Zapowiadana przez SMK w Krakowie impreza 27.08.2016 doszła do skutku. W przejazdach wzięło udział ok. 30 osób. Część uczestników została dowieziona z Nowego Targu i z powrotem wiekowym Żukiem (ex pojazdem Służby Więziennej) - była to dodatkowa atrakcja. Umożliwiono zwiedzenie lokomotywowni/garażu lokomotywek, a na szlak wyjechały dwa pociągi - towarowy z lokomotywą BN15R (po modernizacji) i osobowy (pracowniczy) z LS600. Dzięki rewelacyjnej pogodzie i dobrej współpracy z pracownikiem udało się wykonać wiele fajnych fotografii. Wszyscy chętni uczestnicy mieli także możliwość przejechania całej* trasy pociągiem z wagonem osobowym.
Kilka fotek z imprezy w galerii:
http://750mm.pl/index.php?action=media;sa=album;in=137Chciałbym także uaktualnić/poprawić informacje podane wcześniej (07.11.2011):
Na kolejce znajdują się obecnie lokomotywy:
- Nr zakł. 2 - lokomotywa BN15R mocno przebudowana: z zespołem napędowym od URSUS C330 (LS600), przedłużoną ostoją, nową osłoną silnika i budką maszynisty, przerobionym resorowaniem. W ciągłej eksploatacji.
- Nr zakł. 3 - lokomotywa Ns1 nr fabr. 247316 (informacja od kolegi, który jakieś 20 lat temu zdążył spisać numer przed "prywatyzacją" tabliczki) z zespołem napędowym od URSUS C330 (LS600), zmodernizowaną kabiną i przedłużoną ostoją. Obecnie nieużywana, stanowi rezerwę, sprawna ale z akumulatorami do wymiany
- Nr 4 - lokomotywa Ls600 wersja "wąska" wyprodukowana prawdopodobnie przez Zakład Doświadczalny Instytutu Mechaniki Precyzyjnej - Bielsk Podlaski. W ciągłej eksploatacji.
- w hali znajduje się również rama od lokomotywy Ns1 (prawdopodobnie lokomotywa Nr 1)
Na kolejce używane są dwuosiowe, skrzyniowe wagoniki z bocznymi burtami wykonanymi z siatki.
Kolejka posiada także dwa wagony osobowe z Kolejki Myszynieckiej**:
- wagon z nadwoziem drewnianym - oznaczenie PKP Bxh 388 - wyremontowany jakiś czas temu, zdolny do jazdy, ale nieużywany (nie ma obecnie takiej potrzeby).
- wagon z poszyciem metalowym - oznaczenie PKP Bx 368 - nieużywany, w złym stanie technicznym, na jego ramie za chowały się jeszcze oryginalne napisy eksploatacyjne z czasów eksploatacji na PKP.
* całej możliwej do przejechania przez ten wagon - na tory w głąb wyrobiska nie został on wepchnięty z obawy przed wykolejeniem (co - wg relacji pracownika - zdarzało się). Ortodoksyjni "zaliczacze szlaków" mogą więc mieć pewien niedosyt ;-)
** numery wagonów na podstawie książki Koleje wąskotorowe na Kurpiach A. Tajcherta. Przy okazji w ks. na str. 168 wkradł się błąd - opisana lokomotywka z tej kolejki to Czeska BN a nie Ns1 (różnice widoczne w konstrukcji ostojnicy i resorowania).
