MBxc1
Młotkowy
 
Długość toru:: 53 m
W terenie
|
 |
« : 22 Kwietnia 2010, 18:39:26 » |
0
|
Ciekawi mnie zdanie forumowiczów na temat tego, czy opłaca się (i czy to w praktyce jest możliwe) wykonać samemu lokomotywę. Bo ja myślę, że skoro można zrobić drezynkę to lokomotywę pewnie też się uda. :smile:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #1 : 22 Kwietnia 2010, 18:48:18 » |
0
|
A czemu by miało się nie dać zrobić?? Jeśli masz odpowiednie zaplecze techniczne i umiejętności oraz kasę na budowę to się da zrobić. Pytanie tylko czy da się tako lokomotywo legalnie jeździć. PS o jakiej mocy myślałeś??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
MBxc1
Młotkowy
 
Długość toru:: 53 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2 : 22 Kwietnia 2010, 19:00:23 » |
0
|
Najwyżej 100KM. No i oczywiście dwuosiowa (wózek to trudna sprawa :twisted: ). A czemu nie dałoby się jeździć legalnie ? Chyba da się załatwić formalności...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #3 : 22 Kwietnia 2010, 19:10:07 » |
0
|
Kolega Drezyniarz może odpowiedzieć na Twoje pytania. Wszak jest szefem ZNTN.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
MBxc1
Młotkowy
 
Długość toru:: 53 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 22 Kwietnia 2010, 19:24:03 » |
0
|
W takim razie Drezyniarz będzie miło widziany w tym temacie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #5 : 22 Kwietnia 2010, 19:26:12 » |
0
|
Najwyżej 100KM. Toż Waćpan chcesz potwora stworzyć :mrgreen: Wszak taka Wls'ka ma moc znacznie mniejszą a wcale nieźle sobie radzi (w sposobnych warunkach) , że o takim "parochodzie" Las nie wspomnę co siłą aż 70 rumaków mechanicznych, dysponuje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #6 : 22 Kwietnia 2010, 19:32:44 » |
0
|
A możesz napisać jak ty sobie to wyobrażasz?? Jaki silnik, przekładnia itd. Zaciekawiłeś mnie tym pomysłem 
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #7 : 22 Kwietnia 2010, 19:35:37 » |
0
|
Czy to możliwe? Ze względów finansowych trudne, bo za równowartość stworzenia takiej lokomotywy zapewne można byłoby kupić porządny samochód osobowy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MBxc1
Młotkowy
 
Długość toru:: 53 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #8 : 22 Kwietnia 2010, 19:39:44 » |
0
|
A więc tak: -przekładnia prawie mechaniczna (zębata - taka jak w zwykłym samochodzie). -silnik z jakiegoś auta najlepiej, tylko nie wiem, czy niskoprężny dać, ale raczej diesla bo mi wszyscy ostatnio mówią, że niskoprężny ma same wady :roll: W sumie to zdecydowałem się na 100KM aby prędkość max nie była równa 17 km/h :twisted: tylko 40km/h haha wiem, że taka prędkość jest za duża. :lol: Czy to możliwe? Ze względów finansowych trudne, bo za równowartość stworzenia takiej lokomotywy zapewne można byłoby kupić porządny samochód osobowy... Kolego drogi - zawsze da się coś tanio załatwić, choćby ze złomowiska. :grin:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #9 : 22 Kwietnia 2010, 19:42:46 » |
0
|
Miałem na myśli nowe części, te ze szrotu to już całkiem inna historia...
P.S Skoro już mowa o szrotach, to czy nie warto byłoby zrobić takiej lokomotywki na podwoziu np. WLs50 lub jakiejś lokomotywy kopalnianej (by może byłaby konieczna zmiana rozstawu)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MBxc1
Młotkowy
 
