Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:59:52 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758372 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1580 : 04 Października 2010, 21:02:27 »
0

Jako że sezon bimbrowniczy w pełni...

217.Jaką pojemność ma kocioł lokomotywy Px48 napełniony do górnego stanu?

Oczywiście należy podać wynik z dokładnością do 0,1m3.
Podpowiedź: po przedestylowaniu za pomocą owego kotła (bimbromotywa została stworzona) nastawu o mocy 12%, otrzymano finalnie 400L gorzałki 40%, przy czym trochę ponad trzy litry poszło na degustację w czasie gotowania. Zakładamy że cały alkohol odpędziliśmy z nastawu, zaś sprawność procesu wyniosła 0,84.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1581 : 04 Października 2010, 23:22:28 »
0

1590 i 1/3 dm3
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1582 : 04 Października 2010, 23:52:49 »
0

Bardzo słuszna koncepcja. Według moich obliczeń aby otrzymać 800 butli gorzały, przy założeniu że wychlamy na próbki 3,2l produktu, potrzeba 1600l nastawu. W sumie to mogłem się deko pomylić z ilością cukru, ale jak widać testy przeprowadzone w Rogowie dają porównywalne wyniki. Rogów na drożdżach gorzelnianych czy winiarskich robi?

Ptr, zacieraj!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1583 : 05 Października 2010, 00:46:22 »
0

Jakie drożdże i inne wskazówki to część tajemnicy pradawnej receptury przekazywanej z mechanika na pomocnika po odpowiedni długim stażu na szlaku do Białej Te 10 l różnicy u nas to na pewno nie ucieka gdzieś dziurami w kotle, tylko pewnie ktoś się podstępnie podstawia pod odmulacz i sobie strzela szota od czasu do czasu

A teraz pytanko:

218: Od elementów jakich układów i urządzeń (poza budką i ostoją) należy jeszcze oswobodzić budę przedziału silnikowego w 2Wls40/50, aby można było ją bezpiecznie zdjąć z owej lokomotywy?

Naliczyłem ich 4 (no ewentualnie 5) - dobrze by było podać je wszystkie
« Ostatnia zmiana: 05 Października 2010, 00:50:10 wysłane przez Ptr » Zapisane

To jest przekaz.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1584 : 05 Października 2010, 01:09:27 »
0

- Układ wydechowy (odkręcić komin od kolektora)
- Układ chłodzenia (górne mocowanie chłodnicy)
- Układ elektryczny (oswobodzić rurki i wypiąć regulator)
- Piasecznica (albo zdemontować piasecznicę z budy, albo wypiąć drążek sterowania i oswobodzić rurki)
i na deser:
- Sprzęg przedni (odkręcić i wyjąć dwie górne śrubiszcza)

Piotrze... widać, że godziny przy "pszczółce" robią swoje 
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1585 : 05 Października 2010, 01:17:51 »
0

Wszystkie 5 się zgadza (sprzęg z czołownicą to było to "no ewentualnie 5") - hehe, ciekawe skąd wiedziałeś ?
Kolej wiec na twoje pytanie.
Zapisane

To jest przekaz.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1586 : 05 Października 2010, 01:24:45 »
0

Więc odbijam piłeczkę:

219. Jak rozpoznać czy Wls40 miała fabrycznie silnik S64, czy już S64HL bądź S324HL?
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1587 : 05 Października 2010, 02:02:07 »
0

Jak odpowiem to nie będę miał pomysłu na następne pytanie - więc na razie dam szanse innym
Zapisane

To jest przekaz.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1588 : 05 Października 2010, 14:45:03 »
0

Nie wiem jak to nazwać taka nadbudówka nad silnikiem
Zapisane
ziomek 456
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1589 : 05 Października 2010, 19:24:14 »
0

Po dziurach na śruby w ostoi.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1590 : 05 Października 2010, 22:35:27 »
0

Wls40 w Sochaczewie czy też w Rudach ma S324 i nadbudówki nie ma.. temat rozwijałem onegdaj w temacie filtrów.

