aronek
|
|
« Odpowiedz #80 : 13 Wrzesień 2016, 09:57:16 » |
0
|
Sądzę że nie powinien być rozpatrywany wariant który wchodzi w zbyt dużo "konfliktów" własnościowych. Między drogą, a rzeką jest jedna działka, czyli teren jakiejś dyrekcji dróg wodnych, Rozcięcie go nasypem, może być niewykonalne przez prawo weta. bo to teren pod zaporą, do zalania itp Dlatego najbardziej realny jest wariant w którym tor jest przyklejony do drogi. A przy odrobinie szczęścia dałoby się wjechać do "centrum" osiedla. Czy nie zastanawiałeś się nad puszczeniem działkami 448/80, 193 i dalej w kierunku zalewu, na zachód od zabudowań?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #81 : 13 Wrzesień 2016, 13:53:16 » |
0
|
Pokaż także swój wariant trasy.
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
czesio
Nowicjusz
Długość toru:: 34 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #82 : 18 Wrzesień 2016, 08:57:58 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #83 : 19 Wrzesień 2016, 10:31:10 » |
+1
|
Pokaż także swój wariant trasy.
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #84 : 19 Wrzesień 2016, 17:23:00 » |
0
|
Ten wariant jest świetny ! Ale. W przyszłym roku rusza przebudowa zbiornika Pniowiec na kąpielisko miejskie więc działki są już kupione przez miasto .
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
boris-cz
Młotkowy
Długość toru:: 50 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #85 : 19 Wrzesień 2016, 17:49:28 » |
+1
|
Kąpielisko miejskie...a inwestycja kolejkowa czyja miała by być, miasta?(o ile się nie myle) Czy wiedzą o tym wariancie ci, którzy mieli by o całym przedsięwzięciu decydować? Mi teź się ta "Twoja" trasa podoba, ale znając źycie...pewnie będzie milion przeszkód.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #86 : 19 Wrzesień 2016, 22:54:40 » |
+2
|
Hmm, niech zgadnę - właściciele działek, prawdopodobnie (ale nie na pewno) nie oddadzą ich za darmo. Albo i nawet za pieniądze nie bardzo mogą chcieć je oddać. Zapewne już z wypiekami na twarzy co godzina sprawdzają ten wątek aby mieć jasność co do przyszłości ich nieruchomości
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW
Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
|
« Odpowiedz #87 : 21 Wrzesień 2016, 18:22:00 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #88 : 21 Wrzesień 2016, 19:30:37 » |
0
|
Skandal
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #90 : 22 Wrzesień 2016, 22:56:22 » |
0
|
Tam przecież była tabliczka ze "Szlaku zabytków techniki" ! Dlaczego to wyburzyli? Żeby nie musieć odbudowywać "ciuchci" . Czyli ewentualna odbudowa tylko (aż) do Bojkowa .
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #91 : 23 Wrzesień 2016, 12:14:12 » |
+2
|
Dlaczego to wyburzyli? Żeby nie musieć odbudowywać "ciuchci" . Czyli ewentualna odbudowa tylko (aż) do Bojkowa .
Już w pierwszym zdaniu linkowanego przez OczQa artykułu masz odpowiedź dlaczego...
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #92 : 23 Wrzesień 2016, 15:15:01 » |
0
|
Ech, dziennikarze chyba trochę pokręcili. Jeżeli budynek był chroniony na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, to był ujęty w gminnej ewidencji zabytków. W takiej sytuacji pozwolenie na rozbiórkę wymaga uzgodnienia z konserwatorem zabytków (jest informowany i może zgłosić sprzeciw). Natomiast jak najbardziej możliwe jest, że w ramach opracowywania czy zmiany miejscowego planu zagospodarowania (koniecznego jeśli na działce ma powstać biurowiec) możliwe było wykreślenie z gminnej ewidencji i wtedy o samej rozbiórce konserwatora nikt nie będzie informował. Tyle, że wykreślenie też powinno być konsultowane z konserwatorem.
