za dawnych lat.

Co do pytania do dróznika, szlak do Wilkowa, miał być następny remontowanym po Nałęczowie, a że Nałęczowa nie zrobiono to i
Wilkowa nie będzie, ten kto by wygrał  przetarg, na remont to by remontował. to oczywiste.

Px - ksów jeszcze jest sporo w kraju na pomnikach czy w skansenach, i dało by radę zakupić, gorzej z jego naprawą.

Pozdr.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Dróżnik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 45 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #172 : 11 Kwiecień 2016, 16:48:06 »
0

Sama trasa dała by wiele tym bardziej ,że usunięcie pni nie jest takie ciężkie.
Zapisane
Dróżnik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 45 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #173 : 11 Kwiecień 2016, 16:53:55 »
0

Czy duże są koszty remontu linii z Polanówki do jej końca,i ile jest kilometrów torów z karczmisk do końca linii.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1870 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #174 : 11 Kwiecień 2016, 21:08:55 »
0

Błagam, dajcie mu wreszcie bana, to nie GG ani czat, żeby zadawać po jednym pytaniu post pod postem...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #175 : 11 Kwiecień 2016, 21:17:30 »
0

Z tym Niezabitowem też świetna sprawa, w zasadzie dojazd tam od Karczmisk bezproblemowy, problem jest natomiast, z oblotem  składu, co prawda mijanka jest, ale nie przejezdna, drzewa wycięto ale pozostały dość spore pnie i jazda torem
mijankowym nie możliwa.
Dobry pomysł 2 niedziele do Opola, 3 niedziela do Niezabitowa, a 4 do Poniatowej, i turyści z pewnością by dopisali.
a i sama stacja w Niezabitowie by ożyła, jak za dawnych lat.

Co do pytania do dróznika, szlak do Wilkowa, miał być następny remontowanym po Nałęczowie, a że Nałęczowa nie zrobiono to i
Wilkowa nie będzie, ten kto by wygrał  przetarg, na remont to by remontował. to oczywiste.

Px - ksów jeszcze jest sporo w kraju na pomnikach czy w skansenach, i dało by radę zakupić, gorzej z jego naprawą.

Pozdr.
No to Pawle podrzuć naczelnikowi ten pomysł. Może się skusi na to.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #176 : 12 Kwiecień 2016, 10:53:56 »
+2

Cześć.

Andrzeju spróbuję, ale na sukces nie liczył bym, bo może ten odcinek nie mieć dopuszczeń do ruchu pasażerskiego,
z zresztą zapytam i zobaczymy co odpowie.

Do pytania dróżnika, odpowiem.  Szkak z Karczmisk do Wilkowa liczy 13 km, obecnie do Polanówki jest 6km (trasa się wydłóżyła, wybudowano stację, tam gdzie planowo była jeszcze do lat 80-tych) (jeszcze kilka lat temu ognisko było wcześniej przy ulicy
prowadzącej do Wilkowa, potem dalej za przejazdem na łąkach i wreście na stacji od 2013 roku).

Ostatni Pociąg na tej trasie do Wilkowa, pojechał w 2003 roku, potem jeszcze drezyna Doc -615 Darka z Opola, pod wiosnę 2004 roku nastąpiła kradzież ok 300m toru w lesie, z kilometr za stacją, i po dziś dzień brakującego fragmętu toru nie odbudowano, sprawców kradzieży nie udało się złapać i sprawę umożono.
Po powodzi która nawiedziła Wilków w 2010 roku, most na Wrzelowiance w Wilkowie został na nowo postawiony (odbudowany) z funduszy na usuwanie skutków powodzi powiatu Opolskiego.

Co do kosztów uruchomienia tego odcinka to trzeba tak, odbudować brakujący fragment toru plus nowe podkłady, skontrolować i naprawić 2 mosty nad rzeką Chodelką, odkrzaczyć i udrożnić przejazdy, miejscami wymiana podkładów, ile by wyniosły koszty, materiał i robota, jakieś (bedę strzelał)  200- 250 tyś zł. Szok

Pozdr.

Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #177 : 15 Kwiecień 2016, 07:50:11 »
0

(bedę strzelał)  200- 250 tyś zł. Szok.

Optymista Uśmiech

Według planów w tym roku powinien być odbudowywany i naprawiany odcinek do Wilkowa, do stacji końcowej,
miał powstać zalew w Wilkowie, do którego miałby dojeżdzać pociąg,  pozyskanie Px 48 i naprawa główna oraz uruchomienie.

Dobrze, że napisałeś..."według planów" Uśmiech
A z Nałęczowem to duża szkoda, że nie wypali. W sumie najładniejsza 'odnoga' od Karczmisk według mnie.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwiecień 2016, 08:02:08 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Dróżnik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 45 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #178 : 29 Kwiecień 2016, 19:23:11 »
-6

Witam!
Cyli 1 Maja osoba z ulicy, która kupiła bilet nie może przejechać się wąskim torem w Karczmiskach?  Co? :-
 Po pierwsze - Google Twoim przyjacielem i odpowie na większość Twoich pytań. Czym innym jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania nieoczywiste, a czym innym zwyczajne lenistwo. Po drugie - to jest forum, a nie czat. Zdecydowanie lepiej napisać jeden, konkretny post, niż zasypywać innych użytkowników gradem jednozdaniowych wiadomości. Proszę sobie wziąć uwagi do serca i się do nich dostosować. //PN
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3906 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #179 : 29 Kwiecień 2016, 19:33:53 »
+10

Dróżnik!
Weź pacanie użyj wyszukiwarki jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć, a nie wciąż zasrywasz to forum spamem.
Masz tu link, byś nie musiał swych dwóch szarych komórek używać: http://www.nadwislanskakolejka.pl/strona/oferta
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!