Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 09:46:10 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lokomotywy ręcznie robione - czy się opłaca ?  (Przeczytany 42026 razy)
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 23 Kwietnia 2010, 21:25:44 »
0

No a jakie macie panowie zdanie o moim planie?  :grin:
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #41 : 23 Kwietnia 2010, 22:10:38 »
0

Kucykowi chodziło o transport takiego loka. Potrzebna ciężarówka i raczej dźwig bo sama to nie wiedzie.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 24 Kwietnia 2010, 18:24:35 »
0

A no fakt Musiałaby mieć stale miejsce pracy.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #43 : 26 Kwietnia 2010, 12:58:09 »
0

Cytat: "MBxc1"
No a jakie macie panowie zdanie o moim planie?  :grin:

Nie wypowiadam się, bo gdybym miał coś powiedzieć sensownego to tylko tyle, że to jest powtarzanie już istniejącego rozwiązania.
Jak już projektować lokomotywę, to od podstaw. Niech ma nowoczesne nadwozie z laminatów, napęd indywidualny każdej osi silnikami trakcyjnymi wymontowanymi ze złomowanego tramwaju, spojlery wysuwane przy przekroczeniu prędkości 120 km/h i obowiązkowo wyposażenie w ERTMS.

BP, NMSP. Moim zdaniem cały ten wątek jest na poziomie dyskusji onetowych i nie pasuje do powagi naszego Forum.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Phinek
Gość
« Odpowiedz #44 : 26 Kwietnia 2010, 13:18:34 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:33:46 wysłane przez Phinek » Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #45 : 26 Kwietnia 2010, 13:47:48 »
0

Cytat: "MBxc1"
Oczywiście, wiem, że wszystko musi być sprawdzone pod względem bezpieczeństwa.

Przykładowa lokomotywa - plan  :cool:


Czy cała praca projektowa to było skopiowanie planów Wls40 z lekką modyfikacją budki maszynisty. Bo na chwilę obecną tak widzę ten "projekt"
Moim zdaniem cały pomysł jest nierealny pod względem finansowym, organizacyjnym, oraz posiadanego zaplecza oraz wiedzy. Wobec tego uważam, że rozważanie budowy poważnego pojazdu w zaciszu domowego garażu czy komórki jest zupełnie nierealny.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #46 : 26 Kwietnia 2010, 15:13:21 »
0

Cytat: "Phinek"

Proponuję najpierw zmierzyć się z materią budowy drezyny...


A ja Koledze zaproponuję pomoc na GKW. Zobaczysz jak wygląda kolej "od kuchni" a przy okazji zrobisz coś pożytecznego :wink:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #47 : 26 Kwietnia 2010, 16:38:11 »
0

LOKOMOTYWY RĘCZNIE ROBIONE - CZY TO SIĘ OPŁACA ?

Myślę że to morze być ciekawy pomysł na biznes podam przykłady:
Parowóz gotowy pod parę około  ..............TYSI
Lokomotywa spalinowa w zależności od stopnia komplikacji............... TYSI
Lokomotywa elektryczna................ TYSI
Wagony różnego typu i ładowności................. TYSI

Ceny zależne od zgodności z oryginałem lub własnej twórczości ( inwencja lub wizja konstruktora )

WARUNEK KOLEJKI PARKOWE O PRZEŚWICIE OD 127mm DO 241mm

Tabor taki też jak na kolej przystało potrafi posiadać całkiem ładną masę np:

parowóz OCEANIC masa służbowa około 800 kg tor 241mm
lokomotywa spalinowa MLs 01 masa służbowa około 250 kg tor 241mm
wagony osobowe masa służbowa około 70 kg


Gwarancja sprzedaży takiego taboru  lub możliwość eksploatacji bez pytań typu "a kto pozwolił" gwarantowana.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #48 : 26 Kwietnia 2010, 22:23:35 »
0

Być może sprawa była już tu wałkowana, ale nie mam siły przedzierać się przez x postów. A czy ktoś zastanawiał się nad sprawą przepisów, koniecznych uprawnień dla zakładów wykonujących poszczególne podzespoły, atestów materiałów, spawów itd? A później dopuszczenie tego czegoś do ruchu - homologacja itd.?
Mając jakieś tam pojęcie o tych sprawach uważam, że zbudowanie w warunkach chałupniczych lokomotywy, która zostałaby dopuszczona do ruchu to abstrakcja ze względów finansowych. I nawet nie o materiały i narzędzia chodzi, a o późniejsze dopuszczenie tego.
No chyba, że chcemy zbudować sobie coś, co będzie mogło jeździć li tylko po naszym ogródeczku i żadne takie formalne fanaberie nas nie interesują.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #49 : 26 Kwietnia 2010, 23:03:48 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
przepisów, atestów, dopuszczenie, homologacja


