Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #440 : 15 Kwietnia 2010, 23:34:39 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:36:40 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #441 : 15 Kwietnia 2010, 23:43:13 » |
0
|
I ja też piszę 0
Włocławek - Toruń - Inowrocław - Mogilno - Gniezno. Wszystko bez zmiany czoła.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #442 : 16 Kwietnia 2010, 17:05:00 » |
0
|
Chodziło o kolej wąskotorową i czas przeszły. OczeQ, przekazuję pałeczkę
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #443 : 18 Kwietnia 2010, 12:35:27 » |
0
|
Po wczorajszej dniówce na BKw natchnęło mnie na trochę matematyki  Pewnie zaraz się na mnie gromy posypią, ze pytanie jest niestosowne, niesmaczne i niemoralne :twisted: , ale : Załóżmy, że jesteśmy kierownictwem kolejki XYZ i mamy kilometr toru (S49 na płytach żebrowych) z którym nie za bardzo mamy co zrobić. Nic po nim nie jeździ i nie ma perspektyw, że kiedykolwiek pojedzie (powódź zabrała nam niedaleko cały most i dodatkowo poważnie uszkodziła i podmyła nasyp, na którym ów tor leży); a nam kończą się pieniądze na bieżącą działalność. Postanawiamy więc zerwać torowisko i je zezłomować. 54. Ile dostaniemy na złomowcu za ten tor i ile będzie ważył nasz wsad wielkopiecowy? przyjąć cenę złomu 70 gr/kg Dopuszczalna odchyłka: 1000zł
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #444 : 18 Kwietnia 2010, 13:24:07 » |
0
|
Pewnie zaraz się na mnie gromy posypią, ze pytanie jest niestosowne, niesmaczne i niemoralne :twisted: Bo trza było odwrócić pytanie - jesteśmy grupą MiKoli, która chce odbudować brakujący odcinek toru. Udało nam się dogadać z PLK/właścicielem bocznicy, że odsprzedadzą nam materiały po cenie złomu... ile będziemy musieli zebrać do kapelusza? Matematyka ta sama, a o ile lepiej brzmi... :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #445 : 18 Kwietnia 2010, 17:50:15 » |
0
|
68900zł
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tompalec
|
 |
« Odpowiedz #446 : 18 Kwietnia 2010, 21:38:25 » |
0
|
A więc tak.
2 szyny*1000m=2000m 2000m*49,43kg=98860kg 98860kg*0,70zł=69202
Niestety nie znam wagi i ilości płyt żebrowych jaka mogłaby być na tym torze więć strzelam:
Sumując, myślę żę wkładu wielkopiecowego może być gdzieś około 113000kg co daje nam koszt około 79100zł :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #447 : 18 Kwietnia 2010, 22:35:03 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:35:52 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #448 : 18 Kwietnia 2010, 22:39:33 » |
0
|
Faktura, przy szynach o długości 30m i ilości 1200 podkładów na kilometr (oczywiście tor jest zgodny z normami... :cool:) będzie opiewała na sumę 90.767zł 94gr
Tylko nie wiem, czy te 70gr/kg to już jest z VATem czy bez?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #449 : 18 Kwietnia 2010, 23:39:51 » |
0
|
Jedno uściślenie do pytania.
OCZEQ:
Jaką długość mają szyny? Standardowo 25m? Zakładamy połączenie łubkowe po 4 łubki na styk toru + 8 śrub łubkowych, 8 nakrętek i 8 pierścieni sprężystych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #450 : 19 Kwietnia 2010, 00:09:24 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:35:45 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #451 : 19 Kwietnia 2010, 09:23:11 » |
0
|
Faktycznie przegiąłem, dopuszczalny błąd jest bardzo znikomy, aczkolwiek pozątkowo chcialem go ustalić na 10000, o z kolei byłoby za dużą tolerancją  pod pojęciem kilometr toru (S49 na płytach żebrowych) miałem na mysli: szyny 30m łubki standardowe Ł49 4 otworowe przytwierdzenie typu K generalnie (oprócz umiejetności mnożenia) wychodzi nam, czy znamy masy poszczególnych elementów galanterii nawierzchni... (a są osoby mające w tej dziedzinie braki)
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #452 : 20 Kwietnia 2010, 00:31:17 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:20:54 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #453 : 20 Kwietnia 2010, 09:22:40 » |
0
|
Phinek, wlazłeś mi na kompa i podprowadziłeś schowane przeliczenia, czy co? wyglądają dokładnie tak samo... odpowiedź oczywiście zaliczam i przekazuje prawo zadania pytania 
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #454 : 20 Kwietnia 2010, 16:56:41 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:21:21 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #455 : 20 Kwietnia 2010, 20:20:06 » |
0
|
Taborowe: -Łomotek -Przecinak -Dłuto do drewna -Punktak -Klucz nasadowy (udarowy) Bardziej ogólnobojowe: -Mesel -Kilof -W pewnych, specyficznych warunkach, szpadel -Wiertarka udarowa (i co za tym idzie, wiertła do niej) -Młot "napędzany" (elektryczny, pneumatyczny)...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #456 : 20 Kwietnia 2010, 22:03:50 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:21:30 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #457 : 20 Kwietnia 2010, 22:11:21 » |
+1
|
Zagęszczarka by się przydała 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #458 : 20 Kwietnia 2010, 22:14:26 » |
0
|
Są też śrubokręty udarowe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #459 : 20 Kwietnia 2010, 22:14:38 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:21:37 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|