Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 16:34:16 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: tabor.wask.pl  (Przeczytany 30393 razy)
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #20 : 29 Sierpnia 2010, 22:34:33 »
0

A ja się zapytam, czy jest jakiś backup bazy danych?  Na wszelki wypadek, gdyby się tak, nie daj Boże zdarzył jakiś atak hackerów spod znaku Gieruckiego, chcących zataić różnorakie machloje taborowe
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #21 : 29 Sierpnia 2010, 23:58:34 »
0

Ja zrobiłem Chichot

Ale to głównie dlatego aby ID był pojazd a nie jego oznaczenie... czyli po prostu przerzuciłem te dane via EditPAD, Word do Excela i tam sobie notuje na bieżąco to co zauważę (np. zmiany w stanie wagonów jak gdzieś jestem).
Zapisane
Marcin Wojda
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #22 : 30 Sierpnia 2010, 20:13:20 »
0

A ja się zapytam, czy jest jakiś backup bazy danych?  Na wszelki wypadek, gdyby się tak, nie daj Boże zdarzył jakiś atak hackerów spod znaku Gieruckiego, chcących zataić różnorakie machloje taborowe

Witam i pozdrawiam forumowiczów z okazji pierwszego postu. Archiwizacja bazy danych wykonywana jest regularnie, a archiwum przechowywane w kilku odległych od siebie lokalizacjach. :-)

Marcin Wojda
Zapisane
hugwa
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 30 Sierpnia 2010, 23:27:17 »
0

korzyść z zadymy: dwóch zacnych nowych ludków na forum 
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #24 : 30 Sierpnia 2010, 23:57:32 »
0

Witam i pozdrawiam forumowiczów z okazji pierwszego postu.
Bardzo się cieszę, że udało Ci się przezwycięzyć "forowstręt" i zawitałeś na naszym (mniej lub bardziej) zacnym Forum.

korzyść z zadymy: dwóch zacnych nowych ludków na forum  

Korzyść zdecydwana, mam nadzieję, że będzie to obecność trwała (na miarę możliwości).
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Phinek
Gość
« Odpowiedz #25 : 04 Listopada 2010, 13:58:34 »
0

tak trochę a propos...

Skoro tabor.wask.pl pozostaje jako archiwum, to może by jednak coś na 750mm.pl zmajstrować... zwłaszcza, ze można by to również rozszerzyć o dokładne opisy techniczne...

A tak mnie to natchnęło gdyż będąc przejazdem w Pleszewie przyuważyłem, że trochę wagonów rumuńskich tam ubyło... w ślad za tym zerknąłem na tabor.wask.pl i tam znalazłem:

Cytuj
2010-08-18
...
- Wraki wagonów Bxhpi Faur z Pleszewa zostały pocięte na złom (info Łowca)
...

BTW... Może kolega Łowca powróciłby jako zwykły użytkownik?

Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #26 : 04 Listopada 2010, 14:23:15 »
0

Jestem za. Zrobić coś, co byłoby dobrem wspólnym... I żeby nie skończyło się jak tabor.wask.pl
Może się dogadać i skorzystać z zasobów tabor.wask.pl ?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Phinek
Gość
« Odpowiedz #27 : 04 Listopada 2010, 14:27:57 »
0

Tylko tu pojawia się pytanie do mądrych głów z zakresu informatyki stosowanej... jak to zrobić, aby z jednej strony było to edytowalne niczym wikipedia a za razem dawało możliwości tabeli przestawnych?
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #28 : 04 Listopada 2010, 14:58:03 »
0

Spokojnie. Ja myślę że te informacje to powinien jednak ktoś zatwierdzać. W sensie napisać może każdy, ale ktoś czuwa nad tym.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #29 : 04 Listopada 2010, 16:18:56 »
0

Po co robić coś na nowo jaki już jest?? Autor strony nie ma na nio dalej czasu. Ale może ktoś mógłby dostać możliwość edytowania strony i wprowadzać dalsze aktualizacyjne?? Dodać spis brakujących lokomotyw. Może jakieś jeszcze zmiany.
Oczywiście wszytko zależy od autora strony czy wyrazi na to zgodę.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #30 : 04 Listopada 2010, 16:59:57 »
0

No właśnie po to robić coś nowego, że łatwiej wówczas zrobić większe przemeblowania... np. ja bym kilka rzeczy zmienił... a zwłaszcza przypisał ID do sztuki taboru a nie oznaczenia, bo przy obecnej bazie danych to mamy następujący mętlik:

Wls150:
Wyprodukowano 144 sztuki
w bazie tabor.wask.pl jest 157 egzemplarzy

Wls180:
Wyprodukowano 47 sztuk
w bazie tabor.wask.pl jest 52 egz.

