Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 19:25:51 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758084 razy)
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2560 : 03 Listopada 2013, 22:02:55 »
0

Myślałem że chodzi o odcinek między Anastazewem, a co do Witkowa to oficjalna książka Marka Torzewskiego milczy lub słabo doczytalem.

(...)
Mały ot.
W książce p. Marka Torzewskiego jest napisane i zaznaczone na schemacie stacji we Witkowie.
Dokładnie cytat - strona 61:
"W chwili otwarcia Witkowska Kolej Powiatowa posiadała dwie parowozownie główne: w Gnieźnie i w Witkowie."
Schemat stacji to Ryc.77 strona 74.
 
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2561 : 03 Listopada 2013, 22:26:58 »
0

Cytuj
Piotrek
Mały ot.
W książce p. Marka Torzewskiego jest napisane i zaznaczone na schemacie stacji we Witkowie.
Dokładnie cytat - strona 61:
"W chwili otwarcia Witkowska Kolej Powiatowa posiadała dwie parowozownie główne: w Gnieźnie i w Witkowie."
Schemat stacji to Ryc.77 strona 74.
 

Czyli niedoczytałem a przejrzałem Wspomniana książka leży w sporej kolejce rzeczy do przeczytania.
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2013, 22:31:16 wysłane przez gajos » Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2562 : 04 Listopada 2013, 09:53:38 »
0

Wiecie co. moje pytanie jest kompletnie do bani. bo oparłem się tylko na wikipedii i zupełnie nie mogę potwierdzić tego w innych źródłach.
niby znalazłem dwa zdjęcia z 1983, ale google earth zupełnie nie widzi tej sieci. a kilkuset kilometrów trudno ukryć, żeby nie trafić na żadną stację, czy zdjęcia panoramio. wychodzi że sieć została zwinięta, albo ktoś w wikipedii napisał bzdury, a kolejny ktoś przetłumaczył.
dlatego pozwolę sobie zadać inne pytanie, moim zdaniem prostsze

Jaka rozstaw szyn jest równocześnie wąskim i normalnym?
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2563 : 04 Listopada 2013, 10:14:12 »
0

1000mm to rozstaw normalny np w Tajlandii a wąski w Polsce
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2564 : 04 Listopada 2013, 10:22:16 »
0

nie. to nie jest ta odpowiedź
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2565 : 04 Listopada 2013, 10:27:48 »
0

Nie ten rozstaw? Hm...
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2566 : 04 Listopada 2013, 10:30:58 »
0

w sumie to też jest prawidłowa odpowiedź.
bo jeśli w danym kraju jest ruch prowadzony jest po takiej szerokości to wąskim torem jest wszystko co węższe niż...
no właśnie.
ja miałem na myśli rozstaw przylądkowy 1067, ale jak to w tym konkursie bywa prawidłowych odpowiedzi może być więcej niż "autor miał na myśli" więc nie pozostaje mi nic innego jak uznać że twoja odpowiedź była prawidłowa
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #2567 : 04 Listopada 2013, 10:59:15 »
0

A o jakim kraju myślałeś zadając poprzednie pytanie?
Zapisane

To jest przekaz.
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2568 : 04 Listopada 2013, 11:16:26 »
0

myślałem o sudanie, na podstawie wikipedii. i chodziło o region al-dżazira, gdzie służyła do zbiorów bawełny.
i żałuję że jak byłem w sudanie (ale się chwalę ) nie zainteresowałem się trochę więcej torami. późnie patrząc się na guglu, przechodziłem kilkadziesiąt metrów obok obrotnicy.
nawet nie "pochyliłem się" aby zrobić parę zdjęć. ale może to lepiej, bo po tym jak w Atbarze zatrzymali nas policjanci że filmowaliśmy i robiliśmy zdjęcia stacji kolejowej z wiaduktu to trochę już starałem się nie zauważać torów. obiekt strategiczny i każdy policjant chce pokazać jaki jest ważny i dba o bezpieczeństwo kraju. ale umówmy się. jak jedzie się 3-4 dni wzdłuż torów kolejowych to przestaje się je już zauważać. i nawet jeśli przejechałem przez tory będące punktem styku z linią 1067 to nawet nie pamiętam takiego zdarzenia.
ale przejrzałem pola bawełny i.... i nie sposób ukryć 700 kilometrów torów. byłyby na jakimś zdjęciu panoramio. byłyby widoczne na google earth. wydaje mi się że albo sieć "zwinięto" albo jest to błąd w wikipedii. analizując parę zdjęć raczej widzę że jeżdżą po polach duże ciężarówki. a bawełnę nie workuje się jak kiedyś tylko zwija w bele jak u nas kiszonkę i kolejkę zastąpiły samochody. ale zastanawia mnie że sieć by w 30 lat całkowicie zniknęła? możliwe, ale kłóci się z obrazem kraju jaki zapamiętałem.
tym bardziej że w bogatszym egipcie kolejek rolniczych nie zastąpiono ciężarówkami, a w sudanie by to zrobiono?
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2569 : 05 Listopada 2013, 00:26:18 »
0

