Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 14:58:35 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Koniec tramwaju 46 (?) (1000mm)  (Przeczytany 39378 razy)
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« : 06 Listopada 2010, 06:50:23 »
0

Nasze miasto podaje: Koniec tramwaju 46?

Po wyborach samorządowych tramwaj linii 46, kursujący spod łódzkiej IKEI do Ozorkowa, może zniknąć z mapy komunikacyjnych połączeń aglomeracji łódzkiej.
Tory są wyeksploatowane do granic możliwości, wymiany wymaga sieć trakcyjna. Gmin, przez które kursuje tramwaj, nie stać na ich remont. I tak z trudem znajdują pieniądze, by dofinansowywać nierentowne przewozy. Pasażerowie bowiem wolą jechać autobusem, niż ponad godzinę tłuc się tramwajem z Ozorkowa do centrum Łodzi.

W Ozorkowie pojawiły się ulotki obiecujące likwidację tramwaju jako tzw. wyborczą kielbasę. Mają trafić głównie do mieszkających wzdłuż ulicy Zgierskiej, po której co kilkanaście minut przetacza się wagon z numerem "46". Ludzie tutaj mają go dość.
- Hałas taki, że okna nie można otworzyć, wibrujące szklanki w kredensie, latem kurz i tor tuż przy wyjściu z domu - skarży się Halina Ochman. - Dziecka boję się wypuścić samego do szkoły, bo zagapi się i wpadnie prosto pod koła tramwaju. No i rysy na ścianach się pojawiają od tego ciągłego łomotu.
Dość dopłacania do tramwaju mają także władze gmin Ozorków i Zgierz, przez które on przejeżdża. Oficjalnie jednak nikt tego nie potwierdzi, szczególnie teraz, w kampanii wyborczej. Jednak bez gminnych pieniędzy "46" nie ma szans na przetrwanie.

- Pasażerowie jeżdżą tą linią głównie na odcinku Łódź - Zgierz, najdalej do Proboszczewic, które pozbawione są komunikacji autobusowej - mówi Grzegorz Kowalski, szef zarządzających linią Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu. - Dalej, na 11-kilometrowym odcinku do Ozorkowa frekwencja jest słaba. Z tramwaju korzystają głównie uczniowie, ale tylko z kilku kursów dziennie. Wagony często jadą puste.

Z badań przeprowadzonych przez MUK wynika, że granicę Zgierza w kierunku Ozorkowa przekracza codziennie około tysiąca pasażerów. Przeliczając to na 100 kursów w obie strony wychodzi czarno na białym, że średnio w tramwaju podróżuje 10 osób. To bardzo słaby wynik.

- Ludzie wybierają busy i autobusy, bo są szybsze i bardziej niezawodne - przyznaje Grzegorz Kowalski. - Ale jak ma być inaczej, jeśli tramwaj kursuje po torach, które już dawno powinny być wymienione. Trzeba ograniczać prędkość, dochodzi często do awarii, tramwaje się spóźniają. Staraliśmy się razem z samorządami o pieniądze na to, by do Ozorkowa przedłużyć Łódzki Tramwaj Regionalny, ale nic z tego nie wyszło. Nie udało się nawet pozyskać funduszy na remont torów między Łodzią a Zgierzem. Bez tego tramwaje nie będą konkurencyjne wobec autobusów.

Jedyne co trzyma "46" przy życiu to fakt, że wzdłuż drogi krajowej nr 1 nie ma możliwości pobudowania przystanków autobusowych.

Mieszkańcy miejscowości leżących pomiędzy Ozorkowem a Zgierzem nie mają więc teoretycznie alternatywy dla tramwaju.

Ale w obliczu jego likwidacji miejsce na przystanki się znajdzie - tam gdzie teraz są tory. Niektórzy więc chcą zamknięcia linii 46.

- Myślę, że tramwaj przetrwa jeszcze jakiś czas, ale jeśli przez dwa najbliższe lata nie nastąpi kapitalny remont tej linii kursy trzeba będzie zawiesić w obawie o bezpieczeństwo ludzi - ocenia Kowalski.