Lxd2... 210 egz... itd.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #31 : 04 Listopada 2010, 19:31:48 »
0

No właśnie po to robić coś nowego, że łatwiej wówczas zrobić większe przemeblowania... np. ja bym kilka rzeczy zmienił... a zwłaszcza przypisał ID do sztuki taboru a nie oznaczenia, bo przy obecnej bazie danych to mamy następujący mętlik:

Tego rodzaju informacje przechowuje się w bazach danych, natomiast dane można prezentować praktycznie dowolnie zadając odpowiednie zapytania do bazy. Śmiem twierdzić, ze o wiele łatwiej będzie zmodyfikować system na tabor.wask.pl dokonując przy okazji aktualizacji
danych niż budować coś od nowa.

Magicznym kluczek który moim zdaniem pozwoliłby identyfikować maszyny w zakresie typu byłby numer fabryczny. Tak więc każda maszyna byłaby identyfikowana JEDNOZNACZNIE nr.fabrycznym oraz dodatkowo wieloznacznymi oznaczeniami właścicieli. Wrzucając zapytanie do bazy w postaci Lyd-211 dostaniemy wszystkie maszyny które kiedykolwiek nosiły takie oznaczenie natomiast wpisując XCV000/666 otrzymamy informację nt. konkretnej sztuki, chyba że i numery fabryczne się powtarzały...

Priorytetową sprawą jest w zestawieniu danych znalezienie danej opisującej jednoznacznie konkretną sztukę.

tabor.wask.pl w wydaniu spisu autobusów użytkowanych w Warszawie:
http://www.przegubowiec.com/bus/szuker/index.php

« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2010, 19:47:56 wysłane przez KLAN PALUCHOWSKICH » Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #32 : 04 Listopada 2010, 22:08:50 »
0

Śmiem twierdzić, ze o wiele łatwiej będzie zmodyfikować system na tabor.wask.pl dokonując przy okazji aktualizacji
danych niż budować coś od nowa.


Nie znam kulis tabor.wask.pl ale widząc, że osobnym rekordem jest:
http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50865
i
http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=51645

spodziewam się, że łatwiej zbudować nową architekturę bazy danych i przenieść same dane (po odpowiedniej obróbce) niż bawić się w jakiś interpreter danych ze starej bazy do nowych funkcji...

Oczywiście jeżeli autor serwisu tabor.wask.pl by się zgodził to można by wykorzystać z istniejącego serwisu grafiki, układ strony, adres...

Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #33 : 04 Listopada 2010, 23:14:20 »
0

spodziewam się, że łatwiej zbudować nową architekturę bazy danych i przenieść same dane (po odpowiedniej obróbce) niż bawić się w jakiś interpreter danych ze starej bazy do nowych funkcji...

Jeżeli problemem jest fakt że w bazie jeden egzemplarz występuje w postaci dwóch/kilku rekordów ale wszystkie mają conajmniej jeden element wspólny to scalenie tego to 2 minuty. Ba ! Można nawet tak skomponować zapytania do bazy danych żeby uzyskać efekt jaki nas interesuje w ogóle nie ingerując w bazę danych.

Powtórzę raz jeszcze. Architektura samej bazy danych to jedno a prezentowanie konkretnych danych to zupełnie osobna kwestia.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #34 : 04 Listopada 2010, 23:36:50 »
0

Widzisz tyle tylko, że ja po prostu takiego scalenia już dawniej dokonałem do własnych celów, więc dla mnie wykorzystanie danych, które już obrobiłem będzie łatwiejsze niż podchodzenie do zagadnienia od początku.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #35 : 08 Listopada 2010, 23:48:40 »
0

Panowie, w przypadku bazy danych opartej na mySql-u cała "logika" (czyli obróbka zapytań) jest zaszyta w kodzie php obsługującym stronę. Struktura samej bazy danych ma znaczenie poniekąd wtórne. Jeśłi jest bardzo pogmatwana albo bardzo niepraktyczna, wyjdą nam co najwyżej pokręcone / pokraczne zapytania do bazy danych.

Co do stworzenia jednoznaczych identyfikatorów rekordów to można, skoro nr taborowy kryterium jednoznaczności nie wyczerpuje, to można:

1. wykorzystać nr fabryczny jako klucz główny
2. jeśli i nr fabryczny nie jest jednoznaczy (bo np. się powtarzały) - stworzyć wielopolowy klucz główny oparty np. na nr taborowym i nr fabrycznym (o ile mySql taką możliwość oferuje)
3. skoro powyższe dwa nie spełniają kryterium jednoznaczności tudzież niepotrzebnie zabawę komplikują - nadać każdemu egzemplarzowi arbitralny nr identyfikujący w/w egzemplarz, przy czym numer spełnia jedynie rolę techniczną klucza głównego tabeli pozwalającą sprzęgać różne tabele bazy danych, a co za tym idzie - budować dowolne zapytania do bazy.
Zapisane
Marcin Wojda
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #36 : 09 Listopada 2010, 01:05:14 »
0

Cytat: dobrzyn
Jestem za. Zrobić coś, co byłoby dobrem wspólnym... I żeby nie skończyło się jak tabor.wask.pl
Może się dogadać i skorzystać z zasobów tabor.wask.pl ?

