Świat kolejek wąskotorowych SMF
23 Sierpień 2017, 02:28:19 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Torfówki - spis powszechny  (Przeczytany 30630 razy)
jarhaw
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 22 Czerwiec 2012, 12:58:49 »
0

Zakład Rucianka. http://www.hollas.pl/nasze-zak%C5%82ady/2-zaklad-rucianka.html
Zapisane
Cordylus
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 27 Listopad 2012, 12:32:10 »
0

Dopiszę jeszcze zakład Agrotorf koło Czaplinka, gdzie byłem rok temu.
Trafiłem tam przez przypadek i niestety nie miałem aparatu fotograficznego. A szkoda, bo jest bardzo malowniczo położony przy lini kolejowej Chojnice - Runowo Pomorskie:


Kolejka tam funkcjonuje i dobrze sobie radzi, więc dziwnym jest dla mnie, że nie ma o niej nigdzie żadnych informacji.
Zapisane
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 282 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #22 : 27 Listopad 2012, 14:43:54 »
0

Również byłem w tym zakładzie torfowym koło Czaplinka. Zdjęcia z 1 sierpnia 2012 r.:

https://picasaweb.google.com/piotr.kd/CzarneMaEKCzaplinka
Zapisane
Zgroza
Mechanik
***
Długość toru:: 273 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 25 Sierpień 2015, 19:46:46 »
+2

- Podczerwone jeździ, jak byliśmy dwa tygodnie temu to jeździły loki 2 i 4
- niestety mieliśmy za mało czasu, by się przyjrzeć bliżej kolejce. W zakładzie akurat wypadł dzień badań okresowych i zaczęli jeździć dopiero koło 11.
- myślą o kursach dla turystów w bliżej nieokreślonej przyszłości - do ogarnięcia sprawy formalne  Mrugnięcie
- jeżeli zbierze się grupa, można pomyśleć o zwiedzaniu zakładu
- torfowiskowe torowiska takie torfowiskowe


* IMG_1569m.jpg (316.27 KB, 1199x919 - wyświetlony 291 razy.)

* IMG_1561m.jpg (391.6 KB, 1554x1174 - wyświetlony 281 razy.)
Zapisane
PiotrS
Młotkowy
**
Długość toru:: 124 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 31 Sierpień 2015, 19:01:15 »
+5

Witam

Pytanie czy kolejka o takim standardzie w ogóle otrzymałaby licencję na przewóz osób? Nie sądzę. Wzdłuż torowiska nie ma nawet porządnej ścieżki, krajobraz syberyjski, a sama kopalnia jest miejscem na prawdę niebezpiecznym. Torowisko jak to na torfowych wygląda jak po trzęsieniu ziemi. Dlatego na pomostach lokomotyw przewożone są podnośniki do wkolejania taboru. Tam się można porządnie wyrąbać w błoto na twarz nawet wolno idąc wzdłuż toru, co zresztą kiedyś zaliczyłem. Chyba, że te przewozy odbywałyby się nieformalnie, ale wtedy trudno mówić o ruchu turystycznym. Natomiast były już prowadzone pewne bardzo wstępne i niezobowiązujące rozmowy na temat wypuszczenia okolicznościowego pociągu dla miłośników z roboczym wagonem osobowym. I propozycja podobno  spotkała się ze wstępną zgodą a nawet entuzjazmem. Prędkość szlakowa jest taka, że można by zwyczajnie iść równolegle do pociągu i po drodze uwieczniać malownicze kadry.

Nie zapomnę sytuacji, gdy maszynista wysiadł z budki manewrującej lokomotywy w ruchu, poszedł przestawić rozjazd, coś tam gdzieś zaniósł i gdy lokomotywa zbliżała się już do końca toru szybko do niej podbiegł aby wsiąść i zmienić kierunek.

Pozdrawiam.

Piotr S.

Zapisane

PiotrS
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 215 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 31 Sierpień 2016, 22:54:49 »
+3

Zapowiadana przez SMK w Krakowie impreza 27.08.2016 doszła do skutku. W przejazdach wzięło udział ok. 30 osób. Część uczestników została dowieziona z Nowego Targu i z powrotem wiekowym Żukiem (ex pojazdem Służby Więziennej) - była to dodatkowa atrakcja. Umożliwiono zwiedzenie lokomotywowni/garażu lokomotywek, a na szlak wyjechały dwa pociągi - towarowy z lokomotywą BN15R (po modernizacji) i osobowy (pracowniczy) z LS600. Dzięki rewelacyjnej pogodzie i dobrej współpracy z pracownikiem udało się wykonać wiele fajnych fotografii. Wszyscy chętni uczestnicy mieli także możliwość przejechania całej* trasy pociągiem z wagonem osobowym.
Kilka fotek z imprezy w galerii: http://750mm.pl/index.php?action=media;sa=album;in=137

Chciałbym także uaktualnić/poprawić informacje podane wcześniej (07.11.2011):

Na kolejce znajdują się obecnie lokomotywy:
- Nr zakł. 2 -  lokomotywa BN15R mocno przebudowana: z zespołem napędowym od URSUS C330 (LS600), przedłużoną ostoją, nową osłoną silnika i budką maszynisty, przerobionym resorowaniem. W ciągłej eksploatacji.
- Nr zakł. 3  - lokomotywa Ns1 nr fabr. 247316 (informacja od kolegi, który jakieś 20 lat temu zdążył spisać numer przed "prywatyzacją" tabliczki) z zespołem napędowym od URSUS C330 (LS600), zmodernizowaną kabiną i przedłużoną ostoją. Obecnie nieużywana, stanowi rezerwę, sprawna ale z akumulatorami do wymiany
- Nr 4 - lokomotywa Ls600 wersja "wąska" wyprodukowana prawdopodobnie przez Zakład Doświadczalny Instytutu Mechaniki Precyzyjnej - Bielsk Podlaski. W ciągłej eksploatacji.
- w hali znajduje się również rama od lokomotywy Ns1 (prawdopodobnie lokomotywa Nr 1)

Na kolejce używane są dwuosiowe, skrzyniowe wagoniki z bocznymi burtami wykonanymi z siatki.

Kolejka posiada także dwa wagony osobowe z Kolejki Myszynieckiej**:
- wagon z nadwoziem drewnianym - oznaczenie PKP Bxh 388 - wyremontowany jakiś czas temu, zdolny do jazdy, ale nieużywany (nie ma obecnie takiej potrzeby).
- wagon z poszyciem metalowym - oznaczenie PKP Bx 368 - nieużywany, w złym stanie technicznym, na jego ramie za chowały się jeszcze oryginalne napisy eksploatacyjne z czasów eksploatacji na PKP.

* całej możliwej do przejechania przez ten wagon - na tory w głąb wyrobiska nie został on wepchnięty z obawy przed wykolejeniem (co - wg relacji pracownika - zdarzało się). Ortodoksyjni "zaliczacze szlaków" mogą więc mieć pewien niedosyt ;-)
** numery wagonów na podstawie książki Koleje wąskotorowe na Kurpiach A. Tajcherta. Przy okazji w ks. na str. 168 wkradł się błąd - opisana lokomotywka z tej kolejki to Czeska BN a nie Ns1 (różnice widoczne w konstrukcji ostojnicy i resorowania).

Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!