Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:00:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758372 razy)
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1600 : 09 Października 2010, 13:17:30 »
0

No już dużo lepiej. Generalnie chodziło o to że pług ten jest za lekki jak na taką geometrie lemiesza. Skutkuje to tym że pługi te lubią wykolejać się na oblodzonych przejazdach kolejowych. Natomiast w przypadku braku niebezpieczeństwa oblodzenia przejazdów pługi te są chętnie wykorzystywane jako mobilne źródło prądu.

Maciek, Rp1 i jedziesz...
Zapisane

Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1601 : 10 Października 2010, 12:32:39 »
0

Oj na dobrze oblodzonych przejazdach wszystko wylezie :] włącznie z poczciwym Romanem http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/galeria/bogdanm/2010/0220/os1.htm.
Wracając jednak do tego flagowego po dziś dzień środka lokomocji na JKD i przewlekle nawracających problemach z nawrotnikiem mam pytanko odnośnie właśnie lokomotywy Lxd2.

222. Jakie działanie dopuszcza instrukcja obsługi w skrajnym przypadku niezazębienia tulei sprzęgła nawrotnika, pomimo usilnych prób ręcznego szarpania wałka sterowania?  

Pozdrawiam
Maciek

PS
Przepraszam, jeszcze Rp1 : Juuuuhujuhujuhu...
« Ostatnia zmiana: 10 Października 2010, 12:36:15 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1602 : 10 Października 2010, 17:09:37 »
0

Zasadniczo instrukcja mówi, że w takim przypadku starczy "mały przesuw wału napędowego".  W tym celu należy nacisnąć na przycisk b10A, jak go nazywa instrukcja, "małego rozruchu", po uprzednim przestawieniu przełącznika rozruchowego w pozycję "Awaria".

Jak kolejkę kocham, niewiele mi to mówi. Nie przypominam sobie stosowania tej procedury. Z praktyki wiem tyle, że na pulpicie jest sobie guzik, który maszyniści nasi kochani wąskotorowi kazali nacisnąć, jak wejdzie "ząb na ząb". Wiem też, że gdy taka sytuacja zaszła, a guzik nie pomagał, to luzowali maszynę, ta toczyła się kawałeczek na pochyłości i było ok. Z sytuacją, kiedy by za cholerę i żadne skarby nie chciałoby zazębić kierunku, nie przypominam sobie. Niemniej jednak znając ogólne wyszkolenie naszych obecnych mechaników w zakresie obsługi Lxd2, to gdyby doszło do konieczności skorzystania z opisanej w instrukcji procedury, to po prostu zadzwoniliby do szopy z żądaniem przysłania rezerwy
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1603 : 10 Października 2010, 19:13:35 »
0

"Wiem też, że gdy taka sytuacja zaszła, a guzik nie pomagał, to luzowali maszynę, ta toczyła się kawałeczek na pochyłości i było ok."

Ano właśnie, gdy guziczek nie chce pomóc (na jędrzejowskim pulpicie pod apokaliptyczną nazwą "impuls przekładni" - co nasuwa mi skojarzenia z podwodniakami - "potwierdzić odległość do celu: jeden impuls... donk"), szarpanie się wałkiem nie przynosi rezultatu, a akurat tak się trafi, że jesteśmy na równym i nie możemy sobie przysłowiowo palcem ... trafić podczas walki z maszyną (a widownia patrzy i się śmieje) z pomocą przychodzi nam po staremu oprawiona książeczka do medytacji, która w regionie słynącym z narzędzi skrawających, tego że "piździ" oraz tego że tyczka jest dobra na wszystko (niektórzy nią tu słońce popychają, inni z jej wykorzystaniem prowadzą manewry jak choćby tu ) radzi nam by właśnie użyć jej do... przepchania lokomotywy  Widać z obawy o całość sprzęgła kłowego nie poddają pomysłów z staczaniem, które czasem może być zbyt intensywne (choć mogliby dodać malownicze sformułowanie - umiejętnie (tu kojarzy mi się temat hamowania przeciwparą Px-em, ale to już inna bajka).

Zatem gratulacje i wolna droga dla kolegi Kudloka!  Spoko

A oto pełny tekst powyższej obstrukcji:

"[...] przy czym dzwonek powinien zadzwonić i powinna się zapalić lampka kontrolna.
W przypadku skrajnym, jeżeli tuleja mimo przesunięcia ręcznego, nie łączy i pozostaje w pozycji "ząb na ząb", lokomotywą należy ruszyć z miejsca poprzez działanie dźwignią na koła aż do sprzęgnięcia [...]" chyba, że wcześniej dodrążkujemy do Pińczowa.

