Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:57:57 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758365 razy)
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #1140 : 29 Lipca 2010, 11:11:24 »
0

Panowie, czy nie idziecie zbyt mocno w mechaniczne smaczki które przeciętnemu mikolowi nie są znane.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1141 : 29 Lipca 2010, 11:17:32 »
0

Grzesiu

Zdaje mi się, że zaszliśmy tak głęboko, że już sami do końca nie wiemy o co biega 

Mało tego obstawiam, że większość mechaników nie bawi się w takie "smaczki" lecz po prostu dają pompę do pompiarza i po zapłaceniu faktury interesują się tylko tym jak długo gwarancji wystarczy.
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1142 : 29 Lipca 2010, 14:00:18 »
0


Zdaje mi się, że zaszliśmy tak głęboko, że już sami do końca nie wiemy o co biega 


Kwestia Usera i stanu jego umysłu

Ja mam kilka ciekawych pytań w zanadrzu lecz niestety, stan mojego umysłu nie pozwala mi na udział konkursie który miewa tendencję do ścisłej specjalizacji dla elitarnego grona
Moja wiedza, jak na razie, kończy się na umiejętności wskazania silnika i osi w lokomotywach
Fajnie dowiedzieć się paru rzeczy, ale dajcie szansę dla ludu
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1143 : 29 Lipca 2010, 14:19:19 »
0

@Phinek odpowiedział dobrze niech zadaje pytanie.

Co do trudności pytań dla jednych są łatwe da innych dla mnie też kosmicznie trudne było pytania np. o jakieś szerokości torów gdzieś tam w zakładach na drugim końcu Polski.

Ale też jestem za tym żeby pytania były łatwiejsze.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1144 : 29 Lipca 2010, 14:26:56 »
0

...może nie tyle łatwiejsze, a dotyczące wąskich torów bezpośrednio. I niech w nich miesza się zdolność kojarzenia,wiedza historyczna, wiadomości o eksploatacji, sfera prawna, itp - czyli kwestie ogólnie dostępne dla maluczkich, którzy się materią interesują. Natomiast należało by unikać pytań na które tylko kilku zna odpowiedź w stylu: "co Phinek zobaczył gdy zajrzał przez dekielek do pompy"... 
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1145 : 29 Lipca 2010, 14:53:14 »
0

A więc będzie pytanie, które mam nadzieję połączy zarówno:

... kwestie ogólnie dostępne dla maluczkich


oraz

co Phinek zobaczył gdy zajrzał ... 


Krótkie wprowadzenie

Na prezentowanym już zdjęciu:
widać takie dwa małe detale spinające przewody wysokiego ciśnienia wiodące z pompy wtryskowej do wtryskiwaczy. Widać je nad regulatorem obrotów. To takie szaro-brudne coś z dwoma śrubkami... może ktoś to miał w ręku, może się przyglądał.
Pytanie jest więc zarówno do tych co dłubali przy tym jak i dla tych co w ramach strzału z sufitu wymyślą...

149. Z jakiego materiału wykonane są łączniki przewodów wysokiego ciśnienia w lokomotywce Wls40?
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1146 : 29 Lipca 2010, 15:34:14 »
0

Z mosiądzu.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1147 : 29 Lipca 2010, 15:52:46 »
0

Zdecydowanie nie lecieli aż tak na bogato Chichot
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1148 : 29 Lipca 2010, 16:56:17 »
0

brąz
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1149 : 29 Lipca 2010, 20:30:01 »
0

Drewno
Zapisane

Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1150 : 29 Lipca 2010, 21:17:10 »
0

Plastelina
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1151 : 29 Lipca 2010, 21:56:14 »
0

Stara ladacznica

Ale Shaggy stwierdza że rurka jest stalowa lowa
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2010, 22:17:24 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1152 : 29 Lipca 2010, 22:03:49 »
0

Moim zdaniem to jest rurka ze stali...
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1153 : 30 Lipca 2010, 00:41:35 »
0

Jak to rzekł Pinokio w Shreku "Nie bądź taki drewniak"... i tym naturalnym, wręcz leśnym sposobem pałeczkę w sztafecie pytaniowej przejmuje Dariusz

W naprawianej właśnie Wls40-940 ów detale zostały doczyszczone do naturalnej barwy drzewnianej a następnie potraktowane dwukrotnie lakierobejcą w kolorze ciemny mahoń, by na koniec dostać ochronną warstwę lakieru poliuretanowego - efekt zostanie zaprezentowany niebawem
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2010, 00:53:58 wysłane przez Phinek » Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1154 : 30 Lipca 2010, 12:11:17 »
0

Tak gwoli przypomnienia... mija 12 z 24 godzin.. wiec niebawem jak Dariusz nie zada pytania, to o godzinie 0:42 leci kto pierwszy ten lepszy.. więc może:

Ja mam kilka ciekawych pytań w zanadrzu ...
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1155 : 30 Lipca 2010, 16:48:09 »
0

No dobrze, dobrze  Chichot

Więc może oddalmy się nieco od mechanicznej niszy wąskotorowej rzeczywistości i zadajmy pytanie z codziennej pracy przewozowej, ale nieco na styku z oficjalną nomenklaturą  Szok

150. Co oznacza określenie SIUPKI BOGORYJSKIE ?

« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2010, 19:14:53 wysłane przez Phinek » Zapisane

Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1156 : 30 Lipca 2010, 18:47:13 »
0

Witam! Ponieważ zawsze interesowała mnie historia JKD,odpowiem wedłud tego, co slyszałem od pamiętających czasy świetności stacji węzłowej Bogoria. Chodzi o prace manewrowe.Wykorzystując niewielki spadek terenu,Odpinano od składu loka,odsłyłając go na boczny tor, natomiast całość składu,była rozpinana i rozdzielana na poszczególne tory "w biegu" Pozdrawiam! Bogdan.  (ewntualnie ciągnięcie rumuna PX-em,żeby zaskoczył )
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1157 : 30 Lipca 2010, 21:19:56 »
0

Zgadza się 
Zapisane

Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1158 : 30 Lipca 2010, 22:48:13 »
0

Witam! i kolejne pytanie

151.  Jaki najdłuższy przebieg,miał wąskotorowy pociąg pod koniec lat 70-tych?

 Pozdrawiam Bogdan.
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2010, 23:11:25 wysłane przez Phinek » Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1159 : 30 Lipca 2010, 22:56:38 »
0

Jędrzejów - Szczucin przez Chmielnik, Raków i Bogorię
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!