KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #20 : 21 Lipiec 2010, 21:27:36 » |
0
|
No, skoro dział moderacji takie OT wali, zatem i Kuc coś doda... wzięłaby na koszt operatora Px i eliminowała by krzaki rozpędem... Ale ja o czymś zupełnie innym pisałem - o absurdach regulaminów, przepisów, zarządzeń i zaświadczeń o źródłach finansowania których ktoś chciał by wymagać na linii, którą już nic nie pojedzie, bo jak na rozkradzionej, odciętej od świata linii można jeździć? No, chyba że Kolega Drezyniarz miał by coś w tej kwestii do powiedzenia... Pamiętam rozmowy grupy drezyniarzy z Sochaczewem, aby mogli "legalnie", znaczy za wiedzą Gwary, spenetrować nieużywany od 100 lat szlak do Wyszogrodu. Na przeszkodzie stanęły, oprócz 30-letnich drzew, owe regulaminy, które skutecznie zniechęciły grupę pasjonatów do jakichkolwiek działań. Panowie, gdzie sens, gdzie logika? Jeśli zależy nam na wąskich torach to przestańmy być świętsi od papieża i nie wymyślajmy absurdów których źródłem jest słynna teza "Moje jest bardziej mojsze".Czekając na powalającą falę krytyki oddalam się... Jeden nie daj boże śmiertelny wypadek a pojawia się prokurator i pyta jakim prawem oni się tam znaleźli i wychodzi na jaw łamanie prawa przez drezyniaży i osobę która im pozwoliła... a wtedy białołęka nie wymięka albo wronki welcome too.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #21 : 21 Lipiec 2010, 21:36:50 » |
0
|
Nie mieszajmy Sochaczewa z resztą... Sochaczew zwłaszcza ten oryginalny MuzKolowy z przed lat to było muzeum nie tylko kolejnictwa w sensie techniki, ale i kolejarzy w sensie mentalności. Tam obok kwitów na prowadzenie drezyny, świadectwo typu i stanu technicznego... czyli cała papierkologia drezyny + ekipa była wymagana znajomość szlaku, której nikt nie miał z przyczyny choćby wieloletniego zarastania linii. Po za tym po co znajomość szlaku przy prędkości 5 km/h.
Jak by nie było obstawiam skrzynkę piwa przeciwko szklance wody, że jak się zbierze grupa 3-4 świadomych kumatych z wózkiem torowym to SKPL da im zielone światło na udrażnianie szlaku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #22 : 21 Lipiec 2010, 21:41:59 » |
0
|
Ten post odnosi się do wypowiedzi KKK
Co wy hobbyści wiecie o śmiertelnych wypadkach... Ech...
Po raz kolejny dyskusja zboczyła z merytorycznej: Tor kilometr ..,... do ..,... jest; kilometr ..,... do ..,... nie ma do rangi jak to się powinno zabezpieczać przed... i tu właśnie nie napiszę przed czym.
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Lipiec 2010, 21:44:10 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #23 : 21 Lipiec 2010, 21:53:55 » |
0
|
A czy nie prościej napisać, że od Zbierska 500 metrów jest, a resztę zdobędziemy... Czy to właśnie nie taka odezwa "do ludu" czyni motywację?
Jak podasz dokładny opis od-do i z wyliczeniem sztuk pogniłych podkładów to będzie to tylko i wyłącznie element demotywujący...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #24 : 21 Lipiec 2010, 22:07:19 » |
0
|
A czy nie prościej napisać, że od Zbierska 500 metrów jest, a resztę zdobędziemy... Czy to właśnie nie taka odezwa "do ludu" czyni motywację?
Jak podasz dokładny opis od-do i z wyliczeniem sztuk pogniłych podkładów to będzie to tylko i wyłącznie element demotywujący...
Witam. Mam pytanie . Czy ten odcinek jest przejęty od PKP, czy pozostaje nadal jego własnością? Pozdrawiam. Bogdan.