Pozdrawiam
Maciek
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1604 : 11 Października 2010, 06:00:19 »
0

No tak po prawdzie o drążkowaniu, czy jak to się u nas mówi, brechowaniu, nie zająknąłem się ani słowem, więc nie wiem za co ta wolna droga
A najwyraźniej mam inne wydanie instrukcji, bo moja o tym prostym zabiegu nie wspomina nawet półsłówkiem

Dziękuję jednak i proszę o nieco cierpliwości - muszę obmyśłić ciekawe, ale nie jakieś wydumane i hermetyczne pytanie. To żadna sztuka zabić publikę pytaniem z własnego podwórka typu "ile rozjazdów nastawiano z nastawni takiej to a takiej na GKW w okresie między 32 stycznia a 30 lutego 1953". Wolę coś ambitniejszego
« Ostatnia zmiana: 11 Października 2010, 06:03:00 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1605 : 11 Października 2010, 11:08:35 »
0

więc nie wiem za co ta wolna droga

Generalnie chodziło o poruszenie złomka, a w jaki sposób to już prywatna wena - niektórzy mogą pociągnąć sznurkiem inni wolą grawitację, byle delikatnie (umiejętnie)
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1606 : 13 Października 2010, 15:37:45 »
0

No cóź, niczego specjalnie wyrafinowanego nie wymyśliłem, drobiazgowymi pytaniami o GKW męczyć nie chcę, ężynierem nie jestem, o pompy i sprężynki dręczył nie będę. Zatem:

223. Kto wygrał pojedynek listpadowego TopGeara: najnowsze Audi A8, czy zdecydowanie nienajnowsza Lxd2-364?  


Uczestników wyścigu uprzejmie proszę o zachowanie informacji o wyniku dla siebie

« Ostatnia zmiana: 13 Października 2010, 15:42:40 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #1607 : 13 Października 2010, 15:42:37 »
0

Oczywiscie Lxd2
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1608 : 13 Października 2010, 23:16:38 »
0

Cóź, czytałeś TopGeara, czy zgadłeś - nieważne. Odpowiedź prawidłowa. Twoja kolej, hihi
Swoją drogą wyszła całkiem miła promocja, 6 stron w magazynie full color za cenę paliwa
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1609 : 16 Października 2010, 00:23:53 »
0

Skoro nie ma chętnych do zadania pytania, a Paweł mi je odstępuje (kolejka wróciła do niego, bo AXEL nie zadał nowego), to niech będzie takie:

224. Jaki typ podkładów zastosowano na Kolei Linowo-Terenowej na Gubałówkę?
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #1610 : 16 Października 2010, 01:59:02 »
0

Podkłady stalowe typu "ypsylon".

Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1611 : 18 Października 2010, 14:22:17 »
0

Zwane także "haende hoch szwellen" Chichot Produkcji firmy ThyssenKrupp. Jedziesz dalej!
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2010, 14:41:43 wysłane przez Bartosz Uryga » Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #1612 : 19 Października 2010, 00:16:34 »
0

Semafor podany,więc pytanie 225 gotowe.Odjazd!

225. Jaka jest korzyść z zastosowania w/w podkładów zamiast torowiska z tradycyjnych podkładów drewnianych/betonowych ?

Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1613 : 19 Października 2010, 13:26:04 »
0

Producent zachwala swój wyrób następująco:

"Wykorzystanie podkładów stalowych typu ypsylon prowadzi do zmniejszenia zarówno szerokości jak i wysokości przekroju poprzecznego projektowanej nawierzchni kolejowej. Tak rozwiązanie prowadzi do zmniejsza o 40 % objętości wykorzystanej podsypki."

Zapisane
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #1614 : 19 Października 2010, 17:23:34 »
0

Prawidłowo.
Jedziesz...
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1615 : 26 Października 2010, 12:41:23 »
0

Ale przestój mamy...
Zapisane

To jest przekaz.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #1616 : 26 Października 2010, 13:09:17 »
0

Coż może wyczerpała się trochę formuła a i panowie od mechaniki też nie mają pomysłów. Niemniej jednak 82 strony to i tak wspaniały wynik w popularyzacji dyskusji wąskotorowych!
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1617 : 26 Października 2010, 13:16:57 »
0

Więc dla rozruchu...

Podczas jazdy pociągiem słychać stuk, stuk... Jak to uzasadnić humorystycznie i naukowo za razem?

226. Podać humorystyczny-naukową definicję stukotu kół
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1618 : 26 Października 2010, 15:12:59 »
0

Obwód koła to jest 2 Pi r - Pi to jest 3 z hakiem, 3 się kręci normalnie a ten hak stukocze.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1619 : 26 Października 2010, 17:24:46 »
0

Janeczku znałem to w wersji z innym słowem na końcu definicji... jak by nie było "stukoczesz" z następnym pytaniem Chichot
Zapisane
Strony: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!