px48
|
 |
« Odpowiedz #340 : 01 Kwietnia 2010, 21:22:55 » |
0
|
Tutaj chyba zadający pytanie sam się pogrążył :wink: 1000mm 1902-1949 1435mm 1902-1945, 1946-1949 1524mm 1945-1946
(Nie licząc kilku kolejek folwarcznych na 600mm, obsługiwanych przez pracowników ŚKP)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #341 : 01 Kwietnia 2010, 21:23:17 » |
0
|
No to już wiemy kto funduje nagrodę  Co będzie nagrodą Axel? 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #342 : 01 Kwietnia 2010, 21:30:06 » |
0
|
W 1951 r. jeden z nich sprzedano do Zakładów Sodowych Solvay koło Krakowa A tu ciekawostką jest fakt, że na pierwszej jeździe na szlaku na pierwszym ciasnym łuku parowóz zakleszczył się tak, że nie był w stanie ruszyć w żadną stronę - i tak skończyła się jego przygoda z SOLVAY-em.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #343 : 01 Kwietnia 2010, 21:31:38 » |
0
|
Uśmiech organizatora konkursu odciśnięty w betonie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #344 : 01 Kwietnia 2010, 21:31:52 » |
0
|
Chyba zgodnie ze Smoleniem:
Uśmiech moderatora... Odciśnięty w betonie... Uzbrojonym... Po zęby.
EDYCJA: ja też czasem czatuję na możliwość trafnej riposty.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #345 : 01 Kwietnia 2010, 21:34:43 » |
0
|
I dokładnie o to chodziło  "Uśmiech kierownika, odciśnięty w betonie... itd"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #346 : 01 Kwietnia 2010, 21:35:22 » |
0
|
Uśmiech organizatora konkursu odciśnięty w betonie  Jeśli w utwardzonym ...... to będzie raczej śmiech ..... przez łzy :cry:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fortuna
Nowicjusz

Długość toru:: 24 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #347 : 01 Kwietnia 2010, 21:57:00 » |
0
|
Szczerze przyznam, że kolega px48 mnie trochę zaskoczył, ale nie wypada mi nic innego jak przyznać mu rację :wink:
@ px48 czekamy na pytanie!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #348 : 01 Kwietnia 2010, 22:17:39 » |
0
|
41. Kiedy upadła ostatnia wąskotorowa enklawa planowej pary w Polsce? Uznaję tolerancję 2 tygodni, i mam na myśli wiadomą KD przez wyparcie pewnym Faurari :smile: Prawidłowa odpowiedź będzie premiowana dodatkową niespodzianką :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #349 : 01 Kwietnia 2010, 22:27:09 » |
0
|
Dla mnie epoka pary w Środzie W. skończyła się 1 października 1999 :evil: . Miał jechać kopciuch a tu niespodziewajka... Tyle, że nie było to żadne Faurari a dzieło naszych polskich inżynierów i robotników... Od tego czasu nie ufam już nikomu ani niczemu :wink: . GALERIAA co do Gigantów, to oficjalna strona kolejki w zakładce " Tabor " właśnie o tej nazwie wspomina... (choć plącze się przy tym w zeznaniach sugerując, że Niemiaszki wsparli nas tymi lokami w ramach UNRRA :roll: )
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #350 : 01 Kwietnia 2010, 22:42:39 » |
0
|
1524mm 1945-1946 A tu ja jestem zaskoczony. Czy można trochę więcej informacji. Czy ruch na kolejce prowadziła ŚKP, PKP czy też może SMA? Po chwili. Panowie - daliście sie nabrać i ja też. Te 1524 to niestety 1 Kwiecień ......... i czyja odpowiedź jest prawidłowa?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #351 : 01 Kwietnia 2010, 22:49:04 » |
0
|
Odpowiedź jest tą, której nigdy bym się nie spodziewał. Faktycznie taka sytuacja miała miejsce, jednak uznałem ją za incydent i byłem przekonany, że nikt na to nie wpadnie. Miałem docelowo na myśli sierpień 2000r. kiedy to do ruchu został włączony MBxd2-229. Czekamy na pytanie 2xm!
