Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:31:56 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Drezyny Wmc  (Przeczytany 25875 razy)
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 23 Marca 2010, 19:58:23 »
0

Poszukuję zdjęcia Wmc od boku.
Zapisane
stoker
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #21 : 01 Października 2014, 16:23:42 »
0

Ostatnio odkryliśmy przypadkiem, że jedna z drezyn koronowskich - konkretnie Wmc 203 (nr fab. 32 / 1973 r.) została sprzedana w latach 90-tych z Białośliwia na Waldbahn Bad Muskau (Niemcy). Informuje o tym link na stronie tej kolei http://www.waldeisenbahn.de/de/eisenbahn/fahrzeuge/dieselloks (na końcu strony). Na stronie nie znalazłem nigdzie zdjęcia Wmc 203 - być może nie jest ona odremontowana i czeka na lepsze czasy. Ktoś może był kiedyś na tej kolei i widział może Wmc ?

stokerpk
Zapisane
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 334 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 04 Września 2016, 02:55:02 »
0

Czy ktoś orientacyjnie jest w stanie powiedzieć ile pali drezyna Wmc z oryginalnym silnikiem? Podobno bardzo, bardzo dużo, ale czy to prawda? Nasza koszalińska silnie eksploatowana 153 ma wstawiony przez nas silnik diesla od żuka i podobno ten wychodzi znacznie taniej. Nasza druga 310 została niedawno uruchomiona, lecz podobno nie opłaca się jej używać. Aż tak drastyczne to różnice?
Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #23 : 04 Września 2016, 22:23:55 »
0

Trudno mi jednoznacznie ocenić ile to paliły oryginalne silniki. Mam kontakt z byłym kierowcą naszej byłej białośliwskiej maszyny Wmc-203 który nie powiedział mi jakieś konkretnej wartości wyrażonej na przykład w litrach na 100km. Ocenił to raczej jako wypadkową obciążenia, prędkości i stanu technicznego - zresztą kiedyś nie martwiono się każdym litrem benzyny. Za czasów Towarzystwa (15 lat to jednak jest dość dużo w skali 121 lat istnienia WKP) jeżdżono drezyną Wmc z silnikiem benzynowym na odbudowę ubytku za Kocikiem . Podobno ten silnik był bardzo mocny, szybki i lubił dużo palić pod obciążeniem. Podczas jazdy na biegu wstecznym (z nieznanych przyczyn kierowca rewersu nie mógł przełożyć) 5 litrów nie wystarczyło na niespełna 8km (niecałe 4km w jedną stronę). Osobiście opowieść tą traktuję w kategoriach "legend kolejkowych" ale faktem jest że niedługo potem zaczęto rozglądać za jakimś dieslem wzorem innych. Parę lat musiało minąć żeby w 2012 roku Wmc  zaczęła jeździć z silnikiem MB 2,2. Silnik sprawuje się dobrze jest mocny, szybki (ośmieliłbym się stwierdzić że nawet zbyt szybki ) no może technika uruchamiania jest trudna do opanowania dla niektórych czasem również dla mnie . Zapotrzebowanie na paliwo - niewielkie, stosunkowo niewielkie - powiedzmy że 20l wystarczy na znacznie więcej niż dzień jeżdżenia ... może nawet ponad dwa razy objechałaby całą sieć...Nikt dokładnie tego nie liczy ale tak na tzw "oko" widać że nie jest łakoma na olej napędowy
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!