Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:27:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Skansen w Rudach  (Przeczytany 40111 razy)
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #20 : 24 Marca 2005, 20:38:04 »
0

Pażiwiom, uwidim, jak mawiają rosjanie. W Łebie też miał być super skansen
Nie, dość czarnowidztwa, ufam, ze wreszcie w Rudach się coś ruszy. Aczkolwiek dobrze by było, gdyby ktoś coś więcej napisał o TSOZK bo jest to chyba młoda organizacja.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #21 : 24 Marca 2005, 21:16:11 »
0

A co zostało po Gieruckim w Rudach? - przeciez nawet nie swoje pozabierał - Pw53 chyba nie jest jego.
Zapisane
KMGKW
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #22 : 14 Lutego 2006, 15:46:39 »
0

Cytat: "kolejdojazdowamarecka"
A co zostało po Gieruckim w Rudach? - przeciez nawet nie swoje pozabierał - Pw53 chyba nie jest jego.

z tego co wiem Gieruckiego jest  w Rudach : Wls40, Wls75,.Pług na bazie Rumuna a jeden 1Aw co jest w Rudach jest własnością UMKR  
Aha jak coś to ja jestem gotowy odpowiedzieć na pytania dotyczące stanu taboru na stacji
Zapisane

Pozdrawiam Konrad Sieradzki TSOZK
lukasz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 31 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 14 Lutego 2006, 18:19:34 »
0

Czy lokomotywa Wls150 jest już pomalowana???
Zapisane
KMGKW
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #24 : 15 Lutego 2006, 14:54:59 »
0

Cytat: "lukasz"
Czy lokomotywa Wls150 jest już pomalowana???

odpowie po niedzieli ale chyba jeszcze nie  
Zapisane

Pozdrawiam Konrad Sieradzki TSOZK
KMGKW
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #25 : 21 Lutego 2006, 16:17:30 »
0

Wls150 7225 nie jest pomalowana  :!:
Zapisane

Pozdrawiam Konrad Sieradzki TSOZK
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 05 Kwietnia 2010, 22:02:16 »
0

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=9791

Ta kabina w tle to z jakiejś lidki ze Stanicy?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #27 : 05 Kwietnia 2010, 23:27:10 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:57:14 wysłane przez Phinek » Zapisane
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #28 : 02 Stycznia 2011, 18:15:14 »
0

http://www.kolejkarudy.pl/site/index/4/news/3.html

To chyba lokomotywa z Starego Kurowa?
http://polandpoland.com/starekurowo.html

Czyli kolejka zakładowa przestała funkcjonować? Smutny
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #29 : 02 Stycznia 2011, 18:36:36 »
0

Jak widać... Tabor jest pozyskiwany ze wszystkich źródeł zagrożonych palnikiem.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #30 : 02 Stycznia 2011, 18:41:16 »
0

Zdaje się że w ŚK czytałem że ten lok jest na 800mm ale na zdjęciach stoi na 785mm. Niby tylko 15mm różnicy ale czy faktycznie lokomotywa może tak jeździć czy tylko stać?
Zapisane

Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #31 : 04 Stycznia 2011, 13:13:26 »
0

Dopuszczalne odchyłki in plus od prześwitu w samym torze to nawet w niektórych wypadkach 30-35 mm. Praktyka pokazuje, że to czy zestaw wpadnie, czy nie zależy od "sumy" takich składników jak poszerzenie/zwężenie toru oraz zużycie  obręczy. Problemy mogą się pojawiać na kierownicach rozjazdów, gdzie w zależności od stanu podrozjazdnic, szerokości żłobka i poszerzenia toru w tym miejscu rozjazdu może się w najlepszym razie ocierać, w trochę gorszym przejechać jakoś dziwacznie, np. obrzeżem po główce szyny, a w najgorszym spaść ;-)
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Kolejka
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #32 : 27 Stycznia 2011, 15:03:19 »
0

Dziś zaglądając na stronę Stacji zauważyłem, że z Krnova wrócił kolejny tabor: http://www.kolejkarudy.pl/site/index/2/news/27.html
Mam w związku z tym kilka pytań do obeznanych:
1) Czy w Krnovie jest jeszcze coś z rudzkiego taboru?
2) Jeśli coś tam jeszcze jest, to czy planowane jest przywiezienie tego do Rud?
3) Czy ta "beczka", która przyjechała jest na podwoziu wagonu 4Ww, czy mi się jednak tylko wydaje?
Zapisane

Zapraszam na moje strony internetowe:
- www.gkw.tw53.webd.pl
- www.transport.tychy.glt.pl
Oraz kanał na YT: www.youtube.com/user/OKz32
boris-cz
Młotkowy
**
Długość toru:: 50 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 05 Czerwca 2011, 13:28:06 »
0

