Atterdag
|
 |
« Odpowiedz #60 : 27 Lipca 2010, 18:27:15 » |
0
|
Na podobnej zasadzie dokonano we Francji przebudowy dwu lokomotyw na pojazdy kołowe... ale poruszające się po szlaku wyznaczonym przez "szynę" w Montech. Służą one do obsługi "pochylni wodnej". http://en.wikipedia.org/wiki/Montech_water_slope 
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #61 : 30 Lipca 2010, 08:14:49 » |
0
|
No dobrze, a kojarzy ktoś jeszcze zdjęcie tej Warszawy?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #62 : 05 Sierpnia 2010, 21:56:11 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #63 : 08 Sierpnia 2010, 21:19:56 » |
0
|
Kiedyś dawno i nieprawda ze 20 a może więcej lat do tyłu na stacji w Skarżysku Kamiennej stała koparka "Białoruś" na torach, ciekawostką było to że miała koła wielkości mniej więcej takie same jak w wersji ogumionej. Do czego służyła nie mam pojęcia. W każdym razie stała w składzie który zawierał drezyny, małe wagoniki, "socjale" i inny tabor remontowo - ratunkowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #64 : 31 Sierpnia 2010, 10:13:26 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #65 : 06 Września 2010, 00:54:48 » |
+1
|
Ot taki kolejowy TIR:  
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2010, 00:57:13 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #66 : 06 Września 2010, 20:05:34 » |
0
|
Fajny pojazd, ale do czego on służy 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 209 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #67 : 06 Września 2010, 20:16:08 » |
0
|
Jest to urządzenie do reprofilacji szyn.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #68 : 09 Września 2010, 15:19:05 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2010, 16:26:18 wysłane przez MichałŁ »
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #69 : 03 Lipca 2011, 01:31:47 » |
0
|
To jeszcze taki środek transportu zbiorowego:  Fotka wrzucona przez ok333 na forum ok-kolej.pl.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #70 : 03 Lipca 2011, 08:23:58 » |
0
|
Brytyjski piętrus na szynach ?
A może to tylko takie doraźne rozwiązanie na krótkie linie podmiejskie, autobus przerobiony na wagon motorowy. Albo służyło to do zwiedzania jakiejś ekspozycji plenerowej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #71 : 03 Lipca 2011, 08:39:12 » |
0
|
Może to reakcja protestacyjna na wzrost cen opon na światowych rynkach? 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Bart
Młotkowy
 
Długość toru:: 132 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #72 : 03 Lipca 2011, 11:52:10 » |
0
|
Tak w temacie: (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #73 : 03 Lipca 2011, 14:02:30 » |
0
|
Brytyjski piętrus na szynach ?
Raczej: Berliński piętrus na szynach  . Miałem spytać, czy wiecie, gdzie takie cudo jeździło, ale skoro dałem link do forum z odpowiedzią... Tor niby normalny, ale bardzo wąskiemu bliski. No właśnie - jaka to stacja?
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #74 : 03 Lipca 2011, 15:25:31 » |
0
|
Tak w temacie: (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
Widzę ten gagar popularny jest> Już kiedyś to było na forum i jak wtedy dyskutowano to agregat na podwoziu MAZa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #75 : 03 Lipca 2011, 18:48:01 » |
-6
|
Nie dość że było to jeszcze w tym wątku. Co do auta to nie polecam przerabiać na lokomotywę. Istnieje wiele ciężarówek i traktorów produkowanych seryjnie jako pojazdy drogowo-szynowe przeznaczone do lekkich prac manewrowych na bocznicach gdzie się manewruje góra z jednym wagonem i nie opłaca się kupować lokomotywy. Widziałem taki traktor w akcji i powiem jedno: MASAKRA. Ktoś kto wpadł na ten pomysł powinien iść siedzieć za sam pomysł a pracownika obsługującego ten pojazd podziwiam za odwagę (a może był tak pijany że już mu było wszystko jedno). W lokomotywie najważniejsza jest masa (im większa tym lepiej). Druga sprawa to wytrzymałość na ściskanie i rozrywanie. Reszta to już drobiazgi. Wy, jak to zwykle robią Polacy, zaczynacie od dupy strony.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #76 : 03 Lipca 2011, 22:17:49 » |
0
|
No, ale na szczęście znalazł się ktoś, kto wyprowadzi nas z mylnego błędu. O ile wiem, to nikt tutaj za nic się nie zabiera, zwłaszcza od wspomnianej przez Ciebie strony. Więc spokojnie...
Pojazdów dwudrogowe: Profesjonalnie wykonany pojazd tego typu powinien być bezpieczny (oczywiście o ile eksploatuje się go zgodnie z przeznaczeniem). Nie wiem, jak w przypadku obserwowanego przez Ciebie, ale jeśli pojazd jest przewidziany do prac przetokowych (a nie ma np. służyć jako koparka z możliwością jazdy po szynach), powinien mieć odpowiednio wzmocnioną ramę (uzyskanie odpowiedniej sztywności w takim sprzęcie nie jest problemem - więcej stali i po kłopocie), zamontowaną instalację pneumatyczną pozwalającą na współpracę z hamulcami taboru (czyli hamulec zespolony) a w razie potrzeby odpowiedni balast. Przy takim wyposażeniu i umiejętnym z niego korzystaniu praca powinna być równie bezpieczna jak na małej lokomotywie.
Wyjaśnię kwestię piętrusa. Zdjęcie wykonano (tak mi się przynajmniej zdaje) na stacji Pleszew Wąskotorowy. W czasie wojny Niemcy sprowadzili miejski autobus piętrowy z Berlina. Po założeniu kół kolejowych obsługiwał on odcinek Pleszew Wąsk. - Pleszew Miasto.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Pt47-106
|
 |
« Odpowiedz #77 : 04 Lipca 2011, 10:40:34 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #78 : 05 Lipca 2011, 23:10:29 » |
+1
|
Pompa paliwa im się zapowietrza lub często jeżdżą z małą ilością paliwa  Przerobić samochód czy inny pojazd typu koparka / traktor itp. na coś w stylu drezyny szczególnie wąskotorowej to raczej nie problem, pomijając oczywiście koszty. I chyba niezły pomysł na uzupełnienie taboru wielu kolejek. Przeróbka na lokomotywę w sensie dosłownym, ze wszystkimi tego konsekwencjami, to raczej pomyłka. Patenty takie jak powyższy są ciekawe i warto wg. mnie takie zdjęcia umieszczać na forum jako "studium przypadku" natomiast nie koniecznie warto je naśladować. Co innego drezynka która jedzie kilku ludzi do pracy na torach czy ot tak sobie dla zabawy co innego regularny ruch. Na ten ostatni UTK w życiu się nie zgodzi i ma rację. Zwróćcie uwagę że większość z tych patentów pochodzi z "republik bananowych" a chyba nie do tego dążymy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Pt47-106
|
 |
« Odpowiedz #79 : 08 Marca 2012, 23:39:38 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|