Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 16:12:22 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1759081 razy)
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #340 : 01 Kwietnia 2010, 21:22:55 »
0

Tutaj chyba zadający pytanie sam się pogrążył  :wink:  
1000mm 1902-1949
1435mm 1902-1945, 1946-1949
1524mm 1945-1946

(Nie licząc kilku kolejek folwarcznych na 600mm, obsługiwanych przez pracowników ŚKP)
Zapisane

kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #341 : 01 Kwietnia 2010, 21:23:17 »
0

No to już wiemy kto funduje nagrodę Chichot Co będzie nagrodą Axel?
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #342 : 01 Kwietnia 2010, 21:30:06 »
0

Cytat: "2xm"
W 1951 r. jeden z nich sprzedano do Zakładów Sodowych Solvay koło Krakowa


A tu ciekawostką jest fakt, że na pierwszej jeździe na szlaku na pierwszym ciasnym łuku parowóz zakleszczył się tak, że nie był w stanie ruszyć w żadną stronę - i tak skończyła się jego przygoda z SOLVAY-em.
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #343 : 01 Kwietnia 2010, 21:31:38 »
0

Uśmiech organizatora konkursu odciśnięty w betonie
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #344 : 01 Kwietnia 2010, 21:31:52 »
0

Chyba zgodnie ze Smoleniem:

Uśmiech moderatora...
Odciśnięty w betonie...
Uzbrojonym...
Po zęby.


EDYCJA: ja też czasem czatuję na możliwość trafnej riposty.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #345 : 01 Kwietnia 2010, 21:34:43 »
0

I dokładnie o to chodziło


"Uśmiech kierownika, odciśnięty w betonie... itd"
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #346 : 01 Kwietnia 2010, 21:35:22 »
0

Cytat: "AXEL"
Uśmiech organizatora konkursu odciśnięty w betonie


Jeśli w utwardzonym ...... to będzie raczej śmiech ..... przez łzy :cry:
Zapisane
fortuna
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #347 : 01 Kwietnia 2010, 21:57:00 »
0

Szczerze przyznam, że kolega px48 mnie trochę zaskoczył, ale nie wypada mi nic innego jak przyznać mu rację  :wink:

@ px48 czekamy na pytanie!
Zapisane
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #348 : 01 Kwietnia 2010, 22:17:39 »
0

41. Kiedy upadła ostatnia wąskotorowa enklawa planowej pary w Polsce?


Uznaję tolerancję 2 tygodni, i mam na myśli wiadomą KD przez wyparcie pewnym Faurari  :smile:


Prawidłowa odpowiedź będzie premiowana dodatkową niespodzianką  :wink:
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #349 : 01 Kwietnia 2010, 22:27:09 »
0

Dla mnie epoka pary w Środzie W. skończyła się 1 października 1999  :evil: . Miał jechać kopciuch a tu niespodziewajka... Tyle, że nie było to żadne Faurari a dzieło naszych polskich inżynierów i robotników... Od tego czasu nie ufam już nikomu ani niczemu :wink: .

GALERIA

A co do Gigantów, to oficjalna strona kolejki w zakładce " Tabor " właśnie o tej nazwie wspomina... (choć plącze się przy tym w zeznaniach sugerując, że Niemiaszki wsparli nas tymi lokami w ramach UNRRA  :roll: )
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #350 : 01 Kwietnia 2010, 22:42:39 »
0

Cytat: "px48"
1524mm 1945-1946


A tu ja jestem zaskoczony. Czy można trochę więcej informacji. Czy ruch na kolejce prowadziła ŚKP, PKP czy też może SMA?

Po chwili.

Panowie - daliście sie nabrać i ja też.  Te 1524 to niestety 1 Kwiecień ......... i czyja odpowiedź jest prawidłowa?
Zapisane
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #351 : 01 Kwietnia 2010, 22:49:04 »
0

Odpowiedź jest tą, której nigdy bym się nie spodziewał. Faktycznie taka sytuacja miała miejsce, jednak uznałem ją za incydent i byłem przekonany, że nikt na to nie wpadnie. Miałem docelowo na myśli sierpień 2000r. kiedy to do ruchu został włączony MBxd2-229.  Czekamy na pytanie 2xm!

