Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 18:30:45 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1759194 razy)
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #420 : 12 Kwietnia 2010, 10:12:40 »
0

Skoro już jesteśmy przy Lydce, to pora na następujące pytanie:

Jak wiadomo, w Lydkach istnieje hamulec pneumatyczny dla samej lokomotywy oraz, montowany później i nie wszędzie, hamulec zespolony.  Zmieszczenie kranu hamulca w ciasnej budce nastręczyło sporo trudności, w związku z tym wymyślono dość ciekawy "patent".

50. Proszę opisać, jak rozwiązano powyższy problem i jak sterowany jest kran hamulca zespolonego w takich lokomotywach


Zaznaczyć należy, że w niektórych pojazdach kran ten udało się zmieścić w budce i ich powyższe pytanie nie dotyczy.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #421 : 12 Kwietnia 2010, 11:22:27 »
0

He, kran, na którego miejsca zabrakło w budzie jest umieszczony "za ścianą" w przedziale silnikowym(?). A, sterowany jest za pomocą gustownego łańcuszka i dwóch zębatek. Coś jak napęd roweru albo motocykla...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #422 : 12 Kwietnia 2010, 13:37:41 »
0

Ano tak, tyle że w przedziale przekładni. Ale zaliczam rzecz jasna.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #423 : 12 Kwietnia 2010, 14:21:08 »
0

51. Kategoria wytęż wzrok. Znajdź na fotografii Kolegi Romasa co jakiś baran spieprzył ustawiając pomnik.

Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #424 : 12 Kwietnia 2010, 14:35:10 »
0

Masz na myśli zastosowanie desek zamiast podkładów?
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #425 : 12 Kwietnia 2010, 14:57:02 »
0

Z jednej strony brakuje czopa do zamocowania osi w wózku.


EDIT:

Żeby nie pisać nie potrzebnie drugiego posta.
3 odp i każda prawidłowa Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #426 : 12 Kwietnia 2010, 15:16:41 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:58:37 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #427 : 12 Kwietnia 2010, 17:27:20 »
0

Oczywiście, że monter pomylił kierunek ułożenia podkładek P1S i spowodował tym samym powstanie rozchylonego toru, co jest dowodem, że delikwent ów nie miał pojęcia o nawierzchni kolejowej (stąd te dechy można już mu wybaczyć...).
Widać to na tej fotografii:



Podkładka, poza rozłożeniem ciężaru naciskającej na podkład stopki szyny, ma cholernie ważną funkcję. Jest to zapewnienie pochylenia szyn w stosunku 1:20 ku środkowi toru. Konstrukcja ta współpracując ze stożkowymi powierzchniami tocznymi kół daje nie tylko efekt mechanizmu różnicowego na łukach, ale zapobiega wężykowaniu taboru. Poza tym, zestawy kołowe taboru mogą oddziaływać kierunku poprzecznym na tor jedynie rozpychając jego i dążąc do wywrócenia szyny na zewnątrz. Stąd od wewnątrz daje się dwie śruby pracujące na rozrywanie, a na zewnątrz tylko jedną która zapobiega jedynie przesunięciu poprzecznemu szyny i na nią działają siły ścinające. Po tym też można było poznać, że podkładki są źle założone...


Cholera, znów Phinek wygrał i będzie kolejne pytanie o wymiar piątej panewki na wale rogowskiej WueLeSki...  :cry:
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #428 : 12 Kwietnia 2010, 22:47:05 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:58:20 wysłane przez Phinek » Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #429 : 13 Kwietnia 2010, 23:34:43 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:57:36 wysłane przez Phinek » Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #430 : 14 Kwietnia 2010, 07:00:17 »
0

Hm reflektor ze statku używany do nadawania sygnałów morsem tyko tu pozbawiony przesłony. To się chyba nazywa reflektor sygnałowy.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #431 : 14 Kwietnia 2010, 08:06:08 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:37:19 wysłane przez Phinek » Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #432 : 14 Kwietnia 2010, 09:11:29 »
0

nie wiem, czy dobrze konbinuję, ale chodzi mi po głowie EOTD (end of train device), czyli latarnia wieszana na ostatnim wagonie z czerwonym migającym światłem.
Po polsku to w zasadzie SKP
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #433 : 14 Kwietnia 2010, 18:10:29 »
0

może używane były w semaforach kształtowych.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #434 : 14 Kwietnia 2010, 21:31:50 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:37:01 wysłane przez Phinek » Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #435 : 14 Kwietnia 2010, 21:33:41 »
0

Były one częścią sygnalizatorów świetlnych?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #436 : 14 Kwietnia 2010, 22:45:10 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:36:54 wysłane przez Phinek » Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #437 : 15 Kwietnia 2010, 21:59:48 »
0

No więc:

53. W jakich miejscach pociąg jadący najkrótszą drogą z Ostrów do Gniezna musi zmieniać czoło?
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #438 : 15 Kwietnia 2010, 22:14:17 »
0

Krośniewice, Boniewo, Przystronie, Sompolno
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #439 : 15 Kwietnia 2010, 23:21:54 »
0

Cytat: "marekus"
musi

Czy chodzi o czas teraźniejszy?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Strony: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!