Źródło: http://zgierz.naszemiasto.pl/artykul/645948,koniec-tramwaju-46,id,t.html

W związku z powyższą informacją zachęcam wszystkim to przejażdżki tą malowniczą trasą podmiejską, która jeszcze w 1948 roku widniała w SRJP jako elektryczna kolej wąskotorowa.   
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #1 : 06 Listopada 2010, 13:26:55 »
0

No cóż... Pozostaje tylko czekać takich wieści dotyczących 43...
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 04 Marca 2011, 15:08:36 »
0

Dobrzyn, chyba "wykrakałeś" Smutny

Mam wrażenie, że w Łodzi rządzi Kononowicz. Festiwale i imprezy kulturalne wyjeżdżają do innych miast, ostatnio mówi się, że nie będzie nowoczesnego stadionu, za to likwidowane są szkoły...
A co słychać w komunikacji miejskiej? Po likwidacji zajezdni Dąbrowskiego ciemne chmury coraz bardziej zbierają się nad trasami podmiejskimi. Tym bardziej gorąco zachęcam do odwiedzenia Łodzi i przejażdżki klimatycznymi szlakami.
PS A jeszcze w środę dotarła do mnie informacja, że na Helenówek mają przyjechać kolejne używane, ale tym razem nowsze wagony dedykowane linii 46...

Gazeta Łódź:  Poza Łódź tramwaje nie pojadą. Koniec linii 43 i 46?
Władze Łodzi rozwiążą umowy ze wszystkimi spółkami komunikacyjnymi oprócz łódzkiego MPK. Zniknąć mają połączenia tramwajowe do Konstantynowa, Lutomierska i przez Zgierz do Ozorkowa. Setki osób mogą stracić możliwość dojechania do pracy czy szkoły
W tym roku Łódź powierzyła komunikację miejską MPK. Spółka będzie nas wozić co najmniej 15 lat tramwajami i 10 lat autobusami. Umowa wyklucza jednak zlecanie przez miasto połączeń innym firmom niż MPK. Dlatego Łódź rezygnuje z usług prywatnej firmy Koro, której autobusy jeżdżą na linii 58 ze Stoków do dworca Łódź Fabryczna. Na tej trasie zastąpią je autobusy MPK.

Władze miasta szukają oszczędności i chcą rozwiązać umowy z operatorami połączeń wykraczających poza granice miasta. Chodzi o Międzygminne Usługi Komunikacyjne obsługujące linię nr 46 przez Zgierz do Ozorkowa i Tramwaje Podmiejskie (linia 43 i 43 bis do Konstantynowa i Lutomierska).

Całość: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,9198554,Poza_Lodz_tramwaje_nie_pojada__Koniec_linii_43_i_46_.html
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #3 : 04 Marca 2011, 19:32:18 »
0

Nie chciałem :X
Ciekawe co na to Kanzas, które ostatnio dorzuciło się chyba do zakupów GT6
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 18 Marca 2011, 08:28:28 »
0

List do redakcji: nie zabierajcie nam linii 46

piszą Zaniepokojeni Mieszkańcy
2011-03-14
Proszę Władze Miasta Łodzi o ponowne przeanalizowanie decyzji w sprawie zaprzestania współfinansowania komunikacji łączącej Łódź z sąsiednimi podmiejskimi gminami z powiatu zgierskiego - linii tramwajowej 46.

Do poczytania: http://m.lodz.gazeta.pl/lodz/1,106512,9246697,List_do_redakcji__nie_zabierajcie_nam_linii_46.html

Jak na razie konkretne decyzje, dotyczące przyszłości podmiejskich linii tramwajowych (dawnych ŁWEKD) jeszcze nie zapadły.
Mam nadzieję, że nie skończy się tak jak w Gliwicach...
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 06 Czerwca 2011, 11:08:08 »
0

Dziennik Łódzki:
Łódź: tramwaj 46 tylko do końca roku?


Wszystko wskazuje na to, że tramwaj linii 46, kursujący od Portu Łódź przez całą Łódź, Zgierz do Ozorkowa zakończy swój żywot z końcem 2011 roku. Takie wnioski płyną z kolejnego spotkania samorządów Łodzi, Zgierza, Ozorkowa i gminy Zgierz, które odbyło się we wtorek.

- Nie daliśmy się zastraszyć, ani zaszantażować stronie łódzkiej - powiedział Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza, który wspólnie z burmistrzem Ozorkowa Jackiem Sochą i wójtem gminy Zgierz Zdzisławem Rembiszem chcą, aby linia 46 kursowała bez zmian Łódź chce przekazać tę linię spółce MPK, albo wyjść z międzygminnej spółki tramwajowej, która realizuje kursy linii 46. A to w praktyce oznaczać będzie, że tramwaje z Portu Łódź dojadą tylko do Helenówka.

