Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:28:11 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs - uwagi, propozycje, dyskusja  (Przeczytany 50812 razy)
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 07 Września 2010, 12:55:52 »
0

Jak więc widać mój post miał na celu zwiększenie horyzontów, 
A mój określenie prawidłowej nazwy. 
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #21 : 07 Września 2010, 13:14:22 »
0

I słusznie.. wszak to pióro i wpust... a tak na marginesie... albo nie... zostawię sobie to pytanie na WK
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #22 : 18 Września 2010, 21:41:22 »
0

Halo nie to żebym się czepiał, ale czemu nikt nie wspomniał o zamkach iglicowych zwanych sponami? Przecież spona to taki sam zamek jak trzpieniowy tyle, że trzpieniowy zabezpiecza iglicę odlegającą a spona przylegającą. Widze tu pewne uchybienia
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #23 : 18 Września 2010, 22:50:11 »
0

Fidziu też o sponach pomyślałem, jednak istotną różnicą jest to, że ww zamki mocuje się na stałe (lub prawie), zaś sponę trzeba montować i demontować przy zabezpieczaniu-odbezpieczaniu...




Jest jeszcze pewne rozwiązanie zwane zamkiem uniwersalnym:


czyli nowoczesne wcielenia zamka Gotza.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #24 : 19 Września 2010, 06:54:41 »
0

Jest to różnica, jednak kolega pytanie wcześniej nie wspominał nic o zamkach stałych/zdejmowalnych
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #25 : 24 Grudnia 2010, 11:34:33 »
0

Wiecie co wydaje mi się, że ten konkurs zboczył na nieco niedobry tor. 80% pytań dotyczy budowy silników i innych technicznych ustrojstw, które są wpakowane w przeciętną lokomotywę. Dzięki temu grono odbiorców, jak i pytających i odpowiadających drastycznie się zawęża. Ludzie ja rozumiem, że Was budowa silnika czy skrzynki biegów interesuje, ale nie róbcie z konkursu quizu dla początkującego inżyniera...
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #26 : 24 Grudnia 2010, 13:16:26 »
0

Zgadzam się z Andrzejem.
Chciałem napisać tego posta już dawno, ale stwierdziłem że jeszcze się powstrzymam.
Koleje wąskotorowe to nie tylko dywagacje o budowie silnika. Konkurs mógłby być doskonałym sposobem promocji naszego hobby. Pod warunkiem, że otworzycie się także na innych, mniej "umechanicznionych" hobbystów.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #27 : 24 Grudnia 2010, 13:27:16 »
0

Pytania zaczynają przypominać o takie:

568. Używając dowolnej metody defektoskopii oceń ile razy w ciągu sezonu zimowego pan Mietek, zacny maszynista Kolei XYZ, podgrzewał sobie piwo stawiając je na silniku lokomotywy ABC. Można się pomylić o 2. Znajdź również fragment silnika, na którym można umieścić butelkę, bez zagrożenia dla jej zawartości.

bądź:

666. Podaj ilość podkładów kolejowych w stanie co najmniej 50% rozkładu gnilnego (przyjmijmy dopuszczalny odchył 2%) znajdujących się w sezonie 1970-1971 w obrębie stacji XYZ na kolei ABC. Jako teren stacyjny należy przyjąć teren określony w dokumencie wydanym w 1920r. na podstawie badań geodezyjnych radzieckich naukowców. Można się pomylić o 5 podkładów.


Oczywiście przerysowuję ale tak ten konkurs dla mnie wygląda od jakiegoś czasu.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 25 Grudnia 2010, 08:52:19 »
0

Akurat uważam że moje ostatnie pytanie nie jet takie nie osiągalne dla wszystkich. Wystarczy przyjrzeć się tym zdjęciom i już nawet nie trzeba zbliżać się do lokomotywy. Wystarczy trochę spostrzegawczości a nie wiedzy inżynieryjnej. To jest inna wersja pytania dopasuj element do obrazka.

