gajos
|
 |
« : 01 Lipca 2010, 02:01:56 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1 : 01 Lipca 2010, 07:43:27 » |
0
|
Chyba nieodpowiedni tytuł. A ten to kiedykolwiek tam był?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #2 : 01 Lipca 2010, 07:49:40 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3 : 01 Lipca 2010, 08:26:38 » |
0
|
Panowie... nie wpadajmy w panikę numerologiczną... sztuka jest sztuka i z tego się cieszmy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #4 : 01 Lipca 2010, 08:34:12 » |
0
|
Gdzie tu panika? Ja tylko napisałem o nieodpowiednim tytule. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #5 : 01 Lipca 2010, 09:18:41 » |
0
|
Sądzę, że Gajos po prostu poszedł śladem pismaków o powrocie ciuchci piszących... skoro zaś jesteśmy tak "fachowym", "branżowym" forum, to przecież nie wypada przyznawać się do znalomości tak infantylnego słowa jak "ciuchcia"... stąd zapewne Px...
A tak swoją drogą... to zasadniczo Px wraca... a to, ze nie dokładnie ten egzemplarz... no cóż...
Chyba nie wszystkie tytuły muszą być och i ach i z górnolotnym politycznie poprawnym zadęciem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #6 : 01 Lipca 2010, 09:22:36 » |
0
|
Dla tego Px to chyba ratunek przed hutą.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #7 : 01 Lipca 2010, 10:15:36 » |
0
|
z górnolotnym politycznie poprawnym zadęciem. Żadne zadęcie polityczne tylko może przesadna z mojej strony dbałość o szczegóły. Za jakiś czas, zapewne będzie rozpowszechniona informacja, że to ten a nie taki egzemparz jeździł na tej kolejce. I tak też jest w kilku innych przypadkach np karczewski Ryś. Doskonale zdaję sobie sprawę, że Gajos zastosował pewne uproszczenie ale obawiam się, że wielu będzie przekonanych o rzeczywistym powrocie. Ale poczekajmy na ustawienie parowozu i ....... tabliczkę z opisem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #8 : 01 Lipca 2010, 11:02:51 » |
0
|
Masz waść rację... ...ja już czasem po prostu nawet gdy ją mam to odpuszczam, bo wiem, że i tak znajdzie się taki co cały mój trud walki oleje i zrobi po swojemu (dotyczy głównie durnych pismaków). Lecz to że "odpuszczam" nie oznacza, że nie uważam, że racja leży jednak po stronie Twego postępowania. Przykład błędu Ten zamiast TakiZ tego można by wywnioskować, że m.in. FPKW oraz FBKL mają zamiar zhandlować trochę taboru 
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2010, 11:17:05 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #9 : 01 Lipca 2010, 16:52:45 » |
0
|
Wiedziałem wiedziałem  Hehe widzę że sprawa odpowiedniego numeru jest ważniejsza od samego wydarzenia, a niektórzy dali się złapać na mój celowy tytuł  Owszem, ideałem było by ściągnięcie maszyny która paskudziła pranie, gospodyniom osiedla robotniczego w Markach, lecz niestety nie ma dowolności wyboru parowozu na pomnik. Np. jedna z maszyn (nie pamiętam która  ) rogowskich jechała jako pociąg rozbiórkowy. Rozumiem rozterki gdyby chcieli MBxd2 postawić, ale Panowie, grunt że Px48 wraca. Będzie przypominał starszym mieszkańcom a młodsi poznają trochę historii. A że nie ten numer? Kto wie ile jego części montowano innym "numerkom" w warsztatach na Stalowej, ile razy posłużył jako trup dawca a może nawet mylono mu ten numer? Po tym jak potraktowano kolejkę przy likwidacji, już dawno należało się jakiś pomnik przy trasie postawić. Dobrze że w ogóle ktoś się tym zajął i będzie cieszył oko a nie gnił za płotem tajemnic. Lepiej póżno nić wcale. Pozdrawiam niepoprawnie numerkowo.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #10 : 02 Lipca 2010, 10:44:26 » |
0
|