Film kolejowy,jest troche o Rudach

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10307236525-hranice-dokoran-rozmowki-polsko-czeskie/video/

Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #34 : 07 Października 2011, 17:36:49 »
0

Słuchajcie - byłem, widziałem i wciąż myślę że to był sen.
Piękna, zadbana stacja, wspaniale odbudowany tabor, pomimo jesiennej pogody odjeżdżające kilkakrotnie w ciągu dnia napełnione pasażerami pociągi - stojąc na peronie w Rudach ma się wrażenie że czas stanął tu w miejscu jakieś 40 lat temu. Poznałem nowego naczelnika pana Łuszcza. Niesamowity człowiek - w połowie biznesmen-wizjoner, w połowie hobbysta kolejowy. Pod Jego czujnym okiem kolejka rozwija się jak żadna inna. Poprzednicy zostawili po sobie niewiele dobrego zatem potrzeba ogromnych starań aby stworzyć zabytkową kolej na miarę XXI wieku. Przez dwa dni miałem przyjemność patrzeć jak zgrany zespół pracowników odbudowuje kolejową materię. Ta dbałość o każdy szczegół budzi we mnie skojarzenia z niemieckimi, wychuchanymi kolejami. Poza tym niepowtarzalny klimat życzliwości panuje wśród załogi... Wciąż nie wierzę że to dzieje się na prawdę w Polsce.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #35 : 08 Października 2011, 12:45:05 »
-1

Cytuj
Poprzednicy zostawili po sobie niewiele dobrego zatem potrzeba ogromnych starań aby stworzyć zabytkową kolej na miarę XXI wieku.

Gdyby nie kilkuletnia działalność społeczników z Towarzystwa Służby Ochrony Zabytków Kolei, zabytkowa stacja w Rudach nie przetrwałaby do dzisiaj. Pan Łuszcz nie miałby więc gdzie wykazywać swoich talentów organizacyjnych. Działalność Towarzystwa pozbawionego dotacji z gminy (teraz są i to nie małe), choć pod koniec zatraciła dynamikę, to jednak ważny okres w najnowszej historii stacji w Rudach. Szacunek należy się osobom, które poświęcały prywatny czas i pieniądze. Efekty, może w porównaniu do obecnych nie są oszałamiające, ale odnosząc je do posiadanych zdolności organizacyjnych, finansowych i kadrowych chłopaki z Towarzystwa zdziałali rzeczy niemożliwe - kolejka przetrwała, jeździła i nie została rozkradziona!

Pamiętam, jak w 2008 roku wiceprezes Wacław Siwiec usilnie lobbował za zmianą formuły organizacyjnej Rud, ponieważ zdał sobie sprawę że Towarzystwo nie jest w stanie efektywnie zarządzać stacją. Pan naczelnik Łuszcz jest właśnie efektem tamtych działań; zachęcony przez Towarzystwo zaangażował się w lobbing mający na celu włączenie kolei w Rudach w struktury gminne. Jako znana i ważna postać (biznesmeni są poważani, w końcu płacą niemałe podatki do kasy gminy, mają możliwości inwestycyjne i znajomości) w Kuźni Raciborskiej miał siłę przebicia i udało się. Kolejka przeszła pod zarząd MOSiRU. To dzięki Wackowi Siwcowi dziś w Rudach trwa okres stabilizacji, a nawet rozwoju.

Cytuj
Wciąż nie wierzę że to dzieje się na prawdę w Polsce.

Szkoda, że tak łatwo zapomina się o poprzednikach. A może nie chce się pamiętać... Ale to takie polskie.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
niedźwiedź
SGKW
*
Długość toru:: 47 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 08 Października 2011, 12:56:52 »
+1

Tak naprawdę to wszystko jest kwestią dotacji, etatów w UM oraz chciejstwa ludzi związanych z koleją. Powiem szczerze, że zazdroszczę Rudom, że UG tak wspiera tą kolej. My w Bytomiu nie mieliśmy w zeszłych latach tak lekko. Na szczęście i u nas zaświeciło słonko dzięki staraniom prezydenta Koja.On dał nam kasę na remont 3 wagonów, od dokłada do pilnowania majątku stacji, także on załatwił nam pieniądze na remont wiaduktów. Miejmy nadzieję, że to dopiero początek bardzo dobrej współpracy z GKW.  Tan naprawdę to tylko dzięki włodarzą miasta czy też gminy kolej ma szanse na przeżycie. Co do sponsorów to jak w każdej instytucji zawsze są bardzo mile widziani.   
Zapisane

Pozdrawiam
nasz nr gg: 31183487
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #37 : 10 Października 2011, 17:07:34 »
+1

Drodzy Koledzy! Wiem, że moja wypowiedź może być zaczątkiem awantury, ale skoro powiedziałem A, powiedziano B i C, to powiem D.

