MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #600 : 10 Maja 2010, 20:24:36 » |
0
|
Czyli ja mam pisać pytanie teraz. Tylko kurna nie wiem jak sformułować żeby było zrozumiałe. Spróbuję. 73. Dlaczego kiedy manewrowy kiedy roszczepiając skład coś pomyli to słychać syk powietrza wypływającego z PG choć sprzęg hamulcowy jest nadal spięty?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #601 : 10 Maja 2010, 20:36:57 » |
0
|
Czy masz na myśli właściwości zapięcia główek węży hamulcowych, które to przy naciągnięciu sprzęgów (bo ktoś nie rozpiął ich...) w poziomej pozycji węży same się rozczepią uwalniając "ducha" PG do atmosfery, jednak bez oberwania owych główek? :  :
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #602 : 10 Maja 2010, 20:42:15 » |
0
|
A ja myślę, że chodzi o to, że krany od "słuchawek" są w istocie zaworami trójdrożnymi i w położeniu "zamknięte" łączą wąż z atmosferą. Z tego powodu otwiera się i zamyka oba zawory jednocześnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #603 : 10 Maja 2010, 20:51:23 » |
0
|
Kajetan Zgadł właśnie o to chodziło. Wiedziałem że ja ze swoja wiedzą niczym was nie zagnę. kiedy manewrowemu się pomyli i zamknie najpierw kran od przeciwnej strony niż lokomotywa to przez niego ucieka powietrze z PG.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #604 : 10 Maja 2010, 22:23:54 » |
0
|
74. Jaka powinna być wysokość peronu wąskotorowego?
Żeby nie było zgadywania, uznaję jedynie odpowiedzi wskazujące na odpowiednią regulację.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #605 : 10 Maja 2010, 22:27:29 » |
0
|
Peron niski czyli 30cm nad główkę szyny??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #606 : 10 Maja 2010, 22:34:03 » |
0
|
Nie przekraczająca skrajni budowli dla toru o danym prześwicie.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #607 : 10 Maja 2010, 22:34:53 » |
0
|
„NTP 13 - Normatyw Techniczny Projektowania Obiektów Budowlanych Budownictwa Specjalnego w Zakresie Komunikacji. Wąskotorowe Linie Kolejowe Użytku Publicznego o Szerokości Toru 750 mm”
5.7.1.6. Krawędzie peronu powinny wznosić się nad powierzchnię główki szyny 0,2 m.
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #608 : 10 Maja 2010, 23:13:38 » |
0
|
I owszem. Co prawda zadając to pytanie miałem na myśli:
Dz.U. 1998 nr 151 poz. 987
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
Które stanowi (§80.5): Krawędzie peronów powinny wznosić się 0,20 m nad powierzchnię główki szyny
Ale rzecz jasna odpowiedź Qczka zaliczam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #609 : 10 Maja 2010, 23:47:36 » |
0
|
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie. Bo czyż ono nie jest (częściowo) crtl+c, ctrl+v z NTP-13? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #610 : 10 Maja 2010, 23:50:41 » |
0
|
No ja właśnie nie wiem, w którą stronę copy-pasting postępował. W teorii normy powinny być zgodne z rozporządzeniami a nie na odwrót, prawda? Samo rozporządzenie jest z 1998 ale pewnie z kolei jest kopią czegoś starszego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #611 : 12 Maja 2010, 21:21:12 » |
0
|
niechaj będzie tak: 75. Przez ile lat stacja "Zoo" KP WPKiW posiadała budynek dworcowy?
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #612 : 12 Maja 2010, 22:33:22 » |
0
|
23 lata? Zbudowany w 1957, spłonął w 1980 roku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #613 : 12 Maja 2010, 22:42:40 » |
0
|
trafiony, zatopiony Przekazuje pałeczkę 
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #614 : 12 Maja 2010, 22:54:50 » |
0
|
trafiony, zatopiony Dobrze jest czasem opracowywać teksty na www  Moje pytanie jest takie: Obecnie na PKP w urządzeniach kluczowych używane są dwa rodzaje zamków zwrotnicowych: ryglowe oraz trzpieniowe. Zamki ryglowe mogą zamykać iglice odsunięte oraz dosunięte do opornicy, zamki trzpieniowe iglice odsunięte. Dawniej były też stosowane zamki, zwane zamkami Gotza, które zabezpieczały iglicę dosuniętą. Na planach oznaczano je tak: Pytanie właściwe: 76. Na jakiej zasadzie działały zamki Gotza? Proszę opisać jak fizycznie realizowano zamknięcie iglicy dolegającej. Jak ktoś jeszcze będzie w stanie podać, gdzie takie zamki się znajdują (poza Rz 2 w stacji Tarnowskie Góry Wąsk.) to będzie mile widziane 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #615 : 13 Maja 2010, 02:09:47 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:21:56 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #616 : 13 Maja 2010, 21:45:39 » |
0
|
Dobrze gada, wódki mu dać  Ino, że chyba nie pije  Czekamy na pytanie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #617 : 13 Maja 2010, 21:57:53 » |
0
|
Proponuję aby Phinek (tak dla odmiany) zadał jakieś pytanie o jakieś parametry techniczne jakiejś przekładni... Moja propozycja poparta jest tym, że nudą w konkursie zawiewa, a nic tak krwi nie burzy jak dobre dane techniczne. Takie z dokładnością do ułamków tysięcznych.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #618 : 13 Maja 2010, 22:40:13 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:21:40 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #619 : 13 Maja 2010, 23:03:39 » |
0
|
A..a.. ale ja nie widzę innego sensu w tym przypadku, niż właśnie zatrzymywanie większych ciał stałych, które mogłyby pompę takową np. zakleszczyć, czy w inny sposób uszkodzić. Potem za pompą jest jeszcze z reguły jeszcze filtr oczyszczający już dokładnie, i zdaje się że byle traktor może tu być przykładem, nie trzeba się od razu odwoływać do lokomotywy ;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|