Mallet
|
 |
« Odpowiedz #40 : 25 Listopada 2012, 23:52:34 » |
+1
|
Budowy ciąg dalszy ,czując oddech zimy na plecach  na razie prace w na kolejce chwilowo zatrzymały się na częściowym zabetonowaniu i zaszalowaniu przyczółków mostowych .   Most ostatecznie będzie miał długość około 4metrów ,czeka mnie jeszcze wykonanie jednego mostku 6-metrowego i jednego przepustu , no i po zakończeniu tych prac będę mógł położyć tory już na stałe . 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #41 : 24 Października 2013, 07:52:54 » |
0
|
Witaj.
Bardzo podobają mi się efekty Twojej pracy. Muszę się przyznać, że gdy zainteresowała mnie kolej ogrodowa, to twój post był jednym z pierwszych miejsc gdzie zerkałem na ta tematykę.
… chcę cie „podpuścić” byś pochwalił się jak tam postępuje budowa lokomotyw – bo zapowiadają się wspaniale.
|
|
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #42 : 24 Października 2013, 21:20:57 » |
0
|
A właśnie właśnie... jak tam postępy prac? Też jestem ciekaw  Pozdrawiam z MMz, Przemek
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Mallet
|
 |
« Odpowiedz #43 : 24 Października 2013, 22:16:04 » |
+5
|
Na razie był mały zastój jeśli chodzi o dwa Baldwiny ale powoli ruszam i zapewne niedługo będzie się czym pochwalić  W tak zwanym międzyczasie robię projekt pod wykonanie parowozu Tx-10 w systemie Meyera-Malleta z Wyrzyskich Kolei Powiatowych . A powstaje z ..... kartonu .  Daje mi to lepsze rozeznanie w konstrukcje aby potem już w stali nie popełniać błędów konstrukcyjnych . Tak że jeśli nie robię w warsztacie to wykorzystuje wolne chwile na projektowanie . Pozdrawiam Andrzej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #44 : 25 Października 2013, 07:57:53 » |
0
|
No to biorąc pod uwagę iż z tego co pamiętam to miał być parowóz na parę a nie elektryczność to już sam rozmiar robi wrażenie... Tu to będzie potrzebna już porządna przyczepka 
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #45 : 25 Października 2013, 10:21:49 » |
+1
|
... aż miło popatrzeć. Jak te projekty pokończysz to musisz zrobić kiedyś wystawę...
|
|
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
|
Sadek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #47 : 08 Grudnia 2013, 23:15:51 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #48 : 09 Grudnia 2013, 14:56:41 » |
0
|
Super by było – mam nadzieję, że poznam gospodarza/opiekuna kolejki i może wtedy... Taki „zlot kolejki 127mm” – to temat na lato. … na razie prace nad GLS-ką muszę popchać do przodu a idzie powolutku … ..a film suuuper
|
|
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
Mallet
|
 |
« Odpowiedz #49 : 09 Grudnia 2013, 17:09:53 » |
0
|
To mamy to samo , prace a szczególnie te wymagające precyzyjnego podejścia wymagają czasu . Jak to mówią ,szybko to trzeba wszy łapać  Od czegoś trzeba zacząć ,a i myślę że takie spotkania mogły by być zachętą do działania dla tych co już budują ,a może i przy tej okazji parę osób też by się zaraziło tym bakcylem 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #50 : 20 Marca 2014, 11:57:39 » |
0
|
Mallet czy możesz podać w jakie minimalne promienie łuku wpisują się Twoje lokomotywki?
|
|
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
Mallet
|
 |
« Odpowiedz #51 : 20 Marca 2014, 21:30:02 » |
0
|
Przyjąłem że każda z kolejek wojskowych wpisywała się w łuk między 20 a 30 metrów więc aby nie było problemów dałem łuki 7 metrowe. W praktyce po ułożeniu okazało się że jest nieco ponad , w zasadzie dla dwóch osi mogą być jeszcze mniejsze. Czyli z zasadzie jak było w oryginale tak i będzie w modelu .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #52 : 29 Maja 2014, 21:23:37 » |
0
|
Witaj.
Znów zwracam się do Ciebie byś na forum podzielił się trochę doświadczeniami w budowie taboru dużej skali.
Zamówiłem blachy kabiny (stalowe 1mm, wypalane laserem) i teraz martwię się o spawanie… Dyskutujemy z kumplem – wydaje nam się, że może przy spawaniu TIG przepalą się blachy, że może lepiej MIG/MAG. Chcemy spawać punktowo.
Widziałem fotkę twojej spalinówki HP – była tak ładnie punktowo pospawana. Jaką metodą spawałeś.
Zastanawiałem się też nad budową nadwozia z mosiądzu – można by łatwo lutować. Z tego co oglądałem większość modelarzy skręca śrubkami blachy kabiny czy ostoi … chcę popróbować spawania.