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #25 : 21 Lipiec 2010, 22:10:58 » |
0
|
A to do posta Phinka:
Ale konkretny! Nie wstydźmy się tego, nad czym zapanować nie mogliśmy. Skoro ktoś (Łukasz) pyta, to odpowiedzmy Mu bez szukania podtekstów. Wszak owe zacne forum powinno być kompendium rzetelnej wiedzy stojące frontem do młodszych pasjonatów. Mam rację Kolego Phinku?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #26 : 21 Lipiec 2010, 23:03:05 » |
0
|
No i zdaje mi się, że jak w 90% jeszcze PKP czyli kaszana straszna, ale w użyczeniu itd... to znaczy, że domniemywać należy, że zarządcą jest ciągle SKPL i to do niego należy stukać jak się chce wózek torowy przetoczyć.
Specjalnie piszę "wózek torowy", bo przecież to waży mało a już jest pojazdem szynowym. A raczej nikt mi nie zaprzeczy, że odkrzaczenie 1 km toru jest fajniejsze, jak się można po nim przejechać. A skoro można się ubytków spodziewać, toteż wózek jest lekki i łatwo przenieść nad brakiem niż np. ciężką Wmcetę.
Polecam więc koledze Łukaszowi wykonanie telefonu do Zbierska i umówienie się na miejscu... najlepiej z kilkoma innymi chętnymi. W razie czego jak się nie uda i Was SKPL pogoni mimo sensownego przygotowania, to macie u mnie skrzynkę za chęci... a jak się uda wam odkrzaczyć do Turku i dojechać tam wózkiem torowym (nawet z przenioskami) to stawiam 2 skrzynki i 5 kg gientej celem jej przygrzania na ognisku.
Kucyku, czy na Twą znajomość kuchni biesiadnej można będzie liczyć w razie sukcesu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #27 : 22 Lipiec 2010, 00:02:20 » |
0
|
Przypomina mi sie w tym momencie stary, słynny skecz Kabaretu "Dudek" o sęku i taki cytacik z niego: "że mnie coś podkusiło powiedzieć jego ten sęk", a raczej "regulamin"..... Rzeczony skecz wygląda tak:
Tak swoją drogą polecam, to cymesik  Tu nie chodzi o kolejną opasłą instrukcję "WDXSDGRE-715a/cd-bzw4", a o elementarne porozumienie na czyj koszt i na czyją odpowiedzialność! Do jasnej anielki, drezynowa, ale też kolej! Są szyny, są przejazdy, można sobie coś obciąć, pod coś wjechać i coś tam trzeba wyciąć, uzupełnić, opryskać itd. Nie chodzi o stawianie zapór nie do pokonania, a o sprecyzownie, takie zwykłe zdroworozsądkowe i dupochronne, sprecyzowanie zakresu uprawnień, zobowiązań i odpowiedzialności. Chodzi o prosty dokument, sporządzony choćby na kartce w kratke z bloku listowego pismem odręcznym określający prawa, obowiązki i odpowiedzialność stron, do jasnej anielki! Rozumiem, że na żywo czasem seplenię, ale nie wiedziałem, że na piśmie też mam wadę wymowy i tak ciężko mnie zrozumieć. Miałem wrażenie, że po 4 latach logiki formalnej opanowałem sztukę precyzyjnego wysławiania się.... No chyba, że to ja jestem ok, a czytający cierpią na dysleksje, dysgrafię czy inne dysmózgowie... Entschuldigen Sie mir bitte, Herr Kutzick, jeśliś poczuł się tym dysmózgowiem urażony, to trudno - będę miał tym większa motywację żeby w końcu do tego Piaseczna z flaszeczką przybyć i odprawić ceremonię przebłagalno - pokutną  A co do hobbystów - mój drogi, hobbystami to byliśmy 9 lat temu, od tej pory nasze pociągi przejechały kilkaset tysięcy pociągokilometrów, przewiozły kilkaset tysięcy podróznych, zaliczyliśmy trochę dzwonów na przejazdach, wypadek śmiertelny też się zdarzył...