Jako ciekawostkę dodam, że jedyny pociąg towarowy w historii ŚKD prowadzony trakcją spalinową też był prowadzony przez Lyd1-210 w tym samym roku.
P. S. Nagroda niespodzianka na PW :grin:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #352 : 01 Kwietnia 2010, 22:50:10 » |
0
|
A co do Gigantów, to oficjalna strona kolejki w zakładce ........ Przyznaję, że na stronę nie zaglądałem. Nazwę Tandem usłyszałem od maszynisty, który jeżdził na tych parowozach właśnie na kolejce jędrzejowskiej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #353 : 01 Kwietnia 2010, 22:57:48 » |
0
|
A tu ja jestem zaskoczony. Czy można trochę więcej informacji. Czy ruch na kolejce prowadziła ŚKP, PKP czy też może SMA? Rozstaw 1524mm był zmajstrowany na polecenie wielkiego brata i powojennych zawirowań w kolejnictwie. Całość sieci normalnotorowej (wtedy już szerokotorowej) w połowie 1945 roku została zwrócona ŚKP od Poznańskiej Kolei Przymysłowej. W 1946 roku tory przekuto z powrotem na 1435mm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #354 : 01 Kwietnia 2010, 22:59:37 » |
0
|
Wiadomość z 1 kwietnia :mrgreen: Tutaj chyba zadający pytanie sam się pogrążył :wink: A ja bym jeszcze dodał. Tu zadający pytanie pogrążył się w momencie uznania :wink: pierwszokwietniowej odpowiedzi też pogrążonego odpowiadającego. :wink: MOD: Scalone - proszę używać edycji postu jeżeli interwał między postami wynosi tylko kilka minut.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #355 : 02 Kwietnia 2010, 00:02:01 » |
0
|
Z okazji 2 kwietnia muszę niestety zdementować ostatnie zdanie uzupełnienia dot. "Gigantów". Niestety, według wszelkich źródeł wszystkie poszły do hutniczego pieca :cry: . Nie sądzę, że ktoś się nabrał - wszak takie rzeczy tylko w... Rail Fiction .
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #356 : 02 Kwietnia 2010, 18:55:50 » |
0
|
Z braku lepszych pomysłów: 42. Około 1962 r. Cukrownia Guzów zakupiła na potrzeby swojej kolejki cysterny typu 2Rw. Skąd trafiły na kolejkę cukrownianą?
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #357 : 02 Kwietnia 2010, 19:24:19 » |
0
|
Z Mławy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #358 : 02 Kwietnia 2010, 20:47:02 » |
0
|
Z Jednostki Wojskowej w Przasnyszu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #359 : 03 Kwietnia 2010, 03:40:36 » |
0
|
Długo się zastanawiałem, którą z odpowiedzi uznać. Oczywiście obie są poprawne - janeczek odpowiedział precyzyjniej, ale Kajetan był zdecydowanie pierwszy. Dlatego po długich bojach z drugim punktem regulaminu: ...autor wskazuje osobę, która najpełniej i najszybciej odpowiedziała na jego pytanie Postanowiłem, co następuje: Punkt otrzymuje... Kajetan. Prawdę mówiąc, nie potrafiłem zdecydować, a coś napisać trzeba. Ostatecznie doszedłem do wniosku, że przy dzisiejszym moim nastroju, gdybym usiadł do komputera między 19.24 a 20.47 uznałbym odpowiedź Kajetana za wystarczająco poprawną i nie byłoby problemu :razz: . Cukrownia kupiła te wagony po przekuciu na 750mm kolejki mławskiej. Cysterny były eksploatowane wcześniej na bocznicy wojskowej J.W. 4420 Przasnysz. Wyprodukowały je Zaodrzańskie Zakłady Metalowe im. Marcelego Nowotki w Zielonej Górze. Po likwidacji kolejki trafiły do Kombinatu Rolno-Spożywczego Niechcice. Troszkę więcej na temat kolejki tutaj: http://750mm.pl/viewtopic.php?p=37198#37198
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
|