Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:32:43 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: W6a  (Przeczytany 28623 razy)
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #20 : 03 Października 2010, 09:13:39 »
0

Jacku, a czy nie lepiej aby taki samochód przywalił w lokomotywe/wagony niż w gościa???  Czego będzie bardziej szkoda??? Odprysku farby na maszynie czy gościa, ktory zginął???
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 03 Października 2010, 13:00:05 »
0

Przede wszystkim, jak się chce wyrzucać desant , należałoby ustawić znak T8 (wywalając przy tym wszystkie inne A-10, G-1, G-3 i G-4) i zapomnieć o pierwszeństwie. Dzięki temu nie będzie ogłupiania kierowców, którzy w pewnym momencie zaczynają mieć wątpliwości. W Pajacowie Górnym, widząc zbliżający się pociąg, stanął i czekał potem jak ta dusza wołowa, bo się okazało, że pociąg też się zatrzymał, wysiadł z niego śmieszny ludzik i dopiero zaczął zatrzymywać ruch. Jedzie sobie dalej i trafia w okolice Piaseczna, mając w pamięci lekcję z Pajacowa: Ludka nie ma, znaczy się droga wolna... a tu Bogdan z Buczkiem...
Ale o tym już było...

Uważam, że problem trąby został pięknie zanalizowany przez Kuca .
Ament.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 03 Października 2010, 14:20:16 »
0

Przede wszystkim, jak się chce wyrzucać desant
Kwestia wyrzucania desantu nie jest kwestią czyjegoś "chcenia". Jest za to dość ściśle uregulowana - jest to konieczne na przejazdach kategorii A, oznaczonych wskaźnikami WW1 i WW2.
Jestem bardzo ciekaw, co powiedzą zwolennicy tez o "pajacach" gdy na takim przejeździe pociąg nie zatrzymawszy się kogoś zabije... Jest to właściwie tak samo nieodpowiedzialne jak przejeżdżanie przez przejazd z rogatkami bez ich opuszczania.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #23 : 03 Października 2010, 18:11:11 »
0

Wiesz, jeśli przejazd ma kat. A, to nie ma zmiłuj. Można co najwyżej zamontować rogatki obsługiwane bezpiecznie z pobocza drogi... Przejazd kat. A powinien być też odpowiednio oznaczony od strony drogi (czyli A-9, cała paleta G-1 i bez naszego ukochanego krzyża).
Większość przejazdów na naszych wąskich torach ma jednak kat. D i tam pajacowanie jest pomysłem operatora.

Ja jednak o czymś innym chciałem...
W ramach niedzielnego fantazjowania zastanawiałem się, czy nie dałoby rady poprawić bezpieczeństwa na przejazdach kat. D przez najruchliwsze drogi, poprzez zastosowanie żółtego oświetlenia błyskowego np. przy krzyżu św. Andrzeja...

U wielu kierowców w dłuższej trasie występuje efekt "widzenia tunelowego" - koncentrują się jedynie na tym, co na drodze. Mocny błysk światła ostrzegawczego powinien skutecznie zwrócić ich uwagę...
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że może to nie na miejscu w sytuacji gdy na opał do ogrzania szopy nie starcza, ale w sumie elementy tego typu nie są już tak strasznie drogie.
Dokładnie chodzi mi o coś takiego:
- Drogowe lampy wczesnego ostrzegania na diodach LED - światło żółte, błyskowe (np. Takie)
- Zasilanie autonomiczne za pomocą baterii słonecznej (np. Takiej). Myślę, że powinno spokojnie wystarczyć.
- Sterowanie automatyczne za pomocą czujników lub radiowo bezpośrednio z lokomotywy (kolejne kilka stów).
Oczywiście cały pic polega na tym, że lampa błyska gdy nadjeżdża/przejeżdża pociąg...
W wersji wypasionej można pomyśleć o dorzuceniu jeszcze po jednej zwykłej lampce migającej pod znak A-10 zsynchronizowanej z systemem tak, żeby zapalała się z pewnym wyprzedzeniem. Oczywiście to już wymaga poważniejszych uzgodnień z zarządcą drogi i nieco większych inwestycji (doprowadzenie kabla).
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2010, 18:24:10 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Phinek
Gość
« Odpowiedz #24 : 03 Października 2010, 18:29:43 »
+1

@ "pajacowanie"... chciałbym przypomnieć kolegom, którzy budują w domu liczne makiety w wielu skalach, że oznakowanie i kategoria przejazdu nie jest tylko wyłącznie sprawą posiadanej gotówki (w skali H0 parędziesiąt złotych) ale także uzgodnień z zarządcą drogi... i mały pikuś jak to jest powiatowy czy gminny referat dróg... uwierzcie mi, że GDDKiA rozmowy wcale nie są łatwe i oni bardzo chętnie by wszystkie przejazdy oznakowali jako bocznice kolejowe z jednoczesnym wprowadzeniem OBOWIĄZKU przeprowadzenia pojazdu szynowego przez pracownika kolejowego.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 03 Października 2010, 18:46:39 »
0

Zgadza się.

@ Pajacowanie:
W moim słowniku "pajacowanie" to nieprofesjonalne i nieuzasadnione (czytaj: nie wymagane odnośnymi przepisami ani szczególnymi okolicznościami) próby kierowania ruchem.

@ Zarządcy dróg:
GDDKiA ustawia w Rogowie T-8 + cała paleta G-1, a Wy dajecie od siebie G-3. W efekcie kierowca jest kompletnie skołowany... T-8, czyli "bocznica", G-1 i G-3 - jednak przejazd... co robić? Pytanie: Jak jest od strony formalnej: jest to przejazd, czy "bocznica"?

