Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:11:48 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Naprawa wagonów letnich  (Przeczytany 30335 razy)
Phinek
Gość
« Odpowiedz #20 : 04 Czerwca 2010, 22:23:10 »
0

Żeś chyba SIWZu nie czytał... tam jest jasno wyłuszczone co w owej naprawie się mieści.

Albo realnych cen waść nie zna.
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 04 Czerwca 2010, 22:33:01 »
0

Cytat: "AXEL"

Jakość naprawy przez firmę ową wykonanej, że nazwy jej nie wspomnę jest jaka jest. Wagony czynne, sprawne, z dokumentami ale z jednym małym hakiem. Na postój pod chmurką się nie nadają. Ot panie i ich przypadłość. Bez piaskowania i łatania spawanymi cząstkami poszycia a szpachlą naprawiane niczym Bhp w Bydgoszczy ale zawsze to większa bryka jak letniak. Stąd porównanie.


ROTFL.
Może po prostu najwyższy czas odejść od corocznego latania taboru sznurkiem od snopowiązałki/taśmą klejącą/blachą etc na rzecz trwalszych i systemowych rozwiązań?
Zapisane
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #22 : 04 Czerwca 2010, 23:38:34 »
0

Cytuj
Bez jaj panowie, za 40 000 tysi jedna z firm remontuje FAURy ze stanu złomowego kompletnego do jazdy !!!

Toczy to się wszystko, byle miało kółka Pozostaje jednak kwestia: 1/ sprawności technicznej urządzeń, a więc jak szybko się zepsują i trzeba będzie wysyłać do nich warsztatowca 2/ jakości jazdy (zależącej np. od odległości między wewn. powierzchniami obręczy, luzów na ślizgach bocznych między pudłem a wózkiem, ślizgów na korpusach maźnic)

Cytuj
A i owszem, układ hamulcowy zacnie do stanu uzywalności doprowadzić chcieli nowe zbiorniki celem ich paszportyzacji montując.

Układ hamulcowy to nie tylko zbiorniki, ale:
- zawór rozrządczy, aby wagon reagował na zmianę ciśnienia w przewodzie prawidłowo (magiczne 0,38 MPa)
- cylinder hamulcowy, aby można było zahamować
- układ cięgieł i trójkątów hamulcowych, aby klocki nie wystawały znad powierzchni tocznej obręczy oraz żeby siła docisku była taka sama i klocki zużywały się równomiernie
- hamulec postojowy, którego de facto w 4Ww/2 nie było w takiej formie w jakiej jest planowany (korby z boku wagonu, a nie na pomoście)

Cytat: "AXEL"
Wątpię i NIKT, słownie NIKT w dzisiejszym czasie, w którym to jakby rzec można z własnego wyboru w realiach wąskotorowych napraw i zakupów siedzę przekonać mnie nie zdoła, że owej naprawy wykonać za najmniej połowę nie można było.

Przekonasz mnie do swoich racji, jeśli przedstawisz mi obmiar robót wraz z wyceną.
Cytat: "AXEL"
Jakość naprawy przez firmę ową wykonanej, że nazwy jej nie wspomnę jest jaka jest. Wagony czynne, sprawne, z dokumentami ale z jednym małym hakiem. Na postój pod chmurką się nie nadają. Ot panie i ich przypadłość. Bez piaskowania i łatania spawanymi cząstkami poszycia a szpachlą naprawiane niczym Bhp w Bydgoszczy ale zawsze to większa bryka jak letniak. Stąd porównanie.

Ja też znam pewien wagon 208AP, który został wyremontowany ze stanu agonalnego do stanu "jeżdżącego" przez firmę, której nazwy nie wspomnę przez przyzwoitość W szafie obok mam do niego kserokopie papierów, i zakładając że właściciel przekazał mi wszystkie papiery (tj. nie zgubiono/nie zapomniano o niczym) to poza świadectwem sprawności technicznej (które jest nieważne, bo nie wystawia się św. spr. techn. jeśli na tabor nie ma św. dopuszczenia typu pojazdu!) i protokółu z TDT na temat zbiorników to nie ma nic... Ani karty pomiarowej zestawów, ani świadectwa badania na stanowisku zaworu rozrządczego, o kartach pomiarowych wózka i ostoi nie wspominam, bo w naszych realiach nikt nie będzie prostował ostoi z oczywistych względów... Tak samo jak Twój wagon nie wytrzymałby długo pod chmurką, więc stoi w hali. Poza tym ten wagon po 2 latach eksploatacji miał niesprawny zawór (nie hamował), bo był tak zasyfiony że szok. Przez 2 lata eksploatacji od naprawy raczej nie mógł się tak zasyfić przy rocznym przebiegu jaki na tej kolei miał.

