Turysta
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« : 12 Kwiecień 2011, 22:48:49 » |
0
|
Witam!!! Nie wiem czy ten wątek umieszczam w odpowiednim miejscu, więc w wypadku pomyłki proszę go odpowiednio przekierować/przenieść. Pytanie jest o linię Sławoszewek-Wilczogóra, do kogo ona formalnie należy? Parę fotek ze stacji Wilczogóra wrzucę jutro.
Mam pytanie. Do kogo należą formalnie tory na odcinku Anastazewo -Budzisław Kościelny -odkrywka kopalni tuż przed Złotkowem? Jutro wyślę fotki z tego rejonu. A jeśli ktoś szuka zdemontowanych torów razem z podkładami to trochę ich zalega w składzie opałowym w Budzisławiu Kościelnym zaraz za wiatrakiem i zaasfaltowanym przejazdem (droga na Słupcę). Pozdrawiam!
Scaliłem dwa wątki w jeden - na przyszłość proszę nie tworzyć kilka podobnych pytań w tym samym dziale każde w innym wątku. CAr.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Kwiecień 2011, 23:26:57 wysłane przez Ariel Ciechański »
|
Zapisane
|
|
|
|
wąskitor
|
|
« Odpowiedz #1 : 13 Kwiecień 2011, 20:11:49 » |
+1
|
Mam pytanie. Do kogo należą formalnie tory na odcinku Anastazewo -Budzisław Kościelny -odkrywka kopalni tuż przed Złotkowem? Tor należy PONOWNIE do PKP, z uwagi na to, że GKW zdała go zaraz po zamknięciu linii. Rozebraniu torów w Złotkowie. A jeśli ktoś szuka zdemontowanych torów razem z podkładami to trochę ich zalega w składzie opałowym w Budzisławiu Kościelnym zaraz za wiatrakiem i zaasfaltowanym przejazdem (droga na Słupcę). Bardzo ciekawa informacja. Myślałem, że wszystkie tory zwieźli do Gniezna. Z niecierpliwością czekam na fotki
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Turysta
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2 : 13 Kwiecień 2011, 22:11:54 » |
0
|
Fotki wrzucę jak najszybciej. Trochę torów z jakimiś wózkami (nie widziałem z bliska) zalega w tartaku w Powidzu. Sprawdziłem również jakieś stare info jakoby jakieś tory miały być w jednostce w Powidzu. I były do zeszłego roku, własność Agencji Mienia Wojskowego, niestety ktoś je nabył i pociął na złom. natomiast coś stoi jeszcze na bocznicy w jednostce. Pozdrowienia dla Ariela, rozmawialiśmy lata temu na Hali Łabowskiej
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wąskitor
|
|
« Odpowiedz #3 : 13 Kwiecień 2011, 22:24:01 » |
0
|
Fotki wrzucę jak najszybciej. Trochę torów z jakimiś wózkami (nie widziałem z bliska) zalega w tartaku w Powidzu. Sprawdziłem również jakieś stare info jakoby jakieś tory miały być w jednostce w Powidzu. I były do zeszłego roku, własność Agencji Mienia Wojskowego, niestety ktoś je nabył i pociął na złom. natomiast coś stoi jeszcze na bocznicy w jednostce. Pozdrowienia dla Ariela, rozmawialiśmy lata temu na Hali Łabowskiej Tory z jednostki wojskowej zostały przetransportowane do Gniezna, gdzie obecnie sobie leżą... Wg ogólnej oceny ich stanu technicznego są zdatne do użytku i mogłyby zostać zamontowane ( wg mnie) sądzę również, że jeżeli Starostwo postanowi przeznaczyć fundusze na remont torowiska to zostaną one wmontowane w te najgorsze odcinki szlaku, Bo niby dlaczego mają iść na złom trochę szlifu i prawie jak nowe O z tym tartakiem to nawet sam nie widziałem a co weekend przejeżdżamy akie tajemnice kolega jeszcze przed nami skrywa xD ?
