Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:02:22 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Spółka samorządowa przejmuje majątek Krośniewickiej KD  (Przeczytany 41581 razy)
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« : 13 Maja 2010, 20:38:06 »
0

Dzisiaj dowiedziałem się w urzędzie miasta w Krośniewicach o podjętej decyzji przez włądze samorządowe szczebla gminnego , powiatowego oraz wojewódzkiego o powołaniu spółki celowej do zarządzania majątkiem ex kolei krośniewickiej.

Trwa przekazywanie majątku kolejki z PKP na rzecz władz gminnych zgodnie z przynależnością terytorialną linii kolejowej , czyli majątek zostaje podzielony wg. granic gminnych.

Pod przewodnictwem Pana Marszałka zostanie następnie utworzona spółka samorządowa a jej majątek będzie stanowił aport z w/w nieruchomości.

Która z gmin będzie operatorem narazie nikt nie zna odpowiedzi, start spółki wrzesień 2010.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 13 Maja 2010, 20:48:58 »
0

Czy gmina Krośniewice pozostaje posiadaczem majątku ruchomego?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 13 Maja 2010, 21:08:26 »
0

TAK  :twisted:
Zapisane
SMG
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 14 Maja 2010, 10:04:46 »
0

Szansa na uruchomienie lub ostateczne pogrzebanie ... , pożyjemy zobaczymy .
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 14 Maja 2010, 17:29:06 »
0

Moja opinia jest taka, że udział w tym całym przedsięwzięciu urzędu marszałkowskiego zwiększa szanse powodzenia. Urzędnik samorządowy, fakt, zawsze będzie urzędnikiem, jednak ci z urzędów marszałkowskich zwykle mają nieco szersze horyzonty niż ci gminni.
Zapisane
SMG
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 14 Maja 2010, 22:30:36 »
0

Nurtuje mnie tylko kwestia organizacji ruchu , czy miałby wrócić planowy ruch czy coś w stylu Rogowa ( i jedno i drugie jest o wiele lepsze niż powolne obumieranie ) . Takie wieści mogą cieszyć , byle wszystko poszło jak trzeba !
Zapisane
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 15 Maja 2010, 04:34:07 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
Moja opinia jest taka, że udział w tym całym przedsięwzięciu urzędu marszałkowskiego zwiększa szanse powodzenia. Urzędnik samorządowy, fakt, zawsze będzie urzędnikiem, jednak ci z urzędów marszałkowskich zwykle mają nieco szersze horyzonty niż ci gminni.


No, z tym, że łódzkie "Marszałkowstwo" jest dość dziwnie nastawione do kolei, ale zobaczymy co wyjdzie. Może chociaż jakiś kikut w stronę Ozorkowa się uchowa w ruchu turystycznym.
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 15 Maja 2010, 09:24:04 »
0

Dzwońcie sami do Krośniewic - naprawdę ledwo to z nich wyrwałem, ale mnie powiedziano że spółka bierze wszystko i uruchamia wszystko.
Kolejka ma być utrzymana przez spółkę pod zględem turystycznym nawet do Gniezna !!!!?Co??
Na zlecenie marszałka NZ wycenił niezbędne naprawy na kwotę blisko 12 000 000,00 zł .
Pytanie skąd ta nagła miłość do kolejki , patrząc na wczesniejsze  żebry SKPL o 100 000 zł na ruch planowy lub nastawienie UMWŁ do Rogowa .

Podobno bardziej wylewny jest burmistrz Ozorkowa w tej sprawie.

