Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #420 : 12 Kwietnia 2010, 10:12:40 » |
0
|
Skoro już jesteśmy przy Lydce, to pora na następujące pytanie: Jak wiadomo, w Lydkach istnieje hamulec pneumatyczny dla samej lokomotywy oraz, montowany później i nie wszędzie, hamulec zespolony. Zmieszczenie kranu hamulca w ciasnej budce nastręczyło sporo trudności, w związku z tym wymyślono dość ciekawy "patent". 50. Proszę opisać, jak rozwiązano powyższy problem i jak sterowany jest kran hamulca zespolonego w takich lokomotywach Zaznaczyć należy, że w niektórych pojazdach kran ten udało się zmieścić w budce i ich powyższe pytanie nie dotyczy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #421 : 12 Kwietnia 2010, 11:22:27 » |
0
|
He, kran, na którego miejsca zabrakło w budzie jest umieszczony "za ścianą" w przedziale silnikowym(?). A, sterowany jest za pomocą gustownego łańcuszka i dwóch zębatek. Coś jak napęd roweru albo motocykla...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #422 : 12 Kwietnia 2010, 13:37:41 » |
0
|
Ano tak, tyle że w przedziale przekładni. Ale zaliczam rzecz jasna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #423 : 12 Kwietnia 2010, 14:21:08 » |
0
|
51. Kategoria wytęż wzrok. Znajdź na fotografii Kolegi Romasa co jakiś baran spieprzył ustawiając pomnik.

|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #424 : 12 Kwietnia 2010, 14:35:10 » |
0
|
Masz na myśli zastosowanie desek zamiast podkładów?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #425 : 12 Kwietnia 2010, 14:57:02 » |
0
|
Z jednej strony brakuje czopa do zamocowania osi w wózku. EDIT: Żeby nie pisać nie potrzebnie drugiego posta. 3 odp i każda prawidłowa 
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #426 : 12 Kwietnia 2010, 15:16:41 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:58:37 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #427 : 12 Kwietnia 2010, 17:27:20 » |
0
|
Oczywiście, że monter pomylił kierunek ułożenia podkładek P1S i spowodował tym samym powstanie rozchylonego toru, co jest dowodem, że delikwent ów nie miał pojęcia o nawierzchni kolejowej (stąd te dechy można już mu wybaczyć...). Widać to na tej fotografii: Podkładka, poza rozłożeniem ciężaru naciskającej na podkład stopki szyny, ma cholernie ważną funkcję. Jest to zapewnienie pochylenia szyn w stosunku 1:20 ku środkowi toru. Konstrukcja ta współpracując ze stożkowymi powierzchniami tocznymi kół daje nie tylko efekt mechanizmu różnicowego na łukach, ale zapobiega wężykowaniu taboru. Poza tym, zestawy kołowe taboru mogą oddziaływać kierunku poprzecznym na tor jedynie rozpychając jego i dążąc do wywrócenia szyny na zewnątrz. Stąd od wewnątrz daje się dwie śruby pracujące na rozrywanie, a na zewnątrz tylko jedną która zapobiega jedynie przesunięciu poprzecznemu szyny i na nią działają siły ścinające. Po tym też można było poznać, że podkładki są źle założone... Cholera, znów Phinek wygrał i będzie kolejne pytanie o wymiar piątej panewki na wale rogowskiej WueLeSki... :cry:
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #428 : 12 Kwietnia 2010, 22:47:05 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:58:20 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #429 : 13 Kwietnia 2010, 23:34:43 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:57:36 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #430 : 14 Kwietnia 2010, 07:00:17 » |
0
|
Hm reflektor ze statku używany do nadawania sygnałów morsem tyko tu pozbawiony przesłony. To się chyba nazywa reflektor sygnałowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #431 : 14 Kwietnia 2010, 08:06:08 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:37:19 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #432 : 14 Kwietnia 2010, 09:11:29 » |
0
|
nie wiem, czy dobrze konbinuję, ale chodzi mi po głowie EOTD (end of train device), czyli latarnia wieszana na ostatnim wagonie z czerwonym migającym światłem. Po polsku to w zasadzie SKP 
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #433 : 14 Kwietnia 2010, 18:10:29 » |
0
|
może używane były w semaforach kształtowych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #434 : 14 Kwietnia 2010, 21:31:50 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:37:01 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #435 : 14 Kwietnia 2010, 21:33:41 » |
0
|
Były one częścią sygnalizatorów świetlnych?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #436 : 14 Kwietnia 2010, 22:45:10 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:36:54 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #437 : 15 Kwietnia 2010, 21:59:48 » |
0
|
No więc: 53. W jakich miejscach pociąg jadący najkrótszą drogą z Ostrów do Gniezna musi zmieniać czoło?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #438 : 15 Kwietnia 2010, 22:14:17 » |
0
|
Krośniewice, Boniewo, Przystronie, Sompolno
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #439 : 15 Kwietnia 2010, 23:21:54 » |
0
|
musi Czy chodzi o czas teraźniejszy?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
|