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Lipiec 2010, 01:27:24 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
Drezyniarz
Młotkowy
 
Długość toru:: 113 m
W terenie
Cenzura to początek DYKTATURY
|
 |
« Odpowiedz #28 : 22 Lipiec 2010, 01:40:42 » |
0
|
No tak ładny pasztet z tym kawałkiem torów. Panowie, jeśli chodzi o ten nieszczęsny regulamin, który wywołuje tyle emocji to ja bym proponował coś takiego: jest, NETYKIETA to niech będzie DREZYKIETA i te zalecenia było by dobrze spełnić. A więc zaczynamy: 1 absolutna podstawa to jakikolwiek działający HAMULEC 2 dobrowolny sygnał dźwiękowy np.: wuwuzela, gwizdek lub inne hałaśliwe coś ( czyż wśród MK nie ma łowców RP1 ) 3 jakieś oświetlenie latarka czy nawet lampa naftowa ( w czasie nocnych eskapad, czemu nie  ) 4, co najmniej jeden osobnik drezynowy nie wykazujący używania ognistej wody  5 kamizelki odblaskowe 6 zapas giętej na ognisko  7 dobrze by było spytać gospodarza danych torów, że jakaś grupa świrów wyposażona w dobre chęci chce pozwiedzać zarośla rosnące na między torze. Te zalecenia nie powinny odstraszyć potencjalnych pasjonatów a jednocześnie zapewnią tym sympatycznym ludziom jakiś poziom bezpieczeństwa przy obcowaniu ze stalowymi szlakami. P/S dobrze by się stało gdyby lokalna grupa MK dbała by o taki odcinek torowiska a nawet założyłaby skromną kolej drezynową..... A niedowiarkowie, którzy myślą sobie, że to się nie uda niech obejrzą sobie www.drezyny.eu i zobaczą, że jak będą tory to i gościnne jeden z pojazdów tam zaprezentowanych odwiedzi i pojeździ na takich nieużywanych torach.
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Lipiec 2010, 01:43:13 wysłane przez Drezyniarz »
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #29 : 22 Lipiec 2010, 02:16:53 » |
0
|
Parafrazując pewnego zakonnika z miasta na T.: zdroworozsądkowy głos w naszych domach  No właśnie - moze miast pomstować i wydziwiać spróbujemy stworzyć taki modelowy, tfu, regulamin?
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Lipiec 2010, 02:22:55 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #30 : 22 Lipiec 2010, 11:26:57 » |
0
|
Oferta dla inwestora - Turecka Strefa Inwestycyjna http://www.tig.turek.pl/?ids=3Na terenie powiatu tureckiego, w tym również na terenie miasta biegnie kolejka wąskotorowa w postaci Kaliskiej Kolei Dojazdowej na trasie Opatówek - Zbiersk - Turek. Kolej ta istnieje od 1914 roku. Jej długość eksploatacyjna to 58,7 km, natomiast punkt styczny z siecią PKP znajduje się w Opatówku (powiat Kalisz).
