Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:05:37 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Runął zabytkowy most kolei wąskotorowej w Koronowie  (Przeczytany 49078 razy)
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #20 : 08 Kwietnia 2011, 21:49:21 »
0

póki co most/wiadukt  Co? jak go tam zwać, stoi sobie w całości - aktualne info z Koronowa  wczorajsze popołudnie 
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
SMKZnin
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie



olek.lutek
WWW
« Odpowiedz #21 : 08 Kwietnia 2011, 22:28:11 »
0

Most stoi, powtarzam stoi, a durnoty jakie wypisują niektóre media to już kwestia niewiedzy i używania złego określenia.
Zapisane

Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 08 Kwietnia 2011, 22:34:52 »
0


http://polskalokalna.pl/galerie/galeria/zabytkowy-most-zagrozony-katastrofa/zdjecie/duze,1440271,1
Zapisane

785mm
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #23 : 08 Kwietnia 2011, 23:07:57 »
0

Na zdjęciach z postu Janusza widać że most jeszcze stoi. Nie dowiemy się z nich jednak czy przyczółek mostu przy okazji powstania osuwiska nie uległ przemieszczeniu, a to była by już poważniejsza sprawa. Jeżeli osuwisko nie zostanie zabezpieczone to w najbliższym okresie może się powiększyć i poważniej naruszyć stabilność mostu. Działania zabezpieczające (choćby tymczasowo)  należy podjąć TERAZ bo potem może być już za późno. To że most jeszcze stoi nie oznacza że nie jest już zagrożony i że cały proces osuwania nasypu się zakończył.
Zapisane

To jest przekaz.
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 09 Kwietnia 2011, 00:21:24 »
0

Zastanawiam się, czy nasyp nie został naruszony podczas układania widocznego na zdjęciach wodociągu. Rurę wkopano dość głęboko, co pewnie miało wpływ na jego stabilność. Dodajmy do tego też ubiegłoroczne deszcze.
Zapisane

785mm
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 09 Kwietnia 2011, 02:17:15 »
0

Koledzy, Wy tu za przeproszeniem [****] o różnicy pomiędzy mostem a wiaduktem, a czy ktoś był tam na miejscu i widział i sfotografował, co tak na prawdę się stało? Czy przęsła leżą w nurcie?
Bez przesady. Od razu w środę ustaliliśmy, że info o runięciu mostu było kaczką (Tutaj mój post).

Na podstawie środowych zdjęć nie było sensu klepać o stanie przyczółka itp. Powiem szczerze, że na nich sprawa wyglądała bardzo poważnie. Przeglądając te z Interii widać, że jest nieco lepiej, choć biorąc pod uwagę brak motywacji właściciela może być problem. Jeśli w obecnej sytuacji grunt się ustabilizował, nie powinno się w najbliższym czasie nic dramatycznego stać. Przyczółek nie wygląda na przemieszczony czy uszkodzony (choć na oko to chłop w szpitalu...). Na zdjęciach robionych z góry i wzdłuż mostu widać, że przęsła trzymają linię. Widać też, że osunięcie nastąpiło w zasadzie w pewnej odległości (teren przy przyczółku zaczyna się podnosić), co też jest dobrą wiadomością.

Wykop pod rurę mógł "odciąć" bryłę gruntu ale problem był chyba poważniejszy. Ciężko cokolwiek powiedzieć nie wiedząc nic o samym gruncie.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2011, 02:20:35 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 209 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 09 Kwietnia 2011, 08:37:12 »
0

Wynika to zapewne z tego, że to lokalne radio PIK puściło w eter informację o zawaleniu się mostu, a pozostałym mediom nie chciało się fatygować do 'jakiegośtam' Koronowa, żeby sprawdzić czy to prawda. Przecież mamy ciekawsze tematy w Polsce, na pewno w tym samym czasie odkryto nowe fakty dot. katastrofy smoleńskiej i tak dalej...
Może wreszcie ktoś w mediach się obudzi i to sprostuje, bo inaczej wszyscy uznają że most faktycznie się zawalił i nikt nie będzie już podejmował próby ratowania tego co jeszcze faktycznie pozostało..
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #27 : 09 Kwietnia 2011, 09:33:58 »
-1

Temat o różnicach między mostem a wiaduktem wyrzucony do ----> http://750mm.pl/index.php?topic=3380.0
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #28 : 11 Kwietnia 2011, 13:05:14 »
0

