Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Października 2024, 03:19:37 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Osoblaha - problemy z taborem  (Przeczytany 5327 razy)
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« : 17 Czerwca 2022, 22:58:37 »
0

Z uwagi na brak sprawnych lokomotyw na linii Osoblaha – Třemešná ve Slezsku, za pociągi ČD wyjedzie autobusowa komunikacja zastępcza.
Źródło:
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/39549/

Jeździć będzie jedynie pociąg parowy Slezskich Zemskych Drah:
http://www.osoblazsko.com/jizdni-rad/parni-vlaky-szd
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 18 Czerwca 2022, 01:07:25 »
0

Od około 5 lat pociągi osobowe prowadziła tam jedyna sprawna lokomotywa 705 913-2. Widocznie musiała przytrafić się jej jakaś awaria, albo papiery wyszły. Ma ktoś jakieś informacje co się stało? I czy są próby uruchamiania jakiejś innej 705, odstawionej wcześniej, czy tylko 705 913-2 będzie naprawiana?
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 18 Czerwca 2022, 15:36:29 »
+1

Od około 5 lat pociągi osobowe prowadziła tam jedyna sprawna lokomotywa 705 913-2. Widocznie musiała przytrafić się jej jakaś awaria, albo papiery wyszły. Ma ktoś jakieś informacje co się stało? I czy są próby uruchamiania jakiejś innej 705, odstawionej wcześniej, czy tylko 705 913-2 będzie naprawiana?

914 jest w modernizacji. Więcej lokomotyw CD w Osoblasze nie ma.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 18 Czerwca 2022, 16:16:06 »
0

Dobrze słyszeć, że coś w temacie lokomotyw serii 705 na tej wąskotorówce się ruszyło. Jak wróci 14 po remoncie, to już rezerwowy pojazd będzie. A 17 gdzieś wywiało? Kilka lat temu stała wyłączona z ruchu w Tremesnej. Wcześniej kojarzę, że 16 poszła na pomnik do Luznej u Rakovnika.
Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 21 Czerwca 2022, 22:25:51 »
0

Ciąg dalszy historii - wraca pomysł na usamorządowienie:

https://zdopravy.cz/obce-na-osoblazsku-chteji-prevzit-od-ceskych-drah-provoz-na-uzkokolejce-117297/
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #5 : 22 Czerwca 2022, 10:47:08 »
0


Ale tylko przewozów. Infra miałaby nadal być zarządzana przez SŽ.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 22 Czerwca 2022, 20:14:28 »
+3

Panowie, ja nie do końca jestem zorientowany o co w tym wszystkim biega. Mianowicie wśród naszych wspólnych znajomych Osoblaha zawsze określana była mianem "wąskotorowego eldorado", "wzoru dla polskich wąskotorówek", czy też "prawdziwej wąskotorówki XXI w.".

Tutaj zaś czytam, że padła im jedna lokomotywa i kolejkę zamykają. To jak to jest z tą Osoblahą? - jak z chińską armią?

W chińskim sztabie generałowie opracowują plan ataku na ZSRR.
- Skrzydłami będziemy atakować małymi grupkami po dwa, trzy miliony piechoty, a środkiem pojadą czołgi.
- Obydwa?

Będę wdzięczny za nakreślenie sprawy.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 23 Czerwca 2022, 21:36:23 »
+1

Kolej sama w sobie należy do Czeskich drah i CD mają swoje depo w Osobłodze. Tam też stacjonuje jedyna czynna lokomotywa na tej kolei. Ten stan rzeczy (jedna lokomotywa) trwa już od lat i nie pierwszy to raz kiedy z racji na jej awarię zawieszają ruch. Druga lokomotywa "się robi". Kilka lat temu nawet była realna groźba całkowitego zawieszenia ruchu. Tu ważna uwaga: nie jest to kolej turystyczna, a zwyczajnie funkcjonująca kolej lokalna (z tym, że ruchu towarowego nie ma już od lat 90. XX wieku oidp).

Na drugim końcu linii w Trzemesznej (Třemešná ve Slezsku) swoje depo mają Slezské zemské dráhy, które obsługują ruch turystyczny, przy czym pociągi kursują zasadniczo w weekendy, w wybrane dni z parowozem.