Podsumowując:
Chodzi o to, że albo w papierach jest:
- Kat A - odpowiednie oznakowanie (A-9, paleta G-1, zasadniczo bez G-3) i "pajac" (właściwie: "pracownik kierujący ruchem"),
- "Bocznica" - Tabliczka T8 i "pajac",
- Kat. D - odpowiednie oznakowanie (A-10, G-1, G-3/4, ewentualnie "STOP") - "pajaca" nie potrzeba i być nie powinno, żeby kierowcy nie ogłupiać. Jak niestrzeżony to niestrzeżony.
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2010, 22:37:24 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Phinek
Gość
« Odpowiedz #26 : 03 Października 2010, 22:36:30 »
0

GDDKiA ustawia w Rogowie T-8 + cała paleta G-1, a Wy dajecie od siebie G-3.

To się nadaje do działu "Bułahahahaha..." bo żeby było ciekawiej to WSZYSTKIE znaki stawia GDDKiA mimo naszego tłumaczenia, że walą totalną głupotę.

Do tego ciekawe rozwiązania typu ekrany "znakoszczelne" czyli ustawianie sygnalizacji świetlnej w taki sposób, że ekrany dźwiękoszczelne zasłaniają całość.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #27 : 04 Października 2010, 10:40:00 »
0


Ekhm... Coś, kilka postów temu, ta niechlubna tabliczka T-10 dziwnym trafem zamieniła się w T-8 ...  
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 04 Października 2010, 10:54:17 »
0

Uuups...  Zawstydzony
Gratuluję czujności ideologicznej 
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #29 : 04 Grudnia 2011, 19:11:01 »
+1

Dobra wiadomość dla wszystkich wyznawców boga Rp1 i fanów Zakonu Trąbitów. Pojawił się projekt zmiany rozporządzenia ws. prowadzenia ruchu i sygnalizacji na kolejach wprowadzający wskaźnik W 6b - dwie trójkątne białe tablice (trójkąty równoboczne) z czarnym obramowaniem i wyobrażeniem pojazdu drogowego, zwrócone wierzchołkami ku górze, umieszczone bezpośrednio jeden pod drugim. Wskaźnik zobowiązuje maszynistę do podawania sygnału "baczność" od miejsca ustawienia wskaźnika do momentu minięcia przejazdu przez czoło pojazdu kolejowego.
Łowcy Rp1 z pewnością zsikają się ze szczęścia jeśli ten przepis wejdzie w życie.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #30 : 04 Grudnia 2011, 19:43:08 »
0

No to będzie wesoło, szczególnie w nocy na szlakach przebiegających przez tereny zamieszkałe gdzie ów znak to oznaczenie każdego przejazdu niemal ścieżki, gdzie to zwykle przelatuje się bezszelestnie jak w trójkącie widoczności nie widać świateł nadjeżdżającego pojazdu. PKP Pobudka... nadjeżdża.
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #31 : 04 Grudnia 2011, 20:12:28 »
0

podam tu link do ciekawego systemu

Dynamiczny System Ostrzegania na Przejeździe drogowym i Przejściu dla pieszych

DySOnaPP (Dynamiczny System Ostrzegania na Przejeździe drogowym i Przejściu dla pieszych) jest unikalnym rozwiązaniem podwyższającym bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego i pieszych na przejazdach kolejowych niestrzeżonych i przejściach dla pieszych.

System jest zestawem urządzeń działających jako znak o zmiennej treści ostrzegający kierowców lub pieszych o nadjeżdżającym pociągu i stanowi element systemów bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Urządzenia informują z wyprzedzeniem kierowcę lub pieszego w sposób wizualny lub akustyczny o nadjeżdżającym pociągu, zwłaszcza tam, gdzie z przyczyn terenowych widoczność jest utrudniona.

System jest przeznaczony do instalacji zwłaszcza przy niestrzeżonych przejazdach kolejowych (kategorii D). Są to przejazdy, które z uwagi na niewystarczający tzw. „iloczyn ruchu” nie są wyposażone przez zarządcę infrastruktury kolejowej w urządzenia sygnalizacji przejazdowej zawierające rogatki lub sygnalizatory świetlne. Zastosowanie DySOnaPP nie zmienia kategorii przejazdu, jednak w sposób znaczący podnosi poziom bezpieczeństwa użytkowników drogi informując wizualnie i akustycznie o zbliżającym się pociągu.

Wyróżniające właściwości urządzeń do których m.in. można zaliczyć:

-brak powiązania z infrastrukturą kolejową
-możliwość instalowania poza pasem terenu linii kolejowej należącym do właściciela infrastruktury kolejowej
-możliwość zasilania urządzeń (lub ich elementów) z baterii fotowoltaicznych przekonują o uniezależnieniu systemu DySOnaPP od innych instalacji infrastrukturalnych  

źródło:
http://www.dysonapp.com


poszperajcie u wujka google - można wyszperać zdjęcia tego systemu jak to wygląda w terenie

« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2011, 20:15:38 wysłane przez klon200 » Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #32 : 04 Grudnia 2011, 20:27:47 »
0

Nareszcie poprawka bubla dotyczącego ograniczania prędkości na całej drodze przebiegu przez semafory wjazdowe i drogowskazowe.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 05 Grudnia 2011, 14:31:50 »
+1

Wskaźnik zobowiązuje maszynistę do podawania sygnału "baczność" od miejsca ustawienia wskaźnika do momentu minięcia przejazdu przez czoło pojazdu kolejowego.
I do tego celu kiedyś na kolei stosowano dzwony.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!