Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:57:42 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 188 189 [190] 191 192 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758359 razy)
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 224 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3780 : 30 Grudnia 2017, 18:57:01 »
0

@Kajetan - niestety nie o to chodzi 
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3781 : 30 Grudnia 2017, 19:02:35 »
0

OK, rozumiem że wagoniki do węgla jeżdżą po czymś węższym?
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3782 : 30 Grudnia 2017, 20:01:24 »
0

Cytuj
Ale już tak poza konkursem: co począć gdy takiej tabliczki nie ma, a jest to standardem na wąskotorowych maszynach?
Kurki probiercze one zwykle działają.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3783 : 30 Grudnia 2017, 21:51:24 »
0

Michale, teoretycznie można by tak sprawdzić poziom wody, jednak pragnę zauważyć że w opisie pytania było podane iż w obu płynowskazach nie widać jej poziomu, zatem należy twierdzić że kocioł nie jest wyposażony w kurki probiercze.

Inna sprawa - kto z Was miał do czynienia ze sprawnymi kurkami? To jest dokładnie tak jak z przedmuchiwaniem szkła, które każdy zna, ale nie robi się go.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 224 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3784 : 31 Grudnia 2017, 02:08:06 »
0

OK, rozumiem że wagoniki do węgla jeżdżą po czymś węższym?

Aż muszę zmierzyć ale wydaje mi się że tak. W pytaniu chodzi mi o w 100% tabor na 600 mm  

EDIT PODPOWIEDŹ NR 1: Odpowiedź mozna znaleźć w pewnym filmie na znanym i lubianym serwisie YouTube
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2017, 11:08:27 wysłane przez kamlox » Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3785 : 31 Grudnia 2017, 14:59:10 »
0

Michale, teoretycznie można by tak sprawdzić poziom wody, jednak pragnę zauważyć że w opisie pytania było podane iż w obu płynowskazach nie widać jej poziomu, zatem należy twierdzić że kocioł nie jest wyposażony w kurki probiercze.

Inna sprawa - kto z Was miał do czynienia ze sprawnymi kurkami? To jest dokładnie tak jak z przedmuchiwaniem szkła, które każdy zna, ale nie robi się go.
No u nas są dwa wodowskazy i kurek i działa.
Zapisane
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 224 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3786 : 01 Stycznia 2018, 15:07:14 »
0

Podpowiedź nr 2: Chodzi o sytuację z roku 2000.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #3787 : 01 Stycznia 2018, 15:53:21 »
0

Borsig 1925 w naprawie?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 224 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3788 : 01 Stycznia 2018, 19:32:36 »
0

Zgadza się.... jedziesz  
https://www.youtube.com/watch?v=-LajDs8XN9o
Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3789 : 01 Stycznia 2018, 20:10:15 »
0

Michale, teoretycznie można by tak sprawdzić poziom wody, jednak pragnę zauważyć że w opisie pytania było podane iż w obu płynowskazach nie widać jej poziomu, zatem należy twierdzić że kocioł nie jest wyposażony w kurki probiercze.

Inna sprawa - kto z Was miał do czynienia ze sprawnymi kurkami? To jest dokładnie tak jak z przedmuchiwaniem szkła, które każdy zna, ale nie robi się go.

Las Ty3471 w czasie służby w Polsce miał sprawne kurki, co mam uwiecznione gdzieś na filmie; przedmuchiwanie szkła była codzienną zwykłą praktyką, o czym wspominałem wcześniej. W ogóle to wszystkie urządzenia były na nim sprawne...no może początkowo problem sprawiały inżektory, które skutecznie naprawił nasz nieoceniony mechanik. I nie było na nim zaworu którego nie można uruchamiać z powodu niesprawności - wszystkie, podkreślam wszystkie mechanizmy utrzymywane były w stanie sprawnym .
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #3790 : 02 Stycznia 2018, 20:07:35 »
0

