Świat kolejek wąskotorowych SMF
22 Październik 2018, 01:08:46 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przeworsk i List Otwarty  (Przeczytany 7548 razy)
Tomek SKPL
Gość
« : 20 Wrzesień 2007, 12:46:27 »
0

Marszałek Województwa Podkarpackiego,
Starostwa Przeworski,
Starostwa Rzeszowski,
Burmistrz Miasta Przeworska,
Wójt Gminy Przeworsk,
Burmistrz Miasta i Gminy Kańczuga,
Wójt Gminy Jawornik Polski,
Burmistrz Miasta Dynowa,
Wójt Gminy Dynów,
Wojewódzki Konserwator Zabytków,
Dziennik „Nowiny”,
Dziennik „Supernowości”,
Tygodnik „Życie Podkarpackie”.

                                  LIST OTWARTY

Pismo nr: SKPL/2007/137
Sprawa: list otwarty

Przeworsk : 17 wrzesień 2007
               

Szanowni Państwo,


Zwracam się z uprzejmą prośbą o finansowe wsparcie naszych starań na rzecz utrzymania i poprawy stanu technicznego linii kolei wąskotorowej Przeworsk – Dynów w celu umożliwienia jej funkcjonowania i dalszego prowadzenia przewozów turystycznych jej ciekawą i malowniczą trasą.

Nadmieniam że dotychczasowe wpływy z działalności operacyjnej z sezonowych przewozów turystycznych i całorocznych przewozów towarowych pokrywają jedynie koszty płac ( bez narzutów ) załogi SKPL Przeworskiej KD i wydatki na bieżącą eksploatacje ( paliwa , energia elektryczna , utrzymanie taboru i budynków itp.).
Brak dostatecznych środków w okresie 5 letniej eksploatacji kolejki przez SKPL oraz wcześniejsze wieloletnie zaniedbania ze strony poprzedniego właściciela w utrzymaniu 46 km linii kolejowej nie gwarantują na dzień dzisiejszy dalszego bezpiecznego przewozu zarówno przesyłek jak i pasażerów.

Dlatego też Decyzją Zarządu Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych  w przypadku dalszego braku zainteresowania  finansowym wsparciem przez władze samorządowe przewożącej sezonowo ponad 10 000 turystów z polski i zagranicy oraz około 2000 ton masy towarowej rocznie kolejki, z końcem 2007 roku zaprzestanie ona dalszego funkcjonowania z przyczyn ekonomiczno-technicznych.

Mając powyższe na uwadze wyrażam głęboką nadzieję iż szczególnie władze samorządów na terenie których biegnie linia ponad 100-letniej Przeworskiej Kolei Dojazdowej – zabytku techniki i atrakcji turystycznej ziemi przeworsko-dynowskiej nie dopuszczą do jej upadku i w następnych latach nadal będzie można podróżować przez jeden z najdłuższych tuneli na kolejach wąskotorowych w europie.

z poważaniem

Pełnomocnik SKPL
Naczelnik Przeworskiej KD


mgr. Władysław Żelazny
Zapisane
papierz
Gość
« Odpowiedz #1 : 20 Wrzesień 2007, 15:24:24 »
0

Cytat: "Tomek SKPL"

Zwracam się z uprzejmą prośbą o finansowe wsparcie naszych starań na rzecz utrzymania i poprawy stanu technicznego linii kolei wąskotorowej Przeworsk – Dynów w celu umożliwienia jej funkcjonowania i dalszego prowadzenia przewozów turystycznych jej ciekawą i malowniczą trasą.


Czy zrobiliście tam rozpoznanie możliwości wnioskowania o dotację z Unii na cele turystyki. Wiem, że jest gotowy projekt wśród wielu różnych. Dotyczy on dokładnie tego co jest każdej kolejce potrzebne, czyli remontu taboru, infrastruktury, budynków, strony marketingowej i informacyjnej. Ogólnie mówiąc jest on kopleksowy. Wkład własny to min. 25 %. Potrzebne jest zainteresowanie władz lokalnych całym projektem i tu potrzeba Waszej pracy.
Na naszym terenie władze Łęczycy złożyły wniosek na projekt turystyczny związany z Kolegiatą w Tumie i dostali 4 mln Euro. Owszem jest to zabytek klasy 0, więc dostali sporo, ale niech na kolejkę w Przeworsku uda się pozyskać 1 mln Euro. Wydaje mi się, że wystarczyłoby pewnie na wszystkie potrzeby tamtejszej kolejki.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1819 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 20 Wrzesień 2007, 17:36:25 »
0

A skąd weźmiesz pozostałe 250 tysięcy euro wkładu własnego? Wszelkie próby pozyskania dotacji unijnych dla wąskieo toru rozbijają się o ten właśnie problem...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Tomek SKPL
Gość
« Odpowiedz #3 : 20 Wrzesień 2007, 20:01:13 »
0

Panowie,

Co ma przysłowiowy piernik do wiatraka,

aby dostać program UE trzeba nie mieć straty ,

jeżeli samorządy nie dołożą strata będzie, najpierw należy naprawić dziś, jak naprawimy dziś to możemy ulepszać jutro  :cry:

Innymi słowy pieniędzmi z UE nie naprawimy sytuacji bieżącej kolejki, najpierw zainteresowani muszą dojsc do wniosku że do kolejki trzeba dołozyć aby kursowała - innymi słowy wybrać model kolei funkcjonującej lub skansenu - ot taka to smutna prawda.

SKPL nie ma środków na dalsze dokładanie , mineło 5 lat , minął kryzys finansowy w Państwie , czas aby wszyscy benefijenci oprócz konsumcji zaczeli dbać o swój spichlerz.

Pamietam kolejne wybory samorządowe , zawsze dla polityków kolejki są ważne ....do werdyktu wyborczego.
Zapisane
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 21 Wrzesień 2007, 20:26:11 »
0

Byłem na PKD pod koniec lipca. Cieszy mnie niezmiernie, że wystosowano taki list. Może przyniesie pozytywne efekty Uśmiech.
Zapisane

Piotr Janeczko
papierz
Gość
« Odpowiedz #5 : 22 Wrzesień 2007, 08:59:44 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
A skąd weźmiesz pozostałe 250 tysięcy euro wkładu własnego? Wszelkie próby pozyskania dotacji unijnych dla wąskieo toru rozbijają się o ten właśnie problem...


Po pierwsze nie musi to być 250 tyś Euro, bo rzuciłem jedynie propozycje 1 mln Euro, innymi słowy może być ona mniejsza. Co do wkładu własnego, to samorządy powinny się tym martwić.  Nikt z nas nie ma środków na wkład własny. Znalezienie ich, to zadanie dla samorządów.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!