Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 00:30:47 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jędrkowska Kolej Wąskotorowa  (Przeczytany 98783 razy)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #60 : 22 Września 2014, 18:37:48 »
+6

Ponieważ powoli ruszają prace nad zestawem w systemie francuskiej kolei polowej ,więc i mała aktualizacja .
Na razie ciąg dalszy prac przy spalinówce obejmujący wykonanie rewersu i całego układu napędu silnik -przekładnia .
Przy tak zwanej okazji aby było na czym siedzieć i obsługiwać lokomotywkę powstaje wagon w systemie Pechot .

« Ostatnia zmiana: 22 Września 2014, 18:42:09 wysłane przez Mallet » Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #61 : 22 Września 2014, 21:31:44 »
0

Nie znam się na tym, ale czy to nie jest przypadkiem rodzaj platformy zagłębionej do transportu amunicji?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #62 : 22 Września 2014, 22:03:30 »
0

Tego typu platformy służyły do przewozu różnego sprzętu wojskowego ,począwszy od amunicji do ciężkich armat ,po czołgi np ,Renaulty FT 17.
Zapisane
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #63 : 22 Września 2014, 23:43:21 »
0

Cytuj
Ponieważ powoli ruszają prace nad zestawem w systemie francuskiej kolei polowej ,więc i mała aktualizacja .

Wpadnij Kolego, jeśli czas pozwala, do nas, do Białośliwia. W tym roku mamy Decauville'a pod parą, a i o Tx10 trochę wiemy

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #64 : 18 Stycznia 2015, 13:32:42 »
+4

A tutaj coś z mniejszych braci w tym samym temacie, w skali 1:35 na tor 16,5 mm.
 Modele malutkie , niepozorne a części od metra , więc i prace idą powoli bo chciałbym to w miarę wiernie odtworzyć .
Do przodu poszły  prace przy małej platformie, głównie drobne detale bez których nie sposób się obyć .
Daje to mi też możliwość zapoznania się z konstrukcją przed kolejnymi pracami w stali .
Pracuje także przy dźwigu wąskotorowym a i oto trochę detali .



A co do platformy do mam do niej też inne zastosowanie więc temat rozwojowy a jedno z nich to to .
« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2015, 13:50:59 wysłane przez Mallet » Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #65 : 19 Stycznia 2015, 18:31:50 »
0

Są czołgi Renault FT 17 w tej skali? Czy chcesz robić od zera?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 19 Stycznia 2015, 21:54:54 »
0

W 1:35 jak najbardziej natomiast 1:5 trzeba robić ,ale jest to tak prosta konstrukcja i nie powinno być problemu .
Mechanizmy napędowe już są .
Zapisane
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #67 : 21 Stycznia 2015, 07:53:58 »
0

Oj!! Widzę, że na twojej kolejce idzie wojna...

...znalazłem kiedyś przypadkiem na forum elektroda, wątek dotyczący budowy czołgu w skali 1:6 z napędem spalinowym.

Oto linki:

http://obrazki.elektroda.pl/5645540800_1367957510.jpg

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10826561#10826561
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 24 Stycznia 2015, 12:33:55 »
0

Chcesz pokoju szykuj się do wojny , zdaje się że ostatnio te hasło padło .
No to ja z duchem czasu .
Trochę drobnej infrastruktury kolejowej i nie tylko ,ogólnie rzecz biorąc bambetle na dioramę te drobne .
Parowóz na dioramie bedze to i wieża wodna musowo  Chichot
A swoją drogą zastanawiam się czy sobie nie machnąć do ogrodówki coś takiego ,bo proste w wykonaniu a i klimacik fajny będzie .

Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #69 : 24 Stycznia 2015, 22:38:34 »
0

Fajna rzecz, ale...  Masz jakieś zdjęcie oryginału?
Bo to trochę american western style.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 25 Stycznia 2015, 20:31:12 »
+3

Jak najbardziej opieram się na archiwalnych zdjęciach .
Dźwig w trakcie roboty ,zapodaje zdjęcie aby nie było że coś zmyślam 


Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #71 : 26 Stycznia 2015, 14:51:48 »
0

Szacunek za wykonanie. Znowu zbieram szczękę z podłogi.
Pozdrawiam z MMz.
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #72 : 26 Stycznia 2015, 20:58:18 »
0

W takim razie zwracam honor.
Ale dostrzegłem coś jeszcze; czy drewniane beczki nie są czasem z żywicy? Tam są też chyba dwa niemieckie lewarki czołgowe?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #73 : 04 Lutego 2015, 19:13:49 »
0

Wykonałem podstawkę w formie skrzynki na amunicję i
tak miej więcej będzie to wyglądało na dioramie .
Sam parowóz na razie wykonałem w surowej formie i będzie teraz uzbrajany w detale , a później wezmę się za jego ostoję a w zasadzie dwie bliźniacze .
Można napisać że projekt tego parowozu został opatentowany w 1887roku i służył głównie w obsłudze fortów z ciężką artylerią .
W czasie wojny był produkowany między innymi w USA w fabryce Baldwina .
Po wojnie duża część tych parowozów trafiła do koloni francuskich
Używane były też przy budowie linii Maginot .
Po 1940 roku niemcy używali ich  rzy budowie Wału Atlantyckiego ,część wysłano na koleje polowe między innymi w okolice cieśniny Dardanele ,do Gracji koło Salonik .
W Polsce pracowały trzy tego typu parowozy na kolei leśnej w Zagnańsku
 do lat 50-tych .
Potem przesłano jeden do Chorzelowa a drugi do Hajnówki i w niedługim czasie złomowano z powodu nieopłacalności remontu .
Trochę ta długowieczna służba przypomina historię czołgu FT-17. 
Wszystkie szpargały zostaną zmienione na właściwe dla epoki ,a jeśli chodzi o lewary to zostały one wynalezione na długo przed czołgami i w zasadzie są typowe .
A co do beczek to co Trabant w budynku gospodarczym to przypadkiem nie masz cegłówek z kartonu 

Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 241 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #74 : 04 Lutego 2015, 19:38:30 »
0

Czy to jest Péchot-Bourdon?
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #75 : 04 Lutego 2015, 20:08:24 »
+1

Bigo .
Jak najbardziej .
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #76 : 27 Maja 2015, 21:23:40 »
+2

Do wieży wodnej dorobiłem małą szopę która spełni rolę podręcznego warsztatu .
Planuję umieścić tam to co w takim warsztacie w tamtym czasie mogło się być używane .
Stół ,szlifierka ręczna , imadło , obok zapewne stanie wiertarka nożna wiertarka słupowa itp
Ot taki mały akcencik który nada nieco klimatu do którego przymierzam się w nieco większym wydaniu ale przedtem trochę treningu na czymś mniejszym nie zaszkodzi Chichot



Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #77 : 27 Maja 2015, 22:17:53 »
0

Pierwyj sort. Proponuję umieścić tam koło angielskie. Efektownie wygląda, łatwo zrobić i jest to wdzięczny temat do scenki rodzajowej.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #78 : 27 Maja 2015, 23:08:51 »
0

W takich małych podręcznych warsztatach raczej koło angielskie nie miało by zastosowania .
To jest typowy warsztacik ślusarski ,zresztą takie warsztaty tylko że zabudowane na ciężarówkach były używane w tamtym okresie .
Tak, że to co tu wystrugam po odlaniu w żywicy posłuży mi do następnej dioramy z takim właśnie obwoźnym warsztatem 
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #79 : 24 Października 2015, 23:28:08 »
0

Z archiwum starego kina , parowozy spod Verdun i nie tylko w naturze .
Pracy sporo tym bardziej że musiałem przebudować od nowa całą budkę parowozu i naprodukować nitów od czorta .
Przybyło też trochę detali przy platformie na tor5"
Teraz siedzę i mozolnie je umiejscawiam ,a efekty wkrótce .


https://www.youtube.com/watch?v=l7BdCz7NgsU
« Ostatnia zmiana: 24 Października 2015, 23:40:00 wysłane przez Mallet » Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!