Czas pokaże ...( a możę to tylko kiełbasa wyborcza na wrześniowe wybory samorządowe ) ..oby NIE.
Zapisane
mylene
Gość
« Odpowiedz #8 : 15 Maja 2010, 14:19:07 »
0

Decyzja urzędu marszałkowskiego w Łodzi to efekt działań SKKW. Wykorzystaliśmy osobiste kontakty we władzach UM, jak również kontakty w ZGN PKP. Wszystko zaczęło się od pomysłu na jednym z naszych zebrań. Przejęcie wszystkiego przez UM wydało nam się najrozsądniejsze i poczyniliśmy kroki do realizacji tego pomysłu. Zaczęliśmy od listu/skargi na UMiG w Krośniewicach, w którym wskazaliśmy konieczność przejęcia całej kolejki w obrębie woj. łódzkiego przez łódzki UM. Do UM dotarł też list od ZGN PKP wysłany dzięki naszym staraniom. Później przyszedł czas na rozmowy. Najpierw z dyrektorem departamentu turystyki a następnie z władzami UM w Łodzi. W lutym b.r. podczas spotkania w Uniejowie związanego z nowo powstałą organizacją turystyczną skupiającą Łęczycę, Uniejów, Koło, Krośniewice (tzw. "ŁUK") pani marszałek Hibner oficjalnie poinformowała, że UM przejmuje kolejkę wraz z samorządami lokalnymi. Powstać ma spółka samorządowa, która powoła zarząd, który będzie kierował pracami tej spółki.
Oprócz tego rozmawialiśmy też na temat kolejki z marszałkiem kujawsko-pomorskiego, który zaprosił nas do rozmów. Urząd ten wyraził duże zainteresowanie przejęcie tamtejszej części kolejki, ale uzależnił swoją pozytywną decyzję od przejęcia kolejki przez urząd w Łodzi, gdyż na terenie łódzkiego znajduje się całe zaplecze kolejki. Wiem, że oba urzędy są w ścisłym kontakcie, a do rozmów miał być zaproszony też wielkopolski urząd marszałkowski.
UM w Łodzi zdaje sobie sprawę, że do kolejki będzie musiał dokładać, ale kolejka ma być wyremontowana i zachowana jako dobro narodowe.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 15 Maja 2010, 14:46:18 »
0

Cytat: "mylene"
... Powstać ma spółka samorządowa, która powoła zarząd, który będzie kierował pracami tej spółki. [...]
Urząd ten wyraził duże zainteresowanie przejęcie tamtejszej części kolejki [...]
UM w Łodzi zdaje sobie sprawę, że do kolejki będzie musiał dokładać, ale kolejka ma być zachowana jako dobro narodowe.
Brzmi niemal jak "Rail fiction"  :wink:. Pożyjemy - zobaczymy  :smile: .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 15 Maja 2010, 16:11:37 »
0

Robi sie ciekawie. Oby kolejka ożyła w każdej dziedzinie działalności.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 15 Maja 2010, 16:48:06 »
0

To co napisał Mylene wszystko się zgadza , wszystkie sprawy dotyczące urzędów tylko ,że SKKW to całość wszyscy a sam wie o tym ,że oprócz niego to może jeszcze ze 2-3 osoby  pomagały mu. Ale nie ważne - ważne to ,że idzie w dobrym kierunku i myślę ,że nikt nie będzie wieszał psów na Papierzach , Niestój-ach i tych co im także zależy nie tylko na zdjęciach , filmikach oraz pustej gadce i tp - pozdrawiam Wszystkich forumowiczów.
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 18 Maja 2010, 00:46:40 »
0

Czyli teraz SKPL już bezpiecznie będzie mogło oddać szyny z rozbiórki linii do Koła  :twisted:  Jeśli nie, to oznaczałoby kolejnego grabieżce w świecie wąskich torów ( Ja to nazywam po imieniu "złodziejstwem") A na bezprawny demontaż materiału torowego o wartości przekraczającej 250 PLN są już odpowiednie paragrafy :twisted:  a w celi nawet odpowiednie ubranie tzw. "pasiaki"  :mrgreen:
Ale żeby nie wprowadzać zbędnego szumu na forum, poczekajmy i zobaczmy jak sie rozwinie sprawa kolejki w Krośniewicach

Życzę Wam Panowie by kolejka znowu wróciła do działu "czynne" oraz by na kolejce ponownie zawitał ruch pociągów z mnóstwem pasażerów  :wink:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 27 Lipca 2010, 10:49:39 »
0

Tak , SKPL ....be be be

ale do rzeczy , czy ktos z forumowczów może potwierdzić informacje że kolejką włąda już Marszałek Województwa ??