A to już inna kwestia, choć złośliwie dodam, że tu trochę diabeł o wodzie święconej rozprawia.
Bo czy jest w Polsce cokolwiek jeżdżącego na wąskim torze, co zgodnie z przepisami posiadając stosowne atesty i będąc dopuszczone posiada homologację?...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #50 : 26 Kwietnia 2010, 23:21:46 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:33:33 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #51 : 26 Kwietnia 2010, 23:40:37 »
0

Kotły to zupełnie inna sprawa. Kocioł niesprawny niesie ze sobą kalectwo obsługi.
Natomiast powstrzymałbym się z argumentami z rodziny zaprezentowanej przez Pawła Niemczuka, a pozostał przy bardziej przyziemnych - ot choćby skąd zdobyć 6 ton stali za darmochę.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #52 : 26 Kwietnia 2010, 23:46:25 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:33:26 wysłane przez Phinek » Zapisane
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #53 : 27 Kwietnia 2010, 13:07:47 »
0

Cytat: "kamicz"

A ja Koledze zaproponuję pomoc na GKW. Zobaczysz jak wygląda kolej "od kuchni" a przy okazji zrobisz coś pożytecznego :wink:

No z chęcią pomogę na GKW, ale jeśli już to w wakacje
Zapisane
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #54 : 27 Kwietnia 2010, 16:12:54 »
0

Abstrahując od sensowności całego przedsięwzięcia, przy mocy do 100 KM wskazana byłaby przekładnia hydromechaniczna (hydrokinetyczna plus dwa, trzy biegi w postaci przekładni mechanicznej z blokowaniem przetwornika hydrokinetycznego dla zwiększenia sprawności), silnik oczywiście wysokoprężny (też ze względu na sprawność, a przede wszystkim moment obrotowy). :cool:
Przekładnia elektryczna w tych warunkach wydaje się "przewagą formy nad treścią". :roll:

Zwykła przekładnia mechaniczna jest możliwa, ale czysto teoretycznie... Do ciężarówek o wspomnianych masach mamy przekładnie wielostopniowe, często 12..18-biegowe, a i tak do masy pociągu jeszcze daleko. No, ale gdyby "nawiedzony konstruktor" uparł się na przekładnię mechaniczną i silnik samochodowy w lokomotywie, to maszynista ruszając z miejsca nie zdążyłby przełączyć biegu na "dwójkę", jak cały skład pędzony siłą oporów ruchu zatrzymałby się i ... musiałby z powrotem włączyć "jedynkę" i próbować ruszać... - syzyfowa praca.  :wink: Nie te prędkości obrotowe, przyspieszenia, przyczepność do nawierzchni itd.

Pomysł budowy lokomotywy wygląda w tym temacie, jak budowa bardziej wyrośniętej drezyny - ale to nie je ono...
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #55 : 27 Kwietnia 2010, 17:12:06 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:32:39 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #56 : 27 Kwietnia 2010, 17:47:35 »
0

...albo wykorzystał by agregat prądotwórczy, zastosował falownik i silnik(i) trójfazowe, ale wydaję mi się, że Koledze Mbxc1 na gumę do żucia ledwo kieszonkowego wystarcza, więc chyba nie zbuduje swej lokomotywy.
Jak to zwykle bywa, zamiast przedstawić konkretnie: nie da się kolego dlatego i dla tamtego, forum przeszło do dywagacji technicznych z gatunku rail fiction. :razz:
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #57 : 27 Kwietnia 2010, 18:34:59 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:32:30 wysłane przez Phinek » Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #58 : 27 Kwietnia 2010, 20:23:34 »
0

Panowie czy ktoś zna użytkownika MBxc1 osobiście? A może on ma miliony na koncie i chce się pobawić w robienie lokomotywy albo nawet założyć polską fabrykę lokomotyw. A tu niestety to co zwykle: sprowadzanie czyichś pomysłów do parteru i niedasizm. Potem się nie dziwcie, że Was traktują dokładnie tak samo w urzędach. Po dla osób postronnych taka kolejka jedna z drugą to jest totalne fiction No niestety: KAŻDY KIJ MA DWA KOŃCE
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #59 : 27 Kwietnia 2010, 20:52:33 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:32:15 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!