Turkowska stacja kolei dojazdowej może obsłużyć kilka pociągów na dobę. Posiada również duży plac załadunkowo- wyładunkowy. Przewozy w ruchu towarowym odbywają się na całym odcinku linii Kaliskiej Kolei Dojazdowej Opatówek - Turek Troszkę nieaktualne informacje.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Łukasz 1982
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #31 : 23 Lipiec 2010, 18:48:45 » |
0
|
Widzę ,że dyskusja jest ostra! ale to dobrze. Nie warto zastanawiać się czy spis czy cokolwiek jest warte i to czy komuś jest to potrzebne, warto robić to co się lubi. Mało z Was kolegów robi to co lubi, mi szkoda czasu na to by rozpisywać się na forum czy to ma sens czy też nie!. Jeśli ktoś myśli jak ja to proszę o kontakt na mój email.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
errorr
Nowicjusz

Długość toru:: 40 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #32 : 23 Lipiec 2010, 23:45:35 » |
0
|
trochę zdjęć z omawianego szlaku (poza częścią Grzymiszew - Turek). głównie w okolicach przejazdów, przystanków, stacji.. [przełom kwietnia i maja 2010] http://img826.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=dscn9699n.jpg
|
|
|
Zapisane
|
"Najpiękniejsze są takie podróże, które pamięć na zawsze zachowa, gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, a kolejka - wąskotorowa" (J. Kondratowicz)
|
|
|
Łukasz 1982
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #33 : 24 Lipiec 2010, 10:09:42 » |
0
|
Bardzo fajne zdjęcia:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #34 : 24 Lipiec 2010, 17:52:07 » |
0
|
Widzę ,że dyskusja jest ostra! ale to dobrze. Nie warto zastanawiać się czy spis czy cokolwiek jest warte i to czy komuś jest to potrzebne, warto robić to co się lubi. Mało z Was kolegów robi to co lubi, mi szkoda czasu na to by rozpisywać się na forum czy to ma sens czy też nie!. Jeśli ktoś myśli jak ja to proszę o kontakt na mój email.
Jestem ciekaw co chcesz osiągnąć pisać tutaj na forum. Bo poziom ignoranctwa jaki reprezentujesz jest po prostu porażający. Chcesz abyśmy szanowali Twój czas, a Ty nie szanujesz naszego. Nie podałeś żadnego argumentu dla którego Twoja propozycja jest warta uwagi. I daruj sobie prywatne jazdy w stylu że nie każdy robi to co lubi. Ja robię i co z tego?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #35 : 25 Lipiec 2010, 09:03:09 » |
0
|
Bardzo fajne zdjęcia Bardzo fajne, to mało powiedziane. Ja bym je określił, oprócz: - wykonane z zastosowaniem odpowiedniej techniki (dobre operowanie zoomem dające ciekawe efekty), - wykonane z pomysłem, zmysłem estetycznym i dbałością o jakość, przede wszystkim jako bardzo klimatyczne. Niestety w często powtarzającym się obecnie klimacie "Tak umierają koleje wąskotorowe".  Kolego Errorr, dałeś radę! 
|
|
« Ostatnia zmiana: 25 Lipiec 2010, 09:05:41 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #36 : 25 Lipiec 2010, 10:23:52 » |
0
|
A ja mam pytanie, czy to zdjęcie:  przedstawia wnętrze tego budynku:  ? Rozumiem że to jest dawna lokomotywownia/garaż drezyn w Turku?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
errorr
Nowicjusz

Długość toru:: 40 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #37 : 26 Lipiec 2010, 09:01:44 » |
0
|
dokładnie. to jest wnętrze tego budynku. jak widać trochę zmieniło się jego przeznaczenie. czym konkretnie był dawniej tego nie wiem. podejrzewam, że stacjonowały tam lokomotywy odpoczywające w Turku. innych tego typu budynków w okolicy nie stwierdziłem.
dziękuję za miłe słowa odnośnie zdjęć, choć nie mogę być ze wszystkich zadowolony nietety... poza tym muszę uzupełnić galerię o kilka miejsc, co postaram się zrobić w najbliższym czasie..
|
|
|
Zapisane
|
"Najpiękniejsze są takie podróże, które pamięć na zawsze zachowa, gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, a kolejka - wąskotorowa" (J. Kondratowicz)
|
|
|
|
obserwator
|
 |
« Odpowiedz #39 : 27 Lipiec 2010, 10:38:33 » |
0
|
Witam, w imieniu kolegów z SKPL , tych piszących na forum chce zapytać skąd powzięli informacje że władzom Turku zależy na kolejce  W imieniu Karola Waszaka z Zarządu przekazuję informację że jak na razie jedynymi przejawami zainteresowania kolejką władz Turka są : - wezwania do zapłaty za opłaty związane z opadami atmosferycznymi ( 3500 zł na 1 m-c ) - wezwania do zapłaty za podatek od nieruchomosci ( 4000,00 zł na 1m-c ) BEZ KOMENTARZA
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|