Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:46:45 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758290 razy)
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1080 : 14 Lipca 2010, 01:36:43 »
0

Hmmm... chyba w chwili obecnej odpowiedź na ów pytanie jest o tyle skomplikowana, że ZTCP to zarządca infrastruktury może obecnie stosować dowolny system wskaźników / sygnalizatorów / semaforów / ... itp... pod warunkiem, że zaakceptuje to UTK. W związku z tym np. wskaźnik który na normalnym torze zapowiada wystąpienie ograniczenie prędkości (obowiązujące dopiero od miejsca stacjonowania "sierżanta") może być na wąskim torze ze względu na niższe prędkości oznaczać bezpośrednio miejsce od którego ograniczenie obowiązuje.
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1081 : 14 Lipca 2010, 08:56:11 »
0

Cytuj
Hmmm... chyba w chwili obecnej odpowiedź na ów pytanie jest o tyle skomplikowana, że ZTCP to zarządca infrastruktury może obecnie stosować dowolny system wskaźników / sygnalizatorów / semaforów / ... itp... pod warunkiem, że zaakceptuje to UTK.
Chyba nie Instrukcja (przepisy wewnętrzne) zarządcy infrastruktury musi być zgodna z rozporządzeniem MI w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu i sygnalizacji. Tzn. konkretne instrukcje mogą rozszerzać rozporządzenie i można dodawać własne sygnały i wskaźniki, ale nie można zmieniać znaczenia ani pomijać zapisów podanych w rozporządzeniu. Np. można zalegalizować popularny na kolei sygnał ręczny najechać/zjechać z płozy Chichot Zgodnie z paragrafem 177 istniejące w dniu wejścia w życie przepisy wewnętrzne muszą zostać dostosowane do przepisów rozporządzenia w ciągu 12 miesięcy od dnia jego wejścia w życie.

Oprócz sierżantów wyglądają tak samo, ale znaczą co innego również sygnały na semaforach:

- wąski sygnał Sw3 kontra normalny sygnał S10 - różnica V w okręgu zwrotnicowym
- analogicznie Sz - różnica V

A także:

- wąski sygnał Ow (zwrotnica wjazdowa) kontra normalny wskaźnik W1 (miejsce ustawienia To)

No i podane już przez Phinka:

- sygnał D6 (pomarańczowy) i wskaźnik W8 (biały) - swoją drogą, kto to wymyślił?
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2010, 09:01:48 wysłane przez Bartosz Uryga » Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #1082 : 14 Lipca 2010, 17:16:44 »
0

Górnośląskie KW reprezentowane przez Bartka jadą z następnym pytaniem, jako że odpowiedź była bardzo wyczerpująca  :-) Chodziło mi właśnie o pary Sw3 - S10 oraz Ow - W1, ujęte w przepisach WE1 oraz E1 i Ie-1
(teraz trochę nie mam czasu - ale trochę tu zbiorę informacji na ten temat, bo na wąskim torze pozostało trochę takich naleciałości z dawnych czasów, także w oznaczeniach wagonów)
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2010, 17:19:57 wysłane przez Brood.K » Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1083 : 14 Lipca 2010, 23:39:26 »
0

No akurat oznaczenia wagonów na wąskim torze obecnie nie są w żaden sposób odgórnie określane. Możemy sobie w instrukcje o oznaczeniu wagonów wpisać, co tylko nam się spodoba. O ile, oczywiście, UTK nie będzie prostestować.
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1084 : 15 Lipca 2010, 22:01:48 »
0

Hmmmmmmmm, co by tu... Może o płozach hamulcowych? Pytanie dla wiedzących raczej proste, a dla nie wiedzących odpowiedź może być ciekawa Jak wiadomo płóz hamulcowy składa się z: uchwytu, korpusu oraz części ślizgowej zwaną podeszwą. Podeszwa składa się ze spodu ślizgowego, wierzchu podeszwy, języka i warg. Wargi dolegają do główki szyny, dzięki czemu płóz stabilnie utrzymuje się na toku szynowym i z niego nie spada. I właśnie od odległości między wargami płoza zależy, do jakiego typu szyny się nadaje. Trzeba zatem w jakiś sposób płozy oznaczyć, aby uniknąć stosowania płozów nieadekwatnych do typu szyny. Pytanie brzmi:

139. Proszę podać 4 kolory stosowane na PKP do oznaczania płozów hamulcowych i przyporządkować im typy szyn, względnie zamiast tego można podać typy płozów.