Niestety mój Przedmówca nie do końca ma właściwe rozeznanie w tej konkretnej sprawie. WMD Stalowa zaprzestała dokonywać napraw parowozów /rewizyjnych i średnich/ już przed rokiem 1965. Ponadto naprawy te wykonywano głównie dla taboru z terenu DOKP Warszawa. A w tym okresie 1778 tu nie stacjonował. Dawca części - w tamtym okresie raczej tego nie stosowano. Popatrzmy choćby na kotły Px48/49 - jednostkowe przypadki wymiany i to już w ostatnim okresie. Zamieniano tendry ale na kolei radzymińskiej jak dobrze pamiętam tylko w jednym przypadku 1912 i 1752, czyli też już ostatni okres istnienia kolei. Nie rozumiem też stwierdzenia "jak potraktowano kolejkę przy likwidacji". Moim zdaniem, oczywiście wyłączając decyzję o rozbiórce, potraktowano ją zupełnie przyzwoicie. Tory rozbierano ręcznie, nie przy użyciu czerpaków czy spychaczy. Tabor przewieziono na inne koleje. Pracownicy przeszli do dalszej pracy część na normalne tory, część do Sochaczewa czy Nasielska. Budynki dawnej WMD jeszcze ponad dwadzieścia lat służyły drogowcom i tylko przychodzi pytanie - w jaki celu je odnowiono przed rozbiórką? Budynek stacyjny w Radzyminie służył tamtejszemu pekaesowi a w budynku stacji Struga mieścił się urząd pocztowy. Pudło czteroosiowego normalnotorowego wagonu, mieszczącego poczekalnię, kasę, dyspozytora drużyn konduktorskich i dyżurnego ruchu stało jeszcze w roku 1987 w okolicach stacji Targówek. Możemy mieć pretensje, że nie zostały zrealizowane plany modernizacji tego środka transportu. Planowano wprowadzenie lokomotyw spalinowych, nawet kilku maszynistów zostało wysłanych na kurs. Dziś się zastanawiam w jaki sposób rozwiązano by sprawę ogrzewania składów w okresie zimowym. Napewno nie przy pomocy piecyków.
Oczywiście fakt ustawienia parowozu cieszy tylko nasuwa się pytanie jak parowóz będzie wyglądał za pewien okres. A odnośnie opisu czy konkretnego numeru - nie tak dawno pewien Allegrowicz próbował mnie przekonać, że chrzanowska tabliczka firmowa z Kp4 pochodzi z parowozu kursującego na kolei radzymińskiej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #11 : 18 Lipca 2010, 19:31:47 » |
0
|
Bardzo dobrze, że znowu coś wyciągnięto z magazynu w Sochaczewie bo złomu tam za płotem tyle, że jeszcze by na kilka kolejek starczyło.
Tak na marginesie - Phinek - tym pierwszym wagonem 1Aw to FBKL by nie pohandlowała bo (o ile wiem) należy on do ZN i jest dzierżawiony przez właściciela zajazdu "Pod semaforem" w Bachórzu Brzozowskim na kolejce przeworskiej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #12 : 18 Lipca 2010, 21:06:20 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #13 : 20 Lipca 2010, 20:47:20 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #14 : 27 Sierpnia 2010, 18:15:59 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #15 : 27 Sierpnia 2010, 23:39:02 » |
0
|
Czy wiadomo o której godzinie transport pojawi się w Markach?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #16 : 28 Sierpnia 2010, 13:35:42 » |
0
|
Hmm trochę ten peiks... GOŁY 
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #17 : 28 Sierpnia 2010, 15:08:16 » |
0
|
Przynajmniej lokalny element będzie miał mniej rzeczy, które można urwać...
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #18 : 30 Sierpnia 2010, 12:16:58 » |
0
|
W Sochaczewie nie znają konkretów o jutrzejszym transporcie  "Słyszeliśmy o przewiezieniu naszego parowozika do Marek, ale nic się o tym u nas w muzeum nie mówi"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #19 : 01 Września 2010, 17:54:22 » |
0
|
No i mamy 1 Września. Przywieźli 
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|