Poradź coś bo wpadki są dość kosztowne…
|
|
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
Mallet
|
 |
« Odpowiedz #53 : 29 Maja 2014, 23:12:28 » |
+1
|
Witaj ,w większości wszystko w tego typu konstrukcjach blaszanych spawanie jest tylko punktowe ,chodzi tu głównie nie tyle o pospawanie ale o przyłapanie blach aby później można było powiercić otworki i ponitować . Tak więc tak jak w oryginale wszystko jest nitowane , a jedynie elementy konstrukcyjne które tworzą szkielet na których będzie nałożona blacha są spawane . Co do lutowania to też dobra koncepcja , ale ma niestety jedną wadę , cyna ulega po pewnym czasie utlenieniu i połączenia lubią pękać , trzeba pamiętać, że ta kolej pracuje tak jak duża i czasami potrafi wypaść z szyn . Niedawno miałem wykolejenie z HF -ka wypadając z szyn wywróciła się na bok i tylko dzięki temu że ma boczne wzmocnienia nic jej nie było . Tak że warto i o takich przypadkach pomyśleć , co do lutowania to może zamiast drogiego i miękkiego mosiądzu użyć blachy ocynkowanej też się świetnie spawa ,nie koroduje no i sztywność konstrukcyjna o niebo lepsza . Mam po prostu jedną zasadę jak był robiony oryginał to i tak trzeba zrobić model ,o ile oczywiście jest to technicznie wykonalne i pozwalają mi na to moje warunki warsztatowe . Do wykonania szkieletów konstrukcyjnych z reguły wykorzystuje dostępne w handlu różne profile stalowe . Jak czas pozwoli to może wkleję parę zdjęć z takich robót może komuś pomoże przy budowie ,np jak wykonać ceowniki , szyny ,rozjazdy .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #54 : 01 Czerwca 2014, 18:25:02 » |
0
|
A szczególnie szyny i inny osprzęt torowy... W sumie jak obejrzałem sobie tory, a w szczególności łuki Twojej roboty to sporo rzeczy w sumie zrobiło trochę jaśniejszych. Np. jaki materiał urzyć, jak mocować szyny itp.
Pozdrawiam z MMz
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #55 : 02 Czerwca 2014, 08:02:06 » |
0
|
dzięki za wskazówki ... Mam po prostu jedną zasadę jak był robiony oryginał to i tak trzeba zrobić model ,o ile oczywiście jest to technicznie wykonalne i pozwalają mi na to moje warunki warsztatowe .
Też tak się staram. GLS-ka którą buduje ma ostoję i kabinę spawaną, więc wszystko maniakalnie spawam - komplikując sobie trochę czasem :-) ... nie pomyślałem o wzmocnieniach kabiny - może coś jeszcze wymyślę. Czy możesz podać jaka grubą blachę stosujesz na dla kabiny/budki. Karoseria samochodowa jest z blachy o grubości 0,8 mm, ja zamówiłem 1 mm - teraz myślę, że może 1,5 mm byłoby lepiej. A fotki z budowy Twojej kolejki na pewno byłyby chętnie oglądane i takim początkującym jak ja dadzą wskazówki.
|
|
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
Mallet
|
 |
« Odpowiedz #56 : 03 Czerwca 2014, 22:37:31 » |
+1
|
Z kronikarskiego obowiązku dwa zdjęcia z imprezy która odbyła się w Mińsku Mazowieckim . Podczas trwania Rajdu zabytkowych motocykli jedną z atrakcji temu towarzyszących była kolejka która woziła i młodych i starych i inne ssaki     Pozdrawiam Andrzej . PS . Całą nadbudowę blaszana ,wykonuje z blachy 1mm ,teraz jednak przy większych parowozie będzie z 1,5 mm.
|
|
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2014, 22:54:53 wysłane przez Mallet »
|
Zapisane
|
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #57 : 04 Czerwca 2014, 23:01:31 » |
0
|
Suuuper.
Mam nadzieję, że moje cudo na przyszły sezon uruchomię.
Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
badziol
SGKW

Długość toru:: 112 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #58 : 06 Lipca 2014, 22:06:15 » |
0
|
Tak nawiązując do modelu "haefki" zdjęcia modelu takiej maszyny w nieco większej skali: http://www.flickriver.com/photos/alfav8/sets/72157638520744225/p.s. nie bardzo wiedziałem gdzie napisać a nie chciałem specjalnie nowego wątku tworzyć 
|
|
|
Zapisane
|
Wąskie jest piękne:)
|
|
|
Mallet
|
 |
« Odpowiedz #59 : 06 Lipca 2014, 23:37:01 » |
0
|
Taak widziałem ,super sprawa . Tak na moje oko to pewnie w 1:3 ,i na dobrą sprawę to nie wiadomo kiedy kończy model a zaczyna mała wąskotorówka . 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|