Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 05:51:12 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 202 203 [204] 205 206 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1565039 razy)
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #4060 : 28 Maj 2018, 12:02:06 »
0

Sochaczew? 
Zapisane

prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4061 : 28 Maj 2018, 15:56:56 »
0

Dałem dupy, kasuję. Nie doczytałem słowa kluczowego - "sprawne". Chichot

Cytat: Głupi, nieczytający z uwagą prof_klos
Długo myślałem nad sprawą, aczkolwiek wydaje mi się, że ją rozgryzłem.
Moim typem jest ROGÓW. Dlaczego? Już tłumaczę.
Na stacji kolejowej w Rogowie stacjonuje wagon motorowy MBxd1-203 (Mx203), wagon motorowy MBd1-133 (oraz - jak dobrze pamiętam - wrak, szkielet po innym wozie tego typu), a także - i podejrzewam, że to jest owym haczykiem - wagon motorowy P.K.S. M1, a formalnie jego pozostałość w formie podwozia.
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #4062 : 29 Maj 2018, 06:53:13 »
0

W Sochaczewie sprawne są dwa. Myślę o wagonach motorowych a nie drezynkach. A w odpowiedzi na pytanie należy spojrzeć że tak powiem... Szerzej
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4063 : 29 Maj 2018, 07:32:02 »
0

Towarzysz o Pleszewie myśli?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #4064 : 29 Maj 2018, 12:33:38 »
0

Tajes W chwili obecnej mamy tam:
-MBxd2
-motoraki 810
-SN83 vel DH coś tam.
Nikt nie powie, że tych trzech serii nie można zobaczyć na jednej nomen omen - wąskotorówce. Trzeba tylko szerszego spojrzenia
@Kucyk - lecisz dalej
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 217 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4065 : 29 Maj 2018, 13:50:36 »
0

Tak też myślałem, że  chodzi o Pleszew. Natomiast nie podawałem tej odpowiedzi gdyż mamy tu pewną nieścisłość.
Pytanie brzmiało:
4845: Na której kolejce można obecnie spotkać sprawne wagony motorowe trzech różnych serii?

Natomiast SN83 vel DH2 nie jest takowym, tylko SZT-em 

Niemniej jednak Kucyk zgadł zamysł autora, więc niech leci dalej 
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4066 : 29 Maj 2018, 14:20:24 »
0

Natomiast SN83 vel DH2 nie jest takowym, tylko SZT-em 


Jak już się tak czepiać, to MBxd2 też jest SZT typu A20DP
http://kolejrogowska.pl/?page_id=353
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4067 : 30 Maj 2018, 07:28:26 »
0

Kategoria nazewnictwo kolejowe:

4846. Czym się różni klocek od wstawki hamulcowej?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4068 : 30 Maj 2018, 10:02:35 »
0

Wstawka jest montowana w obsadzie. Klocek bezpośrednio na czopie belki hamulcowej.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4069 : 30 Maj 2018, 19:00:59 »
+2

Oczywiście odpowiedź Adama jest prawidłową.

1. Klocek jest montowany bezpośrednio do dźwigni przekładni hamulcowej, a wstawka jest pośrednio poprzez przymocowanie jej do osady zwanej drzewiej obsadą.
2. Klocek jest przymocowywany za pomocą sworznia, a wstawka za pomocą klina pionowego lub, rzadziej, poziomego.

Słabą stroną klocków jest to że znaczna część materiału (żeliwa) jest marnotrawiona na odlanie "uszu" obejmujących wieszak oraz że do ich wymiany trzeba angażować dużo sił i silnych nerwów, wszak takiego kloka wstawia się od dołu co zawsze powodować może straty palców w przypadku wypadnięcia żeliwa. Dodatkowo problemem jest konieczność wiercenia bądź rozwiercania otworów na sworzeń, czyli kolejna czynność technologiczna w produkcji. We wstawkach otwór przez który przechodzi klin wykonuje się podczas odlewania puca.

Wstawki są o wiele bardziej przyjazne mechanikom, lecz potrzebują dodatkowych elementów w postaci montowanej na sworzeń osady i mocującego klina.

Dla tych co im się nie chciało czytać daję foto pokazujące różnice. Od lewej klocek z uszami posiadającymi otwór na sworzeń, dalej osada wstawki, klin i sama wstawka z małym uchem przez które przechodzi klin zespalając wstawkę z osadą.



Adamie - daję Rp1 odbytnicą i Rp14 dla Twojego następnego pytania.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4070 : 31 Maj 2018, 09:44:53 »
0

Skoro podany to jadziem! Jak już jesteśmy przy hamulcach to hamujemy dalej. W eksploatacji hamowanych zestawów kołowych dochodzi czasem do tzw. podkucia. Charakterystyczne stukanie powodują dwa zjawiska.


4847: Jak się nazywają dwie różne przyczyny podkucia zestawu kołowego i czym się różnią mechanizmy ich powstawania?


