Phinek
Gość
|
|
« : 26 Października 2010, 13:27:20 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:18:07 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW
Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
|
« Odpowiedz #1 : 26 Października 2010, 13:58:02 » |
0
|
ZTCW: A20D-P = Mbxd2 A208P = Bxhpi
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #2 : 26 Października 2010, 14:39:14 » |
0
|
Mi się zdaje że doczepy to A208P. To samo podaje Wiki, chociaż to nie jest najbardziej miarodajne źródło
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #3 : 26 Października 2010, 17:43:29 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:18:18 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
|
« Odpowiedz #4 : 26 Października 2010, 19:32:03 » |
0
|
Mi się zdaje że doczepy to A208P. To samo podaje Wiki, chociaż to nie jest najbardziej miarodajne źródło
To jest powielany w ostatnich latach błąd wynikający z ludzkiej tęsknoty za uporządkowaniem i nazwaniem każdego kolejowego elementu. Producent, czyli Faur, wyprodukował ZESPÓŁ SPALINOWY A20DP. Taki zespół składał się z wag motorowego MBxd2 + 2 wagony doczepne Bxhpi i cały zespół miał jedno oznaczenie typu i jeden numer fabryczny. Może nie każdy pamięta, ale naprawdę zarówno MBxd2, jak i oba przynależne do niego wag. doczepne, miały taką samą tabliczkę fabryczną z wybitym identycznym nr fabrycznym. Trochę to głupie i niepraktyczne ale cóż, takie są fakty... Oczywiście, jak wiemy, zespół ten można rozpiąć i każdy z jego członów używać zupełnie osobno. a symbol A208P to błędny wpis w kolejowych kwitach, który niechcący spopularyzował Marek Torzewski w swej książce o Gnieźnieńskiej KD.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #5 : 26 Października 2010, 20:14:00 » |
0
|
Tak samo jest z Faurami na 785mm?
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
OczeQ
SGKW
Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
|
« Odpowiedz #6 : 26 Października 2010, 20:39:31 » |
0
|
W zasadzie tak z tym, że na 785mm nie było Mbxd2 (no, jednemu mało brakło )
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #7 : 26 Października 2010, 21:10:45 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:18:27 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #8 : 27 Października 2010, 08:28:51 » |
0
|
Pozostaje tylko zmienić sobie na komputerku nazwę folderu ze zdjęciami doczep. I wybić sobie z głowy A208P
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Michał Z
|
|
« Odpowiedz #9 : 27 Października 2010, 09:39:48 » |
0
|
Tak samo jest z Faurami na 785mm?
Dokładnie rzecz biorąc PKP zamówiły 20 zespołów A20DP na tor 750 mm i 12 zespołów na tor 1000 mm. Ponadto PKP zdecydowały się uzupełnić zamówienie o dodatkowe wagony doczepne – 13 szt. na tor 750 mm. 9 szt. na tor 785 mm i 16 szt. na tor 1000 mm. Ponieważ te dodatkowo zamówione wagony były identycznego typu, co wagony doczepne w zespołach A20DP, zatem także te dodatkowe wag. doczepne są typu A20DP.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
|
« Odpowiedz #10 : 27 Października 2010, 17:30:47 » |
0
|
Wiemy już jaki to typ wagonów i ile ich zakupiono, a czy ktoś z forumowiczów wie dlaczego PKP w przypadku taboru zakupionego w Rumunii odstąpiło od przyjętego "zielonego" schematu malowania ? Czy chodziło może o dobitne wyróżnienie nowoczesnego taboru spośród reszty pojazdów wąskotorowych ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #11 : 27 Października 2010, 17:37:44 » |
0
|
Gdzieś na jakiejś zagranicznej stronie wyczytałem że Rumuni oferowali na też wagony sterownicze do tych zespołów trakcyjnych ale PKP nie było nimi zainteresowane - czy ktoś wie czy tak było naprawdę i czemu PKP na taką ofertę się nie zdecydowało?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #12 : 27 Października 2010, 18:27:23 » |
0
|
Bo tabor wąskotorowy był by nowocześniejszy od normalnotorowego.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #13 : 27 Października 2010, 19:38:19 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:18:40 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW
Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
|
« Odpowiedz #14 : 27 Października 2010, 20:48:20 » |
0
|
no i przede wszystkim.. czerwony jest szybszy o czym ostatnio można było się przekonac czytając TopGear
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
Michał Z
|
|
« Odpowiedz #15 : 27 Października 2010, 20:57:32 » |
0
|
Wiemy już jaki to typ wagonów i ile ich zakupiono, a czy ktoś z forumowiczów wie dlaczego PKP w przypadku taboru zakupionego w Rumunii odstąpiło od przyjętego "zielonego" schematu malowania ? Czy chodziło może o dobitne wyróżnienie nowoczesnego taboru spośród reszty pojazdów wąskotorowych ?
