Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 07:29:28 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tory Wilczogóra -Sławoszewek  (Przeczytany 43711 razy)
Turysta
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« : 12 Kwiecień 2011, 22:48:49 »
0

Witam!!!
Nie wiem czy ten wątek umieszczam w odpowiednim miejscu, więc w wypadku pomyłki proszę go odpowiednio przekierować/przenieść. Pytanie jest o linię Sławoszewek-Wilczogóra, do kogo ona formalnie należy? Parę fotek ze stacji Wilczogóra wrzucę jutro.

Mam pytanie. Do kogo należą formalnie tory na odcinku Anastazewo -Budzisław Kościelny -odkrywka kopalni tuż przed Złotkowem? Jutro wyślę fotki z tego rejonu. A jeśli ktoś szuka zdemontowanych torów razem z podkładami to trochę ich zalega w składzie opałowym w Budzisławiu Kościelnym zaraz za wiatrakiem i zaasfaltowanym przejazdem (droga na Słupcę).
 Pozdrawiam!

Scaliłem dwa wątki w jeden - na przyszłość proszę nie tworzyć kilka podobnych pytań w tym samym dziale każde w innym wątku.
CAr.
« Ostatnia zmiana: 12 Kwiecień 2011, 23:26:57 wysłane przez Ariel Ciechański » Zapisane
wąskitor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie



Damian Chełmikowski
« Odpowiedz #1 : 13 Kwiecień 2011, 20:11:49 »
+1

Cytuj
Mam pytanie. Do kogo należą formalnie tory na odcinku Anastazewo -Budzisław Kościelny -odkrywka kopalni tuż przed Złotkowem?

Tor należy PONOWNIE do PKP, z uwagi na to, że GKW zdała go zaraz po zamknięciu linii. Rozebraniu torów  w Złotkowie.

Cytuj
A jeśli ktoś szuka zdemontowanych torów razem z podkładami to trochę ich zalega w składzie opałowym w Budzisławiu Kościelnym zaraz za wiatrakiem i zaasfaltowanym przejazdem (droga na Słupcę).

Bardzo ciekawa informacja. Myślałem, że wszystkie tory zwieźli do Gniezna. Z niecierpliwością  czekam na fotki
Zapisane
Turysta
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 13 Kwiecień 2011, 22:11:54 »
0

Fotki wrzucę jak najszybciej. Trochę torów z jakimiś wózkami (nie widziałem z bliska) zalega w tartaku w Powidzu. Sprawdziłem również jakieś stare info jakoby jakieś tory miały być w jednostce w Powidzu. I były do zeszłego roku, własność Agencji Mienia Wojskowego, niestety ktoś je nabył i pociął na złom. natomiast coś stoi jeszcze na bocznicy w jednostce.
Pozdrowienia dla Ariela, rozmawialiśmy lata temu na Hali Łabowskiej  Chichot
Zapisane
wąskitor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie



Damian Chełmikowski
« Odpowiedz #3 : 13 Kwiecień 2011, 22:24:01 »
0

Fotki wrzucę jak najszybciej. Trochę torów z jakimiś wózkami (nie widziałem z bliska) zalega w tartaku w Powidzu. Sprawdziłem również jakieś stare info jakoby jakieś tory miały być w jednostce w Powidzu. I były do zeszłego roku, własność Agencji Mienia Wojskowego, niestety ktoś je nabył i pociął na złom. natomiast coś stoi jeszcze na bocznicy w jednostce.
Pozdrowienia dla Ariela, rozmawialiśmy lata temu na Hali Łabowskiej  Chichot

Tory z jednostki wojskowej zostały przetransportowane do Gniezna, gdzie obecnie sobie leżą...
Wg ogólnej oceny ich stanu technicznego są zdatne do użytku i mogłyby zostać zamontowane ( wg mnie) sądzę również, że jeżeli Starostwo postanowi przeznaczyć fundusze na remont torowiska to zostaną one wmontowane w te najgorsze odcinki szlaku, Bo niby dlaczego mają iść na złom trochę szlifu i prawie jak nowe    
O z tym tartakiem to nawet sam nie widziałem a co weekend przejeżdżamy Chichot
akie tajemnice kolega jeszcze przed nami skrywa xD  Szok ?
« Ostatnia zmiana: 13 Kwiecień 2011, 22:49:34 wysłane przez wąskitor » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 13 Kwiecień 2011, 22:31:07 »
0

Tory były złożone w jednostce podczas rozbiórki ale niedawno musiały zostać zabrane z stamtąd. Cześć stoi na wagonach w Gnieźnie. Cześć jest rozładowana. Jak się przyjrzysz to tam na końcu zdjęcia widać trochę tych torów.  
http://750mm.pl/index.php?topic=1356.msg45739#msg45739
A tu film z rozbiórki:
cz.1 Last Train to Zlotkow. Part 1.
cz.2 Last train to Zlotkow Part 2 v.2
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Turysta
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 13 Kwiecień 2011, 22:59:10 »
0