Do poczytania: http://www.dzienniklodzki.pl/aktualnosci/407636,lodz-tramwaj-46-tylko-do-konca-roku,id,t.html
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 06 Czerwca 2011, 17:32:36 »
0

Druga strona medalu jest taka: MPK po likwidacji zajezdni Dąbrowskiego ma chrapkę na Helenówek ponieważ są dość duże problemy z obsługą północnych części miasta a nie ma pieniędzy na budowę nowej, zarzuca MKT i TP dużą liczbę zatrzymań podczas gdy sama nie potrafi sobie zarzucić braku odpowiedniej konserwacji torowiska, nieprzemyślane objazdy (efektem wczorajszego puszczenia niskopodłogowców ulicą Kopernika przy wysokich temperaturach i nie ograniczenia im prędkości wygięły one szyny na tyle, że przez ponad 3 godziny tramwaje musiały zastąpić autobusy), zła polityka taborowa (na przeszło 200 składów 2*805Na tylko kilka można uruchomić z pulpitu drugiego wagonu) i oczywiście zła polityka władz miasta (miasto prawie nie dotuje MPK a za wozokilometr płaci ok 4,50zł podczas gdy w Poznaniu ok 12zł). Ponadto MKT i TP nie wykonują remontów w MPK bo zawyża ono drastycznie ceny remontu i czuje się monopolistą! widać wyraźną róźnicę pomiędzy pracownikami MPK a MKT i TP. Ci pierwsi nie dbają o tabor i źle go eksploatują.
Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 29 Czerwca 2011, 07:50:42 »
0

Dziennik Łódzki: Tramwaje linii 46 i 43 niedługo zakończą swoje kursy

We wtorek Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, wypowiedziała umowy porozumień międzygminnych na realizację kursów tramwajów linii 46 do Zgierza i Ozorkowa oraz linii 43 do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Umowa ma 6-miesięczny okres wypowiedzenia, a to oznacza, że tramwaje przestaną kursować tuż przed Sylwestrem.
Władze Łodzi postawiły ościenne gminy pod ścianą. Chciały, aby kursy tych linii realizowało MPK i ono zbierało pieniądze z biletów. Małe podłódzkie gminy z niskimi budżetami miałyby zaś utrzymywać torowisko, na co ich nie stać.
Źródło: http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/970223,tramwaje-linii-46-i-43-niedlugo-zakoncza-swoje-kursy,id,t.html

Róbmy POlitykę, zamykajmy wszystko!

Bez politycznych aluzji proszę...
CAr.
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwca 2011, 11:08:44 wysłane przez Ariel Ciechański » Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 01 Lipca 2011, 16:55:21 »
0

Na kilka dni przed wypowiedzeniem przez Łódź porozumienia w sprawie funkcjonowania podmiejskich linii tramwajowych w województwie łódzkim, władze Zgierza i Ozorkowa wysłały do prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej list, który został jednak bez odpowiedzi…
http://ozorkow.info.pl/wp-content/themes/rhea/PDF/tra46.pdf

Dosłownie przed chwilą dowiedziałem się, że w Ozorkowie zaczęła się zbiórka podpisów protestujących przeciwko likwidacji połączenia z Łodzią, a po południu w Urzędzie Marszałkowskim odbył się SPOŁECZNY PROTEST PRZECIWKO LIKWIDACJI LINII 46. Początkowo akcję planowano na sobotę, ale wówczas urzędnicy nie pracują.
Gdy dowiem się coś więcej na temat kolejnych prób powstrzymania planów likwidacji podmiejskich linii tramwajowych, na pewno inforamcje na forum przekażę.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2011, 16:58:23 wysłane przez brok » Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 01 Lipca 2011, 20:30:33 »
0

Tak, zgadza się. Protest zaplanowano na 8 lipca w godzinach 14:00 - 15:30.
Więcej
http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=140000809410754

Poparcie dla 46:
http://www.facebook.com/#!/groups/200728406644722?ap=1
grupa otwarta.
Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 05 Lipca 2011, 22:06:31 »
0

Gazeta Łódź: Związkowcy i internauci walczą w obronie tramwajów
Fala sprzeciwów w obronie połączeń tramwajowych do Zgierza i Konstantynowa. Pierwsze aktywizują się związki zawodowe motorniczych. Za nimi na facebooku przeciwko likwidacji protestuje już ponad osiem tysięcy pasażerów.
Więcej: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,9898703,Zwiazkowcy_i_internauci_walcza_w_obronie_tramwajow.html

Od 8 lipca o godz. 14 przed urzędem wojewódzkim internauci zaczną zbierać podpisy pod petycją przeciwko likwidacji połączeń tramwajowych.

Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #11 : 06 Lipca 2011, 08:05:30 »
0

Rozwalono tramwaje do Tuszyna, Rzgowa i Aleksandrowa. Teraz pora na Lutomiersk i Ozorków. Już nie wspomnę o samej Łodzi, gdzie kilka zlikwidowanych linii by wypadało odbudować, bo autobusy pękają w szwach... Cóż, błądzić jest rzeczą łódzką, czyżby szykowało się kolejne referendum?

Faktem jest, że obie podmiejskie linie wymagają praktycznie odbudowy, ale są środki unijne, po które wystarczy sięgnąć. A może wpisać te linie do rejestru zabytków?

Jak już kiedyś pisałem - Łódź nienawidzi komunikacji szynowej - ani tramwaju, ani kolei (dlaczego nie ma pociągu Łódź - Opoczno, tylko 2 przesiadki - w Koluszkach i w Tomaszowie na KaKA?).
Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 06 Lipca 2011, 09:49:12 »
0

(...)
Jak już kiedyś pisałem - Łódź nienawidzi komunikacji szynowej - ani tramwaju, ani kolei (dlaczego nie ma pociągu Łódź - Opoczno, tylko 2 przesiadki - w Koluszkach i w Tomaszowie na KaKA?).
W niedługim czasie likwidacji ulegnie odcinek linii tramwajowej na ulicy Aleksandrowskiej od Szczecińskiej do pętli Chochoła. Pasażerowie jeżdżący głównie do szpitala zmuszeni będą do przesiadki na autobus. W zamian „zyskamy” stosunkowo krótki odcinek dwujezdniowej ulicy, kończący się przy rogatkach miasta.
W lipcu 1996 roku zlikwidowano tramwaje na ulicy Rudzkiej (kierunek na Rzgów i Tuszyn). Chwile wcześniej wymieniono tam torowisko na odcinku do ulicy Popioły. Decyzję tłumaczono koniecznością wybudowania „dwupasmówki”. Dziś po latach rozpoczęła się budowa, jedynie na tym odcinku, a dalej pozostanie jedna jezdnia. Trasa miałaby sens jeśli zostałaby zbudowana w całości, do wylotówki na „gierkówkę” a tak…
Kolejne zagrożone linie to ulica Cmentarna, Srebrzyńska oraz Warszawska. Tą ostatnią prowadzącą do lasu Łagiewnickiego można w wakacyjne niedziele i święta „zaliczyć” turystyczną linią 0 obsługiwaną zabytkowym taborem.
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 27 Września 2011, 10:41:04 »
0

Dzienik Łódzki: Łódź straci 3 mln zł. Będzie protest

Mieszkańcy Zgierza i Ozorkowa, związkowcy Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej, a także łodzianie postanowili zorganizować marsz w intencji ratowania tramwajów linii 46 i 16, które łączą Łódź ze Zgierzem i Ozorkowem.
Marsz, który jest protestem przed likwidacją linii od 1 stycznia ma odbyć się w niedzielę 2 października. Rozpocznie się przed łódzką katedrą o godz. 9.30. Trasa ma prowadzić ulicami Łodzi do kościoła w Łagiewnikach. Wcześniej planowano blokadę drogi przy zajezdni na Helenówku.

Więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/stronaglowna/455038,lodz-straci-3-mln-zl-bedzie-protest,id,t.html
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 27 Października 2011, 20:01:26 »
0

Powiało optymizmem, może nie będzie Gliwic II:

Gazeta Łódź: Zerwanie umowy na tramwaj do Ozorkowa nielegalne?