Cytat: "Kucyk"
Rzecz w tym, kto roboty dogląda i efekty odbiera, znaczy ile ma do powiedzenia. Wszak ci co płacą, akurat za bardzo nie mają snów dusznych co się za kilka lat stanie jeśli staranności w naprawie brakować będzie.

Ale ci co doglądają mają sny duszne, bo wszak za kilka lat chyba dalej się będą męczyć z tym złomem Chichot

Cytuj
Albo realnych cen waść nie zna.

Ceny realne takich napraw zależą bardzo dużo od stawki za roboczogodzinę. Dla dużych firm może ona wynosić nawet około 100 zł (duże ZNTKi), dla mniejszych firm 30-50 zł za roboczogodzinę. Ostatnio prezes w firmie X narzekał mi, ze tracą przetargi bo jakaś firma oblicza cenę roboczogodziny za 15 zł i psują rynek (wg tego prezesa).

Szczerze mówiąc spodziewaliśmy się takich reakcji co poniektórych prędzej czy później... Przyjęliśmy w SGKW pewną politykę co do przeprowadzenia tej naprawy i zobaczymy jak na niej wyjdziemy. Chodziło o wyeliminowanie firm kogucików, które naprawy wykonują w jakiś starych garażach służby drogowej lub co gorsza - pod chmurką, a naprawa sprowadza się jedynie do podrapania szczotką drutką, pomalowania i położenia gumoleum na podłogę...

Ja mam wrażenie że problem leży gdzieś indziej. Nie w sferze mechanicznej, ale w sferze podejścia do eksploatacji i filozofii prowadzenia przedwsięwzięcia. Jedna frakcja tnie koszty i twierdzi, że objeździ i nie ma co się przejmować "niepotrzebnymi duperelami". Druga frakcja uważa, że warto wydać większe pieniądze aby mieć sprawdzony tabor/infrastrukturę/urządzenia, nawet jeśli część rzeczy jest wymagana bzdurnymi (obiektywnie lub subiektywnie) zasadami. Jednym i drugim nie można odmówić, że chcą dobrze Kto ma rację?
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #23 : 10 Lipca 2010, 00:46:12 »
0

W dniu dzisiejszym kolejny raz doglądaliśmy postępów przy NG letniaków. Naprawa wagonów powoli zmierza do finiszu, panowie zajmują się już pracami przy wykańczaniu wnętrz: montowane są ławki, podłoga, przyklejane są podsufitki i okładziny ścian. Ostoja oraz burty po piaskowaniu pomalowane są podkładem. Wózki zamontowane są do ramy wagonu, co prawda jeszcze bez zestawów kołowych, które w międzyczasie wyjechały na obtoczkę do Kalisza Instalacja hamulcowa jest już gotowa w 2 wagonach, włącznie z hamulcem postojowym. Dorobione są m.in. poduszki ślizgów bocznych, cięgła oraz sworznie w przekładniach hamulcowych, śruby skrętu itp. elementy. Z inicjatywy własnej firmy Mavex, bez dopłaty do klasy Intercity, wykonane zostaną rynienki wzdłuż dachu oraz zamontowane zostaną piankowe płyty między burtami a wyściółką ścian. Niby głupota, która niewiele firmę kosztuje, ale miło, że panowie nie robią na odwal się i byle taniej, ale wkładają trochę serca i rozumu w wykonywaną pracę :-) Zapraszam do zapoznania się ze zdjęciami: http://www.koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=925  (tradycyjnie klikamy wstecz). Nie są najlepszej jakości, bo były robione komórką.
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2010, 01:12:42 wysłane przez Phinek » Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #24 : 12 Sierpnia 2010, 22:52:28 »
0

W poprzedni piątek odbyła się pierwsza część odbioru wagonów na terenie zakładów. Pojazdy przyjadą na Karb w poniedziałek, a we wtorek odbędzie się jazda próbna. Jeżeli wszystko się uda to w środę wagony pójdą do ruchu.