Zaś na śruby to się wykonuje otwory... dziura to może być w drzwiach jak się w nie nogą kopnie   ... zaś bardziej serio... to silnik S64 i S324 były mocowane do ostoi za pomocą 8 śrub dokładnie tak samo rozstawionych, więc jeżeli już to prosiłbym o uszczegółowienie jakich otworów, do jakich śrub... i co te śruby mocowały.
« Ostatnia zmiana: 07 Października 2010, 01:46:09 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1591 : 07 Października 2010, 14:10:07 »
0

W lokach, które miały fabrycznie S64, jest w ostoi miejsce do osobnego zamontowania zespołu sprzęgła lub ślad po tym miejscu (ślad, bo nowe silniki S324 mogły mieć dwie różne wersje sprzęgła przykręcanego już do silnika i przy jednej z nich owo miejsce mocowania starego sprzęgła przeszkadzało i by dokonać modernizacji trzeba było je wyciąć).
Zapisane

To jest przekaz.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1592 : 07 Października 2010, 23:51:21 »
0

... by dokonać modernizacji trzeba było je wyciąć).

Żeby nie powiedzieć, że uchetać tudzież upalić zostawiając przy tym syf totalny.

Ptr.. zasprzęglaj Chichot
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1593 : 08 Października 2010, 00:59:18 »
0

To teraz coś, mam nadzieję, prostszego. Najpierw jednak krótkie wprowadzenie:

Wszyscy zapewne znają przynajmniej z widzenia pługi 802S lub/i 803S. Jak wiadomo zostały one wyposażone w wiele różnych super ultra nowoczesnych, jak na wąskie tory, bajerów udogadniających życie ich obsługi. W śród nich są np. hydrauliczne siłowniki do lemieszy, ogrzewanie, wc, albo nawet dwie kuszetki do odpoczynku lub spania w wypadku konieczności dłuższego pozostawania w gotowości gdzieś na szlaku. Pytanie moje jest takie:

220: Jakiej niedogodności przy korzystaniu z tych kuszetek mogła doświadczyć załoga podczas wypadów na odśnieżanie połączonych z dyżurowaniem* w gotowości na wypadek nagłego ataku zimy?

*co by zapewnić natychmiastowe udrożnienie strategicznych szlaków komunikacyjnych.
Zapisane

To jest przekaz.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1594 : 08 Października 2010, 09:54:25 »
0

Pług posiada ogrzewanie elektryczne zasilane z Agregatu prądotwórczego znajdującego się w drugim przedziale tego pługu. Praca agregatu jest tak głośna że nie ma mowy o tym by ktokolwiek mógł spać na tych kuszetkach.
Zapisane

Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1595 : 08 Października 2010, 10:05:47 »
0

Tak - i właśnie o to chodzi. A jak nie hałas to z kolei zimno będzie.
Jedziesz więc z następnym pytaniem.
Zapisane

To jest przekaz.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1596 : 08 Października 2010, 18:16:24 »
0

To jak już jesteśmy przy pługach 802/803:

221: Dlaczego pługi te są tak niechętnie wykorzystywane przez kolejarzy w przypadku ataku zimy?

Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1597 : 08 Października 2010, 18:21:48 »
0

Bo wylatują z torowiska jak śnieg jest nawiany nie równo.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1598 : 08 Października 2010, 18:24:59 »
0

Blisko, ale uzasadnienie jeszcze nie do końca poprawne.
Zapisane

Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1599 : 09 Października 2010, 12:55:51 »
0

Wysoko położony środek ciężkości powoduje niestabilne zachowanie się pługa na torze, co dodatkowo potęguje geometria lemiesza - śnieg w małym stopniu dociska pług do toru, gdyż ten nie nabiera go "na siebie" tylko wcina się jak grot strzały.
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Strony: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!