Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 11:50:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wls40  (Przeczytany 44994 razy)
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 18 Czerwca 2006, 19:59:27 »
0

Cytat: "Ernie"
CZ mugł by mi ktoś dać wymiary bądż rysunki techniczne tej lokomotywki
Wiem tylko że koło ma 550mm a kabina 1440mm.

Zgóry dzięki za odp.

Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #21 : 19 Czerwca 2006, 08:44:33 »
0

Jaros proszę wrzuć zdjęcie całej kabiny bo wygląda to w porównaniu ze zwykłą wls40 nieco kosmicznie
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 19 Czerwca 2006, 09:50:56 »
0

Cytat: "Mateusz Rogowski"
Czy ktoś ma może możliwość zeskanować rysunki techniczne tej lokomotywy?? Chodzi mo głównie o ostoję i jej wymiary.


Skan poniżej. Z podziękowaniami dla kolegi Emibe za wyczyszenie skanu

Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 19 Czerwca 2006, 11:19:14 »
0

Dane o WLs 50. Od WLs 40 różni się tylko silnikiem.

typ: WLs50
Szerokość toru: 600 mm
Średnica kół: 550 mm
Typ silnika: S 324 HL
Średnica cylindra: 120 mm
Skok tłoka: 160 mm
Moc nominalna: 50 KM
Obroty nominalne: 1000 obr/min
Max moment obrotowy: ?
Jednostkowe zużycie paliwa: 190 g/Kmh
Typ przekładni: L8
Prędkość jazdy na biegu:
-I 4 km/h
-II 7 Km/h
-III 11 km/h
-IV 16 km/h
Minimalny promień łuku: 10 m
Masa służbowa: 7 t
Masa w stanie próżnym: 6,8 t
Pojemność zbiornika paliwa: 136 l
Siła pociągowa przy rozruchu: 1900 kG
Max masa pociągu: 100 t
Lata produkcji: 1961-1975
Liczba zbudowanych lokomotyw: 1090  
w tym dwie lokomotywy z 1971 dla Krajów Socjalistycznych. 3 lokomotywy z 1971 do Egiptu.
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #24 : 19 Czerwca 2006, 13:57:25 »
0

Cytat: "Przemek"
Dane o WLs 50. Od WLs 40 różni się tylko silnikiem.


Typ silnika: S 324 HL
Obroty nominalne: 1000 obr/min

Wydaje mi sie ze znamionowe obroty S324 to 1500 obr/min
Cytuj

Max moment obrotowy: ??

Moment obrotowy przy 1500 obr/min = 35,8 kGm = 351,2 Nm
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 19 Czerwca 2006, 14:27:49 »
0

Cytat: "Przemek"
Dane o WLs 50. Od WLs 40 różni się tylko silnikiem.

typ: WLs50
Szerokość toru: 600 mm
Typ silnika: S 324 HL
Moc nominalna: 50 KM


WLS50 jaką remontujemy na Wielkim Piecu posiada nieco inne prametry od serii:
Szerokość toru: 750 mm
Moc nominalna: 75 KM

Silnik został przeszczepiony z Ls60. Moge więc stwierdzić, że mamy wersję po tunningu :-)
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 19 Czerwca 2006, 14:44:20 »
0

No właśnie. W obrotach twki POWER.
Silnik S 324 HL był stosowany w:

- Wls 50 i 2Wls50 - obroty 1000 moc 50 KM,
- Wls 75 - obroty 1500 moc 75 KM
- LS 60 - obroty ?? moc 60 KM (niech to ktoś policzy :wink: )
- LS 75 i 2 Ls75 - obroty 1500 moc 75
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #27 : 19 Czerwca 2006, 15:23:37 »
0

Cytat: "Przemek"
No właśnie. W obrotach twki POWER.
Silnik S 324 HL był stosowany w:

- Wls 50 i 2Wls50 - obroty 1000 moc 50 KM,
- Wls 75 - obroty 1500 moc 75 KM
- LS 60 - obroty ?? moc 60 KM (niech to ktoś policzy :wink: )
- LS 75 i 2 Ls75 - obroty 1500 moc 75

A także w Ls40 w ramach modernizacji, a w ostatniej serii fabrycznie.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
fidzio
Gość
« Odpowiedz #28 : 19 Czerwca 2006, 22:31:16 »
0

Upieram sie dalej wlasnie nabyłem instrukcję obsługi silników wysokoprężnych S324 S323 i 322 w której czytam ze silniki S324 niezaleznie od wersji (50 czy 75 KM) maja obroty znamionowe 1500 obr/min.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 19 Czerwca 2006, 23:51:40 »
0

Instrukcje obsługi czy DTR?
Czy udostępniłbyś mi to?
Zapisane
jaros
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 14 Lipca 2006, 18:37:48 »
0

Cytat: "fidzio"
Jaros proszę wrzuć zdjęcie całej kabiny bo wygląda to w porównaniu ze zwykłą wls40 nieco kosmicznie


