Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 23:34:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1759308 razy)
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #600 : 10 Maja 2010, 20:24:36 »
0

Czyli ja mam pisać pytanie teraz.
Tylko kurna nie wiem jak sformułować żeby było zrozumiałe. Spróbuję.

73. Dlaczego kiedy manewrowy kiedy roszczepiając skład coś pomyli to słychać syk powietrza wypływającego z PG choć sprzęg hamulcowy jest nadal spięty?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #601 : 10 Maja 2010, 20:36:57 »
0

Czy masz na myśli właściwości zapięcia główek węży hamulcowych, które to przy naciągnięciu sprzęgów (bo ktoś nie rozpiął ich...) w poziomej pozycji węży same się rozczepią uwalniając "ducha" PG do atmosfery, jednak bez oberwania owych główek?  :Co?:
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #602 : 10 Maja 2010, 20:42:15 »
0

A ja myślę, że chodzi o to, że krany od "słuchawek" są w istocie zaworami trójdrożnymi i w położeniu "zamknięte" łączą wąż z atmosferą. Z tego powodu otwiera się i zamyka oba zawory jednocześnie.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #603 : 10 Maja 2010, 20:51:23 »
0

Kajetan Zgadł właśnie o to chodziło. Wiedziałem że ja ze swoja wiedzą niczym was nie zagnę.
kiedy manewrowemu się pomyli i zamknie najpierw kran od przeciwnej strony niż lokomotywa to przez niego ucieka powietrze z PG.
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #604 : 10 Maja 2010, 22:23:54 »
0

74. Jaka powinna być wysokość peronu wąskotorowego?

Żeby nie było zgadywania, uznaję jedynie odpowiedzi wskazujące na odpowiednią regulację.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #605 : 10 Maja 2010, 22:27:29 »
0

Peron niski czyli 30cm nad główkę szyny??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #606 : 10 Maja 2010, 22:34:03 »
0

Nie przekraczająca skrajni budowli dla toru o danym prześwicie.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #607 : 10 Maja 2010, 22:34:53 »
0

„NTP 13 - Normatyw Techniczny Projektowania Obiektów Budowlanych Budownictwa Specjalnego w Zakresie Komunikacji. Wąskotorowe Linie Kolejowe Użytku Publicznego o Szerokości Toru 750 mm”

5.7.1.6.   Krawędzie peronu powinny wznosić się nad powierzchnię główki szyny 0,2 m.
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #608 : 10 Maja 2010, 23:13:38 »
0

I owszem. Co prawda zadając to pytanie miałem na myśli:

Dz.U. 1998 nr 151 poz. 987

Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.


Które stanowi (§80.5):
Krawędzie peronów powinny wznosić się 0,20 m nad powierzchnię główki szyny

Ale rzecz jasna odpowiedź Qczka zaliczam.
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #609 : 10 Maja 2010, 23:47:36 »
0

Cytat: "Kajetan"
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.

Bo czyż ono nie jest (częściowo) crtl+c, ctrl+v z NTP-13?
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #610 : 10 Maja 2010, 23:50:41 »
0

No ja właśnie nie wiem, w którą stronę copy-pasting postępował. W teorii normy powinny być zgodne z rozporządzeniami a nie na odwrót, prawda? Samo rozporządzenie jest z 1998 ale pewnie z kolei jest kopią czegoś starszego.
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #611 : 12 Maja 2010, 21:21:12 »
0

niechaj będzie tak:
75. Przez ile lat stacja "Zoo" KP WPKiW posiadała budynek dworcowy?
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #612 : 12 Maja 2010, 22:33:22 »
0

23 lata? Zbudowany w 1957, spłonął w 1980 roku.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #613 : 12 Maja 2010, 22:42:40 »
0

trafiony, zatopiony

Przekazuje pałeczkę
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #614 : 12 Maja 2010, 22:54:50 »
0

Cytuj
trafiony, zatopiony

Dobrze jest czasem opracowywać teksty na www

Moje pytanie jest takie:

Obecnie na PKP w urządzeniach kluczowych używane są dwa rodzaje zamków zwrotnicowych: ryglowe oraz trzpieniowe. Zamki ryglowe mogą zamykać iglice odsunięte oraz dosunięte do opornicy, zamki trzpieniowe iglice odsunięte. Dawniej były też stosowane zamki, zwane zamkami Gotza, które zabezpieczały iglicę dosuniętą. Na planach oznaczano je tak:



 Pytanie właściwe:

76. Na jakiej zasadzie działały zamki Gotza?


Proszę opisać jak fizycznie realizowano zamknięcie iglicy dolegającej.

Jak ktoś jeszcze będzie w stanie podać, gdzie takie zamki się znajdują (poza Rz 2 w stacji Tarnowskie Góry Wąsk.) to będzie mile widziane
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #615 : 13 Maja 2010, 02:09:47 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:21:56 wysłane przez Phinek » Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #616 : 13 Maja 2010, 21:45:39 »
0

Dobrze gada, wódki mu dać Ino, że chyba nie pije

Czekamy na pytanie
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #617 : 13 Maja 2010, 21:57:53 »
0

Proponuję aby Phinek (tak dla odmiany) zadał jakieś pytanie o jakieś parametry techniczne jakiejś przekładni...
Moja propozycja poparta jest tym, że nudą w konkursie zawiewa, a nic tak krwi nie burzy jak dobre dane techniczne. Takie z dokładnością do ułamków tysięcznych.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #618 : 13 Maja 2010, 22:40:13 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:21:40 wysłane przez Phinek » Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #619 : 13 Maja 2010, 23:03:39 »
0

A..a.. ale ja nie widzę innego sensu w tym przypadku, niż właśnie zatrzymywanie większych ciał stałych, które mogłyby pompę takową np. zakleszczyć, czy w inny sposób uszkodzić. Potem za pompą jest jeszcze z reguły jeszcze filtr oczyszczający już dokładnie, i zdaje się że byle traktor może tu być przykładem, nie trzeba się od razu odwoływać do lokomotywy ;-)
Zapisane

Strony: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!