Chyba nastąpiło jakieś zakrzywienie czasoprzestrzeni, jeżeli ten budynek pochodził z lat '50 (choć część budynków na powojennej S-Łce wygląda jakby wybudowali je Niemcy za Adolfa). Ale w sumie drzewa w skierniewickim parku też w odpowiednim momencie stały się kilkudziesięcioletnimi najwyżej samosiejkami. Szybko urosły, bo ziemia tam jest podobno wyjątkowo żyzna.
Przy okazji - brak wpisu do rejestru nie oznacza, że obiekt nie był zabytkiem. Co ciekawe, teoretycznie można odpowiadać karnie za zniszczenie zabytku, który w żadnym rejestrze ani nawet w ewidencji nie figurował. Kluczem jest ocena wartości historycznej, artystycznej lub naukowej.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #93 : 23 Wrzesień 2016, 15:46:52 » |
+1
|
I jeszcze drobne uściślenie - budynek, o którym mowa nigdy nie był budynkiem kolejowym. Z koleją łączyło go wyłącznie to, że stał zaraz przy peronie. Mieściły się w nim biura kopalniane. Informacja jakoby była to stacja szerzy się jak zaraza po forach i grupach na fb i wprowadza ludzi w błąd. Ba, wiele osób nie odróżnia tego budynku od budynku stacyjnego na Trynku i linkuje do wieści o rozbiórce artykuły odnoszące się do Trynku dodatkowo pogłębiając jeszcze chaos informacyjny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #94 : 26 Wrzesień 2016, 13:09:52 » |
0
|
Ten wariant jest świetny ! Ale. W przyszłym roku rusza przebudowa zbiornika Pniowiec na kąpielisko miejskie więc działki są już kupione przez miasto .
Dzięki. żeby pozostać dalej w temacie marzeń, to otwierałoby możliwość budowy linii dalej po groblach. A może i nie. Ale skoro (na zdjęciach satelitarnych) widać ciężarówki z naczepami samowyładowczymi, tzn że konstrukcja drogi przewiduje ruch samochodów których masa może sięgać 30 ton.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
boris-cz
Młotkowy
Długość toru:: 50 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #95 : 26 Wrzesień 2016, 17:08:52 » |
0
|
No i kontynuując ten temat (marzeń), byłoby bliźej do Nędzy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rocketfuel94
|
|
« Odpowiedz #96 : 12 Październik 2016, 11:35:25 » |
0
|
Niestety nie oszukujmy się kolejka nigdy do Gliwic nie wróci...
|
|
|
Zapisane
|
Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #97 : 12 Październik 2016, 11:39:41 » |
0
|
Ewentualnie do Bojkowa da się dojechać. W Mysiej Górze i na nasypie nad drogą jest trochę torów
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Rocketfuel94
|
|
« Odpowiedz #98 : 12 Październik 2016, 13:04:17 » |
-5
|
Jeżeliby założyć jakieś stowarzyszenie i zacząć wspólnie coś robić to może jakiś fragment dałoby się odtworzyć ale generalnie szansy nie widzę....
|
|
|
Zapisane
|
Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
|
|
|
Łukasz
SGKW
Długość toru:: 203 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #99 : 12 Październik 2016, 17:53:28 » |
+6
|
Jeżeliby założyć jakieś stowarzyszenie i zacząć wspólnie coś robić to może jakiś fragment dałoby się odtworzyć ale generalnie szansy nie widzę....
Jeśli są chęci, to polecam zainteresować się działaniami prowadzonymi na stacji w Rudach albo w Bytomiu, tam wiedzą co robić a i nie trzeba zakładać stowarzyszenia bo już są struktury opiekujące się tymi miejscami. Jeśli nie ma czasu, to zawsze zostaje możliwość wsparcia finansowego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|