Gdyby nie kilkuletnia działalność społeczników z Towarzystwa Służby Ochrony Zabytków Kolei...

I chwała Im za to! Uratowali kolej przez przeciągnięcie w czasie jej agonii. Ale ich siła była zbyt mała aby zapewnić rozwój. Zjawił się nowy zarządca - UM Kuźnia Raciborska - który potrafi zapewnić napływ wynalazku Fenicjan bez którego można sobie jedynie pomarzyć o istnieniu kolei. I to jest kwintesencją moich dywagacji zawartych w temacie: http://750mm.pl/index.php?topic=2529.0
Społecznicy uratowali, a teraz czas na rozwój. Tak, wiem... takie zdanie jest solą w oku dla wielu, ale takie jest życie, że choć na na szczerych chęciach, to bez pieniędzy nie da rady. Z resztą proszę popatrzeć na kolej Nałęczowską - odkąd operatorem jest powiat, pieniędzy na inwestycje nie brakuje. Bo tylko samorządy mogą zapewnić stałe finansowanie, ale nie chcą one dawać pieniędzy "komuś" zewnętrznemu - tak dokładnie jest w Piasecznie: towarzystwo? A czemu mamy dawać kasę towarzystwu!? Jaką kontrolę będziemy mieli? Nie będziemy im napychać kabzy!!!
Dwa: na czele przedsiębiorstwa stoi właściwa osoba umiejąca zarządzać ludźmi. Samiec alfa którego pracownicy słuchają - nie ma tu powszechnego w stowarzyszeniach bałaganu kompetencyjnego - ty robisz to, a ty tamto i wszystko jasne. Pracę potem się rozlicza, a kto się nie wywiązuje, ten kończy swą karierę kolejarza ze świadectwem pracy w dłoni.
Oczywiście widzę już nienawistne miny, jaki to Kucyk zły i jak mu Łuszcz w d... wchodził. A ja mówię że mam to tam gdzie naczelnik mógł by mi włazić. Ja widzę rozwijającą się kolej. Uratowaną kolej.
Każdy miał swój czas. Teraz jest czas UM Kuźnia. Choć wiem, że niektórzy lepiej by się czuli gdyby kolej zlikwidowano, wszak nasza narodowa cecha - zawiść - powoduje że nic tak nie wkur... Polaka jak sukces sąsiada albo ziomala. Ja z tym walczę, choć to takie polskie.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 10 Października 2011, 18:37:32 »
+1

Tu nie chodzi o zawiść, ale raczej o postawienie poprzedników w złym świetle. Tak jakby przed p. Łuszczem rosły tam jedynie trawa i perz. A tym czasem walce o przetrwanie Rud poświęciło niemało wysiłku całkiem sporo osób i choć ich dokonania nie wydają się dzisiaj imponujące, to swego czasu wymagały sporego poświęcenia i wkładu pracy. W dobrym tonie byłoby to docenić, przynajmniej wspomnieć. Tylko tyle i aż tyle.
Osobiście chylę czoła przed dokonaniami obecnego Naczelnika, bo faktycznie sporo spraw nabrało rozpędu. I bardzo dobrze, bo Rudy są ze wszech miar atrakcyjnym miejscem i zasługują na rozwój. Ale też czasy wydają się już bardziej sprzyjające tego rodzaju inicjatywom.

A jak tam maszyny parowe? Jedna z nich, stacjonarna, robiła naprawdę niezłe wrażenie.

Zapisane

785mm
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #39 : 10 Października 2011, 19:36:24 »
0

Niestety nie miałem czasu ogarnąć eksponatów w hali, ale jest tam coś takiego wielkiego z parą wspólnego. I fajne silniki spalinowe tam są. Nie mówiąc już o kotle parowozowym. Jeśli będę tam jeszcze, to zdjęciówki porobię.

Wracając do F - litera kolejna po E.
Poprzedników wysiłki określiłem, na podstawie opowiadań naczelnika (o skansenie nie wiem nic, poza tym że tam kiedyś, jeszcze za czasów pracy w DKDwL miałem jechać na inwentaryzację bo jakichś szyn brakowało) że
zostawili po sobie niewiele dobrego
- czyli jednak coś pozytywnego (choć w ilości mizernej) zostawili. Nie znam historii, zatem pisałem to, co słyszałem.
Drodzy Czytelnicy: taka jest konsekwencja - młodzi zastępują starszych, jedna firma - druga. Jeśli na sercu leży komuś dobro kolei (nie stowarzyszenia, czy jakichś osób) to trzeba przełknąć tę gorzką pigułkę że społecznicy nie byli w stanie zapewnić życia kolejce. Z własnych obserwacji widzę, że Polska to nie Szwajcaria i siłami społecznymi to można tylko... I u zostawię niedomówienie.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!