Wcześniej nie widziałem tego posta:)
Proszę:




Pozdrawiam
jaros
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #31 : 15 Lipca 2006, 08:26:19 »
0

Pulpit wygląda fajnie Chichot zastanawiam się co oznaczają niektóre przełączniki/kontrolki no i czy zostały one umieszczone w ramach naprawy w jakimś ZNTK-u czy to raczej wesoła twórczość lokalnych warsztatów
No i dzięki za fotki
Zapisane
fish
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 12 Sierpnia 2006, 00:38:50 »
0

Czołem !
Ostatnio znalazłem dwie smutne, zaczynające rdzewieć WLS 40. Pierwsza totalny złom. Bez silnika, wiązarów, części blach. Druga wydaje sie być w miarę kompletna. Także brakuje wiązarów i jest tochę zdewastowana ale robi nie najgorsze wrażenie. Czy kogoś interesują ?
Pozdrawiam  Chichot
Zapisane
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #33 : 14 Sierpnia 2006, 10:08:22 »
0

A czy ktoś orientuje się jakie jest typowe malowanie tych lokomotyw w czasach eksploatacji na wąskich szlakach przez PKP? Szczególnie kolor "budy", ramy nośnej?
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #34 : 14 Sierpnia 2006, 14:14:25 »
0

Nie wiem jak było typowo, w każdym razie podam przykład z naszego (białośliwskiego) podwórka - buda i osłona silnika jednolicie stalowo-szara, rama nośna ceglasto-czerwona.

Pozdrowienia.
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 14 Sierpnia 2006, 16:00:50 »
0

WLS-50 stacjonująca na Wielkim Piecu w Starachowicach po remoncie będzie miała odtworzone oryginalne malowanie, tj:
- ostojnica, zderzaki - czarne
- czołownice - czerwone
- kabina, komora silnowa - zieleń tzw. kolejowa
- wnętrze przedziału silnikowego, kabiny - szare
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 15 Sierpnia 2006, 10:37:39 »
0

Cytat: "Rogoz"
WLS-50 stacjonująca na Wielkim Piecu w Starachowicach po remoncie będzie miała odtworzone oryginalne malowanie, tj:
- ostojnica, zderzaki - czarne
- czołownice - czerwone
- kabina, komora silnowa - zieleń tzw. kolejowa
- wnętrze przedziału silnikowego, kabiny - szare

Jest taka konwencja, która napewno będzie zgodna z oryginałem a dotyczy spraw mechaniczno eksploatacyjnych.
Chodzi o malowanie metalowych przewodów instalacji:
- Paliwowej - kolor czerwony
- Olejowej - kolor żółty (Olejowej - kolor żółty)
- Wodnej - kolor zielony
- Powiecznej (pneumatycznej) - kolor niebieski.
Takie malowanie jest stosowane we wszystkich polskich lokomotywach spalinowych i bardzo ułatwia obłsuge lokomotywy podczas przeglądów codziennych i napraw. Jeden rzut oka wystarczy by wiedzieć które rury są od oleju a które od paliwa a jeśli są jakies nieszczelnosci to odrazu wiem w którym układzie ta nieszczelność. Jeśli Na żółtej ruże będzie woda to wiem że nie ta rura jest nieszczelna itd. :wink:
Zapisane
Maik_99
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 15 Sierpnia 2006, 20:25:57 »
0

Witam.
No własnie to jest swoją drogą ciekawa sprawa jak jest z tą kolorystyką instalacji.
Z moich obserwacji wynika że kolory podane przez kolegę Przemka nie zawsze odpowiadają rzeczywistości.
Rogowskie Lxd2 np. mają instalację paliwową w kolorze żółtym. Poza tym ostatnio widziałem też instalację paliwową w tym kolorze w normalnotorowej SM30.
Czy stnieja na ten temat jakieś przepisy?
Pozdrawiam Maciej Michalski.
Zapisane
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #38 : 16 Sierpnia 2006, 06:54:01 »
0

Mimo wszelkich sugestii dotyczących przewodów instalacyjnych dzięki wszystkim za odpowiedź dotyczących malowania Wls'ek na Waszych "podwórkach" Chichot
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Awiso
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 16 Sierpnia 2006, 11:33:29 »
0

Cytat: "fish"
Czołem !
Ostatnio znalazłem dwie smutne, zaczynające rdzewieć WLS 40. Pierwsza totalny złom. Bez silnika, wiązarów, części blach. Druga wydaje sie być w miarę kompletna. Także brakuje wiązarów i jest tochę zdewastowana ale robi nie najgorsze wrażenie. Czy kogoś interesują ?
Pozdrawiam  Chichot


Czy mógłbyś coś bliżej napisać na ich temat? Gdzie one się znajdują i kto jest ich właścicielem? A może jakieś zdjęcia? Pozdr. Awiso
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!