No ale trudno niech toś inny zada to 242 pytanie .
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #29 : 25 Grudnia 2010, 14:02:50 »
0

Panowie silnikowcy!

Jakich trzeba argumentów, aby przekonać Was, że z konkursu popularnonaukowego zrobiliście sobie Kącik inżynier, gdzie dywagujecie o niuansach o których większość użytkowników nie chce dyskutować. Widać to choćby po ilości userów odpowiadających na pytania.
Mnie nie przekonały argumenty, że to banalne, że wystarczy spojrzeć na silnik.
Może najwyraźniej większość userów (razem ze mną) jest za głupia, żeby takie sprawy jak schemat działania silnika zrozumieć.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #30 : 25 Grudnia 2010, 14:51:47 »
0

Panowie silnikowcy!

Jakich trzeba argumentów, aby przekonać Was, że z konkursu popularnonaukowego zrobiliście sobie Kącik inżynier, gdzie dywagujecie o niuansach o których większość użytkowników nie chce dyskutować. Widać to choćby po ilości userów odpowiadających na pytania.
Mnie nie przekonały argumenty, że to banalne, że wystarczy spojrzeć na silnik.
Może najwyraźniej większość userów (razem ze mną) jest za głupia, żeby takie sprawy jak schemat działania silnika zrozumieć.

Kolego mam wrażenie że gdyby nie nasza mała grupka tzw.silnikowców to "wieczny wytężacz umysłów"popadałby w zastój.
Więc towarzysze z sekcji foto,archeo,numerologi i innych,zacznijcie główkować swoimi humanistycznymi umysłami i zacznijcie zalewać "WK" falą pytań wam pasującyh,a póki co nie marudzcie że grupa fanów techniki kolejowej sprawdza swoją wiedzę i dobrze się przy tym bawi
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2010, 14:55:22 wysłane przez Jakub Szadkowski » Zapisane

Jakub Szadkowski
Phinek
Gość
« Odpowiedz #31 : 25 Grudnia 2010, 23:53:18 »
0

I kolega Dobrzyn który nie jest stricte "silnikowcem" dał radę... oczywiście można by się bawić w szukanie niuansów, ale taka prosta odpowiedź jak najbardziej pasuje do zadanego pytania...

Prośba do kolegów nie technicznych, aby dostrzegli, że na ostatnie 20 pytań:
- ponad 10-13 było pytaniami ściśle historycznymi, których czysty "silnikowiec" nie ma nawet szans rozwiązać
- jedno historyczne spowodowało obstrukcję konkursu... (cysterny GKW)
- ostatnie "tyrada" pytań technicznym ma AŻ 4 pytania, wobec ciągłości 10 pytań historycznych (z jednym historyczno-ogólnym) - od 227 do 236 (ogólne 230 zadane przez Romasa).
- pytanie 240 rozpoczynające cykl pytań "silnikowych" było łatwe do wyszperania... praktycznie na każdej kolejce jest instrukcja do silnika i wystarczyła nie tyle wiedza silnikowa (bez wątpienia ja tej kolejności na pamięć nie znam), ale wiedza gdzie tej informacji szukać.
- pytanie 241 (moje) owszem było stricte techniczno-silnikowe, aczkolwiek znalezienie na nie odpowiedzi też nie było trudne... wobec podanego przeze mnie danych w wyjaśnieniu do pytania 240 można było przeczytać jak jest "znormalizowany sposób" można było zatem albo strzelać (silników na kolejach zwłaszcza wąskotorowych jest niewiele) albo zerknąć do dowolnej literatury silnikowej (instrukcji obsługi lokomotyw).
- dwa ostatnie były zilustrowane zdjęciami lub linkami do nich co pozwalało na rozwiązanie zagadki bez znajomości wiedzy silnikowej... ba na 242 po prostu można było strzelać (prawy/lewy)
- te dwa ostatnie pytania były wręcz redagowane pod humanistów i dawały możliwość przejęcia pałeczki... co zresztą nastąpiło.

