Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 17:48:47 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Poszukiwana Ldag05 lub podobna!  (Przeczytany 11250 razy)
majk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


WWW
« : 27 Kwietnia 2011, 12:32:14 »
0

Prośba kolegi z forum bunkrowiec.com.pl ...

Cytuj
Witam!

Poszukuję do kupienia lokomotywy kopalnianej typu "Karlik", Ldag05 lub podobnej (z kategorii 2-3 tonowych) w rozsądnej cenie. Rozstaw 600mm, skrajnia kopalniana, lokomotywa akumulatorowa. Najlepiej, żeby była sprawna.
Dodatkowo przydałyby się wagoniki osobowe - kopalniane.

Wbrew pozorom moje zapytanie ma bardzo dużo wspólnego z bunkrami, a konkretnie z MRU.

Nie pogardzę też żadnym kontaktem do kompetentnej osoby.

Z góry dziękuję za pomoc.
_________________
Pozdrawiam
Maxxc
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1 : 27 Kwietnia 2011, 12:53:43 »
0

W zeszłym roku znalazłem na złomowisku w Warszawie Ldag'a który pracował przy budowie metra Warszawskiego ale zdaje się że został przez kogoś kupiony. Poza tym zdawało mi się że w MRU jest 500mm?
Zapisane

Maxxc
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 27 Kwietnia 2011, 13:14:11 »
0

Witam!

Na MRU jest 600mm, sprawdzone

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Maksymilian Cierniewski
Zapisane

Pozdrawiam
Maksymilian Cierniewski
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #3 : 27 Kwietnia 2011, 21:50:19 »
0

Jakby pewien pan dyrektor Marian K. nie pożałował swego czasu kilkuset metrów kabla do bunkra, to od jakichś 3 lat, w MRU jeździłby oryginalny Karlik pewnego kolegi z naszego forum... A tak to chyba do Energomechanika pytanie, hehehe, jedyna stówka brutto i Ldag jak malowany (a może nawet świeżo pomalowany)
Zapisane

Maxxc
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 27 Kwietnia 2011, 21:58:10 »
0

Witam!

Pana dyrektora Mariana K. już dawno nie ma na stanowisku, władze "bunkrów" się zmieniły od tego czasu czterokrotnie. A ostatnio nawet wójt jest nowy...
Nie zmienia to faktu, że dalej naprawiamy zwrotnice i wierzymy w kolejkę...

Aha i nie chodziło raczej o kabel, z tego co wiem...

Teraz przejęliśmy całkowicie inicjatywę w poszukiwaniach, bo prędzej drogowcy zaskoczą zimę, niż gmina sama coś znajdzie...

W ramach planu awaryjnego najwyżej będziemy szykować WNA1320 w wersji kolejowej.



Zapisane

Pozdrawiam
Maksymilian Cierniewski
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #5 : 28 Kwietnia 2011, 06:25:00 »
0

Drezyna, nawet samoróbka - od czegoś trzeba zaczynać - może to jest pomysł. A ludzie od nietoperzy, nie rzucają Wam kłód pod nogi, bo coś mi się obiło o uszy, że to oni także powstrzymywali wprowadzenie pociągów na MRU?
Zapisane

Maxxc
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 28 Kwietnia 2011, 08:18:59 »
0

Witam!

Żałuję, że sprawa z tamtą lokomotywą nie nie udała - przy czym wtedy całe negocjacje odbywały się ponad naszymi głowami, nawet nie byliśmy informowani o efektach.
Jeżeli byłaby opcja wznowienia tamtych rozmów - z chęcią bym się ich podjął.

Chiropterolodzy są "do przejścia", wyjaśnienia w terminie późniejszym .

Wolelibyśmy mieć lokomotywkę, bo lepsze to niż przeróbki wózka akumulatorowego.
Krzyk chiropterologów zresztą będzie taki sam o jedno i o drugie. A lokomotywa będzie bardziej przydatna w przyszłości niż drezyna-samoróbka.

Zapisane

Pozdrawiam
Maksymilian Cierniewski
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #7 : 28 Kwietnia 2011, 08:55:17 »
0

Wiecie, lokomotywka to całkiem spore koszta wbrew pozorom. Akumulatory w takich lokomotywkach trzeba zmieniać co kilka lat a wymiana taka nie jest tania. Ja bym wam jednak polecał myślenie o jakiejś małej drezynce, jest to dużo tańsze w zakupie/budowie i utrzymaniu niż lokomotywka a frajda większa niż przejazd pociągiem.
Zapisane

majk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 28 Kwietnia 2011, 12:47:22 »
0

Z tego co pamiętam to w podziemiach Pz.W. 717 stała sobie drezynka i można było sobie nią pojeździć na około 50m odcinku torów w podziemnych koszarach. Tylko niesamowicie ciężko się toczyła Smutny ale mimo wszystko może udałoby się ją "wypożyczyć"?

lepszego foto nie znalazłem:
http://www.sokol.slupsk.pl/MRU2/images/image/pw717-drezyna.JPG
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #9 : 28 Kwietnia 2011, 12:54:55 »
0

link nie działa.
Zapisane

kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #10 : 28 Kwietnia 2011, 12:55:43 »
-1

u mnie działa.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Maxxc
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 28 Kwietnia 2011, 13:11:11 »
0

Witam!

@Marcin117
Oprócz wymiany akumulatorów pozostaje jeszcze regeneracja.
Nowe akumulatory do WNA1320 (80V 220Ah) to koszt 12000zł + VAT. Jest to około 45% pojemności oryginalnej baterii (84V 485Ah) - ale wystarczy do krótkich przejazdów. Przecież nie będzie to targać setek ton przez 8h. Sądzę zatem, że są to koszty akceptowalne.
U mnie w pracy WNA1320 ma baterię 12-letnią, a używany jest codziennie... I nie ma żadnych problemów z baterią.
Zawsze można do lokomotywy założyć mniejszy silnik (5kW, 2,5kW).
Poza tym przeróbka na rozruch impulsowy nie powinna być zbyt skomplikowana. Powinienem dać radę zbudować układ regulacji przy takiej mocy. Hamowanie odzyskowe też jest wykonalne, tylko bardziej skomplikowane

Formalnie lokomotywa ma stanowić nieruchomy pomnik. Nieformalnie - mieć funkcję gospodarczą, np. targać 2 koleby z piaskiem, płytkami chodnikowymi czy elementami krat. O przejazdach osobowych na razie nie myślę, ze względów formalnych.
Drezyną sobie takiego zakresu prac nie wyobrażam...

Drezyna ręczna, poza świetną zabawą dla dzieci, jest nierozwojowa w przedstawionym powyżej zakresie.
Dlatego też szukamy lokomotywy.

@Majk
Drezynę z Pniewa ewentualnie da się pożyczyć na dzień.
Tylko poza naszą zabawą niestety nic przyszłościowego nie przyniesie.

Zatem: dalej upieram się przy lokomotywce.

Zapisane

Pozdrawiam
Maksymilian Cierniewski
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #12 : 28 Kwietnia 2011, 19:05:49 »
0

Zasięgnąłem języka - ufff, ceny kosmiczne (albo jak kto woli - rynkowe). Napisz na priva, pociągniemy temat
Marcin
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!