Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:49:46 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 173 174 [175] 176 177 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758321 razy)
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #3480 : 19 Sierpnia 2014, 23:44:50 »
0

W pytaniu są dwa słowa kluczowe - "przed jazdą"
Część z tych rzeczy co wymieniłeś nie trzeba smarować aż tak często.
Chodziło mi o punkty, które wymieniłeś w pierwszych dwóch myślnikach - liczba zgadza się.

Posmarowane, więc możesz jechać z następnym pytaniem
Zapisane

To jest przekaz.
TreleMorele
Gość
« Odpowiedz #3481 : 20 Sierpnia 2014, 21:04:31 »
0

  nie było zaś doprecyzowania, czy jest to "przed jazdą" pierwszą od roku, czy taką po 5 minutach postoju.
Wszak jeśli lokomotywa jest w ruchu ciągłym to część z tych dwu myślników można smarować nie przed każdą jazdą... 

Tak czy inaczej jeśli jesteśmy przy definicji "przed jazdą" to...

3049 - Jakie są nazwy przeglądów i kiedy się je wykonuje


Wiem pytanie nieprecyzyjne, ale liczę na waszą twórczość.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3482 : 20 Sierpnia 2014, 21:53:13 »
0

Moim nieprecyzyjnym i niezbyt zdecydowanym zdaniem ogólne warunki eksploatacji technicznej określa rozporządzenie które definiuje przeglądy jako poziomy utrzymania.
Mamy poziom pierwszy odpowiadający przeglądowi kontrolnemu; potem poziom utrzymania drugi, czyli dawny przegląd okresowy; a na koniec duży przegląd czyli Poziom 3.
A kiedy - a to zależy od przepisów wewnętrznych eksploatującego dany tabor, które (teoretyczne, zwłaszcza w przypadku wąskich torów) powinny się opierać na dokumentacji utrzymania zalecanej przez producenta, a zatwierdzone mają być w majestacie UTK.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
TreleMorele
Gość
« Odpowiedz #3483 : 21 Sierpnia 2014, 21:19:03 »
0

Zwlekałem, mając nadzieje, że ktoś jeszcze spróbuje się zmierzyć z tematem. Ogólnie możemy wymienić następujące rodzaje przeglądów:
PC - Przegląd Codzienny - czyli to co powinien sprawdzić maszynista przed porannym wyruszeniem na szlak
PK - Przegląd Kontrolny = 1 Poziom Utrzymania - przegląd wykonywany przez warsztat
PO - Przegląd Okresowy = 2 Poziom Utrzymania - przegląd wykonywany przez warsztat
PD - Przegląd Okresowy Duży = 3 Poziom Utrzymania - przegląd wykonywany przez warsztat
PS - Przegląd Sezonowy - związany ze zmianą płynów eksploatacyjnych z letnich na zimowe i odwrotnie

PK, PO i PD są opisane w DSU które podlega zatwierdzeniu w UTK
PC - powinien być opisany w instrukcji maszynisty (instrukcja tak ja i inne regulaminy ruchowe powinna być zgłoszona do UTK)
PS występuje jedynie w przypadku gdy pojazd wymaga stosowania różnych rodzajów płynów - w większości przypadków ten temat przestał być istotny ze względu na stosowanie wielosezonowych płynów eksploatacyjnych, jednak w przypadku wagonów z łożyskami ślizgowymi powinno się w ramach PS wymieniać olej osiowy.

Tak czy inaczej Kucyk odpowiedział poprawnie podając 3 z 5 znanych mi rodzajów przeglądów i tym samym przejmuje pałeczkę w sztafecie.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3484 : 21 Sierpnia 2014, 21:30:45 »
+3

3050. Do których dwóch (usuniętych) uczestników tego oto zacnego forum najbliżej jest Koledze TreleMorele jeśli chodzi o styl i formę wypowiedzi.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3485 : 21 Sierpnia 2014, 21:38:28 »
0

Phinek
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3486 : 21 Sierpnia 2014, 21:41:22 »
0

i kanalarz 
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3487 : 21 Sierpnia 2014, 21:44:44 »
+2

