Świat kolejek wąskotorowych SMF
02 Maja 2024, 00:11:57 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: A20D-P vs. A208P  (Przeczytany 21015 razy)
Phinek
Gość
« : 26 Października 2010, 13:27:20 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:18:07 wysłane przez Phinek » Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #1 : 26 Października 2010, 13:58:02 »
0

ZTCW:
A20D-P = Mbxd2
A208P = Bxhpi
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1483 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2 : 26 Października 2010, 14:39:14 »
0

Mi się zdaje że doczepy to A208P. To samo podaje Wiki, chociaż to nie jest najbardziej miarodajne źródło
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 26 Października 2010, 17:43:29 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:18:18 wysłane przez Phinek » Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 26 Października 2010, 19:32:03 »
0

Mi się zdaje że doczepy to A208P. To samo podaje Wiki, chociaż to nie jest najbardziej miarodajne źródło
To jest powielany w ostatnich latach błąd wynikający z ludzkiej tęsknoty za uporządkowaniem i nazwaniem każdego kolejowego elementu.

Producent, czyli Faur, wyprodukował ZESPÓŁ SPALINOWY A20DP.
Taki zespół składał się z wag motorowego MBxd2 + 2 wagony doczepne Bxhpi i cały zespół miał jedno oznaczenie typu i jeden numer fabryczny. Może nie każdy pamięta, ale naprawdę zarówno MBxd2, jak i oba przynależne do niego wag. doczepne, miały taką samą tabliczkę fabryczną z wybitym identycznym nr fabrycznym. Trochę to głupie i niepraktyczne ale cóż, takie są fakty... Oczywiście, jak wiemy, zespół ten można rozpiąć i każdy z jego członów używać zupełnie osobno.

a symbol A208P to błędny wpis w kolejowych kwitach, który niechcący spopularyzował Marek Torzewski w swej książce o Gnieźnieńskiej KD.
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #5 : 26 Października 2010, 20:14:00 »
0

Tak samo jest z Faurami na 785mm?
Zapisane

.
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #6 : 26 Października 2010, 20:39:31 »
0

W zasadzie tak z tym, że na 785mm nie było Mbxd2 (no, jednemu mało brakło )
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Phinek
Gość
« Odpowiedz #7 : 26 Października 2010, 21:10:45 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:18:27 wysłane przez Phinek » Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1483 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #8 : 27 Października 2010, 08:28:51 »
0

Pozostaje tylko zmienić sobie na komputerku nazwę folderu ze zdjęciami doczep. I wybić sobie z głowy A208P
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 27 Października 2010, 09:39:48 »
0

Tak samo jest z Faurami na 785mm?
Dokładnie rzecz biorąc PKP zamówiły 20 zespołów A20DP na tor 750 mm i 12 zespołów na tor 1000 mm. Ponadto PKP zdecydowały się uzupełnić zamówienie o dodatkowe wagony doczepne – 13 szt. na tor 750 mm.  9 szt. na tor 785 mm i 16 szt. na tor 1000 mm. Ponieważ te dodatkowo zamówione wagony były identycznego typu, co wagony doczepne w zespołach A20DP, zatem także te dodatkowe wag. doczepne są typu A20DP.
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 27 Października 2010, 17:30:47 »
0

Wiemy już jaki to typ wagonów i ile ich zakupiono, a czy ktoś z forumowiczów wie dlaczego PKP w przypadku taboru zakupionego w Rumunii odstąpiło od przyjętego "zielonego" schematu malowania ?
Czy chodziło może o dobitne wyróżnienie nowoczesnego taboru spośród reszty pojazdów wąskotorowych ?
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #11 : 27 Października 2010, 17:37:44 »
0

Gdzieś na jakiejś zagranicznej stronie wyczytałem że Rumuni oferowali na też wagony sterownicze do tych zespołów trakcyjnych ale PKP nie było nimi zainteresowane - czy ktoś wie czy tak było naprawdę i czemu PKP na taką ofertę się nie zdecydowało?
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 27 Października 2010, 18:27:23 »
0

Bo tabor wąskotorowy był by nowocześniejszy od normalnotorowego.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #13 : 27 Października 2010, 19:38:19 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:18:40 wysłane przez Phinek » Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #14 : 27 Października 2010, 20:48:20 »
0

no i przede wszystkim.. czerwony jest szybszy Chichot

o czym ostatnio można było się przekonac czytając TopGear Chichot
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 27 Października 2010, 20:57:32 »
0