skąd pytanie - mam informacje od kolegi że próbował wejsć na teren kolejki a tam ochrona poinformowała że zezwolenie wydane przez Panią Burmistrz jest nieaktualne ??!!!
Zapisane
Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 27 Lipca 2010, 20:29:32 »
+1

Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum. Jako że w dobrym tonie jest aby się najpierw przedstawić, zainteresowanych kilkoma słowami o mnie odsyłam tutaj:
http://750mm.pl/index.php?topic=2263.msg40813#msg40813

Natomiast odpowiadając na pytanie Kolegi Obserwatora:
czy ktos z forumowczów może potwierdzić informacje że kolejką włąda już Marszałek Województwa ??


...odpowiem że prawdą jest to iż Marszałek nie włada kolejką krośniewicką.
« Ostatnia zmiana: 12 Października 2010, 16:37:27 wysłane przez Kamil » Zapisane
Gryzon
Młotkowy
**
Długość toru:: 51 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 17 Sierpnia 2010, 14:53:12 »
0

Taki news podano na KOW 10.08:

"Samorządowcy z województwa łódzkiego chcieliby wozić turystów koleją wąskotorową. Kujawska Kolej Dojazdowa posiadała najdłuższą sieć wąskotorową w Polsce.Kolejka wąskotorowa z Krośniewic do Ozorkowa już wkrótce może stać się kolejną atrakcją turystyczną województwa. W Łęczycy samorządowcy z Krośniewic, Łęczycy i Ozorkowa dyskutowali na ten temat z Elżbietą Hibner, członkiem zarządu Województwa Łódzkiego.

- Projekt uruchomienia kolejki wąskotorowej jest niezwykle ważny dla województwa, które musi szukać nowych atrakcji mogących przyciągnąć turystów z innych regionów kraju – powiedziała podczas spotkania Elżbieta Hibner, doceniając wyjątkowość przywrócenia dawnego blasku kolejce.

Dodała również, że Zarząd będzie wspierał inicjatywę i w najbliższym czasie będzie wnioskował do Sejmiku Województwa o zgodę na przejęcie od PKP majątku infrastrukturalnego, który umożliwiłby rozwój kolejki.

Kolej Wąskotorowa została zbudowana przez Niemców w 1914 r. w celu transportowania broni na front. Szerokość torowiska została dostosowana do potrzeb niemieckich i wynosiła 600 mm. Po przebudowie torowiska, zaczęto kładzenie toru patentowego od Koryt przez Łęczyce do Strykowa, dzięki temu uzyskano połączenie z linią normalnotorową. Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości w 1918 roku, linie Kujawskich Kolei Dojazdowych bez żadnych strat zostały przejęte przez Polski Zarząd Kolejowy.

W 1948 r. rozpoczęto przekuwanie linii do Ozorkowa, z 600 mm na 750 mm, a w 1951 oddano z nowym rozstawem szyn do użytku. Spadek liczby pasażerów, oraz zamykane cukrownie spowodowały upadek Kujawskich Kolei Dojazdowych.
"
Pozdr!
Zapisane
Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 19 Sierpnia 2010, 01:48:39 »
+1

Kolejka wąskotorowa z Krośniewic do Ozorkowa już wkrótce może stać się kolejną atrakcją turystyczną województwa. W Łęczycy samorządowcy z Krośniewic, Łęczycy i Ozorkowa dyskutowali na ten temat z Elżbietą Hibner, członkiem zarządu Województwa Łódzkiego.

