Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 23:30:19 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Paliwo do lokomotywy a podatek drogowy  (Przeczytany 14181 razy)
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« : 11 Lutego 2005, 22:36:59 »
0

Witam !
Przepraszam jeśli się powtarzam, ale czy do drezyny, lokomotywy
można kupić paliwo bez wliczonego podatku drogowego ? Próbowałem googlać ale nie wiem jak sformułować pytanie
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #1 : 11 Lutego 2005, 23:02:56 »
0

I to jest pytanie za milion punktów. Przepraszam, że piszę post niczego nie wnoszący, ale od dłuższego czasu zadaję sobie to właśnie pytanie - dlaczego dobijane przez dotowany transport drogowy koleje i kolejki, muszą płacić jeszcze haracz na rozbudowę infry konkurencji.....?
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 11 Lutego 2005, 23:29:05 »
0

Doszły mnie słuchy że firmy takie jak PKP (o innych nie słyszałem ale i nie pytałem się) kupują ropę bez akcyzy drogowej
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 11 Lutego 2005, 23:31:50 »
0

Cytat: "andy"
Witam !
Przepraszam jeśli się powtarzam, ale czy do drezyny, lokomotywy
można kupić paliwo bez wliczonego podatku drogowego ?

Nie można. Transport kolejowy w ten sposób dotuje swoją najzajadlejszą konkurencję.
Proponuję wystosować oficjalne pismo do ministerstwa finansów, gospodarki i infrastruktury i zobaczyć co które z nich odpowie.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #4 : 12 Lutego 2005, 09:00:08 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Doszły mnie słuchy że firmy takie jak PKP (o innych nie słyszałem ale i nie pytałem się) kupują ropę bez akcyzy drogowej


O to chodzi - kiedyś mi się obiło o uszy, że takowe paliwo jest tańsze. Ale chyba rozstrzygnie pytanie do ministerstwa jak proponował Piottr.

Z drugiej strony w wątku obok jest o zasilaniu gazem - ciekawe czy coś mogą nam zrobić jeśli pojazd szynowy zasilimy gazem z butli (takiej do zasilania np. kuchni) - bo w przypadku samochodu można mieć poważne problemy...
Zapisane
taunus
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 12 Lutego 2005, 15:27:05 »
0

Najtanszy jest olej opałowy i rownie dobry co normalny ON........ :lol:

Jest taka szansa zeby kupic olej napedowy od duzych gospodarstw rolnych, ktore np. od Orlenu dostaja wlasne zbiorniki z dystrybutorami np. podczas zniw. Pozniej sprzedaja taniej olej bo juz im nie jest potrzebny a placa za wynejem zbironikow.....

A co do zwyklej butli to nie przejdzie bo ma ona zamala wydajnosc czyli podczas poboru gazu zabiera on ciepło, rozpreza się(reakcja endotermiczna) i butla sie oszroni i gaz nie bedzie sie juz rozprezac...
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 14 Lutego 2005, 21:46:02 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Doszły mnie słuchy że firmy takie jak PKP (o innych nie słyszałem ale i nie pytałem się) kupują ropę bez akcyzy drogowej


Kolej kupuje paliwo z akcyzą. Bez akcyzy kupują rybacy łąwiący na morzu.

Cytat: "andy"
ciekawe czy coś mogą nam zrobić jeśli pojazd szynowy zasilimy gazem z butli (takiej do zasilania np. kuchni)


Na bardzo podobnych butlach jeżdrzą spalinowe wózki widłowe, czyli da się.
Zapisane
taunus
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 15 Lutego 2005, 10:27:37 »
0

Mozliwe ze sie da ale przy obiazeniu ciaglym powyzej 15 kW moga byc w/w problemy
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 15 Lutego 2005, 11:37:02 »
0

Cytat: "taunus"
Mozliwe ze sie da ale przy obiazeniu ciaglym powyzej 15 kW moga byc w/w problemy