Wiemy już jaki to typ wagonów i ile ich zakupiono, a czy ktoś z forumowiczów wie dlaczego PKP w przypadku taboru zakupionego w Rumunii odstąpiło od przyjętego "zielonego" schematu malowania ?
Czy chodziło może o dobitne wyróżnienie nowoczesnego taboru spośród reszty pojazdów wąskotorowych ?
W specyfikacji zamówienia PKP określiły malowanie taboru zgodnie z obowiązującymi wówczas przepisami, czyli wagon motorowy ciemno zielony+seledynowy z pomarańczowym pasem a doczepny ciemno zielony. Natomiast Rumuni z własnej inicjatywy pomalowali ten tabor w znany nam schemat wiśniowo-kremowy. Tak pomalowane przyszły 2 pierwsze prototypowe zespoły (jeden do Gryfic a drugi do Piaseczna), PKP nie wniosło zastrzeżeń do kolorystyki (choć odstępowała od tej określonej w zamówieniu) więc reszta zamówienia też taka poszła. Dlaczego PKP to zaakceptowało? W tamtych czasach nie trzymano się już tak ściśle przepisów (choćby kolorowe letniaki w Żninie i na Żuławach) a nowe malowanie obiektywnie było nowoczesne i spójne stylistycznie z bryłą taboru.

Zauważcie, że także w podobnych latach zastosowano nie przewidzianą przepisami kolorystykę na pierwszych normalnotorowych wagonach motorowych z Kolzamu i ZNTK Poznań.

Przypominam też, że 20 lat wcześniej Lxd2 również przyszły w malowaniu poważnie odbiegającym od przepisów PKP (dla lok. ciemna zieleń) a mimo to przyjęło się ono.

A co do koloru ciemnozielonego-oliwkowego - jego kluczowym historycznym atutem był niewidoczny brud, zwłaszcza z parowozu, choć trwałość też była ważna. Przypominam, że zauważyło to nawet Muzeum w Sochaczewie. Skrajne wagony ich pociągu od pewnego czasu miały pomalowane czołowe ściany na całej wysokości na oliwkowo, ostatnio zdaje się, że pierwszy wagon jest w ogóle cały oliwkowy.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 27 Października 2010, 21:01:15 »
0

A co do koloru ciemnozielonego-oliwkowego - jego kluczowym historycznym atutem był niewidoczny brud, zwłaszcza z parowozu, choć trwałość też była ważna.

Zgadza się - w jednym z numerów Inżyniera Kolejowego jest artykuł na ten właśnie temat.
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 27 Października 2010, 23:07:38 »
0

Nowa kolorystyka wagonów A20D-P w pewnym okresie przyjęła się chyba za dobrze, ponieważ na niektórych kolejkach dostosowano malowanie innego taboru do nowych osobówek np: na kolejce ełckiej Lyd1 z białym (zamiast zielonego), na kolejce przeworskiej barwy analogiczne do rumuńskich doczep otrzymały letniaki i brankardy, a na jędrzejowskiej w nowe barwy "ubrano" swego czasu nawet poczciwe 3Aw  Szok.
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #18 : 28 Października 2010, 18:18:04 »
0

Sięgnąłem do Torzewskiego właśnie i żeby jeszcze bardziej zamotać, to on wcale nie wspomina o A208P, tylko o A 280 P.
Że tak powiem, lol ;-)
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2010, 18:21:15 wysłane przez Brood.K » Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #19 : 08 Listopada 2010, 23:59:46 »
0

Gdzieś na jakiejś zagranicznej stronie wyczytałem że Rumuni oferowali na też wagony sterownicze do tych zespołów trakcyjnych ale PKP nie było nimi zainteresowane - czy ktoś wie czy tak było naprawdę i czemu PKP na taką ofertę się nie zdecydowało?

Nie mam pojęcia, czy Rumuni oferowali wagon sterowniczy. Wiem, że jeden z dyspozytorów WMD Bytom Karb mając pod koniec funkcjonowania kolei duuuużo wolnego czasu opracował system sterowania lokmotywą Lxd2 z pulpitu sterowniczego zainstalowanego w rumuńskiej doczepie (mniejsza z oznaczeniem, bo się pogubiłem totalnie, hihi). Zachowały się odręcznie rysowane schematy elektryczne i co nieco rysunków. Oraz opis techniczny. Tenże sam człowiek opracował sterowanie ukrotnione do Lxd2
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!