Pogłoski jakoby tabor.wask.pl się skończył są mocno przesadzone. On tylko mocno śpi.

Cytat: andrzej2110
Po co robić coś na nowo jaki już jest?? Autor strony nie ma na nio dalej czasu. Ale może ktoś mógłby dostać możliwość edytowania strony i wprowadzać dalsze aktualizacyjne?? Dodać spis brakujących lokomotyw. Może jakieś jeszcze zmiany.
Oczywiście wszytko zależy od autora strony czy wyrazi na to zgodę.

Jakieś dwa lata temu zastanawialiśmy się nad bardziej otwartą formułą całego serwisu wąsk.pl. Było kilka ciekawych pomysłów, np. możliwość zgłaszania modyfikacji wpisów w bazie danych wraz z ich zatwierdzaniem przez opiekunów poszczególnych sekcji serwisu.  Rozważaliśmy też możliwość zakładania przez inne osoby galerii autorskich, które byłby zintegrowane z cały serwisem. Niestety do ich realizacji nie doszło, również z powodu mojego chronicznego braku wolnego czasu, rozbudowa więc została odłożona na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Cytat: Phinek
No właśnie po to robić coś nowego, że łatwiej wówczas zrobić większe przemeblowania... np. ja bym kilka rzeczy zmienił... a zwłaszcza przypisał ID do sztuki taboru a nie oznaczenia, bo przy obecnej bazie danych to mamy następujący mętlik:

Z jednej strony łatwiej (brak balastu starych rozwiązań), z drugiej trudniej (opracowanie od nowa to w znacznej mierze powtórne wykonanie tej samej pracy). Przypisanie identyfikatora do egzemplarza było przez nas rozważane (tabela z historią oznaczeń egzemplarza jest w bazie do dziś, tyle że nieobsługiwana), ale zostało odrzucone w ramach uproszczenia architektury serwisu - dysponowaliśmy dość ograniczonym budżetem czasowym. Choć podejrzewam, że przy przebudowie funkcjonalności byłaby to jedna z pierwszych rzeczy, którą bym zmienił.

Cytat: Phinek
spodziewam się, że łatwiej zbudować nową architekturę bazy danych i przenieść same dane (po odpowiedniej obróbce) niż bawić się w jakiś interpreter danych ze starej bazy do nowych funkcji...

Z technicznego punktu widzenia to nie sama struktura bazy danych była tutaj problemem, a jej obsługa w funkcjach takich jak edycja czy wyszukiwanie danych. No ale to temat na zupełnie inne forum.

Odnośnie zgody ewentualnego wykorzystania bazy danych serwisu tabor.wask.pl do budowy innego serwisu musiałby się wypowiedzieć Paweł. Bez jego zgody import (włączając to nawet ręczne przepisanie) tych danych byłoby naruszeniem jego praw autorskich. Bo baza danych to też utwór i podlega ochronie ustawowej.

Reasumując tabor.wąsk.pl w najbliższym czasie raczej nie będzie aktualizowany, ale to nie znaczy, że tak będzie zawsze. Być może wkrótce pojawią się plany poszczególnych typów taboru. Rysunki powstają jako efekt uboczny mojej działalności modelarskiej, więc ich wykonanie jeszcze trochę potrwa. Plany Lxd2, Px48, 60W już są, 72W jest w trakcie realizacji.

Aktualizacja zawartości samej bazy danych leży wyłącznie w gestii Pawła. Z mojej strony rozbudowa funkcjonalności możliwa będzie na początku przyszłego roku, ale nie wiem, czy bez aktywnego udziału Pawła jest sens ją przeprowadzać. Osobiście będę go namawiał do "odhibernowania" taboru, jeżeli ktoś uważa podobnie, to niech męczy autora serwisu tabor.wąsk.pl śląc e-maile na jego adres. 
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #37 : 09 Stycznia 2013, 20:39:21 »
+1

Ej, co jest z wąsk.pl?
Dziś wchodzę i widzę że coś niepokojącego się dzieje. Wypadły pozycje taboru eksploatowanego w przemyśle!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #38 : 09 Stycznia 2013, 20:52:33 »
+1

Też to zauważyłem, swego czasu wypadły z niego wagony 1Aw i 3Aw...
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Kaczor
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #39 : 12 Stycznia 2013, 18:17:18 »
0

Nie ma też MBd1, Tw47, Tw53, V10C, 802S...
Zapisane

Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!