Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #3620 : 30 Maja 2015, 23:33:29 » |
+1
|
A mogę się wciąć z tymi Kujawami? Bo ostatnio trochę nudziłem się w pracy i nad tym przysiadłem. Wziąłem rozkład służbowy wąskich Kujaw + trochę wiedzy własnej, a ponieważ siedziałem przy kompie, to i excel się przydał. Natomiast zupełnie nie jestem pewien odpowiedzi - nie wiem, czy traktować jako stację takie coś jak "Krośniewice Polna", trudno rzec coś o tych "Odgałęzieniach do" - mimo że w służbowym rozkładzie figurują... Przybrodzin Plaża Wojskowa to też jakaś nieformalna historia.. Zgodnie z sugestiami Księżyca - kolej kruszwicką zamieściłem, ale nie wliczałem jej do ogólnej liczby stacji, których niby naliczyłem 236, ale część z nich stacjami nie jest, nie była, może być uznawana, może nie być, zresztą między innymi chyba właśnie za to tak kochamy wąskotorówki  Jakieś poprawki oczywiście bardzo chętnie uzwględnię, bo sam jestem ciekaw jak to ugryźć..
|
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3621 : 31 Maja 2015, 09:46:39 » |
0
|
A mogę się wciąć z tymi Kujawami?
Możesz ....... hehehe Zgodnie z sugestiami Księżyca - kolej kruszwicką zamieściłem, ale nie wliczałem jej do ogólnej liczby stacji, których niby naliczyłem 236,
To jest prawidłowa odpowiedź bo ja naliczyłem 246. Znaczy się moje wyliczenia też z pewnością nie są prawidłowe, ale to jest sprawa do dalszej długiej i namiętnej dyskusji. Z czystym sumieniem oddaję konkurs w Twoje ręce. Osobiście przyrzekam, że do września nie będę męczył PT Publiczności podobnymi pytaniami ...... hehehe Jakieś poprawki oczywiście bardzo chętnie uzwględnię, bo sam jestem ciekaw jak to ugryźć..
Jak się obrobię z bieżącymi sprawami to Cię zagadnę w tej sprawie. Pozdrawiam serdecznie i prawidłowo. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #3622 : 04 Czerwca 2015, 10:53:41 » |
0
|
O jakie odcinki planowano wydłużyć sieć Górnośląskich Kolei Wąskotorowych? 
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #3623 : 04 Czerwca 2015, 20:43:06 » |
0
|
Chodzi o wszystkie planowane, a niezrealizowane odcinki od powstania GKW w roku 1853, czy w jakimś krótszym i bliżej sprecyzowanym okresie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #3624 : 05 Czerwca 2015, 10:47:23 » |
0
|
Czasy do II wojny światowej dokładnie: Gliwice- Rudy-Racibórz.
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #3625 : 23 Czerwca 2015, 18:11:23 » |
+2
|
W takim razie odpowiedź na tak postawione pytanie jest następująca - nie planowano.
A to z następującej przyczyny: do roku 1945 kolej Gliwice Trynek - Rudy - Racibórz była odrębna od GKW i nie miała z nimi nic wspólnego poza tym samym rozstawem szyn oraz łącznicą umożliwiającą przechodzenie taboru z jednej kolei na drugą. Precyzyjniej - od 1 marca roku 1884 to, co obecnie znamy jako Górnośląskie Koleje Wąskotorowe zostało upaństwowione, stało się częścią Królewskich Kolei Pruskich, a następnie częścią Kolei Rzeszy. Z kolei kolej Gliwice Trynek - Rudy - Racibórz była własnością prywatną. Połączenie organizacyjne nastąpiło dopiero po zakończeniu wojny, w roku 1945 w wyniku włączenia obu kolei w struktury PKP.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #3626 : 23 Czerwca 2015, 19:36:14 » |
0
|
Chodziło mi o połączenie z Rybnikiem (dworzec miał być w centrum) oraz bocznicę do KWK Marcel (ex kwk Emma) W Radlinie, Ale dobrze.
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #3627 : 24 Czerwca 2015, 05:24:00 » |
0
|
Rzecz w tym, żeby precyzyjnie stawiać pytania 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #3628 : 24 Czerwca 2015, 11:11:23 » |
-1
|
Dobrze. Następnym razem postaram się bardziej rozbudować pytanie. 