Zadajcie zatem pytanie razem! 
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3488 : 22 Sierpnia 2014, 15:40:41 »
0

Za cienki jeszcze jestem w te klocki, niech endrju coś zada   
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #3489 : 24 Sierpnia 2014, 22:56:52 »
0

Doprecyzuję jeszcze. Lokomotywy spalinowe mają 3 rodzaje PO, ale to już na marginesie. PC kiedyś był odpowiednikiem dzisiejszego  PK - był codziennie i był przeprowadzany przez warsztat.
Zresztą.. co dużo gadać, cykl przeglądowy nam od lat pięknie ewoluuje w kierunku coraz mniejszych ponoszonych kosztów, coraz dłuższych odstępów między przeglądami i coraz większej awaryjności starzejącego się taboru.. Zrobić zestawienie jak to się zmieniało w czasie?
Zapisane

E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #3490 : 25 Sierpnia 2014, 09:20:42 »
0

Zwlekałem, mając nadzieje, że ktoś jeszcze spróbuje się zmierzyć z tematem. Ogólnie możemy wymienić następujące rodzaje przeglądów:
PC - Przegląd Codzienny - czyli to co powinien sprawdzić maszynista przed porannym wyruszeniem na szlak
PK - Przegląd Kontrolny = 1 Poziom Utrzymania - przegląd wykonywany przez warsztat

No nie do końca.Dla bardzo wielu pojazdów PC=P1

Cytuj
PS - Przegląd Sezonowy - związany ze zmianą płynów eksploatacyjnych z letnich na zimowe i odwrotnie

PS występuje jedynie w przypadku gdy pojazd wymaga stosowania różnych rodzajów płynów - w większości przypadków ten temat przestał być istotny ze względu na stosowanie wielosezonowych płynów eksploatacyjnych, jednak w przypadku wagonów z łożyskami ślizgowymi powinno się w ramach PS wymieniać olej osiowy.

PS wcale nie jest związany tylko ze zmianą płynów. W pojazdach elektrycznych zasłania sie np wloty powietrza do chłodzenia silników trakcyjnych (ochrona przed wpadaniem sypkiego śniegu), zalewa się alkoholiki dyktą czy dokonuja pełnego przeglądu ogrzewania
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3491 : 25 Sierpnia 2014, 21:14:10 »
0

Na pewnej kolejce podczas ściągania taboru z sieci na złomowanie doszło do wypadku na jednym z przejazdów. Był to ostatni pociąg na tej lini za czasów PKP.
W jakiej miejscowości znajduje się ten przejazd?? 
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3492 : 26 Sierpnia 2014, 23:02:40 »
+1

Po wydzieleniu off topic może ktoś w końcu odpowie bo mi nie wypada  Spoko
Zapisane

Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3493 : 27 Sierpnia 2014, 21:18:12 »
0

Witam. Andrzeju zlituj się! Może jakaś podpowiedź! Ja również nie chcę podobnie jak Dariusz odpowiadać. Jakoś nie po Jędrzejowsku . Pozdrawiam.Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3494 : 27 Sierpnia 2014, 21:24:16 »
0

Przecież oba Wasze posty można potraktować jako podpowiedz Chichot 
Myślałem że szybko padnie odpowiedz.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #3495 : 27 Sierpnia 2014, 21:28:16 »
0

Pociąg jechał z Bogorii...
Zapisane
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3496 : 27 Sierpnia 2014, 21:30:29 »
0

Witam. To jak poczekamy jeszcze trochę? ; Pozdrawiam.Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3497 : 28 Sierpnia 2014, 08:11:22 »
0

Pociąg jechał z Bogorii...
Dokładniej - z kierunku Bogorii ...
Zapisane

Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3498 : 28 Sierpnia 2014, 21:45:27 »
0

Witam.Zakończmy tę farsę. Czy chodzi Ci Andrzeju o kolizję pociągu rozbiórkowgo na przejeździe w HAJDASZKU? Pozdrawiam. Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3499 : 28 Sierpnia 2014, 22:31:14 »
0

Tak, chodzi o ten przejazd.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 ... 173 174 [175] 176 177 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!