Zatem pytanie:

Co robi maszynista dojeżdżając do ciężkiego składu?
Zapisane
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2570 : 05 Listopada 2013, 00:52:42 »
0

Hamuje i oczekuje na dalsze instrukcje od uprawnionego pracownika?
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2013, 00:58:50 wysłane przez Bogdan_KRK » Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2571 : 05 Listopada 2013, 08:18:34 »
0

Sypie sobie piachem przed składem zęby potem mógł ruszyć.

Choć dla mnie to taki bezsens wpisany w przepisy.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2572 : 05 Listopada 2013, 09:14:40 »
0

Sypie sobie piachem przed składem zęby potem mógł ruszyć.

Choć dla mnie to taki bezsens wpisany w przepisy.

A dlaczego bezsens?

Oczywiście poprawna odpowiedź. Stawidło naprzód i otwieraj przepustnice. Podany.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2573 : 05 Listopada 2013, 09:50:22 »
0

Jakby nie było zwiększasz przyczepność, co jednak ma sens wg mnie.. 
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2574 : 05 Listopada 2013, 10:01:39 »
0

Michałowi chodzi zapewne że zastosowanie piasecznicy jest to jakaś oczywistość - zaś dodawanie zapisów "w przypadku... należy" można porównać do instrukcji użycia mydła. Mechanik o IQ powyżej 40 dobrze wie że w jego interesie jest nie dopuścić do obrotowego poślizgu kół przy rozruchu, zaś jak to wykona - to już jest jego kompetencja.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2575 : 06 Listopada 2013, 07:01:48 »
0

Pytanie.
Dlaczego olej do smarowania maszyny parowej musi podawać prasa smarna?


A teraz o dlaczego uważam przepis z pytania Axela za bezsensowny? Z prostego powodu, kiedy dojeżdżamy do składu i posypiemy sobie piachem to fajnie pięknie ruszymy potem nawet przy dziadowskiej przyczepności. No ale przecież pociąg nie rusza tylko ze stacji początkowej. Kto mi posypie szyny przed ruszaniem z innych postojów tych planowych i nieplanowych gdzie często ruszać trzeba w gorszych warunkach niż na stacji początkowej.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2576 : 06 Listopada 2013, 07:44:03 »
0

Olej podaje prasa ze względu na ciśnienie panujące w komorze suwakowej i wygodę obsługi. Parowóz LAS miał kalamitki ze stałym smarem co również umożliwiało smarowanie jednak wymagało wciśnięcia tego smaru co jakiś czas poprzez pokręcenie nakrętką zbiorniczka.

A co do piasku. Zawsze to jeden rozruch mniej. Poza tym pociąg w warunkach pierwszego rozruchu trudniej ruszyć z miejsca było. Przepis dotyczył parowozów gdy królowały łożyska ślizgowe. Pierwszy rozruch na zimnych panewkach, gdy olej spłynął do spodków w maźnicach był trudniejszy niż każdy inny potem gdzieś na szlaku. Poza tym tak układano przebiegi, by ciężkie pociągi towarowe rozruchów po trasie miały jak najmniej. Z resztą, do dziś dyżurni mówią o ew. sygnale stój prez radio maszyniście i jeśli długoś toru na to pozwala pociąg toczy się te kilka km/h pod semafor tak, by zanim do niego dojedzie znów był podany.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2577 : 06 Listopada 2013, 08:38:26 »
0

Odpowiedź dobra.

A idą dalej piaskowym wątkiem to dziś kolej wygląda inaczej
Zapisane
dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« Odpowiedz #2578 : 06 Listopada 2013, 08:58:37 »
0

Odpowiedź dobra.

A idą dalej piaskowym wątkiem to dziś kolej wygląda inaczej


Piasek Co? w lokomotywie u prywatnego przewoźnika Co? nie spotkałem się z takim zjawiskiem :-)
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2579 : 07 Listopada 2013, 19:49:08 »
0

Zatem pytanie na spostrzegawczość:

Gdzie jest brakująca 13-tka płasko - oczkowa z zestawu kluczy w Krośnicach?  
Zapisane
Strony: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!