Kolej ta była "wąskotorowym rajem" wiele lat temu, gdy w Polsce następował całkowity rozkład jazdy kolei wąskotorowych i nie było pewności kto przetrwa i jak długo. Apogeum szczęścia był moment, gdy pojawiły się tam SZD ze swoimi pociągami turystycznymi. Niestety w tzw. międzyczasie zaszły zmiany na gorsze. CD za bardzo kolei nie chcą, chętnie oddałyby je samorządom. Samorządy jakoś się nie palą. Każda wzmianka o zamknięciu kolei powoduje burzę... Zatem kolej tak sobie wegetuje gdzieś pomiędzy bytem a niebytem.
Jedyne, co nadal robi wrażenie (a co najmniej jeszcze niedawno robiło - mogło się w tzw. międzyczasie zmienić), to utrzymanie nawierzchni. Na prawdę dobre.

Zapisane
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 24 Czerwca 2022, 13:02:29 »
0

Z 4 lokomotyw serii 705 jakie były na tej wąskotorówce pierwsza wypadła 705 916-5. W 2007 roku była jeszcze sprawna, z kolei w 2012 roku stała już odstawiona w Osoblasze. Na pewno jeszcze w 2011 roku w ruchu była lokomotywa 705 917-3 (https://trainweb.cz/foto/lokomotiva-705-914-0-705-917-3-depo-osoblaha-20111), a prawdopodobnie i w 2012 roku jeszcze jeździła. Później stała w Tremesnej i robiła za dawcę części. Oby pojazdów już na tej wąskotorówce nie ma. Z kolei lokomotywa 705 914-0 do 2016 roku była sprawna i robiła za rezerwę. Ale miała awarię silnika, po której stała odstawiona. Od 2017 roku już na pewno w ruchu była wyłącznie zmodernizowana 705 913-2. Pierwsze odwołanie pociągów związane z awarią jedynej lokomotywy na początku 2017 roku wywołało medialne zamieszanie, później zapewne już po cichu takie sytuacje również się zdarzały.
Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 20 Grudnia 2022, 16:48:26 »
0

Osoblażska wąskotorówka dalej zostaje bez regularnych przewozów, České dráhy obiecują powrót w połowie stycznia.

https://zdopravy.cz/osoblazska-uzkokolejka-dal-zustava-bez-pravidelne-dopravy-ceske-drahy-slibuji-navrat-v-pulce-ledna-136656/

Osoblażska wąskotorówka dalej zostaje bez regularnych przewozów, České dráhy obiecują powrót w połowie stycznia.

Przewoźnik nie ma ani jednej sprawnej lokmotywy do osbługi unikalnej trasy.

České dráhy przez pół roku niezdołały wznowić przewozów na wąskotorowej trasie z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy. Poprzednio obiecywały wznowić przewozy od zmiany rozkładu jazdy, tak się jednak nie stało. Obecnie obiecują restart przewozów 16 stycznia. Do tej pory będą kursować autobusy zastępcze.

Przyczyną wstrzymania przewozów kolejowych jest brak lokomotyw. Jedna jest już od roku w naprawie w CZ LOKO, druga jest w DPOV v Přerově. Pociągi nie mogą wyjechać. Na linii, która przechodzi wielką odnowę, łącznie z dworcami, jeżdżą jedynie okolicznościowe pociągi parowe.

"Z uwagi na wydłużenie czasu naprawy pierwotnie planowany termin 1 stycznia 2023r. jest przesunięty i wznowienie przewozów zakładamy w drugiej połowie stycznia" powiedziała rzeczniczka Českých drah Vanda Rajnochová.
Na stronie CD utrudnienia w ruchu (https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/12971/) został wskazany termin 16 stycznia.

Regularne przewozy na linii są wstrzymane od czerwca. Wtedy jedna lokomorywa była już w modernizacji, drugą przewoźnik musiał odstawić ponieważ skończyło jej się rewizja. W lipcu zawiózł ją na naprawę do Přerova do swojej spółki córki DPOV.

Miejscowości na trasie nie ukrywają niezadowolenia z tej sytuacji i chcą przejąć przewozy na linii.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1977 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 22 Grudnia 2022, 20:54:29 »
+1

Zobaczcie: Czechy, taki prokolejowy wydawać by się mogło kraj, a nikomu nie przyszło do głowy zamówić nowoczesnego wagonu motorowego na tą kolejkę.
Czy chociażby nawet sprowadzić na czas remontu używaną lokomotywę z innej kolei.

Widać, że jak ktoś chce, to szuka sposobu, a jak nie chce, szuka powodu.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 22 Grudnia 2022, 21:20:29 »
0


Widać, że jak ktoś chce, to szuka sposobu, a jak nie chce, szuka powodu.

