Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 00:25:35 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jędrkowska Kolej Wąskotorowa  (Przeczytany 98782 razy)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 16 Czerwca 2011, 22:58:35 »
0

Tak jest wstępnie zabezpieczone .
Po zbudowaniu wszystkich przęseł zostanie dodatkowo pociągnięte specjalna mieszanką fluidolu z pokostem lnianym, co jakiś czas jednak trzeba będzie to odświeżać
Zapisane
A.Podleski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 30 Czerwca 2011, 20:42:03 »
0

Muszę przyznać że "odwaliłeś" kawał dobrej roboty.... Czego się nie robi dla hobby. Oczywiście na bieżąco będę śledzić efekty twojej pracy,pod warunkiem że będziesz umieszczał kolejne fotorelacje.

A.Podleski
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 10 Sierpnia 2011, 11:11:51 »
+1

Kolejny etap budowy to przymiarka do wykonania mijanki na stacji Dorotowo Wąskotorowe.



Prace tutaj potrwają do jesieni , a pożniej prace przeniosą sie na stacje Jędrkowo Wąskotorowe gdzie będzie obrotnica i dwustanowiskowa parowozownia.
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2011, 11:15:03 wysłane przez Mallet » Zapisane
Kaczor
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #23 : 12 Sierpnia 2011, 01:04:43 »
0

Piękna sprawa
Zapisane

Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 18 Września 2011, 22:13:08 »
+3

Prace w terenie trwają ,a tymczasem w chwili odpoczynku między wykopkami zlepiłem chwilowo wykonane części parowozu w całość .


Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #25 : 10 Października 2011, 20:33:56 »
0

Mmmm... cóż za smaczek! Hamerykański... 
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
michuroz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 30 Grudnia 2011, 12:05:30 »
0

To jest niesamowite brak mi słów, biegnę do ogrodu taką robić
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 05 Lutego 2012, 15:02:39 »
+1


Ponieważ nie samymi parowozami żyje kolej ,powoli powstaje też lokotraktor Baldwin 50 HP wyprodukowany w tej samej fabryce co powyższy parowóz .
Oba służyły podczas Wielkiej Wojny na froncie zachodnim .
Ponadto do zestawu będzie jeszcze platforma i dżwig wąskotorowy w systemie Pechot.
Wszystko jest budowane w skali 1:5 ,jako że to 600mm , a tor 5".
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2012, 15:20:38 wysłane przez Mallet » Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 05 Lutego 2012, 21:11:40 »
0

A że się tak głupio spytam: napęd z akumulatora czy diesel??

Pozdrawiam z MMz
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 05 Lutego 2012, 21:47:25 »
+1

W oryginale był to diesel.
Do napędu posłuży mi silnik od kosiarki o mocy 2KM , sprzęgnięty będzie z dwubiegową skrzynią biegów od motocykla no i oczywiście będzie rewers .
Czyli napęd w konwencji tak jak było w oryginalnej konstrukcji.
Oczywiście można by się pokusić o zbudowanie w skali takiego diesla jak w oryginalnym ciągniku ale chyba to już w drugim życiu  Chichot
Ale zanim to nastąpi najprościej próby torowe będzie wykonać napędzając silnikiem elektrycznym z przekładnią .
Zapisane
tadek14nfs
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 08 Lutego 2012, 20:05:01 »
0

Zrobisz elektryczny rozrusznik czy jakiś inny rodzaj odpalania? Mój kolega robi w modelach spalinowych i wszystkie mają rozruch na szarpankę.
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 08 Lutego 2012, 21:55:45 »
0

Roboty i tak sporo ,więc skoro silnik posiada szarpankę ,to i tak zostanie.
Później jak wszystko będzie ogarnięte pomyślę o modyfikacji.
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 15 Kwietnia 2012, 23:30:51 »
0


Nadejszła wiekopomna chwila na zamknięcie kręgu podtorza , a dalej to już czysta przyjemność w układaniu torów.

Wypełnianie szalunków , dość upierdliwe i mozolne ale zawsze to do przodu , no cóż jak się kolejki ogrodowej zachciało to się teraz męcz chłopie i nie ma że boli  

A po robocie konieczne umycie sprzętu ,na pewno przyda się przy kolejnej robocie .
Na następny ogień idzie podbudowa pod most kratownicowy ,ale o tym w stosownym momencie.
Zapisane
SMG
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #33 : 16 Kwietnia 2012, 22:33:35 »
0

Tak osobiście zastanawiam się czy nie warto zrobić takiej podbudowy nawet w skali 1:32, bo wydaje mi się ale wolniej zarastać będzie, znacznie niż w porównaniu do normalnego piasku+żwir.
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 17 Kwietnia 2012, 00:14:32 »
0

Poprzednio robiłem próby właśnie na podsypce piasek i żwir ,ale po pierwsze szybko zarasta ,po drugie cały czas tor wymaga korekt gdyż szczególnie po wiosennych rozstopach żwir osiada .
Na tak przygotowane podtorze przyjdzie jeszcze papa lub inne lepiszcze i dopiero tory które przymocowane będą dodatkowo kotwami.
Wszystko ułożone jest tak jak to się robi przy zwykłych chodnikach.
Do skal począwszy od jedynki ,wydaje mi się że to dobre rozwiązanie ,tym bardziej że większość kolejek ogrodowych tak właśnie jest robiona.
Widziałem też że kładzione są na pustakach betonowych .
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 08 Października 2012, 20:46:04 »
+3

Były różne warianty mostu ,ale ostatecznie zdecydowałem się na wykonanie kratownicowego,będzie miał około 4m długości .
Stąd też poczyniłem pewne przygotowania  budując dość solidne podpory  
Będę wzorował się moście z nieistniejącej już kolejki wąskotorowej Bialskiej  a który istnieje do dnia dzisiejszego na rzece Klukówce w Roskoszy,
 Na razie początek prac ziemnych ,przed zimą planował bym zakończenie prac w betonie a w okresie zimowym wykonanie mostku.


I to na razie tyle celem kronikarskiego uzupełnienia. Chichot
« Ostatnia zmiana: 08 Października 2012, 21:19:34 wysłane przez Mallet » Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #36 : 08 Października 2012, 21:30:14 »
0

No to pogratulować postępu prac
A tak na poważnie, to zapowiada się dość ciekawie.
Na mojej skromnej 0m'ce to póki co dość opornie toczą się prace dodatkowe  .
Podbitka z wbudowanym oświetleniem nad biurkiem (makieta w formie półki), chowany pulpit z automatycznym odłączaniem zasilania.
Planuje jeszcze dodać jeden kolejowy akcent rodem z "57" ale o tym może kiedy indziej w stosownym momencie  i miejscu
Pozdrawiam z MMz, Przemek
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 08 Października 2012, 22:18:26 »
0

To chyba tak jest, że takie projekty wąskotorowe wymagają czasu , grunt to pomału ale konsekwentnie do przodu nie zależnie od skali  Chichot
Pozdrawiam Andrzej.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #38 : 10 Października 2012, 22:14:01 »
0

Rozumiem, że o tym moście piszesz
 http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Roskosz-most-100425-11.jpg&filetimestamp=20100508194511 
Ciekawie się to zapowiada,pozdrawiam
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 11 Października 2012, 23:59:21 »
0

Tak dokładnie o tym .
Z tym że będę musiał go nieco przystosować do moich technicznych założeń.
Ale ogólny wygląd będzie taki jak zachowanego oryginału.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!