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3629 : 08 Sierpnia 2015, 00:23:04 » |
0
|
No dobra, nie wytrzymałem do września, więc będzie następne pytanie w serii dziwnych. Nazwy miejscowości w której było najwięcej stacji, przystanków, etc. wąskotorowych nie sposób się nie domyśleć. Druga miejscowość w takim rankingu może wydawać się cokolwiek niespodziewana. Czyli proszę podać nazwę drugiej miejscowości pod względem ilości stacji, przystanków, etc. wąskotorowych i ile tychże stacji, przystanków, etc. wąskotorowych było. Można oczywiście podać nazwy tychże stacji, przystanków, etc.
Pozdrawiam serdecznie i topomastycznie.
ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
 |
« Odpowiedz #3630 : 19 Sierpnia 2015, 21:16:44 » |
0
|
Piaseczno: Piaseczno Chyliczki Piaseczno Gołków Piaseczno Miasto Wąskotorowe Piaseczno Przemysłowe Piaseczno Północne Piaseczno Wiadukt Piaseczno Zalesie Piaseczno Zalesinek
Czyli w sumie 8. Skorzystałem jedynie ze źródeł bardzo ogólnych, mam nadzieję, że niczego nie pominąłem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #3631 : 20 Sierpnia 2015, 17:20:43 » |
0
|
A ja sobie lekko stawiałem na czteroprzystankowy Jantar... 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3632 : 21 Sierpnia 2015, 16:21:38 » |
0
|
Czyli w sumie 8. Skorzystałem jedynie ze źródeł bardzo ogólnych, mam nadzieję, że niczego nie pominąłem.
Odpowiedź prawidłowa. Jedziesz dalej. Było/jest jeszcze Piaseczno Przeładunek. Pozdrawiam serdecznie i piaszczyście. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #3633 : 21 Sierpnia 2015, 23:02:52 » |
0
|
Było/jest jeszcze Piaseczno ..... Tylko Piaseczno - jako stacja końcowa Kolei Wilanowskiej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
 |
« Odpowiedz #3634 : 24 Sierpnia 2015, 20:59:56 » |
0
|
No cóż, pytanie trzeba zadać. Więc: Która kolej wąskotorowa ma/miała siedzibę w budynku z wielkiej płyty?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
 |
« Odpowiedz #3635 : 26 Sierpnia 2015, 21:05:00 » |
0
|
Szukanie podpowiedzi przyszło mi z trudem, ale jest:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #3636 : 26 Sierpnia 2015, 22:17:56 » |
0
|
Myślęcińska Kolejka Parkowa też miała coś podobnego z wielkiej płyty służącego za siedzibę administracji bodajże...Niedaleko owej nieszczęsnej szopy która spłonęła... 
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
Zgroza
|
 |
« Odpowiedz #3637 : 26 Sierpnia 2015, 23:42:25 » |
0
|
Na zdjęciu jest właśnie Myślęcinek, nie są mi znane inne obiekty tego typu.
Podpowiedź zdjęta z teledysku Mroza, który był kiedyś cytowany na forum, własnego zdjęcia nie znalazłem.
Lisiogonku, w Twoje ręce więc.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3638 : 28 Sierpnia 2015, 23:52:06 » |
0
|
Lisiogonku, w Twoje ręce więc.
Pozwolisz Lisiogonku, że wyręczę Cię w trudnym zadaniu wymyślenia jakiegoś pytania. Jakiś czas temu policzyłem ile było na ziemiach polskich publicznych wąskotorówek. To znaczy takich po których można było przejechać się po wykupieniu biletu lub wysłać towar za wypełnieniu listu przewozowego. Pomijam tramwaje wąskotorowe (25 szt.), różne kolejki z publicznym ruchem pasażerskim, kolejki drugorzędne, tramwaje konne i kolejki parkowe. Było ogólnie tych wąskich sieci kolejowych 59 sztuk. Ile wynosiła ogólna długość publicznych sieci wąskotorowych które kiedykolwiek powstały na ziemiach polskich lub będących pod polską administracją ??Ponieważ na pewno gdzieś się pomyliłem i przypuszczam że może być to około 200 km to można się pomylić w szacunkach o 200 km. Pozdrawiam serdecznie i szacunkowo. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #3639 : 10 Października 2015, 22:45:21 » |
0
|
Jakaś podpowiedż?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|