Z jakiej innej kolei? CD ma tylko jedna kolej wąskotorową właśnie w Osoblasze. Teoretycznie można by coś próbować teraz pożyczyć z JHMD, ale tam jest zarząd komisaryczny czy też syndyk.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #12 : 22 Grudnia 2022, 22:19:19 »
+1

Z jakiej innej kolei? CD ma tylko jedna kolej wąskotorową właśnie w Osoblasze. Teoretycznie można by coś próbować teraz pożyczyć z JHMD, ale tam jest zarząd komisaryczny czy też syndyk.

Jest pani Syndyk. Pomysł z JHMD się pojawił ale ryzyko niepowodzenia jest tak duże, że nikt nie chce o tym mówić/pisać.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #13 : 05 Stycznia 2023, 21:43:13 »
0

Powrót regularnych przewozów na osoblażskiej wąskotorówce zbliża się, pierwsza lokomotywa jest po naprawie.

https://zdopravy.cz/navrat-pravidelne-dopravy-na-osoblazskou-uzkokolejku-se-blizi-prvni-lokomotiva-je-po-oprave-138527/

Oczekuje się jeszcze na przyjazd z naprawy wagonu pasażerskiego Balm.

České dráhy znowu przesunęły termin wznowienia regularnych przewozów na trasie wąskotorowej z Tremesne ve Slezsku do Osoblahy.
Zamiast 16 stycznia, ma dojść do poworotu pociągów 26 stycznia. Do większego opóźnienia w restarcie przewozów nie ma już dojść. Przewoźnik dzisiaj przywózł po naprawie pierwszą z dwóch lokomotyw.

Przesunięcie terminu wynika z informacji na stronach Ceskych drah. Jednocześnie stowarzyszenie Osoblazska uzkorozchodna draha podała do wiadomości na swoim profilu facebookowym informację, że do Tremesne dotała już lokomotywa 705.913. Oczekuje się jeszcze na przyjazd naprawionego wagonu Balm. Następnie zostaną przeprowadzone jazdy próbne, na części trasy w ciągu lata zostały zmodernizowane przejazdy.

"Na trasie jeszcze przebiegają naprawy przejazdów kolejowych i pociągi musiałby jeździć z obniżoną prędkośćią, co oznaczałoby wydłużenie czasów przejazdów. Uzgodniliśmy więc, na wniosek Spravy zeleznic z Moravskoslezskym województem że autobusowa komunikacja zastępcza zamiast do 15 stycznia będzie funkcjonować do 25 stycznia", wyjaśnił przedstawiciel dyrektora generalnego i członek zarządu Jiri Jeseta.
(...)

Do wstrzymania przewozów doszło w czerwcu. Powodem jest brak lokomotyw. Przy czym jedna lokomotywa była już tym czasie na modernizacji, drugą przewoźnik musiał odstawić, z uwagi na to, że w czerwcu skończyła jej się rewizja. W lipcu została zawieziona na naprawę do Prerova do swojej spółki-córki DPOV.

Miejscowości na trasie nie kryją niezadowolenia z tej sytuacji i chcą przejać przewozy na trasie. Z uwagi na upadłosć JHMD i wstzymaniu tam przewozów, osoblazka trasa będzie jedyną w kraju linią wąskotorową w eksploatacji użyteczności publicznej.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #14 : 27 Stycznia 2023, 16:52:25 »
+1

Po kilku godzinach ruchu České dráhy musiały przywrócić autobusową komunikację zastępczą

https://zdopravy.cz/vlaky-na-osoblazce-jezdily-jen-par-hodin-kvuli-poruse-je-opet-nahradily-autobusy-142189/

České dráhy musiały już po kilku godzinach od wznowienia przewozów na trasie wąskotorowej Tremesna ve Slezsku - Osoblaha wprowadzić znowu autobusową komunikację zastępczą. Powodem jest awaria lokomotywy, która niedawno wróciła z naprawy.

Wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej České dráhy ogłosiły na swouch stronach internetowych ČD Mimoradnosti. Póki co zaplanowana jest na dziś.

"Niestety doszło do awarii lokomotywy. Szacunkowy czas wyłączenia z ruchu nie jest jeszcze znany", powiedział członek zarządu ČD Jiri Jeseta. Według dostępnych informacji będzie musiało zostać przeprowadzone czyszczenie układu, którym przepływa olej napędowy. Według źródła dziennika Zdopravy.cz podczas naprawy nie zostały wyczyszczone zbiorniki paliwa.

Pociągi rozkładowe wróciły na trasę po ponad siedmiu miesiącach. Przewoźnik miał niedobór sprawnych pojazdów. Na trasie jeździły tylko pociągi parowe miejscowego stowarzyszenia Slezske zemske drahy. Pierwsze dwie pary pociągów odjechały dziś bez problemów.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!