W specyfikacji zamówienia PKP określiły malowanie taboru zgodnie z obowiązującymi wówczas przepisami, czyli wagon motorowy ciemno zielony+seledynowy z pomarańczowym pasem a doczepny ciemno zielony. Natomiast Rumuni z własnej inicjatywy pomalowali ten tabor w znany nam schemat wiśniowo-kremowy. Tak pomalowane przyszły 2 pierwsze prototypowe zespoły (jeden do Gryfic a drugi do Piaseczna), PKP nie wniosło zastrzeżeń do kolorystyki (choć odstępowała od tej określonej w zamówieniu) więc reszta zamówienia też taka poszła. Dlaczego PKP to zaakceptowało? W tamtych czasach nie trzymano się już tak ściśle przepisów (choćby kolorowe letniaki w Żninie i na Żuławach) a nowe malowanie obiektywnie było nowoczesne i spójne stylistycznie z bryłą taboru. Zauważcie, że także w podobnych latach zastosowano nie przewidzianą przepisami kolorystykę na pierwszych normalnotorowych wagonach motorowych z Kolzamu i ZNTK Poznań. Przypominam też, że 20 lat wcześniej Lxd2 również przyszły w malowaniu poważnie odbiegającym od przepisów PKP (dla lok. ciemna zieleń) a mimo to przyjęło się ono. A co do koloru ciemnozielonego-oliwkowego - jego kluczowym historycznym atutem był niewidoczny brud, zwłaszcza z parowozu, choć trwałość też była ważna. Przypominam, że zauważyło to nawet Muzeum w Sochaczewie. Skrajne wagony ich pociągu od pewnego czasu miały pomalowane czołowe ściany na całej wysokości na oliwkowo, ostatnio zdaje się, że pierwszy wagon jest w ogóle cały oliwkowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #16 : 27 Października 2010, 21:01:15 » |
0
|
A co do koloru ciemnozielonego-oliwkowego - jego kluczowym historycznym atutem był niewidoczny brud, zwłaszcza z parowozu, choć trwałość też była ważna. Zgadza się - w jednym z numerów Inżyniera Kolejowego jest artykuł na ten właśnie temat.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
|
« Odpowiedz #17 : 27 Października 2010, 23:07:38 » |
0
|
Nowa kolorystyka wagonów A20D-P w pewnym okresie przyjęła się chyba za dobrze, ponieważ na niektórych kolejkach dostosowano malowanie innego taboru do nowych osobówek np: na kolejce ełckiej Lyd1 z białym (zamiast zielonego), na kolejce przeworskiej barwy analogiczne do rumuńskich doczep otrzymały letniaki i brankardy, a na jędrzejowskiej w nowe barwy "ubrano" swego czasu nawet poczciwe 3Aw .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #18 : 28 Października 2010, 18:18:04 » |
0
|
Sięgnąłem do Torzewskiego właśnie i żeby jeszcze bardziej zamotać, to on wcale nie wspomina o A208P, tylko o A 280 P. Że tak powiem, lol ;-)
|
|
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2010, 18:21:15 wysłane przez Brood.K »
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #19 : 08 Listopada 2010, 23:59:46 » |
0
|
Gdzieś na jakiejś zagranicznej stronie wyczytałem że Rumuni oferowali na też wagony sterownicze do tych zespołów trakcyjnych ale PKP nie było nimi zainteresowane - czy ktoś wie czy tak było naprawdę i czemu PKP na taką ofertę się nie zdecydowało?
Nie mam pojęcia, czy Rumuni oferowali wagon sterowniczy. Wiem, że jeden z dyspozytorów WMD Bytom Karb mając pod koniec funkcjonowania kolei duuuużo wolnego czasu opracował system sterowania lokmotywą Lxd2 z pulpitu sterowniczego zainstalowanego w rumuńskiej doczepie (mniejsza z oznaczeniem, bo się pogubiłem totalnie, hihi). Zachowały się odręcznie rysowane schematy elektryczne i co nieco rysunków. Oraz opis techniczny. Tenże sam człowiek opracował sterowanie ukrotnione do Lxd2
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|