|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2501 : 30 Października 2013, 19:25:41 » |
0
|
No dobrze. Więc pytanie będzie fotograficzne. Podaj numer peiksa widocznego na zdjęciu w załączniku.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2502 : 30 Października 2013, 19:34:25 » |
0
|
1723
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2503 : 30 Października 2013, 19:36:28 » |
0
|
Sądząc po jakości oczyszczenia blach to wykonawca prac mógłbyć tylko jeden...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2505 : 30 Października 2013, 20:31:07 » |
0
|
Zadam pytanie wymyślone przez Kolegę Bartka074, gdyż On nie umie pisać. Proszę się nie zniechęcać zawiłościami technicznymi, gdyż jest to lekko złośliwy egzamin z czytania ze zrozumieniem poszerzający wąskotorowe horyzonty.  Prawidłowy rozruch sprawnego silnika Henschla w lokomotywie L45H przebiega w sposób następujący: po naciśnięciu przycisku start następuje uruchomienie pompy wstępnego smarowania i olej, poprzez filtr dokładny, jest tłoczony do wszystkich kanałów smarnych wału korbowego. Na samym końcu drogi podłączone są dwa czujniki: czujnik ciśnienia oleju który w przypadku jeśli ciśnienie jest mniejsze niż 0,07 MPa nie pozwala pompie wtryskowej podać paliwa do wtryskiwaczy (przy niskim ciśnieniu oleju silnik nie tylko nie odpali, ale również, jeśli chodzi, zatrzyma się samoczynnie niezależnie od tego jak by mocno ciągnąć dźwignie gazu) oraz automatyczny wyłącznik ciśnieniowy (presostat), który pod wpływem ciśnienia oleju powoduje przełączenie pary styków tak, że wyłącza pompę wstępnego smarowania i jednocześnie załącza rozrusznik. Przy jakim ciśnieniu oleju ów presostat załączy rozrusznik?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2506 : 30 Października 2013, 22:10:01 » |
0
|
Wyższym niż 0,07MPa
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2507 : 31 Października 2013, 08:19:13 » |
0
|
Nie wiem jak na Rumunie ale na 401Da 1 Atm. trzeba nabić.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2508 : 31 Października 2013, 08:22:48 » |
0
|
Obie odpowiedzi nie są prawidłowe. Proszę o powtórne, uważne przeczytanie pytania.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
dino
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
 |
« Odpowiedz #2509 : 31 Października 2013, 08:36:37 » |
0
|
przy poprawnie skalibrowanych czujnikach odbywa się to w granicy trójeczki
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Filip Bebenow
|
 |
« Odpowiedz #2510 : 31 Października 2013, 08:47:18 » |
0
|
Przy Maybachu jest to ok. 0,03 MPa (przed chwilą odpaliłem ;-) )
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2511 : 31 Października 2013, 08:54:13 » |
0
|
Kolega Dino coś tam w dobrą stronę kombinuje... Dla lekkiego ułatwienia podpowiem, że nie chodzi mi tu o wartość liczbową.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2512 : 31 Października 2013, 08:58:45 » |
0
|
Czyli pomiędzy skrajnymi ustawieniami jednego i drugiego czujnika.
Musi być zatem wyższe niż na czyjniku odcinającym dopływ paliwa i wyższe od ustawionego na presostacie a przełączającego pompa wstpna/rozrusznik.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2513 : 31 Października 2013, 09:20:26 » |
0
|
AXEL też jest już bardzo blisko, ale wciąż nie jest to odpowiedź na moje pytanie: przy jakim ciśnieniu oliwy przełączy się presostat dając napięcie na rozrusznik?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2514 : 31 Października 2013, 09:25:08 » |
0
|
Jak ciśnienie owo pokona opory presostatu i przełączy go w położenie zasilania rozrusznika.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2515 : 31 Października 2013, 11:07:24 » |
0
|
No, prawie, prawie, ale przy jakim ciśnieniu to nastąpi?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
kamlox
|
 |
« Odpowiedz #2516 : 31 Października 2013, 14:36:48 » |
0
|
Przy właściwym 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2517 : 31 Października 2013, 14:53:59 » |
0
|
jak będzie właściwe to sama odpali
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #2518 : 31 Października 2013, 15:35:34 » |
0
|
Przy takim, że jak się odłączy pompkę wstępnego smarowania, to do czasu startu silnika nie zdąży spaść poniżej 0,07 MPa + trochę marginesu bezpieczeństwa.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2519 : 31 Października 2013, 15:55:08 » |
0
|
Technicznie jesteście dobrzy, ale z czytaniem ze zrozumieniem są problemy. Nie pytam przy jakim ciśnieniu presostat powinien załączyć, ale przy jakim załączy.
Ptr - bardzo trafna uwaga, myślę że zaraz ktoś udzieli poprawnej odpowiedzi, a potem długo oczekiwany wykład Kuca o oliwie, rozruszniku i rozruchu.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
|