Prezydent Hanna Zdanowska niezgodnie z prawem wypowiedziała porozumienia międzygminne na organizację połączeń tramwajowych do Ozorkowa i Lutomierska. Takie stanowisko przyjęła komisja rewizyjna rady miejskiej

Tramwajami tymi codziennie dojeżdżają do pracy i szkoły w Łodzi tysiące mieszkańców okolicznych miejscowości. Skargę na likwidację połączeń złożyli do komisji rewizyjnej pracownicy Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej (obsługują linię nr 46 do Ozorkowa). Uważają, że prezydent Hanna Zdanowska nie mogła wypowiedzieć umów Zgierzowi i Ozorkowowi. Radni poparli ich ocenę. - Umowę zatwierdziła 19 lat temu rada miejska i tylko ona mogła ją wypowiedzieć - mówi radny Władysław Skwarka (SLD), przewodniczący komisji rewizyjnej. - Na najbliższym posiedzeniu komisji przygotujemy odpowiedni projekt uchwały. Gdy rada ją przyjmie, zerwanie porozumień będzie nieważne. A jeśli radni PO zablokują uchwałę, pracownicy MKT będą mogli zaskarżyć radę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i, moim zdaniem, wygrają.
Źródło: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,10549908,Zerwanie_umowy_na_tramwaj_do_Ozorkowa_nielegalne_.html

Bo niszczyć i likwidować też trzeba potrafić


Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 20 Listopada 2011, 19:11:17 »
0

Taka mała ciekawostka znaleziona na http://podroze.gazeta.pl/podroze/56,114158,10660822,Interurban___dwie_historie_pewnego_tramwaju.html

Pozdrawiam,Przemek
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 15 Grudnia 2011, 21:39:50 »
0

Związki zawodowe skarżą prezydent Zdanowską
Czy Hanna Zdanowska będzie musiała odpowiedzieć przed sądem? Możliwe. Związki zawodowe działające przy MKT Sp. z o.o. złożyły w czwartek do Prokuratury Rejonowej w Łodzi zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez prezydent miasta.

Miała ona wypowiedzieć porozumienie komunalne w sprawie międzygminnej komunikacji tramwajowej bez stosownej uchwały Rady Miasta.
Związkowcy postanowili zaskarżyć prezydent Zdanowską, po środowej sesji Rady Miejskiej. Miała tam być rozpatrywana ich skarga na bezprawne działanie prezydent Łodzi. W ostatniej chwili jednak punkt wypadł z programu obrad.
Radni argumentowali, że rozpatrzenie skargi "osłabi pozycję Łodzi w negocjacjach z sąsiednimi gminami".
Wściekli związkowcy wygwizdali radnych i opuścili Urząd Miasta.

Poza prokuraturą, skargi trafiły też do:

Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi - skarga na przewlekłość postępowania Rady Miejskiej w Łodzi
 Regionalnej Izby Obrachunkowej - zawiadomienie o niestosowaniu kryteriów celowości, rzetelności i gospodarności przy wydatkowaniu publicznych środków finansowych
Wojewody Łódzkiego - skarga na przewlekłość postępowania Rady Miejskiej w Łodzi
 Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Skarga na działalność Rady Miejskiej w Łodzi
MKT obsługuje linię tramwajową nr 46 prowadzącą do Ozorkowa. Władze Łodzi chcą, by od przyszłego roku trasę przejęło MPK. Związkowcy nie godzą się na to rozwiązanie, które oznaczałoby likwidację ich firmy i zwolnienia. Argumentują, że są tańszym i lepszym przewoźnikiem.


Źródło: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/483759,zwiazki-zawodowe-skarza-prezydent-zdanowska,id,t.html
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 18 Stycznia 2012, 21:30:09 »
0

Gazeta Łódź:Bez opozycji w komisji rewizyjnej. Rada w kryzysie?

Czy brak przedstawicieli opozycji w komisji rewizyjnej to powód do rozwiązania rady miejskiej? Czy gest Rejtana w wykonaniu Władysława Skwarki wywoła największy kryzys w łódzkim samorządzie?
Na ostatniej sesji rady miejskiej radny SLD Władysław Skwarka, przewodniczący komisji rewizyjnej, zrezygnował z pełnionej funkcji. Wraz z nim komisję opuściło także sześcioro jej członków z różnych klubów: Piotr Bors (SLD), Bogusław Hubert (niezrzeszony), Marek Michalik (PiS) oraz radni PO: Grażyna Gumińska, Marta Grzeszczyk i Urszula Niziołek-Janiak.

Taką decyzję podjęli po odrzuceniu na sesji projektu komisji uznającego skargę związków zawodowych działających przy Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej. O co chodzi w skardze? Prezydent Hanna Zdanowska wypowiedziała porozumienie międzygminne. Zdaniem związkowców zgodnie z prawem tylko rada miejska może wypowiedzieć porozumienie, bo to rada podejmuje uchwałę o jego zawarciu. To zdanie potwierdziła komisja rewizyjna pod przewodnictwem Władysława Skwarki. Jednak na sesji radni - głosami PO, która ma w radzie większość - odrzucili projekt.