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Kwiecień 2011, 22:49:34 wysłane przez wąskitor »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #4 : 13 Kwiecień 2011, 22:31:07 » |
0
|
Tory były złożone w jednostce podczas rozbiórki ale niedawno musiały zostać zabrane z stamtąd. Cześć stoi na wagonach w Gnieźnie. Cześć jest rozładowana. Jak się przyjrzysz to tam na końcu zdjęcia widać trochę tych torów. http://750mm.pl/index.php?topic=1356.msg45739#msg45739A tu film z rozbiórki: cz.1 Last Train to Zlotkow. Part 1. cz.2 Last train to Zlotkow Part 2 v.2
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Turysta
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #5 : 13 Kwiecień 2011, 22:59:10 » |
0
|
Wiem, że jakieś tory zostały w zeszłym roku na terenie jednostki sprzedane i pocięte i były jak napisałem własnością AMW czyli raczej na pewno nie te z rozbiórki . Tajemnic to raczej nie mam ale będzie parę zdjęć z pytaniami. Z innych informacji: jest zaasfaltowany przejazd w Ostrowie, dużo zasypanych przejazdów na odcinku Charbin-Powidz-Ostrowo i dalej.Mieszkam w Powidzu na stałe i mam na to oko Pozdrawiam serdecznie!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #6 : 13 Kwiecień 2011, 23:06:55 » |
0
|
A może jednostka rozebrała swoją bocznice??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #7 : 13 Kwiecień 2011, 23:10:33 » |
0
|
Pozdrowienia dla Ariela, rozmawialiśmy lata temu na Hali Łabowskiej A pozdrawiam również. Nota bene byłem ponownie na Łabowskiej dwa i pół tygodnia temu :-D. Ps. Twój adres e-mail wszystko tłumaczy ;-)
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
wąskitor
|
|
« Odpowiedz #8 : 14 Kwiecień 2011, 00:05:39 » |
0
|
Wiem, że jakieś tory zostały w zeszłym roku na terenie jednostki sprzedane i pocięte i były jak napisałem własnością AMW czyli raczej na pewno nie te z rozbiórki . Tajemnic to raczej nie mam ale będzie parę zdjęć z pytaniami. Z innych informacji: jest zaasfaltowany przejazd w Ostrowie, dużo zasypanych przejazdów na odcinku Charbin-Powidz-Ostrowo i dalej.Mieszkam w Powidzu na stałe i mam na to oko Pozdrawiam serdecznie! Wielkie dzięki Odnośnie zaasfaltowanych przejazdów. Kolejka skontaktuje się z zarządcą dróg, który będzie musiał dokończyć robotę, wyciąć rowki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Turysta
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #9 : 14 Kwiecień 2011, 23:01:58 » |
0
|
Bocznica w jednostce jest w pięknym stanie i nawet coś na niej stoi sztuk trzy. Natomiast z innej beczki: podkłady pod zwrotnicą na stacji Powidz od strony Charbina praktycznie nie istnieją (próchno), tor we wkopie na wysokości wiatraka w Powidzu jest zamulony piachem na odcinku ok. 5 metrów. Pozdrawiam!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #10 : 15 Kwiecień 2011, 17:30:16 » |
+2
|
Istnieje ciekawy film Andrzeja Mastalerza dokumentujący przejazd do Wilczyna składu prowadzonego parowozem z lat 90-tych. Mam nadzieję, że Andrzej, konsekwentnie udostępniający swoje przebogate archiwum, ten film również pokaże.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Turysta
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #11 : 15 Kwiecień 2011, 22:57:58 » |
0
|
Witam!!! Obiecane zdjęcia mam trochę za duże i nie wchodzą jako załącznik do wiadomości. Mogę zainteresowanym wysłać na adres e-mail, może przydadzą się. Pozdrawiam serdecznie!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #12 : 16 Kwiecień 2011, 13:40:54 » |
0
|
Wyślij na andrzejjabl@wp.pl a ja je wstawię do galerii. PS: Kiedy ten szlak został zamknięty??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Turysta
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #13 : 16 Kwiecień 2011, 23:40:06 » |
0
|
Zdjęcia wysyłam i dzięki za pomoc w takiej z pozoru prostej sprawie . Odcinek Sławoszewek (Złotków) -Anastazewo został przerwany w 2004 roku z powodu rozbudowy odkrywki KWB Konin. Ruch na odcinku Sławoszewek - Wilczyn odbywał się ( nie jestem pewny) do 1999 roku. Tory tam istnieją, część przejazdów została zaasfaltowana, niektóre w ubiegłym roku. Pozdrawiam!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kamil
Młotkowy
Długość toru:: 54 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #14 : 17 Kwiecień 2011, 00:29:39 » |
+2
|
Odcinek Sławoszewek (Złotków) -Anastazewo został przerwany w 2004 roku z powodu rozbudowy odkrywki KWB Konin.
Witam Odcinek ten został przerwany dokładnie w 2005 roku w czerwcu. Przynajmniej taką datę podaje P. Andrzej Mastalerz na swoim filmie z rozbiórki tej linii. Ruch na odcinku Sławoszewek - Wilczyn odbywał się (nie jestem pewny) do 1999 roku...
Z dostępnych mi informacji wynika, że ruch na linii do Wilczyna odbywał się do samego końca, tzn. do roku 2001, kiedy zawieszono ostatecznie przewozy na Sompolińskiej KD. Pamiętam jak w lipcu lub sierpniu tego roku przejeżdżałem autokarem przez Wilczyn i widziałem stojący na stacji 1 Eaos na transporterach. Natomiast co do samej stacji w Sławoszewku, to niestety jest rozebrana. Z niegdyś licznych torów stacyjnych ostał się jedynie tor główny i odgałęzienie na Wilczyn oraz fragment skrajnego toru przy dawnej rampie bocznej.