Wiem, że jakieś tory zostały w zeszłym roku na terenie jednostki sprzedane i pocięte i były jak napisałem własnością AMW czyli raczej na pewno nie te z rozbiórki . Tajemnic to raczej nie mam ale będzie parę zdjęć z pytaniami. Z innych informacji: jest zaasfaltowany przejazd w Ostrowie, dużo zasypanych przejazdów na odcinku Charbin-Powidz-Ostrowo i dalej.Mieszkam w Powidzu na stałe i mam na to oko
Pozdrawiam serdecznie!
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 13 Kwiecień 2011, 23:06:55 »
0

A może jednostka rozebrała swoją bocznice?? 
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 13 Kwiecień 2011, 23:10:33 »
0

Pozdrowienia dla Ariela, rozmawialiśmy lata temu na Hali Łabowskiej  Chichot

A pozdrawiam również. Nota bene byłem ponownie na Łabowskiej dwa i pół tygodnia temu :-D.

Ps. Twój adres e-mail wszystko tłumaczy ;-)
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
wąskitor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie



Damian Chełmikowski
« Odpowiedz #8 : 14 Kwiecień 2011, 00:05:39 »
0

Wiem, że jakieś tory zostały w zeszłym roku na terenie jednostki sprzedane i pocięte i były jak napisałem własnością AMW czyli raczej na pewno nie te z rozbiórki . Tajemnic to raczej nie mam ale będzie parę zdjęć z pytaniami. Z innych informacji: jest zaasfaltowany przejazd w Ostrowie, dużo zasypanych przejazdów na odcinku Charbin-Powidz-Ostrowo i dalej.Mieszkam w Powidzu na stałe i mam na to oko
Pozdrawiam serdecznie!

Wielkie dzięki
Odnośnie zaasfaltowanych przejazdów. Kolejka skontaktuje się z zarządcą dróg, który będzie musiał dokończyć robotę, wyciąć rowki. 
Zapisane
Turysta
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 14 Kwiecień 2011, 23:01:58 »
0

Bocznica w jednostce jest w pięknym stanie i nawet coś na niej stoi sztuk trzy. Natomiast z innej beczki: podkłady pod zwrotnicą na stacji Powidz od strony Charbina praktycznie nie istnieją (próchno), tor we wkopie na wysokości wiatraka w Powidzu jest zamulony piachem na odcinku ok. 5 metrów.
Pozdrawiam!
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 15 Kwiecień 2011, 17:30:16 »
+2

Istnieje ciekawy film Andrzeja Mastalerza dokumentujący przejazd do Wilczyna składu prowadzonego parowozem z lat 90-tych. Mam nadzieję, że Andrzej, konsekwentnie udostępniający swoje przebogate archiwum, ten film również pokaże.
Zapisane

Turysta
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 15 Kwiecień 2011, 22:57:58 »
0

Witam!!!
Obiecane zdjęcia mam trochę za duże i nie wchodzą jako załącznik do wiadomości. Mogę zainteresowanym wysłać na adres e-mail, może przydadzą się.
Pozdrawiam serdecznie!
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 16 Kwiecień 2011, 13:40:54 »
0

Wyślij na andrzejjabl@wp.pl a ja je wstawię do galerii.

PS: Kiedy ten szlak został zamknięty??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Turysta
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 16 Kwiecień 2011, 23:40:06 »
0

Zdjęcia wysyłam i dzięki za pomoc w takiej z pozoru prostej sprawie . Odcinek Sławoszewek (Złotków) -Anastazewo został przerwany w 2004 roku z powodu rozbudowy odkrywki KWB Konin. Ruch na odcinku Sławoszewek - Wilczyn odbywał się ( nie jestem pewny) do 1999 roku. Tory tam istnieją, część przejazdów została zaasfaltowana, niektóre w ubiegłym roku.
Pozdrawiam!
Zapisane
Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 17 Kwiecień 2011, 00:29:39 »
+2

Odcinek Sławoszewek (Złotków) -Anastazewo został przerwany w 2004 roku z powodu rozbudowy odkrywki KWB Konin.
Witam 
Odcinek ten został przerwany dokładnie w 2005 roku w czerwcu. Przynajmniej taką datę podaje P. Andrzej Mastalerz na swoim filmie z rozbiórki tej linii.

Ruch na odcinku Sławoszewek - Wilczyn odbywał się (nie jestem pewny) do 1999 roku...
Z dostępnych mi informacji wynika, że ruch na linii do Wilczyna odbywał się do samego końca, tzn. do roku 2001, kiedy zawieszono ostatecznie przewozy na Sompolińskiej KD. Pamiętam jak w lipcu lub sierpniu tego roku przejeżdżałem autokarem przez Wilczyn i widziałem stojący na stacji 1 Eaos na transporterach.