- Skończyła się możliwość pracy komisji rewizyjnej. To co się stało, to hańba dla samorządu - powiedział Władysław Skwarka. - Brak funkcji kontrolnej jest sprzeczny z funkcjonowaniem samorządu. Ja nie mogę tego firmować swoim nazwiskiem - uzasadnił Skwarka i dodał, że poprzedni prezydent Jerzy Kropiwnicki nigdy nie podważyłby wyników pracy komisji rewizyjnej.

Radny Skwarka złożył rezygnację w środę, ale żeby stała się faktem, musi go odwołać rada w głosowaniu (tylko szefów komisji rewizyjnej i inwentaryzacyjnej powołuje i odwołuje rada miejska; pozostałych wybierają spośród siebie członkowie komisji). Ma się to stać na sesji 25 stycznia. Na pierwszy rzut oka to tylko formalność, ale może się też zdarzyć, że klub PO nie będzie chciał odwołać Skwarki. Wbrew własnej decyzji i woli radny SLD pozostanie szefem komisji i - zgodnie ze Statutem Miasta Łodzi - będzie musiał zwoływać jej posiedzenia.

W komisji rewizyjnej zostało dwóch radnych, którzy chcą w niej pracować: Paweł Bliźniuk i Adam Wieczorek. Obaj z Platformy Obywatelskiej. Obaj z niewiele ponadrocznym doświadczeniem w samorządzie, ale też z niewielkim doświadczeniem życiowym: Bliźniuk ma 25 lat, a Wieczorek jest o rok młodszy. Bliźniuk jest studentem, a Wieczorek masażystą. Po odwołaniu Skwarki jeden zostanie przewodniczącym komisji, a drugi zastępcą. W klubie radnych PO są wewnętrzne podziały. Są w nim radni w wyraźnej opozycji do pani prezydent, są też tacy, którzy czasem prezentują inne stanowisko, ale akurat po Bliźniuku i Wieczorku nie można się spodziewać krytycznego stanowiska wobec Zdanowskiej.


Więcej: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,10969024,Bez_opozycji_w_komisji_rewizyjnej__Rada_w_kryzysie_.html
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 08 Marca 2012, 17:42:49 »
+2

Rynek Kolejowy:

Łódź: jest porozumienie w sprawie tramwaju do Ozorkowa
Cytuj
Gminy porozumiały się w sprawie dalszego funkcjonowania podmiejskiej linii 46 łączącej Łódź z Ozorkowem przez Zgierz. Oznacza to, że tramwaj nie przestanie kursować 1 kwietnia. Obsługę połączenia przejmie MPK-Łódź. Zmieni się także trasa na łódzkim odcinku linii.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 16 Marca 2012, 09:57:50 »
0

Tak jak napisał 2xm tramwaj zostaje uratowany, przynajmniej na jakiś czas. Dodać należy jedynie, że od 1 kwietnia:

- zniknie linia tramwajowa 43 bis,  jest to ostatni numer na łódzkiej sieci zawierający oznaczenie "bis", (ciekawe co będzie z gazetką konstantynowską, która nazywa się jak numer tramwaju),w jej miejsce do Konstantynowa pojedzie 9,
- linie 43 i 46 ulegną skróceniu na terenie Łodzi,
- zlikwidowana zostanie linia tramwajowa 46A, która wzmacniała w dni robocze kursy 46 na terenie Łodzi,
- zlikwidowana zostanie nocna linia autobusowa 46bus, ale w jej miejsce mają się pojawić trzy nocne kursy tramwaju,
- pod palnik, ewentualnie na sprzedaż trafi większość wagonów sprowadzanych przez Międzygminną Komunikację Tramwajową z zachodu, między innymi ciekawe dwukierunkowe wozy GT8ZR produkcji Düwag-a, które przyjechały z z Innsbrucka, gdzie do połowy lipca 2009 roku kursowały na kolei wąskotorowej Innsbruck – Fulpmes, obsługiwanej przez IVB,
- kończy się era wagonów przegubowych serii 803N (normalnotorowa odmiana 102Na) oraz 803N przerobionych sposobem folklorystyczno - gospodarczym na tzw. "kanciaki"

wagon 803N:


wagon 803N po modernizacji:
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!