|
|
« Ostatnia zmiana: 17 Kwiecień 2011, 01:09:59 wysłane przez Kamil »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #15 : 17 Kwiecień 2011, 10:00:23 » |
+1
|
Już zamieściłem przesłane mi przez Turystę zdjęcia wraz z opisami http://750mm.pl/index.php?action=media;sa=album;in=26Jak będziesz miał kolejne fotki to wysyłaj. PS: Ten temat powinien być w dziale Sompolińska Kolej Dojazdowa
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
102N
|
|
« Odpowiedz #16 : 22 Kwiecień 2011, 10:42:48 » |
-4
|
Tory z jednostki wojskowej zostały przetransportowane do Gniezna, gdzie obecnie sobie leżą... Wg ogólnej oceny ich stanu technicznego są zdatne do użytku i mogłyby zostać zamontowane ( wg mnie) sądzę również, że jeżeli Starostwo postanowi przeznaczyć fundusze na remont torowiska to zostaną one wmontowane w te najgorsze odcinki szlaku, Bo niby dlaczego mają iść na złom trochę szlifu i prawie jak nowe O z tym tartakiem to nawet sam nie widziałem a co weekend przejeżdżamy Segmenty torowiska nie zostaną wmontowane w rozklekotane torowisko tak jak #wąskitor fantazjuje, ponieważ: 1.wypożyczenie dźwigu kosztuje; 2.na torowisko nawet najlepszy dźwigowy nie wjedzie, bo nawet nie będzie miał jak ustabilizowac swojego cuda( o przebitych oponach nie mówiąc); 3. pieniądze ze starostwa zostaną wydane na kupno podkładów wraz z uzbrojeniem oraz na zapłacenie robocizny. Co do bocznicy wojskowej: 1. miała zostac rozebrana, lecz nie zostanie, ponieważ udało się przekonać wojsko, że tory im nie przeszkadzają, a kiedyś mogą się przydać; 2. trwają rozmowy, by w październiku, podczas przejazdu dla miłośników, pociąg wjechał na nią , zrobił oblotkę składu do zdjęć i pojechał dalej. Jeżeli chodzi o zaasfaltowane przejazdy, to mogę się założyć ,że i tak my będziemy je rozkuwać, tak jak 10.04.2010r. kiedy musielismy rozprawić się z trzema przejazdami we Witkowie... Uwagi ad persona w stosunku do adwersarza.
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Kwiecień 2011, 10:46:07 wysłane przez 102N »
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Turysta
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #17 : 23 Kwiecień 2011, 00:14:49 » |
0
|
Jak będzie potrzeba to rozkujemy i to chyba bardzo szybko. Co do gotowych zestawów torów spoczywających w Gnieźnie to na pewno w swoim czasie znajdzie się dla nich miejsce w szlaku takie gdzie spokojnie odpowiedni dźwig bezpiecznie dojedzie (sporo odcinków biegnie równolegle do dróg asfaltowych). Wszystko w swoim czasie. Odcinek Ostrowo-Anastazewo faktycznie ma być remontowany poprzez uzupełnienie brakujących podkładów podkładami drewnianymi (utrudniony dostęp do szlaku, konieczność ręcznego wykonania prac) ponadto pojawił się pomysł na uzupełnienie zwrotnicy i dokończenie toru mijankowego na stacji w Ostrowie. Generalnie roboty jest huk i jak ktoś chce pomóc to już kolega 102N zapraszał do Gniezna na stację. Przed weekendem majowym będzie np. czyszczony cały szlak Gniezno-Ostrowo. Pojawił się również nowy wątek mostu na przesmyku pomiędzy jeziorami Powidzkim a Powidzkim Małym który jest nadwęrężany przez odbywający się przezeń ruch ciężarówek. Gmina Powidz zajmie się wyremontowaniem tegoż mostu po przedłużeniu kanalizacji z Przybrodzina do Ostrowa. To chyba dobra wiadomość Pozdrawiam i Zdrowych i Spokojnych Świąt!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
102N
|
|
« Odpowiedz #18 : 24 Kwiecień 2011, 08:34:50 » |
0
|
Jak będzie potrzeba to rozkujemy i to chyba bardzo szybko. Co do gotowych zestawów torów spoczywających w Gnieźnie to na pewno w swoim czasie znajdzie się dla nich miejsce w szlaku takie gdzie spokojnie odpowiedni dźwig bezpiecznie dojedzie (sporo odcinków biegnie równolegle do dróg asfaltowych). Wszystko w swoim czasie. Z doświadczenia wiem, że rozukucie zaasfaltowanego przejazdu w 3 osoby to jakieś 5-7 minut maksymalnie. Ależ oczywiście,że wszystko w swoim czasie!( Wkońcu ktoś, kto pisze porządnie!;) ) Z tego co wiem, to była swego czasu koncepcja, by uzupełniać tak szlak na odcinku Charbin- Powidz, ale chyba zarzucono ten pomysł.
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #19 : 24 Kwiecień 2011, 08:43:17 » |
0
|
A czy kopalnia po zakończeniu wydobycia jest zobowiązana do odtworzenia torowiska??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|