Natomiast co do samej stacji w Sławoszewku, to niestety jest rozebrana. Z niegdyś licznych torów stacyjnych ostał się jedynie tor główny i odgałęzienie na Wilczyn oraz fragment skrajnego toru przy dawnej rampie bocznej.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwiecień 2011, 01:09:59 wysłane przez Kamil » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 17 Kwiecień 2011, 10:00:23 »
+1

Już zamieściłem przesłane mi przez  Turystę zdjęcia wraz z opisami http://750mm.pl/index.php?action=media;sa=album;in=26
Jak będziesz miał kolejne fotki to wysyłaj.

PS: Ten temat powinien być w dziale Sompolińska Kolej Dojazdowa
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #16 : 22 Kwiecień 2011, 10:42:48 »
-4

Tory z jednostki wojskowej zostały przetransportowane do Gniezna, gdzie obecnie sobie leżą...
Wg ogólnej oceny ich stanu technicznego są zdatne do użytku i mogłyby zostać zamontowane ( wg mnie) sądzę również, że jeżeli Starostwo postanowi przeznaczyć fundusze na remont torowiska to zostaną one wmontowane w te najgorsze odcinki szlaku, Bo niby dlaczego mają iść na złom trochę szlifu i prawie jak nowe    
O z tym tartakiem to nawet sam nie widziałem a co weekend przejeżdżamy Chichot


Segmenty torowiska nie zostaną wmontowane w rozklekotane torowisko tak jak #wąskitor fantazjuje, ponieważ:
1.wypożyczenie dźwigu kosztuje;
2.na torowisko nawet najlepszy dźwigowy nie wjedzie, bo nawet nie będzie miał jak ustabilizowac swojego cuda( o przebitych oponach nie mówiąc);
3. pieniądze ze starostwa zostaną wydane na kupno podkładów wraz z uzbrojeniem oraz na zapłacenie robocizny.

Co do bocznicy wojskowej:
1. miała zostac rozebrana, lecz nie zostanie, ponieważ udało się przekonać wojsko, że tory im nie przeszkadzają, a kiedyś mogą się przydać;
2. trwają rozmowy, by w październiku, podczas przejazdu dla miłośników, pociąg wjechał na nią , zrobił oblotkę składu do zdjęć i pojechał dalej.

Jeżeli chodzi o zaasfaltowane przejazdy, to mogę się założyć ,że i tak my będziemy je rozkuwać, tak jak 10.04.2010r. kiedy musielismy rozprawić się z trzema przejazdami we Witkowie...
 Uwagi ad persona w stosunku do adwersarza.
« Ostatnia zmiana: 22 Kwiecień 2011, 10:46:07 wysłane przez 102N » Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Turysta
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 23 Kwiecień 2011, 00:14:49 »
0

Jak będzie potrzeba to rozkujemy i to chyba bardzo szybko. Co do gotowych zestawów torów spoczywających w Gnieźnie to na pewno w swoim czasie znajdzie się dla nich miejsce w szlaku takie gdzie spokojnie odpowiedni dźwig bezpiecznie dojedzie (sporo odcinków biegnie równolegle do dróg asfaltowych). Wszystko w swoim czasie. Odcinek Ostrowo-Anastazewo faktycznie ma być remontowany poprzez uzupełnienie brakujących podkładów podkładami drewnianymi (utrudniony dostęp do szlaku, konieczność ręcznego wykonania prac) ponadto pojawił się pomysł na uzupełnienie zwrotnicy i dokończenie toru mijankowego na stacji w Ostrowie. Generalnie roboty jest huk i jak ktoś chce pomóc to już kolega 102N zapraszał do Gniezna na stację. Przed weekendem majowym będzie np. czyszczony cały szlak Gniezno-Ostrowo.
Pojawił się również nowy wątek mostu na przesmyku pomiędzy jeziorami Powidzkim a Powidzkim Małym który jest nadwęrężany przez odbywający się przezeń ruch ciężarówek. Gmina Powidz zajmie się wyremontowaniem tegoż mostu po przedłużeniu kanalizacji z Przybrodzina do Ostrowa. To chyba dobra wiadomość
Pozdrawiam i Zdrowych i Spokojnych Świąt!
Zapisane
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #18 : 24 Kwiecień 2011, 08:34:50 »
0

Jak będzie potrzeba to rozkujemy i to chyba bardzo szybko. Co do gotowych zestawów torów spoczywających w Gnieźnie to na pewno w swoim czasie znajdzie się dla nich miejsce w szlaku takie gdzie spokojnie odpowiedni dźwig bezpiecznie dojedzie (sporo odcinków biegnie równolegle do dróg asfaltowych). Wszystko w swoim czasie.

Z doświadczenia wiem, że rozukucie zaasfaltowanego przejazdu w 3 osoby to jakieś 5-7 minut maksymalnie. 

Ależ oczywiście,że wszystko w swoim czasie!( Wkońcu ktoś, kto pisze porządnie!;) )
Z tego co wiem, to była swego czasu koncepcja, by uzupełniać tak szlak na odcinku Charbin- Powidz, ale chyba zarzucono ten pomysł.
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 24 Kwiecień 2011, 08:43:17 »
0

A czy kopalnia po zakończeniu wydobycia jest zobowiązana do odtworzenia torowiska??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!