Jeszcze tylko dzisiejszy info sms od kol. podpisującego się na pl.misc.kolej jako tg 3704 niektórzy wiedzą kto zacz.  Naocznie stwierdzono na miejscu, cytuję:
Cytuj
W Koronowie wciąż stoi, osuwisko po stronie Okola. Browar Trzeciewnica od 3 mies nieczynny, rdzewieją 4 Wls i 3 koleby na resztkach stacji. Leży ok 1/4 trasy :-O

Co to są za Wls-ki? Te same które tam zostały jako "pomnik"?
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2011, 13:09:40 wysłane przez Brood.K » Zapisane

lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #29 : 11 Kwietnia 2011, 19:32:25 »
+1

Jakie 1/4 trasy  Co? Wls to znany temat stoją tam od bardzo dawna... ale 1/4 szlaku w tych rejonach? Może temu koledze się tak zdawało bo tam co kawałek to jakieś resztki widać gdy się samochodem jeździ. Mam tu na myśli dawny szlak Nakło - Koronowo. Moim bardzo skromnym zdaniem wszystkich pozostałości nie będzie więcej niż kilkaset metrów + plus resztki szlaku Sicienko-Mochle (na który notabene ktoś tam ma chrapkę - legalnie rzecz jasna). No chyba że ja o czym innym myślę niż ten kolega??
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #30 : 11 Kwietnia 2011, 23:43:32 »
+1

Wls'ki pochodzą z zasobu Cegielni Bydgoszcz Fordon. Stoją tam jeszcze od czasów poprzedniego właściciela Browaru, który zamyśliwał reaktywację trasy. Sprawa we wiadomy sposób "rypła" się dzięki działalności spółek PKP na zasadzie "nie wie głowa co czyni ręka" i rozbiórce większości szlaku BKD. Pozostały tam jako element dosyć ubogiego "skansenu". Stoją, rdzewieją, ale pozostają w miarę całe.

1/4 szlaku??? Lisiogonek ma rację. Wiele tego nie zostało poza "wyspą" w Mochlu. Pozostały jednak zaasfaltowane przejazdy, nasypy, mosty, równie stacyjne... większość budynków (włącznie z zabytkowymi) wyburzono.

Cała nadzieja na zachowanie pamięci po BWKD to rewitalizacja części wyrzyskiej... wciąż "w miarę" całej...
Zapisane

Ha!
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #31 : 12 Kwietnia 2011, 08:30:34 »
0

No i po raz kolejny okazało się że lepiej dopytać kogoś, kto jest często na miejscu i zna realia "na gruncie". Dzięki panowie.
Zapisane

SMKZnin
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie



olek.lutek
WWW
« Odpowiedz #32 : 27 Kwietnia 2011, 15:07:57 »
0

I jak ma się sprawa? Pisałem kilka pism do Gminy Koronowo, ale niestety zero odzewu, szkoda.  Co?
Zapisane

Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #33 : 27 Kwietnia 2011, 15:15:40 »
+3

Po raz kolejny potwierdziła się teoria, że płodzenie makulatury nie przynosi pożądanego rezultatu.

Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #34 : 03 Listopada 2011, 15:37:00 »
+1

Jest nowa makulatura!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #35 : 03 Listopada 2011, 17:59:01 »
0

Oby wiadukt wytrzymał tę biurokrację...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
fotoprimo
Czytelnik

Długość toru:: 1 m

W terenie W terenie


emocje zatrzymane w kadrze


fotoprimo
WWW
« Odpowiedz #36 : 09 Maja 2012, 19:59:17 »
0

Most kolejki wąskotorowej nie runął. Osunęła się skarpa przy moście od strony wsi Okole. Miejsce bardzo niebezpieczne, ale bardzo kameralne. Aktualne zdjęcia mostu: http://www.fotoprimo.eu/most-kolejki-waskotorowej-koronowo
Zapisane

Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 31 Lipca 2013, 00:45:40 »
0

Podobno w lokalnej prasie bydgoskiej ( Tygodnik Bydgoski czy jakoś tak ) pisze się ostatnio o możliwej odbudowie mostu i to w wersji kolejowej a nie jako kładki dla pieszych lub ścieżki rowerowej. Czy ktoś z kolegów będący bardziej w temacie mógłby zapodać jakieś szczegóły ?
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #38 : 31 Lipca 2013, 18:22:15 »
+1

Jakiej odbudowie mostu skoro on cały czas stoi?? Osunęła się jedynie ziemia na przyczółku mostu.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #39 : 01 Sierpnia 2013, 18:31:30 »
+5

Po takim czasie bez żadnej konserwacji, myślę że można użyć terminu "odbudowa" - zwłaszcza że kładki dla pieszych rządzą się nieco innymi przepisami niż mosty kolejowe Niemniej też chętnie bym się dowiedział czegoś..
Zapisane

Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!