4806. Gdzie zachował się rosyjski parowóz kolei polowych typu 86. Na PKP były znane jako Py1 "Kołomna"
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2018, 20:49:28 wysłane przez dobrzyn » Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #3791 : 03 Stycznia 2018, 22:06:55 »
0

Nikt, nic? Nie no proszę...
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3792 : 04 Stycznia 2018, 18:40:50 »
0

Bo pytanie jest z gatunku trudnych - wszak mamy do obszukania cały świat, oprócz oceanów i Polski.
Na pewnym znanym forum jest wzmianka o "znalezieniu" takiego parowozu - i to czynnego! - na terenie byłego NRD, ale potem spece forumowi przedeptali autora newsa że jednak [eufemizm]odchód[/eufemizm] wie i nie jest to parowóz rosyjski serii 86 jaki jeździł kiedyś w cukrowni związanej z NKD, tylko niemiecka maszyna podobna wyglądem.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #3793 : 04 Stycznia 2018, 21:24:18 »
+1

To fakt, poszukiwania są trudne i póki co... Bezowocne. Odpowiedź brzmi: Nigdzie.
Otóż z około 450 parowozów nie uchował się żaden. Podobnie zresztą jak w przypadku saksońskiego IK.
Kto następny?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3794 : 05 Stycznia 2018, 01:46:57 »
0

Cytuj
Podobnie zresztą jak w przypadku saksońskiego IK
Tyle, że w tym przypadku udało się stworzyć przynajmniej czynną replikę. No właśnie, skoro wolna droga:

Ile (orientacyjnie oczywiście) kosztowała budowa repliki parowozu I K

Poprawiłem tytuł posta - jakiś babol się zaplątał//PN
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2018, 04:16:14 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3795 : 05 Stycznia 2018, 14:11:59 »
0

Na złotówki licząc 2 miliony złotych obstawiam.
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3796 : 05 Stycznia 2018, 19:11:14 »
0

Chyba nigdy złotówka nie była na tyle mocna .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #3797 : 06 Stycznia 2018, 09:50:16 »
0

Znając ceny Meiningen obstawiałbym jakieś 6-6,5 mln zł.
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3798 : 06 Stycznia 2018, 13:03:59 »
0

Cytuj
6-6,5 mln zł
Tyle (według obecnego kursu) miała kosztować...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3799 : 08 Stycznia 2018, 10:32:43 »
0

Dobra, skoro brak chętnych do odpowiedzi, to kończymy.

Zadania budowy repliki podjęło się na początku 2006 roku Verein zur Förderung Sächsischer Schmalspurbahnen e.V. w związku z jubileuszem "125 lat kolei wąskotorowych w Saksonii". Pierwotnie zaplanowano budżet na poziomie 1,5 mln euro (czyli byłoby to faktycznie jakieś 6 - 6,5 mln złotych). Gdy przystąpiono do realizacji, okazało się jednak, że znalazło się sporo firm gotowych wykonać części za darmo lub po kosztach przy pomocy praktykantów (Azubi). Ostatecznie zakład w Meiningen zajął się wykonaniem kotła oraz zmontowaniem całości. Dzięki temu całkowity koszt ograniczono do około 1 mln euro. Ostatecznie prace zakończono na początku lata 2009 roku. Pierwsze kursy z pociągami odbyły się na odcinku Jöhstadt - Steinbach w sierpniu. Lokomotywa otrzymała numer 54, jako kontynuację pierwotnej numeracji z zakresu 1-53. Czyli na dobrą sprawę nie jest to replika, a kolejny egzemplarz serii .

Dodam, że OIDP w ramach ściepy na projekt udało się zebrać coś koło 750 tys. euro. Porównajmy to z wynikami naszych zrzutek we wstającej z kolan ojczyźnie i zapłaczmy gorzko.

Jak ktoś ma pytanie, to droga wolna.
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2018, 11:13:11 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: 1 ... 188 189 [190] 191 192 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!