Kucyk
|
 |
« : 01 Maja 2011, 19:06:28 » |
+2
|
Zwracam się do wszystkich świrów kolejowych dobrej woli o sporządzenie listy istniejących wąskotorowych obrotnic. Ze swej strony przedstawiam grójecką karuzelę:
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Pt47-106
|
 |
« Odpowiedz #1 : 01 Maja 2011, 22:17:24 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #2 : 01 Maja 2011, 22:21:59 » |
0
|
O, też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Zaskakująco mało mi tego wyszło. Oczywiście jest w Żninie, w Gryficach w muzeum (choć to raczej dekoracja), Muzeum w Sochaczewie też jakieś ma, choć chyba w kawałkach. W ostatnim ŚK pisali o zachowanej obrotnicy z Witaszyckiej KD jako pomnik przed jakąś firmą.
A, jeszcze Koszalin (przetrwała?).
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #3 : 01 Maja 2011, 22:29:08 » |
0
|
Nie przetrwała. A Kruszwica?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #4 : 01 Maja 2011, 22:41:32 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #5 : 01 Maja 2011, 22:46:23 » |
0
|
A w Kruszwicy to cokolwiek przetrwało? Właśnie tak mi się zdawało z tym Koszalinem.  Swoją drogą - fajny klimacik  
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Maja 2011, 22:57:51 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #6 : 01 Maja 2011, 23:43:49 » |
-2
|
Ta z Kruszwicy zdaje się że jest w Rogowie (w częściach).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #7 : 02 Maja 2011, 00:04:59 » |
0
|
Wygląda na to, że jeszcze można doliczyć Resko. Jeszcze... Źródło i cała galeria
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #8 : 02 Maja 2011, 10:35:04 » |
0
|
ZTCP w Opatówku jest obrotnica (ze 3 lata temu jeszcze była).
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #9 : 02 Maja 2011, 12:08:15 » |
+2
|
Ta z Kruszwicy zdaje się że jest w Rogowie (w częściach).
Kolego obrotnica która znajduje się na terenie Rogowskiej KD pochodzi z CD Dobre a nie z CK Kruszwica, w której to do obracania taboru na terenie zakładu istniały trójkąty,a do wjazdu do licznych stanowisk na terenie szopy służył skomplikowany układ zwrotnicowy. Z ciekawostek dodam jeszcze że na obrotnicę z Dobrego nie mieścił się parowóz Px48 gdyż był "o piczy kłak" za długi,a największą maszyną mieszczącą się na tejże obrotnicy był Px49 którego jeden egzemplarz kolej cukrownicza miała na stanie.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #10 : 02 Maja 2011, 13:19:12 » |
0
|
Na terenie Cukrowni Kruszwica, nic wąskotorowego nie przetrwało, oprócz przeprawy przez Gopło-Noteć.
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
Łowca
Młotkowy
 
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #11 : 02 Maja 2011, 19:51:27 » |
+3
|
Poprawka... W Koszalinie znajdują się 2 obrotnice. Pierwsza zachowała się koszalińska przy WMD - rozkradziona oczywiście. Druga jest w stanie jeszcze gorszym - właściwie są to jedynie jej części rozcięte na kawałki. Pochodzi ona z WDZ Białogard, ocalała ponieważ została pod koniec lat 90tych zasypana ziemią i zapomniano o jej istnieniu, po namierzeniu jej - została nam ona wspaniałomyślnie przekazana jakieś 3 lata temu. Obrotnica sprzed garaży WDZ Białogard została tam zabudowana na początku lat 60 - pochodzi ona najprawdopodobniej ze stacji Świelino.
Ciekawostka - w Koszalinie za "dawnych dobrych dni" znajdowały się 2 obrotnice. Jedna w miejscu w którym znajduje się do dziś, oraz druga na stacji pomiędzy torami a płotem. W tamtym rejonie najprawdopodobniej za starodawnych czasów znajdowała się też parowozownia kolejki. Obrotnicę tą zlikwidowano o ile się nie mylę już dobrze po wojnie, w czasach gdy kolej przesiadła się z małych tendrzaków na peixy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SMKZnin
|
 |
« Odpowiedz #12 : 04 Maja 2011, 23:02:16 » |
+1
|
Czynna w Żninie, obracana silnikiem, nie ma możliwości kręcenia się o 360`  W muzeum w Wenecji również jest.
|
|
|
Zapisane
|
Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
|
|
|
margor
Młotkowy
 
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #13 : 09 Marca 2013, 23:59:39 » |
+1
|
Obrotnica ręczna na terenie wystawy Pomorskich Kolei Wąskotorowych w Gryficach jest sprawna i ma łączność z układem torowym Gryfickiej Wąskotorówki. Ostatni raz była używana w październiku 2008 roku - obracano Px48-3916 po uprzednim rozdzieleniu z tendrem (niemieccy MK mieli taką wizję).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
 |
« Odpowiedz #14 : 12 Marca 2013, 13:15:15 » |
+2
|
W październiku 2011 obrotnica w Opatówku dała się obrócić o 360 stopni ręcznie bez najmniejszego problemu. Do kategorii obrotnic alternatywnych pozwolę sobie dorzucić przenośną obrotnicę-nakładkę dla drezyn lekkich. Nówka nieśmigana stacjonuje w Jędrzejowie i była demonstrowana w październiku ub.r. podczas III Świętokrzyskich Spotkań Drezynowych ( obracała wtedy również w Pińczowie )
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|