Jako ciekawostkę dodam, że jedyny pociąg towarowy w historii ŚKD prowadzony trakcją spalinową też był prowadzony przez Lyd1-210 w tym samym roku.

P. S. Nagroda niespodzianka na PW  :grin:
Zapisane

janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #352 : 01 Kwietnia 2010, 22:50:10 »
0

Cytat: "2xm"
A co do Gigantów, to oficjalna strona kolejki w zakładce ........


Przyznaję, że na stronę nie zaglądałem. Nazwę Tandem usłyszałem od maszynisty, który jeżdził na tych parowozach właśnie na kolejce jędrzejowskiej.
Zapisane
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #353 : 01 Kwietnia 2010, 22:57:48 »
0

Cytat: "janeczek"
A tu ja jestem zaskoczony. Czy można trochę więcej informacji. Czy ruch na kolejce prowadziła ŚKP, PKP czy też może SMA?


Rozstaw 1524mm był zmajstrowany na polecenie wielkiego brata i powojennych zawirowań w kolejnictwie. Całość sieci normalnotorowej (wtedy już szerokotorowej) w połowie 1945 roku została zwrócona ŚKP od Poznańskiej Kolei Przymysłowej.  W 1946 roku tory przekuto z powrotem na 1435mm.
Zapisane

janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #354 : 01 Kwietnia 2010, 22:59:37 »
0

Wiadomość z 1 kwietnia  :mrgreen:

Cytat: "px48"
Tutaj chyba zadający pytanie sam się pogrążył  :wink:  


A ja bym jeszcze dodał.  Tu zadający pytanie pogrążył się w momencie uznania  :wink: pierwszokwietniowej odpowiedzi też pogrążonego odpowiadającego.  :wink:

MOD: Scalone - proszę używać edycji postu jeżeli interwał między postami wynosi tylko kilka minut.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #355 : 02 Kwietnia 2010, 00:02:01 »
0

Z okazji 2 kwietnia muszę niestety zdementować ostatnie zdanie uzupełnienia dot. "Gigantów". Niestety, według wszelkich źródeł wszystkie poszły do hutniczego pieca  :cry: . Nie sądzę, że ktoś się nabrał - wszak takie rzeczy tylko w... Rail Fiction .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #356 : 02 Kwietnia 2010, 18:55:50 »
0

Z braku lepszych pomysłów:

42. Około 1962 r. Cukrownia Guzów zakupiła na potrzeby swojej kolejki cysterny typu 2Rw. Skąd trafiły na kolejkę cukrownianą?
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #357 : 02 Kwietnia 2010, 19:24:19 »
0

Z Mławy?
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #358 : 02 Kwietnia 2010, 20:47:02 »
0

Z Jednostki Wojskowej w Przasnyszu.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #359 : 03 Kwietnia 2010, 03:40:36 »
0

Długo się zastanawiałem, którą z odpowiedzi uznać. Oczywiście obie są poprawne - janeczek odpowiedział precyzyjniej, ale Kajetan był zdecydowanie pierwszy. Dlatego po długich bojach z drugim punktem regulaminu:
Cytuj
...autor wskazuje osobę, która najpełniej i najszybciej odpowiedziała na jego pytanie
Postanowiłem, co następuje:
Punkt otrzymuje... Kajetan. Prawdę mówiąc, nie potrafiłem zdecydować, a coś napisać trzeba. Ostatecznie doszedłem do wniosku, że przy dzisiejszym moim nastroju, gdybym usiadł do komputera między 19.24 a 20.47 uznałbym odpowiedź Kajetana za wystarczająco poprawną i nie byłoby problemu  :razz: .

Cukrownia kupiła te wagony po przekuciu na 750mm kolejki mławskiej. Cysterny były eksploatowane wcześniej na bocznicy wojskowej J.W. 4420 Przasnysz. Wyprodukowały je Zaodrzańskie Zakłady Metalowe im. Marcelego Nowotki w Zielonej Górze. Po likwidacji kolejki trafiły do Kombinatu Rolno-Spożywczego Niechcice. Troszkę więcej na temat kolejki tutaj: http://750mm.pl/viewtopic.php?p=37198#37198
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!