Istotnie takie spotkanie miało miejsce we czwartek 5 sierpnia br.
Pod przewodnictwem Pani Elżbiety Hibner przedstawiciele najważniejszych gmin położonych przy trasie Krośniewice - Ozorków spotkali się aby (mówiąc dość ogólnie) przedyskutować kwestię uruchomienia kolejki krośniewickiej. Spotkanie to nie przyniosło niestety jeszcze żadnych konkretnych i wiążących decyzji. Niemniej jednak są to pierwsze przymiarki do utworzenia spółki, która ma zrzeszać władze okolicznych gmin, stowarzyszenia, a także prywatne osoby i przedsiębiorstwa, czyli ewentualnych inwestorów. Spółka ta ma docelowo działać na zasadzie przedsiębiorstwa prowadzącego działalność gospodarczą. Co ciekawe w Urzędzie Marszałkowskim woj. Łódzkiego poinformowano nas, że owa spółka sama w sobie nie może być operatorem na kolejce. Będzie mogła natomiast ogłosić przetarg na operatora z zewnątrz, bądź też powołać specjalny wydział (referat), coś na zasadzie spółki-córki, który będzie mógł zająć się organizacją przewozów na kolejce.
To na razie tyle, co dzieje się wokół kolejki. Co z tego wyjdzie, zobaczymy.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 19 Sierpnia 2010, 10:12:09 »
0

Co ciekawe w Urzędzie Marszałkowskim woj. Łódzkiego poinformowano nas, że owa spółka sama w sobie nie może być operatorem na kolejce. Będzie mogła natomiast ogłosić przetarg na operatora z zewnątrz, bądź też powołać specjalny wydział (referat), coś na zasadzie spółki-córki, który będzie mógł zająć się organizacją przewozów na kolejce.

Yyyy jak w takim razie działa ŚwKD ? Jeśli dobrze pamiętam Ustawę o Transporcie Kolejowym to obowiązek rozdzielenia operatora od zarządcy infrastruktury zachodzi przy udostępnianiu infrastruktury podmiotom trzecim (np. taki trójkącik Cargo<=PLK=>PTKH). Na wąskim takie zjawisko nie zachodzi. Jeśli gadam brednie to niech mnie forumowi specjaliści od prawa poprawią
Zapisane

Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 19 Sierpnia 2010, 12:43:01 »
+1

Yyyy jak w takim razie działa ŚwKD ?

A to już jest pytanie do Kolegów z Jędrzejowa. Niech się wypowiedzą bo sam jestem ciekaw jak to u nich jest.

...obowiązek rozdzielenia operatora od zarządcy infrastruktury zachodzi przy udostępnianiu infrastruktury podmiotom trzecim...

I tak będzie w tym przypadku. Podmiotem trzecim będzie tu przyszły operator przewozowy na kolejce. Musi tak być ponieważ spółka nie będzie właścicielem kolejki, będzie jedynie organem skupiającym poszczególne gminy, które będą jej udziałowcami.

Na Krośniewickiej KD ma to docelowo wyglądać w ten sposób:
Zakład Nieruchomości PKP o. Łódź jest na etapie przekazywania infrastruktury kolejki poszczególnym gminom. Każda gmina leżąca na linii Krośniewice - Ozorków ma otrzymać na własność odcinek linii wraz z budynkami leżącymi na jej terenie, po czym majątek ten gminy mają jako wkład własny wnieść do powstającej spółki. Krośniewice oprócz linii kolejowej jako aport wniosą też zaplecze techniczne kolejki, a także tabor, gdyż są jego właścicielem od 2002 roku. W powstającej spółce, która ma zarządzać tym majątkiem, ma powstać zarząd składający się z przedstawicieli poszczególnych gmin. I ta spółka z tym zarządem na czele powołuje bądź wyłania w przetargu przyszłego operatora. Mówiąc wprost spółka jest po to, żeby nie było sytuacji, w której 20, 30, lub 50 gmin będących właścicielem kolejki nagle zacznie się kłócić i forsować swoje "pomysły" na lepsze wykorzystanie wąskotorówki... Bo efekt końcowy byłby oczywisty - Krośniewicka KD po prostu upadnie Smutny

Właściciele (gminy) => Zarządca (spółka) => Operator (wydzielona część spółki lub zewnętrzny)
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #19 : 19 Sierpnia 2010, 12:49:26 »
0

Aby było jaśniej to Zarządcą Kolega Kamil nazwał  międzygminny organ powołany do gospodarowania majątkiem,
zaś Operator = zarządca infrastruktury + przewoźnik.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!