Pytanie poza konkursem: ma ktoś może zdjęcia, albo wie jak wyglądają szablony do sprawdzania rozstępu płóz między wargami? Teoretycznie można takie coś skonstruować sposobem warsztatowym, ale nie zdziwiłbym się, gdyby takie szablony były znormalizowane...

Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1085 : 15 Lipca 2010, 23:07:56 »
0

Za: http://kolej.krb.com.pl/ir9/rozdz2.html

Cytuj
3. W zależności od typów szyn stosowane są płozy dwuwargowe o różnej szerokości powierzchni ślizgowej (rozstępu pomiędzy wargami), a mianowicie:
1) o szerokości 64 mm, malowane na kolor niebieski - do szyn typu 6,
2) typu PL1 o szerokości 73 mm, malowane na kolor czerwony - do szyn typu S42, S49, 39, 41,
3) typu PL2 o szerokości 78 mm, malowane na kolor żółty - do szyn typu 8, 15, S60 oraz R65 (tor szeroki),
4) typu PL3 uniwersalne (wzmocnione) o szerokości 78 mm, malowane na kolor pomarańczowy - do szyn typu 8, 15, S42, S49, S60, R65.
Malowanie płozów dwuwargowych na odpowiednie kolory ma na celu unikanie pomyłek w ich zastosowaniu.
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1086 : 16 Lipca 2010, 00:04:31 »
0

Co tu dużo mówić Płozować Cię nie będę
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1087 : 16 Lipca 2010, 22:46:20 »
0

Kolejne trywialne pytanie:

140. Dlaczego koło pasowe napędzające wagonową prądnicę nie ma kształtu walca, lecz jest wypukłe w środku?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1088 : 16 Lipca 2010, 23:22:21 »
0

Żeby płaski pas nie spadał.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1089 : 16 Lipca 2010, 23:26:46 »
0

Żeby pas nie spadł.

edit
Kucyk mnie ubiegł...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1090 : 17 Lipca 2010, 09:51:57 »
0

Jasne. Mechanizm "centrowania" pasa przypomina nieco ten zapewniający stabilność taboru na szynach.

Kucyk, teraz Ty musisz coś wydumać.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1091 : 17 Lipca 2010, 12:58:53 »
0

Kontynuując "Janeczkowy" trend pytań z lekką nutką abstrakcji:

141. Stacja w sam raz na letnie przesilenie...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1092 : 17 Lipca 2010, 13:07:32 »
0

Stacja Sobótka? Względnie Sobótka Zach.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1093 : 17 Lipca 2010, 13:11:10 »
0

No, nie są to stacje wąskotorowe.
Podpowiem, że nie chodzi też mi o nieistniejącą Sobótkę Wąsk. koło Koła. Za łatwe, jak na Kuca, było by takie proste skojarzenie... Spoko
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1094 : 17 Lipca 2010, 13:28:41 »
0

Zimna woda?

Przypomina mi się kawał z tą stacją:

Pasażer: Panie konduktorze, w Zimnej wodzie staje?
Konduktor: Chyba kaczorowi.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2010, 13:30:57 wysłane przez Marcin117 » Zapisane

Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1095 : 17 Lipca 2010, 18:28:25 »
0

No to może:



Obrazek pochodzi ze strony http://odkrywcy.feen.pl/viewtopic.php?p=3500
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1096 : 17 Lipca 2010, 22:00:48 »
0

Stara Dąbrowa albo Dąbrowa Miejska?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1097 : 17 Lipca 2010, 23:52:47 »
0

Jeeee! Bartosz jedzie!

Chodziło mi o nieodłączny element obchodów prasłowiańskiego święta miłości (a nie jakich obsranych walentynek) - Nocy Świętojańskiej, w postaci poszukiwania kwiatu paproci. Po co młodzi w krzaczory się udawali o północy, to się możemy tylko domyślać, wszak jakoś do dziś nikt kwiatu nie odnalazł, za to populacja trwa. W prawdzie obecnie na owej stacji to chyba tylko można papirzaki znaleźć, ale jednak nazwa jest Sobótką pachnąca.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1098 : 21 Lipca 2010, 00:04:13 »
0

Eee... kto przysnął z pytaniem ?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1099 : 22 Lipca 2010, 14:20:30 »
0

Eeeeee... budzimy się!!!

Kucyk chyba czas na Ciebie, skoro Bartkowi nie śpieszno do zadawania pytań.
Zapisane
Strony: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!