Proszę więc czasem wczuć w rolę osoby wykształconej technicznie, której totalnie zwiewa gdzie w którym roku stał jakiś tam parowozik i z jakiej kolejki pochodził... Ostatnią prośbę Grzegorza chyba specjalnie sobie zachowam i zaczytuje przy najbliższej okazji, kiedy pojawi się 4 pod rząd pytanie historyczne.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #32 : 26 Grudnia 2010, 01:19:57 »
0


Ostatnią prośbę Grzegorza chyba specjalnie sobie zachowam i zaczytuje przy najbliższej okazji, kiedy pojawi się 4 pod rząd pytanie historyczne.

Jacku, litości. I tak już jestem przegrany w "środowisku"
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 26 Grudnia 2010, 01:23:41 »
0

Dajcie spokój  .
Cytuj
Ustalmy że pytania a właściwie ich charakter nie mogą się powtarzać. Jedno silnikowe - następne ma być z innej beczki. Co Wy na to?

Zadać ciekawe pytanie spełniające wymogi niniejszego konkursu wcale nie jest łatwo... Przyznam, że w moim przypadku to właśnie bardziej brak pytań a nie odpowiedzi (zawsze można poszperać w literaturze, czy wręcz strzelać ) przesądził o odpuszczeniu tematu. Zresztą z uwagi na ogólne ostygniecie wątku było w ostatnim czasie sporo okazji do przejęcia inicjatywy zgodnie z regulaminem przez dowolną z frakcji nawet bez udzielenia odpowiedzi. Problem w tym, że zapewne nikt z nie miał lepszych pomysłów na pytanie. Mam wrażenie, że po prostu "wieczny konkurs" okazał się wiecznym tylko z nazwy... Formuła się wyczerpała i tyle. Możemy dobić do Wielkiego Finału, czyli pytania nr 250 i szlus.
Co potem?
Można pozostawić wątek w formie otwartej i jak ktoś znajdzie jakąś fajną zagadkę - niech jedzie - może ktoś odpowie (choć chyba lepiej stworzyć do tego celu osobny wątek zagadkowy).
Można temat zamknąć i podsumować. W ostatnim poście podać statystykę, zwycięzców, uścisk ręki Prezesa i na koniec.
Można zawiesić i obiecywać sobie, że "kiedyś" (gdy uruchomimy już wszystkie kolejki w kraju ) do niego powrócimy.

Cytuj
Może wydzielić oddzielny konkurs silnikowy?
Wydzielanie działów "mechanicznych", "historycznych", "rozkładowo-taryfowych" itp. w sytuacji gdy całość zamiera mija się w moim odczuciu z celem...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #34 : 26 Grudnia 2010, 10:57:21 »
0

Ja się specjalizuje w małych silnikach benzynowych. tak do 600 do 1054cm3 I niniejszym zrzekam się prawa do zadania pytania. Nic konstruktywnego nie umiem wymyślić
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #35 : 30 Grudnia 2010, 00:09:06 »
0

No, 24h minęły. Jak nit nie ma pytanka to ja mogę zapodać...
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #36 : 30 Grudnia 2010, 12:31:50 »
0

Dawaj.. bo jak ja podam to się znowu okaże, że jestem monotematyczny 
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #37 : 30 Grudnia 2010, 12:40:49 »
0

a nie jesteś?
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Phinek
Gość
« Odpowiedz #38 : 30 Grudnia 2010, 12:45:28 »
0

Jestem  ... jak każdy 
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #39 : 30 Grudnia 2010, 13:55:00 »
0

A moze czas najwyższy podzielić Wieczny Konkurs na część techniczną (zaczyna się robić fajne kompendium wiedzy) i część ogólnokolejową (tak aby każdy mógł spróbować swoich sił w różnej tematyce kolejowej) ?
Zapisane

Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!