Widziałem w stare ruskie cięzarówki z silnikami benzynowmi przerobione na gaz. One mają na pewno niezłę obciązenie ciagłe. Wszytko zależy od tego jaki jest typ reduktora/parownika.
Jezeli zastosujemy standarową butlę gazową i podłączymy ją bezpośrenio do reduktora pogrzewanego cieczą chłodzacą silnik (standardowy reduktor stosowany w gaźnikowych silnikach bezynowych) wtedy instalacji powinna działać prawidłwowo.
Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 15 Lutego 2005, 12:38:10 »
0

rożnica jest tylko w wygladzie butli
w aucie masz butle zamontowana stacjonarnie
w wózku widłowym jest ona wymienna
podobna do tych używanych w kuchni ,
róznią sie tylko tym że ta do wózka jest przystosowana do montażu
poziomego i ma wmontowany syfon tak aby propan podawany
do reduktora był w postaci cieczy ,
( do kuchenki podawany jest w postaci gazu
 co powoduje ze przemiana ciecz - gaz następuje w  butli
co przy dużym zużyciu gazu powoduje spadek temp. a zatem i ciśnienia )
przy podawaniu gazu w postaci cieczy butla nie bedzie zamarzać
i cisnienie w niej dopuki jest choć troche gazu w postaci płynnej bedzie
zależne tylko i wyłącznie od temp.  otoczenia.
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #10 : 05 Czerwca 2005, 10:05:06 »
0

Cytat: "polo"
rożnica jest tylko w wygladzie butli
w aucie masz butle zamontowana stacjonarnie
w wózku widłowym jest ona wymienna
podobna do tych używanych w kuchni ,
róznią sie tylko tym że ta do wózka jest przystosowana do montażu
poziomego i ma wmontowany syfon tak aby propan podawany
do reduktora był w postaci cieczy ,
( do kuchenki podawany jest w postaci gazu
 co powoduje ze przemiana ciecz - gaz następuje w  butli
co przy dużym zużyciu gazu powoduje spadek temp. a zatem i ciśnienia )
przy podawaniu gazu w postaci cieczy butla nie bedzie zamarzać
i cisnienie w niej dopuki jest choć troche gazu w postaci płynnej bedzie
zależne tylko i wyłącznie od temp.  otoczenia.
a więc drodzy koledzy juz mowie jak to jest  zbutlami wózkowymi  a jak z domowymi i na jednej i na 2 wózek pojedzie bądz inny pojazd tyle że wózkow zleci do końca bo w środku ma tak zrobioną rurke zaś domowej  przestanie iść gaz w połowie butli chyba że ustawi się ją zaworem do dolu wtedy zleci do końca a to że w kuchence gaz idzie  w postaci gazowej to dlatego że kiedy butla stoji zawsze tak będzie troszke o tym wiem  pozdrawiam
Zapisane
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #11 : 05 Czerwca 2005, 14:14:45 »
0

Nie wiem koledzy czy wiecie ale Diesel sój silnik skonstruował na olej rzepakowy i na rope został przerobiony potem - u mnie na uczelni uczą o tym, że traktory na olej pojadą przynajmniej na upartego powinny inaczej niz jakieś nowoczesne samochody osobowe ( ze starymi ponoć nie powinno być problemu ) - może lok dizloski tez by pojechał ?
Aha olej opałowy własnie zdrozał o 30% załatwił tojakiś minister na tygodniu była debata w telewizji, że wszyscy co przerobili sie ostatnio na eko ogrzewanie poprostu sie powieszą a zwłaszcza biedne rodziny,no  ale minister udowadniał swój pomysł na przekór przed kamerą, ze Polska jest madzejsza niz inne kraje na świecie i u nas będzie na odwrót bo tam się nie znają a on sie lepiej zna. Nadzieja, ze  nie przegłosują tego.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 05 Czerwca 2005, 20:47:37 »
0

Cytat: "kolejdojazdowamarecka"
Nie wiem koledzy czy wiecie ale Diesel sój silnik skonstruował na olej rzepakowy i na rope został przerobiony potem


Tego nie wiedziałem choć zawsze powtarzam żeby lokami jeździć na oleju roślinnym. Podobno Diesel o mało nie zginoł podczas wybuchu prototypu swojego silnika.
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 23 Sierpnia 2005, 21:08:15 »
0

Ja tylko tak - gwoli informacji ...

http://www.skpl.kalisz.pl/przetarg.shtml

Pozdrawiam ze stacji Zbiersk.

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!