Uchylając rąbka tajemnicy wyglądają one tak:

http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=944
http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=945

Jeżeli wagony na zdjęciach to klasa 3 - CTxhpi, to nasze dotychczasowe wagony zostaną zdeklasowane na klasę 4 i dostaną oznaczenie BTzzxhpi
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 12 Sierpnia 2010, 23:56:49 »
0

Wagony po remoncie są I-sza klasa!  Tutaj pozwolę sobie na odrobinę złośliwości: czy zmieszczą się takie "wypasione" pod wiadomym wiaduktem?  Pozdrawiam! Bogdan.
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #26 : 13 Sierpnia 2010, 00:29:26 »
0

Tutaj pozwolę sobie na odrobinę złośliwości: czy zmieszczą się takie "wypasione" pod wiadomym wiaduktem?  Pozdrawiam! Bogdan.
Ups... Dorobili rynienki więc nie wiadomo
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #27 : 13 Sierpnia 2010, 10:16:31 »
0

CTxhpi ... BTzzxhpi

Co oznacza duża litera "T" i litery "zz"?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #28 : 13 Sierpnia 2010, 11:13:45 »
0

Co oznacza duża litera "T" i litery "zz"?
T - jak turystyczny albo "przebudowany z towarowego"
z - zdeklasowany, zz zdeklasowany dwa razy :-)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #29 : 13 Sierpnia 2010, 11:15:41 »
0

Duża litera "T", choć nieprzewidziana w "Przepisach o znakowaniu taboru wąskotorowego" nr WM11, była używana przez PKP do oznaczania wagonów turystycznych, letniaków znaczy się. I to na wielu kolejach, nie tylko na GKW. No i tak już zostało, po cholerę mieszać?

A "zz" w BTzzxhpi to swego rodzaju żart oznaczeniowy wzorowany na sposobie oznaczania przez obecne polskie normalnotorowe koleje (PR i IC) zdeklasowanych wagonów klasy 1:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:PKP-zdeklasowanie-Azdu-2.jpg

A dlaczego "zz"? Bo podwójnie zdeklasowane, hehe, z 2 na 4 klase Chichot

Zapisane
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 13 Sierpnia 2010, 12:07:43 »
0

Witam! A kiedy te piąkne wagony pojawią się na szlaku GKW? Choć raz chciałbym się przejechać "prawie nówką" Pozdrawiam. Bogdan.
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #31 : 13 Sierpnia 2010, 12:49:33 »
0

Jeżeli jazda próbna, która będzie miała miejsce we wtorek, wypadnie pomyślnie, to do ruchu pójdą od piątku. W czwartek będzie miała miejsce oficjalna prezentacja dla mediów z udziałem prezydenta miasta Bytomia, więc do tego czasu nie chcemy "psuć" tematu i upubliczniać wagonów
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
OczeQ
Moderator
*****
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #32 : 13 Sierpnia 2010, 14:52:36 »
0

więc do tego czasu nie chcemy "psuć" tematu i upubliczniać wagonów

czyli co?
wywalamy Faury z hali na plac i bunkrujemy letniaki di czwartku pod dachem? Chichot
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
mastif
SGKW
*
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie

coś tam z elektryką


« Odpowiedz #33 : 13 Sierpnia 2010, 15:01:59 »
0

czarną folią budowlaną je okleić Chichot Chichot
 a na to takie specjalne nakładki jak na nowych modelach samochodów aby nie było widać ich rzeczywistych kształtów, Chichot Chichot
 
Zapisane

Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 13 Sierpnia 2010, 22:19:20 »
0

a przy uroczystym odbiorze wagonów zostaną odsłonięte spod czarnego atlasu
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #35 : 17 Sierpnia 2010, 00:54:41 »
0

Dziś przybyły z Raciborza na stację Bytom Karb Wąskotorowy trzy wagony letnie po naprawie głównej. Poniżej dwa filmy - jeden z rozładunku, a drugi z przetoków:

Małe | Duże


Małe | Duże
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #36 : 18 Sierpnia 2010, 07:18:17 »
0

Nie no wagoniki eleganckie, ale ja jak zwykle ponarzekam szkoda tylko, że nie mają drugiego pomostu. A tak po za tym są ładniutkie.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #37 : 20 Sierpnia 2010, 02:43:16 »
0

Dwie kolejne fortki odpicowanych wagonów podczas jazdy próbnej dnia 17 sierpnia 2010. P.o. Bytom Wąsk:

http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=947

http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=946

Autor zdjęć: Oczeq
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!