Długość toru:: 53 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #10 : 22 Kwietnia 2010, 19:48:03 » |
0
|
Miałem na myśli nowe części, te ze szrotu to już całkiem inna historia... Jakbym tak chciał z nowych, to wyszło by 0,5 mln. pln / lokomotywę i 100 pln / zwykły podkład. Owszem nie sugeruję, że chciałbym mieć nowy złom, ale część rzeczy ze szrotu może być w takim samym stanie jak nowe (biorąc pod uwagę te "nowoczesne technologie", dzięki którym żywotność czegokolwiek = 0.1 żywotności urządzeń "starej technologii"). Czy to możliwe? Ze względów finansowych trudne, bo za równowartość stworzenia takiej lokomotywy zapewne można byłoby kupić porządny samochód osobowy... Dobry pomysł :smile:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #11 : 22 Kwietnia 2010, 19:52:42 » |
0
|
Owszem nie sugeruję, że chciałbym mieć nowy złom, ale część rzeczy ze szrotu może być w takim samym stanie jak nowe To czy nie lepiej przeprowadzić "głęboką modernizację" jakiejś istniejącej konstrukcji?
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
MBxc1
Młotkowy
 
Długość toru:: 53 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 22 Kwietnia 2010, 20:06:48 » |
0
|
Czyli zostawić tylko podwozie? :idea: Wiązary jakie ma większość loków to po prostu przeżytek. Postaram się w najbliższym czasie coś naszkicować. :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #13 : 22 Kwietnia 2010, 20:16:56 » |
0
|
Tak poza tym: - jaki rozstaw? 785? - gdzie by to cudo jeździło i z czym?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #14 : 22 Kwietnia 2010, 21:15:21 » |
0
|
Najwięcej jest 750 i to by był chyba najlepszy rozstaw. Jeśli koła będą szersze to i na 785 będzie można jeździć. Tylko inny typ sprzęgu ;/
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
MBxc1
Młotkowy
 
Długość toru:: 53 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #15 : 22 Kwietnia 2010, 21:44:34 » |
0
|
W zasadzie to trudno powiedzieć, gdzie mogłaby lokomotywka jeździć. I tu przyznaję rację - najlepszy rozstaw to 750mm. (no chyba że dałoby się jej użyć na GKW :mrgreen: ) Zresztą i tak na razie nic w realu nie stworzę, bo kasy nie ma :neutral: no ale kiedyś raczej tak :wink: . Ale zawsze plan i obliczenia można zrobić. :cool: Tylko inny typ sprzęgu ;/ W takim razie jaki, według Ciebie byłby lepszy ? Albo to:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #16 : 22 Kwietnia 2010, 21:54:54 » |
0
|
Najwięcej jest 750 i to by był chyba najlepszy rozstaw. Jeśli koła będą szersze to i na 785 będzie można jeździć. No, nie całkiem... Może i jeździć, ale z problemami. Machajkę mamy z zestawami 750mm i niestety potrafi się zakleszczyć w rozjazdach. Przy niekorzystnym układzie toru, typu poszerzenie na prześwicie (niechciane oczywiście, lub chciane z okazji łuku), w skrajnym przypadku mogłaby wpaść do środka... (na szczęście jeszcze nigdy coś takiego nie wystąpiło). Tylko inny typ sprzęgu ;/ To akurat nie jest problem nie do obejścia :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #17 : 22 Kwietnia 2010, 21:59:29 » |
0
|
Faktycznie zapomniałem o rozjazdach . Żeby nie wpadały koła do środka to pisałem wcześniej ze muszą byś szersze. W takim razie jaki, według Ciebie byłby lepszy ? Taki na jakiej kolejce ma być używana ostatecznie lokomotywa. No chyba żebyś wymyślił jak łatwo i szybko przełożyć typ sprzęgu. Tak sobie pomyślałem ze chyba dało by się zamontować oba typy sprzęgów na raz. Tylko nie wiem czy orczyk zmieści się miedzy bufory.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
MBxc1
Młotkowy
 
Długość toru:: 53 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #18 : 22 Kwietnia 2010, 22:04:06 » |
0
|
Lepiej dać jeden typ sprzęgu. To bezpieczniejsze i prostsze w praktyce rozwiązanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #19 : 23 Kwietnia 2010, 03:17:52 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:34:52 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|