Zapisane

MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4071 : 31 Maj 2018, 17:39:29 »
0

Nalep i płaskie miejsca. Płaskie miejsce to wytarcie materiału z koła i mamy dołek. Nalep to materiał"nalepiony" na koło i mamy górkę.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #4072 : 31 Maj 2018, 18:26:16 »
0

Płaskie miejsca tworzą się w następstwie tarcia obręczy koła po szynie przy zablokowanym zestawie kołowym. Nalepy materiałowe pojawiają się wskutek tarcia poślizgowego obręczy po szynie przy jednoczesnym obrocie koła.
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4073 : 01 Czerwiec 2018, 10:14:50 »
+1

Pół odpowiedzi już udzielono. Tak chodzi o płaskie miejsca i nalepy. Ale wytłumaczenie kiedy powstanie jedno a kiedy drugie jeszcze nie udzielone. Odpowiedź buczka_pkp nie tłumaczy mechanizmu powstawania. Prośba o doprecyzowanie. Wskazówką niech będzie pytanie pomocnicze - z czego pochodzi materiał nalepu?
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4074 : 02 Czerwiec 2018, 09:43:45 »
+2

Moim zdaniem (nie wiem czy prawdziwym, ale napiszę ten post by nam koń-kurs trwał) nalepy powstają przez osadzenie na obręczy materiału obcego - np. opiłków, wiórów, okruchów pobranych z główki szyny. Te cząstki mogą pochodzić zarówno z innych zestawów jak i z samej szyny - źródłem mogą być wady materiałowe, bądź różne rolowania czy jazdy na ślizgu. Przy czym ten materiał przylepiający się jest twardszy od metalu obręczy i się w niego wbija.

To co powstaje przy jeździe na saniach, czyli taki ciągnący się za miejscem płaskim niebieski wiór lub raczej glut wytworzony poprzez działanie wysokiej temperatury powstałej w skutek tarcia która miejscowo zmiękczyła materiał obręczy chyba nie jest nalepą.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4075 : 05 Czerwiec 2018, 08:07:27 »
0

Kol. buczek_pkp poprawnie wskazał przyczynę powstawania płaskich miejsc ale niepoprawnie opisał kwestię nalepów. Kol. Kucyk za to właściwie opisał mechanizm powstawania nalepów. Przy płaskich miejscach naprawa zestawu kołowego jest możliwa tylko przez toczenie. Przy nalepach, szczególnie niewielkich, można w pierwszej kolejności próbować usunąć je z powierzchni tocznej ręcznymi narzędziami. Niestety nie zawsze to jest możliwe bez naruszenia regularności obwodu koła, szczególnie gdy nalep jest solidnie zespolony z obręczą.

Odpowiedź podzielona na dwóch ale to Kucyk zamknął temat więc Rd1 w górę dla Kuca!
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4076 : 06 Czerwiec 2018, 07:38:18 »
0

W języku potocznym funkcjonuje pojęcie wtopy - jest to synonim kompromitacji, wpadki, przypału, porażki - czyli sytuacji w której wszystko poszło nie tak i zakończyło się klęską. Na logikę: jeśli wtopa to totalna kiszka, to nieco mniejszą przegraną można by nazwać wtopką, choć coś o takiej nazwie naprawdę spotkamy w pojazdach kolejowych. I nie mam tu na myśli nieudanego rozwiązania technicznego...

4848. Gdzie w taborze wąskotorowym znajdziemy wtopkę?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4077 : 06 Czerwiec 2018, 09:53:10 »
0

W klocku lub wstawce hamulcowej. Wtopka jest wykonana ze stali. Umieszcza się ją w formie przed zalewaniem żeliwem. Ma za zadanie trzymać klocek lub wstawkę w jednym kawałku w razie pęknięcia żeliwa w trakcie eksploatacji.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4078 : 06 Czerwiec 2018, 20:01:14 »
+1

No i mamy wręcz idealną wtopkę! Otóż Kolega AdamW napisał że przedmiot zapytania można znaleźć w klocku lub wstawce hamulcowej – tu lekką wtopą było użycie słowa „klocek”…

Tak, wtopka to pasek podziurkowanej taśmy stalowej wtopiony w „plecy” wstawki zapobiegający jej rozpadowi gdy cienką się staje. Jednak w przypadki klocków te zjawisko nie występuje, bo co ma pęknąć - masywne uszy?
Ogólnie rzecz biorąc wtopek nie posiadają klocki, a i niektóre wstawki (jak WW2 do 1Aw i MBdx1) bywały w nie niewyposażane.

No dobra, popieprzyłem sobie, ale teraz popatrzcie na fotkę poniżej: na dole zdjęcia widzimy wstawkę leżącą do nas stroną którą styka się z osadą. Widać tam ten pasek stali oblany żeliwem. Zapamiętajcie też takie wgłębienia z napisami PKP, DO250, FR i 09.



Nad tą omówioną widnieje zużyta maksymalnie wstawka widziana od strony gdzie dotyka koła. Na uwagę, oprócz tego że wychodziła swą częścią za obręcz (stąd „rant” na górze), zasługują przetarte miejsca wnęk kontrolnych (te prostokątne dziury) sygnalizujące że dopuszczalne zużycie zostało przekroczone. To właśnie widziane od drugiej strony te wgłębienia o których zapamiętanie prosiłem.

Po środku górnej wstawki widać wylizany i przypalony na niebiesko pasek – to właśnie tematyczna wtopka. Sama się trochę zdarła, ale całość jakoś wciąż trzyma.

Dobra – pomimo częściowej wtopy, prawo do zadania pytania 4849. bezapelacyjnie należy się Adamowi!
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4079 : 18 Czerwiec 2018, 21:30:33 »
0

Nastąpiła chwila przerwy lecz wracamy do gry! Z taboru schodzimy na tory a konkretniej w rozjazdy.

4849. Wymień wybrane 3 przyczyny nieprawidłowego przylegania iglicy do opornicy.

Wygrywa ten w którego poście pojawią się po raz pierwszy 3 prawidłowe przyczyny.
Zapisane

Strony: 1 ... 202 203 [204] 205 206 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!